De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 2)

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 4.063 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 22:16
Afbeeldingslocatie: http://rightone.toson.net/c500topic.jpg
Het Orange SPV C500 / Qtek 8010 / HTC Typhoon topic (deel 2)

Inleiding:

Welkom in deeltje 2 alweer. Dit topic gaat over de SPV C500 / Qtek 8010 / HTC Typhoon, dit zijn veel verschillende namen voor hetzelfde.
Deze smartphone is dé smartphone van dit moment. Voornamelijk heeft hij dit te danken aan de lange batterijlevensduur en aan zijn formaat die subliem zijn aan zijn voorgangers.

In dit topic kun je oa. vinden: specificaties, FAQ, tips & truuks, links, pics, update's
(zijn nog niet gevonden), bugs.

Als je iets nuttigs heb toe te voegen kun je dit het beste doen door een mail te sturen naar het adres dat in mijn profiel vermeld staat (met als onderwerp: GoT - SPV C500 topic).

Het vorige deel kun je vinden op: Orange SPV C500 / HTC Typhoon

IN DIT TOPIC GRAAG NIET OVER DE 8020 (T-Mobile SDA) POSTEN DAT HOORT IN HET SDA TOPIC ;) OOK WORDEN POSTS OVER DE DIENSTEN VAN ORANGE ETC. NIET GEWAARDEERD, DUS HOUD HET GRAAG ONTOPIC !!!

Specificaties:

Advanced features
Operating System: Windows Mobile 2003 2nd Edition
Pocket Outlook (Email, Calendar and Contacts)
Pocket Internet Explorer (HTML and WAP)
Integrated one click camera
Packet Video player (allowing progressive download)
Windows Media Player
Email (pop3 / IMAP 4, Exchange 2003)
Instant Messaging (MSN Messenger)
Java games (MIDP 2.0)

Cool Sounds
Polyphonic ringtones
MP3, WMA, WAV, AMR
Integrated handsfree speaker

Useful Connectivity Options
Bluetooth
Infrared
USB
External mini-SD slot (Orange Try card included)

Technical specifications
Dimensions: (108 x 46 x 16mm)
Volume: 80 cc
Weight: 100g
Tri-band: 900+1800+1900
Memory: 64mb internal, mini SD external
Screen colours: 65k TFT display (220x176 pixels)
Screen size: 45.8 x 36.6mm
Standby time: Up to 4 days
Talk Time: Up to 8 hours
WAP browser v 2.0
HTML v 4.0
WML, xHTML, Wap push, Wap OTA provisioning

What's in the box?
Handset
Battery
Mains charger
Headset
CD (including Microsoft Outlook 2002 and active sync software)
Orange Try (mini-SD) card
Sync cable (USB – mini-USB adaptor)
Orange user guide

Pictures:
Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/images/mijnorange/visual_spv_c500.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.smartphone-web.com/modules/wysiwyg_editor/upload/SPV_C500.jpg

Meer komen nog!

Frequently asked questions:
Q: Werkt TomTom Mobile op de C500?
A: Ja en nee. Sommige zeggen dat het werkt en sommige niet, het is wel zeker dat het mogelijk is maar vaak is het wel moeilijk.
Voor vragen over TomTom kun je beter zijn in het desbetreffende topic hier op GoT, daar kun je beter worden geholpen en houd je zo alles netjes ;)

Q: Hoe zit het met de locks op de SPV C500?
A: Op de SPV zit net als de andere SPV's 2 soorten locks.
De eerste is de applicationlock. Deze lock zorgt ervoor dat alleen programma's geïnstalleerd kunnen worden die zijn goedgekeurd door Orange. Bij de C500 hebben ze echter deze lock wat minder streng gemaakt maar hij zit er nog wel op en kan dus met een paar programma's niet meteen werken (of sommige grote Themes). Voor dit kun je legaal gebruikmaken van de ORange developer site of d.m.v een tooltje (http://www.xs4all.nl/~lammers/got/c500/unlock-all.zip )

De tweede lock is een normale simlock zoals bijna elke telefoon heeft. Deze is er helaas (nog) niet makkelijk er zelf af te halen. Let op: het bespreken van unlocken is niet toegestaan op het forum, zie Internet & Telefonie - policy en FAQ

Q: Hoe voor ik een hard reset uit?
A: Volg de volgende stappen:
1. Houd de beide softkeys ingedrukt.
2. Druk de powerbutton 1 tot 1,5 sec ingedrukt en blijf de softkeys ingedrukt houden.
3. Op een gegeven moment word er gevraagd 0 in te drukken om de fabrieks instellingen terug te zetten.
4. Druk op de 0 zo snel mogelijk.
5. Als er geen instructie op het scherm te zien is herhaal dan de stappen en wees sneller ;)

Q: Heeft de SPV nu bluetooth en/of radio?
A: De SPV C500 heeft geen radio maar wel bluetooth.

Q: Hoe verstuur ik iets via bluetooth?
A: Download SmartExplorer op http://www.binarys.com en installeer hem. Je kan hem registreren maar is niet noodzakelijk (je krijgt dan alleen om de 5 keer dat je hem opstart een schermpje waar je op done moet drukken). Nu moet je drukken op File -> Send fil by BT/IR en wacht tot hij klaar is met zoeken en druk dan op de device naar wie je iets wilt sturen.

Reviews:
http://www.coolsmartphone...ask=viewarticle&artid=339

Tips & Truuks:
Bluetooth op je SPV C500
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21760914
Mapopolis instellingen
Verwijderd in "Orange SPV C500 / HTC Typhoon"
Tips voor beginnende SmartPhone gebruikers
http://www.coolsmartphone...rticle&artid=336&Itemid=3

Heb je wat mail ze dan (of post ze) ;)

Games:
SNES Emu: https://www.handango.com/...s%3D342%26secw%3D3ef0c11f

Programma's
-RJV Tweaks: http://www.xs4all.nl/~lam...%20RegTweaks%20SP2003.CAB
-SmartExplorer: http://www.binarys.com
-BETA Player: http://www.xs4all.nl/~lam...artphone.UNSTABLE.092.exe
-PocketDiVXencoder:
-Mobiluck (bluejacking): http://www.mobiluck.com/download/sis.php?idproduct=12

Links:
Modaco forum: http://www.modaco.com/viewforum.php?f=61
Orange site: http://www.orange.nl/orange/producten/telefoons/spv.php
CoolSmartPhone (theme's en progs): http://www.coolsmartphone.com/index.php

Update's
Op dit moment zijn er nog geen officiële update's uit. Zo gauw er een update komt zal ik hem zo snel mogelijk erop zetten.

Wel is er momenteel eentje uit in Amerika: http://www.coolsmartphone...task=viewarticle&sid=1086

De volgende dingen zijn opgelost in ide update (welke waarschijnlijk hetzelfde zal zijn als de Nederlandse):
- Video's ! Kunnen nu verstuurd worden via MMS.
- GAPI / Flickering probleem is nou opgelost !!!
- Packet video full screen mode en backlight opgelost.
- Verbeterd gegeuhenbeheer voor de camera en video.
- Verbeterde GPRS snelheid (van GPRS 8 naar 10)

Bugs:
Ik heb dit schaamteloos van Modaco gejat. Ik zal dit later nog vertalen of iemand moet zich aanbieden... ;)

Stof onder het scherm
Sommige schijnen nog al last te hebben van stof onder hun scherm. Dit is optelossen door een stofzuiger op de bovenkant te zetten.

Problems with GAPI
Many games flicker or run incorrectly, GAPIdraw games are particularly badly affected.

Problem with URL entry in IE
When entering a URL in IE, there is a nice function which means when you delete a URL in the address box, 'http://' is left. However, it seems to buffer an extra 'back' press, so you are left with 'http:/'. What makes this more annoying is the fact that on pressing the '1' key, the '/' symbol is no longer one of the first to cycle as it was on E200.

Loud beeping when entering a symbol
When symbol input is selected by holding down the '#' key, when it has popped up, it then proceeds to beep loudly a number of times until you release the '#' key.

Per-contact tones are not picked up from the SD card
Per contact tones are not listed if they are on the SD card. In the normal 'Sounds' menu however, they DO appear. There is inconsistency here.

352 x 288 video capture is no longer available
The 352x288 video capture resolution no longer seems to be available.

Problem when selecting particular mailbox type on homescreen plugin
The new homescreen plugin offers the ability to click directly on 'unread SMS', 'unread MMS' or 'unread eMail'. However, when either of these is clicked it launches into the messaging application presenting you with the mailbox menu, rather than going to that mailbox directly.

No voicedial available from the headset
There is no way to initiate voicedial from the headset without touching the phone itself.

'Favorites' not localised correctly in PIE
Despite the fact that the UK english localisation is being used, 'Favorites' is listed in PIE instead of 'Favourites'. Those crazy Americans

ClearType disabled
ClearType is disabled by default, which is a fair choice (although I prefer it on!), I am disappointed to see however that there is no option in the GUI to turn it on.

When creating MMS and adding a video, Camera (still) is launched
When creating a new MMS, selecting 'add video' launches IA Camera, but in still picture mode, with no way to switch it to video.

Text disappears when near the right hand side of the screen
When composing a mail or an SMS, words in the content can sometimes 'disappear'. They are actually still there, but a blank space is just shown. Going back and editing them will make them appear.

Text goes under scroll bar
When working with an SMS or email which is more than 1 page in size, the right hand side of text can disappear underneath the scroll bar.

No way to record sounds for MMS
There seems to be no way to record sounds on the handset for inclusion in MMS, despite the fact this can be done for e-mail.

SMS import does not delete from SIM
When 'import messages from SIM' is used, this does not delete the messages from the SIM.

T9 engine displays words in a strange order
I've had this a couple of times, the words in the T9 dictionary are sometimes in a very odd order. Instead of a perfectly normal word, you will type the letters and end up with a random word with a number in the middle!

Caps doesn't work after full stops in PIE
When inputting text in a PIE text box, auto capitalisation after a full stop does not occur.

Disappearing SMS when restarted
If an SMS is received and the phone is restarted before the inbox is opened, the SMS disappears.

New messages soft key doesn't reset
When a new message comes in, the soft key on the right changes to 'message'. If the user sparks up the inbox app and reads the message, the soft key doesn't reset.

De indeling en de banner heb ik overgenomen uit deel 1 en is gemaakt door _rightone

[ Voor 166% gewijzigd door Korakal op 24-12-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Laatst online: 29-07 17:17

404error

Page Not Found

Oké, deel 2!!! ff doorzetten dan gaan we het SPV (1) topic inhalen!!! (waarvan ik voor de startpost verantwoordelijk ben...)

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

404error schreef op 24 oktober 2004 @ 00:48:
Oké, deel 2!!! ff doorzetten dan gaan we het SPV (1) topic inhalen!!! (waarvan ik voor de startpost verantwoordelijk ben...)
Ja, mooie startpost heb je daar gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Ik heb opera geinstaleert.... _/-\o_ wereld proggie _/-\o_
zelfs dit forum is gangbaar. Alleen dan dat ik een bericht wou neerzetten en de knop verstuur bericht het niet deed :(

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:25

Blaz0r

:)

masterofoboe schreef op 24 oktober 2004 @ 13:51:
Ik heb opera geinstaleert.... _/-\o_ wereld proggie _/-\o_
zelfs dit forum is gangbaar. Alleen dan dat ik een bericht wou neerzetten en de knop verstuur bericht het niet deed :(
Ik probeer nu vanaf de standaard ie maar dat lukt dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souderkeamer
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Blaz0r schreef op 24 oktober 2004 @ 15:02:
[...]

Ik probeer nu vanaf de standaard ie maar dat lukt dus ook :)
In ieder geval is het stukken sneller

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb geen idee of het bestaat maar ik zou graag een programma hebben dat alle foto's die je met je c500 maakt bij synchronisatie naar een map op je pc upload waar ik dan weer een webserver op heb draaien zodat de foto's altijd op internet te bewonderen zijn.
Als iemand een soortgelijk iets kent hoor ik het graag!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Speedfight schreef op 24 oktober 2004 @ 17:31:
Ik heb geen idee of het bestaat maar ik zou graag een programma hebben dat alle foto's die je met je c500 maakt bij synchronisatie naar een map op je pc upload waar ik dan weer een webserver op heb draaien zodat de foto's altijd op internet te bewonderen zijn.
Als iemand een soortgelijk iets kent hoor ik het graag!
Geen idee of het ook klopt maar volgens mij kun je ActiveSync een map standaard laten synchroniseren. Als je het zo voor mekaar kan krijgen dqat je de foto's altijd in dezelfde map hebt kun je met PHP oid wel een script maken / vinden die de inhoud van die map uitleesten en weergeeft in een album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een mini sd kaartje. En nou heb ik daar 2 vraagjes over.

1. Ik zou graag een 512 mb kaartje kopen maar ik heb gelezen dat de spv c500 niet elk merk hiervan ondersteund. Welke 512mb kaartjes van welk merd worden wel ondersteund ?

2. Waar kan je ergens in de winkel mini sd kaartjes kopen ?

by voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:51

Smarron

The bend

404error schreef op 24 oktober 2004 @ 00:48:
offtopic:
Hmm, ik heb zo'n flauw vermoeden dat iemand anders dat topic in elkaar heeft gezet.
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 20:09:

1. Ik zou graag een 512 mb kaartje kopen maar ik heb gelezen dat de spv c500 niet elk merk hiervan ondersteund. Welke 512mb kaartjes van welk merd worden wel ondersteund ?

2. Waar kan je ergens in de winkel mini sd kaartjes kopen ?

by voorbaat dank :)
1. Transcend en Kingmax werken uitstekend!

2. Zie pricewatch

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb nu betaplayer voor films, werkt prima. Maar welke player gebruiken jullie voor muziek (die met mappen en playlists kan werken)?

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

betaplayer werkt erg goed naar mijn mening.

heeft iemand die uk update van orange voor de c500 al geprobeert? Er zijn toch aardig wat verbeteringen aangepast als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 22:35

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 20:09:

Ook Dane-Elec werkt perfect bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gemerkt dat als ik via me hoofdtelefoon muziek luister (met wmp) hetzelfde geluid ook uit me telefoon klinkt.

Vandaar dat al die mensen me zo raar zaten aan te kijken in de bus :(

meer mensen hier last van? ligt het aan wmp of aan me foon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 01:17:
ik heb gemerkt dat als ik via me hoofdtelefoon muziek luister (met wmp) hetzelfde geluid ook uit me telefoon klinkt.

Vandaar dat al die mensen me zo raar zaten aan te kijken in de bus :(

meer mensen hier last van? ligt het aan wmp of aan me foon?
Met betaplayer gebeurt dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Possstema schreef op 24 oktober 2004 @ 19:30:
[...]

Geen idee of het ook klopt maar volgens mij kun je ActiveSync een map standaard laten synchroniseren. Als je het zo voor mekaar kan krijgen dqat je de foto's altijd in dezelfde map hebt kun je met PHP oid wel een script maken / vinden die de inhoud van die map uitleesten en weergeeft in een album.
Het is mij nog steeds niet gelukt, ik kan nergens een map synchroniseren. Ik heb het idee dat deze functie alleen bij PPC's zit. Iemand anders nog een idee :?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ik telefoon binnenkrijg moet ik hem dan eerst helemaal volledig opladen voordat ik hen gebruik? Ik denk het eigenlijk wel, daar dat met de meeste telefoons zo is. En kan ik hem tijdens het laden wel gebruiken?

Is de telefoon ook zonder simkaart te gebruiken? Ik kan dan niet bellen, dat snap ik, maar kun je dan wel in de telefoon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Laatst online: 18-07 17:08
Oscar Mopperkont schreef op 25 oktober 2004 @ 10:44:
Als ik telefoon binnenkrijg moet ik hem dan eerst helemaal volledig opladen voordat ik hen gebruik? Ik denk het eigenlijk wel, daar dat met de meeste telefoons zo is. En kan ik hem tijdens het laden wel gebruiken?
De batterij is al opgeladen, dus je kunt hem meteen gebruiken. Tijdens het laden kun je de telefoon ook gewoon gebruiken uiteraard.
Is de telefoon ook zonder simkaart te gebruiken? Ik kan dan niet bellen, dat snap ik, maar kun je dan wel in de telefoon komen.
Zonder simkaart is de telefoon ook te gebruiken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

mtthw schreef op 25 oktober 2004 @ 11:07:
[...]

De batterij is al opgeladen, dus je kunt hem meteen gebruiken. Tijdens het laden kun je de telefoon ook gewoon gebruiken uiteraard.

[...]

Zonder simkaart is de telefoon ook te gebruiken ja.
Als die locked is werkt dit geloof ik niet hoor!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Laatst online: 18-07 17:08
Erhnam schreef op 25 oktober 2004 @ 14:02:
[...]

Als die locked is werkt dit geloof ik niet hoor!
Ook niet in de Vliegtuigmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-06 08:56
Ik wil deze week een mini sd kaartje (256mb) gaan halen voor in me spv maar maakt het merk wat uit? En waar haal ik ze goedkoop vandaan, kheb ze namelijk niet in de pricewatch gezien. 8)7

[Edit] Kan ik eigenlijk met mn tel ook dingen verzenden via bluetooth? :+

[ Voor 18% gewijzigd door TrainedFTW op 25-10-2004 17:21 ]

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Xtreme-BH6 schreef op 25 oktober 2004 @ 17:19:
Ik wil deze week een mini sd kaartje (256mb) gaan halen voor in me spv maar maakt het merk wat uit? En waar haal ik ze goedkoop vandaan, kheb ze namelijk niet in de pricewatch gezien. 8)7

[Edit] Kan ik eigenlijk met mn tel ook dingen verzenden via bluetooth? :+
Zoek en gij zult vinden.

Ja, je kunt "dingen" via BT verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:31

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm..ik krijg het overigens niet voor elkaar om bv wma's of wav files via BT te verzenden naar een ipaq. 'k kan het wel naar een andere SPV C500 sturen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de zelftimer zit bij de camera? Ik kan hem maar niet vinden. Op nieuwemobiel staat dat er wel 1 op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Smarron schreef op 25 oktober 2004 @ 17:27:
[...]
Zoek en gij zult vinden.

Ja, je kunt "dingen" via BT verzenden.
Ok tnx man.. ik wist niet dat er zoekfunctie bij de pricewatch zat. :9

Trouwens hoe doe ik dat verzenden via BT dan? Kheb alles doorzocht en kan het maar niet vinden! :X Bij bestandsbeheer kan ik bijvoorbeeld kiezen uit de optie's: Verzenden via e-mail, en verzenden via infrarood maar nergens staat verzenden via BT. :(

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

En nog steeds hoop ik op een orange update of wat dan ook om gesprekken op te nemen met deze telefoon. Zo raar vind ik het, dat dat gewoon niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een nieuwe rom update, ik zag dit op de site van modaco (kan dat ?).
ik las in de setup dat alles gewist word als je de nieuwe rom erop wil zetten.

http://web.orange.co.uk/y...rticle.html?id=sm_1137635

wat ik graag wil weten is hoe ik mn zooi kan backuppen.
deels via active sync en hoe zit het dan met mn telefoon nummers die ik heb opgeslagen op de telefoon ?
kan ik deze op de een of andere manier over kopieren naar sim ?

zijn er al handige utility's voor deze telefoon ?
let trouwens wel op dat het de UK versie is (van de rom).

edit: jongens, NIET deze gebruiken, ik lees net dat wij moeten wachten nog.

:X :X :X :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtreme-BH6 schreef op 25 oktober 2004 @ 20:35:
[...]

Trouwens hoe doe ik dat verzenden via BT dan? Kheb alles doorzocht en kan het maar niet vinden! :X Bij bestandsbeheer kan ik bijvoorbeeld kiezen uit de optie's: Verzenden via e-mail, en verzenden via infrarood maar nergens staat verzenden via BT. :(
Je moet dan via Infrarood kiezen, dan doet ie toch BT, logisch he van Orange??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:39
PenguinPower schreef op 25 oktober 2004 @ 01:13:
[...]

Ook Dane-Elec werkt perfect bij mij
Als ik de reacties mag geloven zijn dus alle kaartjes in de spv c500 te gebruiken.
zie in de reacties staan
Kingston, Dane-electric, en Transcent.
Mis je alleen nog een grote aanbieder van SD kaartjes: namelijk SanDisk. Maar die hebben het 512mb kaartjes nog niet in hun assortiment zitten. Dat is opzich wel jammer, daar die vaak door het grotere aanbod en wederverkopers de goedkoopste zijn.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Even heel iets anders.
Is het ook mogelijk om e-mails op te halen bij een andere provider ???
Dus ik bedoel buiten Orange world om. Volgens de Orange bijlage kunt je alleen maar e-mails versturen als je het World pakket bij hun afneemt.
En daar zit ik nu niet echt op te wachten. Dit kost namelijk 8 euro p.m. en dat vind ik nou weer een beetje duur betaald voor een paar e-mails.
Verder krijg ik het ook niet voor elkaar om een MMS bestand te verzenden naar een Telfort gebruiker.
Of is dit ook alleen maar mogelijk als je het voorgenoemde world pakket bij Orange afneemt ???

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orange World kost € 6 en je mag dan 2 MB aan emails versturen of internetten via GPRS. Je kan het waarschijnlijk ook via inbellen werkend krijgen, maar dat is traag en kost je dus een X bedrag per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Probeer de gratis Smart Explorer anders eens: http://www.binarys.com/SmartExplorer_en.asp

Zit een aparte BT-functie in en zelfs een optie tot high-speed BT verzenden. :z
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:49:
er is een nieuwe rom update, ik zag dit op de site van modaco (kan dat ?).
ik las in de setup dat alles gewist word als je de nieuwe rom erop wil zetten.

http://web.orange.co.uk/y...rticle.html?id=sm_1137635

wat ik graag wil weten is hoe ik mn zooi kan backuppen.
deels via active sync en hoe zit het dan met mn telefoon nummers die ik heb opgeslagen op de telefoon ?
kan ik deze op de een of andere manier over kopieren naar sim ?

zijn er al handige utility's voor deze telefoon ?
let trouwens wel op dat het de UK versie is (van de rom).

edit: jongens, NIET deze gebruiken, ik lees net dat wij moeten wachten nog.

:X :X :X :X
Overigens al oud nieuws, maar het is inderdaad verstandig om even op de NL-versie te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Startpost is geupdated ;)

Voor toevoegingen kunnen jullie mailen (mail staat in me profiel).
Natuurlijk zal ik zelf ook nieuwe toevoegingen toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Nog een vraagje:
Over de te gebruiken Mini-SD kaartjes???

Worden deze kaartjes bij losse verkoop altijd geleverd met een adaptor ?
zodat je de mini kaartjes ook normaal kunt uitlezen in de veel gebruikte multi card readers.

[ Voor 11% gewijzigd door Marinus-Roro op 25-10-2004 22:30 . Reden: stroomlijnen bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Marinus-Roro schreef op 25 oktober 2004 @ 22:29:
Nog een vraagje:
Over de te gebruiken Mini-SD kaartjes???

Worden deze kaartjes bij losse verkoop altijd geleverd met een adaptor ?
zodat je de mini kaartjes ook normaal kunt uitlezen in de veel gebruikte multi card readers.
Ja. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik wacht nog maar even op de 1 gb sd-kaartjes :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 16:46
[...]
A: Download SmartExplorer op http://www.binarys.com en installeer hem. Je kan hem registreren maar is niet noodzakelijk (je krijgt dan alleen om de 5 keer dat je hem opstart een schermpje waar je op done moet drukken). Nu moet je drukken op File -> Send fil by BT/IR en wacht tot hij klaar is met zoeken en druk dan op de device naar wie je iets wilt sturen.

en het werkt, kzat vandaag ook te klootzakken er mee :D

De SPV E-100 moet trouwens handmatig op triband gezet worden in het usa..
ik heb zitten knoeien om de c500 dus op triband te krijgen, nixxxx echt helemaal niets in die manual te vinden, wordt ik de volgende dag wakker door een zwik smskes die binnenkwamen, ofwel dit gaat automatisch :D

[ Voor 19% gewijzigd door ijsbeer910 op 26-10-2004 08:02 . Reden: grrr.. antwoord stond er al :S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
ijsbeer schreef op 25 oktober 2004 @ 23:54:
[...]

Thnx tis idd gelukt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb hem eindelijk binnen, maar er zit gewoon een hotpixel op.... Groen en helemaal aan de zijkant. :(

Heb net contact gehad met gsmstunts, en ik mag hem omruilen (waarvoor hulde). Ik had de telefoon alleen net simlockvrij gemaakt, voordat die pixel ineens verscheen... Als ik hem dus omruil krijg ik weer een gelockte telefoon terug neem ik aan en kost het mij weer 30 euro voor het simlockvrij maken.... Dat is op een bedrag van 300 euro een forse prijs in mijn ogen, daar je ook nog verzendkosten erbij op moet tellen. Dilemma's, dilemma's dilemma's.... :/

[ Voor 72% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-10-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laten ze ff opschieten met de nl update:)

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
HELP!!!! :'( ... ik heb ondekt dat er steeds een beetje meer stof onder mn schermpje komt. :o Hoe kan ik dat weghalen? Kan ik het schermpje loshalen? Waardoor komt die stof naar binnen? 8)7

Xou het vervelend vinden als er over een maand meet stof onder het schermpje zit dan in mn stofzuiger. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik zou me niet druk maken, als het erg wordt ga je gewoon naar de Shop en dan is t zo geregeld lijkt me. Wel balen natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al eens iemand terug gegaan naar de shop met stof onder zijn scherm?
Ben wel benieuwd of ze er ook moeilijk over doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij de oude spv-tjes niet. jammer dat t nog steeds een probleem is bij de nieuwe spv's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 18:52
Ik krijg Pocketsnes nog steeds niet aan de praat. Kan het programma wel opstarten maar als ik eenmaal op "Load Rom" druk dan loopt die vast :/

Bij wie is het wel gelukt om een snes rom op te starten en te kunnen spelen ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik heb nu Worms World Party om mijn c500 gezet, dit vind ik echt het mooiste spel dat ik tot nu toe gedaan heb op mijn smartphone!
Hebben jullie nog tips voor mooie games?

Nog iets: weet iemand hoe ik een map op mijn c500 kan synchroniseren via activesync met een map op mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 21:52:
Is er al eens iemand terug gegaan naar de shop met stof onder zijn scherm?
Ben wel benieuwd of ze er ook moeilijk over doen..
Is gebeurd. Hangt er vanaf welke winkel je naar toe gaat. Jammergenoeg trekken ze niet allemaal dezelfde lijn, maar er zijn dus gevallen bekend dat ze het toestel hebben omgeruild. So I'd try it if I were you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie start post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Stof onder het scherm
Sommige schijnen nog al last te hebben van stof onder hun scherm. Dit is optelossen door een stofzuiger op de bovenkant te zetten.
Heb dit al geprobeerd maar de strofjes verplaatsen zich geen pixel. :X Ik ga niet met de telefoon terug aangezien er nog niet zoveel onder zit en ik bij een nieuwe tel dit ook weer binnen 2 weken heb. |:(

Maja pech gehad... waarvoor is dat unlock progje wat in de startpost staat? En wat doet dat tweak progje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Dat unlock progje is een klein progje die je op je SPV moet zetten en dan met een snelkoppeling de applicationlock kan verwijderen. Met dat tweak programma'tje kun je dingen doen die je normaal via het reg moet tweaken veranderen (oa. operator naam wijzigen startup/down images wijzigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De snes emulator werkt bij mij overigens niet.... Is het trouwens een idee om links naar legale werkende spellen in de TS te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Oscar Mopperkont schreef op 27 oktober 2004 @ 13:27:
De snes emulator werkt bij mij overigens niet.... Is het trouwens een idee om links naar legale werkende spellen in de TS te zetten?
Ik denk dat de modjes dat niet goed zullen vinden. Dit omdat ze moeilijk alle spellen kunnen controleren op legaliteit. Volgens mij sotnd zo iets in die sub FAQ.

Zal ik die snes emu anders weg halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Gegevens over Windows Mobile 2005 bekend geworden

Ik vraag me af of wij dalijk ook Windows Mobile 2005 op onze SPV C500 zouden kunnen gaan zetten. Lijkt me wel leuk namelijk, weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManOfWar schreef op 26 oktober 2004 @ 23:41:
Ik krijg Pocketsnes nog steeds niet aan de praat. Kan het programma wel opstarten maar als ik eenmaal op "Load Rom" druk dan loopt die vast :/

Bij wie is het wel gelukt om een snes rom op te starten en te kunnen spelen ? :?
Ik gebruik SmartNES. Komt volgens mij op hetzelfde neer en loopt als een trein :) Ik ben echt helemaal verslaafd aan Supermario 3 :P
Ik heb het gedownload van www.coolsmartphone.com. Daar waar je het kan downloaden staat ook een link naar een site met een heleboel ROM's. Succes ;)
Speedfight schreef op 27 oktober 2004 @ 00:10:
Ik heb nu Worms World Party om mijn c500 gezet, dit vind ik echt het mooiste spel dat ik tot nu toe gedaan heb op mijn smartphone!
Hebben jullie nog tips voor mooie games?
Waar heb je Worms World Party gedownload? Ik kan het maar niet vinden... (een gratis versie bedoel ik dan ;))

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Gracias voor je tip ;) Maar ik wist al dat die er was....daarom vroeg ik ook om de snes emulator, vind de spelletjes van de snes net iets leuker dan die van de nes. :9

Maar ja ik heb iets beters gevonden http://www.gamesforsmartphones.co.uk/downloads.shtml Picodrive, dit een sega genesis emulator die het prima doet...alleen geen geluid helaas. Dus voor de Sega fans die graag nog een potje Sonic 3 willen spelen kunnen dat dus nu doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De NES emulator had ik nog niet geprobeerd, het ging mij meer om de SNES emulator die ik dus niet aan de praat krijg. Maar ik ganu zeker ook evn de NES emulator proberen en de gameboy emulator. Kan de laatste trouwens ook Gameboy Advanced spellen draaien?

De emulators vind ik toch niet echt een hit om eerlijk te zijn.... Iemand misschien een site met gratis niet emulator spellen voor de c500?

[ Voor 22% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 27-10-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb nu betaplayer, schijnbaar de beste player voor de smartphone, maar dan moet ik wel content hebben. Welke gratis programma's gebruiken jullie om films om te zetten naar "smartphone" formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 27 oktober 2004 @ 21:03:
Ik heb nu betaplayer, schijnbaar de beste player voor de smartphone, maar dan moet ik wel content hebben. Welke gratis programma's gebruiken jullie om films om te zetten naar "smartphone" formaat?
pocketdivxencoder

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 27 oktober 2004 @ 21:03:
Pocket Divx Encoder Is het antwoord!
http://divx.ppccool.com/

en een mooi demo filmpje om je vrienden te laten zien is
de trailer van het 2de deel van The Matrix (heb hier helaas
geen linkje van bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook nog een IPAQ en daar zit het programmatje nevo op waarmee je je mobile device ook als afstandsbediening zo kunnen gebruiken. Weet iemand of deze ook voor de SPV C500 verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 14:31:
[...]

Ik gebruik SmartNES. Komt volgens mij op hetzelfde neer en loopt als een trein :) Ik ben echt helemaal verslaafd aan Supermario 3 :P
Ik kan er niet mee overweg, als ik loop en dan wil springen weigert ie. je moet hier eerst de spring knop drukken en dan pas een richting, maar dat speelt voor geen meter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 22:37:
[...]

Ik kan er niet mee overweg, als ik loop en dan wil springen weigert ie. je moet hier eerst de spring knop drukken en dan pas een richting, maar dat speelt voor geen meter..
Ja dat klopt dat is nog een bug in de c500, je kan in veel games niet meerdere toetsen tegelijk indrukken.
Bij de updat die in de UK al uitgekomen is, is het probleem opgelost. Deze update
zal waarschijnlijk in december hier in Nederland uitgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

http://www.airfagev.com/

Ook wel goede site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Bij modaco staan een aantal post van niet engelse c500 gebruikers die de update hebben geinstalleerd. Ik krijg echter een 'vendor error' als ik het probeer. Is het bij iemand anders wel gelukt met een nederlandse telefoon ?

Ik heb nog wel een simlock op het toestel, misschien maakt dat wat uit ?

Ik snap dat mensen willen wachten op een nederlandse versie maar ik zie geen problemen om de UK versie op mijn telefoon te installeren, als dat tenminste lukt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss moet ik de vragen even opnieuw stellen:

1- In 2005 komt de nieuwe Windows Mobile uit genaamd-> Windows Mobile 2005. Is deze OS ook bruikbaar met de SPV C500

2- Op de IPAQ kun je gebruik maken van een programma dat Nevo heet, hiermee kun je je PDA als afstandsbediening gebruiken weet iemand een programmatje waarmee je ook op je SPV C500 een afstandbedieningsfunctie kan krijgen?

Bijvoorbaat bedankt en vriendelijke groeten,

GuRu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 11:06:
Miss moet ik de vragen even opnieuw stellen:

1- In 2005 komt de nieuwe Windows Mobile uit genaamd-> Windows Mobile 2005. Is deze OS ook bruikbaar met de SPV C500

2- Op de IPAQ kun je gebruik maken van een programma dat Nevo heet, hiermee kun je je PDA als afstandsbediening gebruiken weet iemand een programmatje waarmee je ook op je SPV C500 een afstandbedieningsfunctie kan krijgen?

Bijvoorbaat bedankt en vriendelijke groeten,

GuRu
1 - Waarschijnlijk niet, tegen die tijd zal er wel een nieuwe SPV uitkomen en als de C500 upgedate kan worden zal de verkoop daarvan slechter gaan. (zie SPV - SPV E200. Technisch was het mogelijk om te upgraden maar Orange ondersteunde het niet.)

2 - Even het draadje lezen ipv vragen herhalen!!! Het kan niet

En groeten doen we hier ook niet, nogal db vervuiling. Lees eerst de regels voordat je gaat posten.

[ Voor 6% gewijzigd door 404error op 29-10-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 22:37:
[...]

:? Raar, zoals ik al schreef loopt het bij mij als een trein. Ik bestuur gewoon met het keypad en hij doet alles gewoon goed. Lopen, springen, bukken en alles tegelijk (behalve springen en bukken tegelijk :P )
Maarre heb je de controlls ook ingesteld? Misschien ligt het daaraan, maar anders zou ik het ook niet weten.

Dat is wel trouwens iets wat me opvalt aan de SPV. Bij sommige mensen werken bepaalde programma's wel en bij andere weer niet. Als je bijvoorbeeld op www.coolsmartphone.com de berichtjes leest bij een bepaald programma of spel zegt de ene helft vaak dat het het niet doet en de andere helft dat het het wel doet. Zo krijg ik bijvoobeeld Pocket TV niet draaiende en andere spv gebruikers weer wel.
Iedereen heeft toch dezelfde telefoon gekregen, of ben ik nou gek 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Jij kunt tegelijkertijd naar rechts lopen (dus de 6 neem ik aan ingedrukt houden) en dan springen? En dan reageert hij? Doet ie bij mij ook niet hoor, is bekende probleem dat je niet meerdere toetsen tegelijk kunt indrukken. Maar ik vraag me af waarom jij er geeen last van hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Kent iemand een programma om te zoeken op bluetooth apparaten in je omgeving.
Ik kan wel naar smartexplorer gaan en dan een bestand verzenden en dan kan ik wel zien welke apparaten er zijn.
Maar ik zou hier graag een apart programma voor zien om te kijken of er uberhaupt bluetooth devices in de buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

512MB Transcend Mini-SD kost nu nog maar 70,- bij interngeheugen.com! Dacht laat het ff weten voor de mensen die nog op zoek zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 28 oktober 2004 @ 12:25:
Jij kunt tegelijkertijd naar rechts lopen (dus de 6 neem ik aan ingedrukt houden) en dan springen? En dan reageert hij? Doet ie bij mij ook niet hoor, is bekende probleem dat je niet meerdere toetsen tegelijk kunt indrukken. Maar ik vraag me af waarom jij er geeen last van hebt :?
Dat kan ik inderdaad ja. Echt raar dat het bij jullie niet kan 8)7

offtopic:
zou ik misschien superkrachten hebben? :P

Ik heb trouwens aan de zijkant van mijn scherm een klein stukje zitten wat er volgens mij voor zorgt dat er wat stof onder het scherm kan komen. Ik weet niet of iedereen dit heeft, maar ik heb er 2 foto's van gemaakt, alleen kunnen jullie deze morgen pas zien, omdat mijn superultravette eigen site die ik net op kinderlines.nl heb aangemaakt een dag nodig heeft om plaatjes up te loaden :P
offtopic:
ik had ff een site nodig om wat plaatjes op te kunnen dumpen, dus niet lachen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Bij werkt SmartNes ook prima (uiteindelijk toch even geprobeerd :) ) dus het drukken van meerdere toetsen tegelijk....dit lukt alleen als je je keypad gebruikt als righting toetsen en action toetsen. Maar als je je joystick gebruikt als richting toets an dan een keypad toets drukt (als action toets) dan doet tie het juist niet bij mij.
Dus gewoon de key-settings veranderen en alles op je keypad gebruiken...dan kan je lopen en springen tegelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmmm pak net mijn telefoon en zie dat de backlight niet meer aanspringt ook was hij ineens supertraag. Dus ik naar taakbeheer, blijkt dat er niks loopt dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb hem maar uitgezet en weer aan dus nu werkt hij weer normaal.

Maar kent iemand dit probleem? Of weet iemand wat er aan de hand was?

En nog een ander wat vreemde vraag. Is het mogelijk om bij sms de 1 en de # toets om te draaien zodat ik een spatie kan geven door op de 1 te drukken? Nu sms't het heel vervelend met 1 hand. Ik heb kleine vingers maar als ik de telefoon met 1 hand vast heb dan is de # toets heel moeilijk te bereiken met mijn duim. Dan valt de telefoon bijna uit mijn hand, hetgeen natuurlijk niet de bedoeling is!

En dan nog een vraag. Waarom worden verzonden sms'jes niet opgeslagen? Moet je dat eerst instellen ofzo?

[ Voor 46% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-10-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bij de SPV's kunnen er echt wonderen gebeuren door opnieuw op te starten :-)
De KS zegt ook vaak: We raden u aan 1 per dag toestel aan en uit te zetten.
Maare je kan idd in je inbox bij menu -> opties kiezen voor kopieen verzonden items opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

bij mij wil mijn backlight juist niet meer uit. (terwijl ik toch overal heb ingesteld dat hij na een bepaalde tijd moet uitgaan)

Trouwens mijn batterij is na 1 dag op 20-30 % (ik heb wel BT aan) dus hij moet bij mij elke dag aan de lader. Niet dat dat zo erg is maar ik dacht dat hij wel langer zou mee gaan (dit was ook voordat de backlight continue aanbleef)

jammer dat er ook niet een soort van alt-tab is zodat je door je actiefe progs kan bladeren. (en niet alles is aftesluiten toch?) dus heb ik wel een shortkey of alle non-sys apps te sluiten.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

JaWa schreef op 28 oktober 2004 @ 22:35:
bij mij wil mijn backlight juist niet meer uit. (terwijl ik toch overal heb ingesteld dat hij na een bepaalde tijd moet uitgaan)

Trouwens mijn batterij is na 1 dag op 20-30 % (ik heb wel BT aan) dus hij moet bij mij elke dag aan de lader. Niet dat dat zo erg is maar ik dacht dat hij wel langer zou mee gaan (dit was ook voordat de backlight continue aanbleef)

jammer dat er ook niet een soort van alt-tab is zodat je door je actiefe progs kan bladeren. (en niet alles is aftesluiten toch?) dus heb ik wel een shortkey of alle non-sys apps te sluiten.
Je kunt gewoon de taskmanager onder een sneltoets instellen.
Tip: Zet de taskmanager onder toets 2: Hou de 2 dan eerst 2 sec in om de taskmanager op te starten en daarna klik je nog een keer op de 2 en alles is afgesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

404error schreef op 28 oktober 2004 @ 22:41:
[...]

Je kunt gewoon de taskmanager onder een sneltoets instellen.
Tip: Zet de taskmanager onder toets 2: Hou de 2 dan eerst 2 sec in om de taskmanager op te starten en daarna klik je nog een keer op de 2 en alles is afgesloten!
zoiets heb ik dus al alleen sneller het is ook vd makers van SP smart taskmanger
en heet SP TM free mem.
een druk op de mijn sneltoets en alle non-sys apps zijn afgesloten.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

JaWa schreef op 28 oktober 2004 @ 23:29:
[...]

zoiets heb ik dus al alleen sneller het is ook vd makers van SP smart taskmanger
en heet SP TM free mem.
een druk op de mijn sneltoets en alle non-sys apps zijn afgesloten.
Ik ken het programmatje ook. Ik zie alleen graag eerst het lijstje met programma's voordat ik hem afsluit, soms ben ik halverwege met een mailtje ofzo en die is dan ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het programaatje Xbar gekocht
linkje
werkt ideaal voor Taskmanaging en andere zaken zoals monitoren van de batterij, temperatuur en een copy/paste functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is er een manier om programma's ook gewoon normaal af te sluiten ipv de taskmanager te openen en hem te killen? Nu is het 9 van de 10 keer zo dar als ik een programma verlaat dat het programma niet wordt afgesloten. In de handleiding heb ik niks gezien waar staat hoe je een programma wel verlaat zodat ie ook echt afsluit. Zie ik wat over het hoofd, of kan het gewoon echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga hem ook aanschaffen zit alleen te twijflen

welke is de best SPV C500 /Qtek 8010/HTC?

bij de SPV je hebt hem in het donker en in het grijs dus mij vraag
hoe snel slijt het hoesje ander pak ik de donkere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 29 oktober 2004 @ 13:49:
Is er een manier om programma's ook gewoon normaal af te sluiten ipv de taskmanager te openen en hem te killen? Nu is het 9 van de 10 keer zo dar als ik een programma verlaat dat het programma niet wordt afgesloten. In de handleiding heb ik niks gezien waar staat hoe je een programma wel verlaat zodat ie ook echt afsluit. Zie ik wat over het hoofd, of kan het gewoon echt niet?
Nee dat kan niet. De meeste (alle volgens mij) programma's die in je smartphone meekomen zijn zo gemaakt dat ze actief blijven nadat je ze afsluit. Dit omdat de programmeurs/producenten er vanuit gingen dat dat de programma's waren die je toch vaak nodig hebt. Wanneer je geheugen dan volloopt, kickt ie vanzelf een programma eruit om weer ruimte te maken.

Theorie is dus mooi, maar in de praktijk blijkt dat veel mensen nog veel meer dingen doen op de smartphone en graag de snelheid willen blijven houden voor programmas die veel van het geheugen vragen.

Je zal dus de taskmanager moeten gebruiken of de aanbevolen programmaatjes die een paar posts hierboven staan vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 13:58:
ik ga hem ook aanschaffen zit alleen te twijflen

welke is de best SPV C500 /Qtek 8010/HTC?
Zijn allemaal hetzelfde, alleen de audiovox die in de USA uitkomt heeft de nieuwste update al in zich met o.a. Windows Media Player 10.
Bij Orange kun je relatief goedkoop aan de C500 komen. De andere kun je wel via internationale shops kopen en zijn dan meestal simlockvrij. De C500 zou je moeten unlocken als je geen Oange wil gebruiken...
bij de SPV je hebt hem in het donker en in het grijs dus mij vraag
hoe snel slijt het hoesje ander pak ik de donkere
Het is slijtvast bij mijn weten omdat het een metalen cover heeft. Ik heb de I-mate SP3 (zelfde toestel als de C500/Qtek8010/HTC/AudioVox) en die is zilverblauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Imate SP3 welke erg veel op de Orange SPV C500 lijkt.

De contacten staan allemaal op sim en ik wil die naar de phone kopieren. Hoe doe ik dat en hoe kan ik de contacten bewerken op de PC? Welke software heb ik daar voor nodig?

Met vriendelijke groet,

Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 17:13:
Ik heb een Imate SP3 welke erg veel op de Orange SPV C500 lijkt.

De contacten staan allemaal op sim en ik wil die naar de phone kopieren. Hoe doe ik dat en hoe kan ik de contacten bewerken op de PC? Welke software heb ik daar voor nodig?

Met vriendelijke groet,

Jeroen.
Er zit een programmatje in de map bureau-accessoires dat sim-manager heet, daarmee kun je importeren. Het bewerken kan met Microsoft Outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 17:13:
en hoe kan ik de contacten bewerken op de PC? Welke software heb ik daar voor nodig?
Kijk anders ook even naar het programma SmartphoneStudio als je geen MS Outlook gebruikt. Deze kan ook gebruikt worden voor contactbeheer en SMS-archivering. versie 1.0 is freeware en te downloaden bij www.coolsmartphone.com (even registreren daar, kan je nog veel meer downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 12:17:
[...]

:? Raar, zoals ik al schreef loopt het bij mij als een trein. Ik bestuur gewoon met het keypad en hij doet alles gewoon goed. Lopen, springen, bukken en alles tegelijk (behalve springen en bukken tegelijk :P )
Maarre heb je de controlls ook ingesteld? Misschien ligt het daaraan, maar anders zou ik het ook niet weten.
Idd!! Bedankt man! Hij doet het nu perfect. Nu nog naar de slager om mijn vingers wat dunner te laten maken, want het is wel wennen op die knopjes als je zo'n dikke vierkante nes-pad van vroeger gewend bent bij supermario3 :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 19:18:
[...]

Idd!! Bedankt man! Hij doet het nu perfect. Nu nog naar de slager om mijn vingers wat dunner te laten maken, want het is wel wennen op die knopjes als je zo'n dikke vierkante nes-pad van vroeger gewend bent bij supermario3 :) ;)
Haha ke, fijn om te horen :) Ik ben ondertussen al in world 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik de foto's van dat stukje wat ik bij mijn beeldscherm heb zitten.
Ik weet niet of meer mensen dit hebben, want ik ken niemand anders met deze foon ;) Misschien zou dit de oorzaak kunnen zijn voor het stof onder het scherm??

Afbeeldingslocatie: http://www.kinderlines.nl/homepages/plaatjes/beetjeveen.1.jpg?7:40:39%20PM
edit:
hier zie je het stukje goed zitten

Afbeeldingslocatie: http://www.kinderlines.nl/homepages/plaatjes/beetjeveen.2.jpg?7:40:39%20PM
edit:
door met de flitser te fotograferen zie je de gleuf goed. Hij gaat helemaal van onder tot boven en is het grootst op het stuk waar dat stukje zit.

Natuurlijk is het niet zo een ramp en de gleuf niet hinderlijk (normaal erop kijkend zit je hem bijna niet), maar als dit ervoor zorgt dat er stof onder het scherm komt zou ik het toch graag weg willen laten halen.

offtopic:
voor de mensen die mij nou een mierenneuker vinden... ik betaal alleen 300 Euro voor een telefoon die ook echt helemaal in orde is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik kreeg net een mailtje van MobiLuck binnen dat hij beschikbaar is op de SPV E200 en C500 :P Dat word bluejacken geblazen >:)

http://www.mobiluck.com/download/sis.php?idproduct=12

Ik had trouwens Handango gevraag of ze de C500 wilde toevoegen en ik wil ff melden dat hij nu op Handango styaat :P

Startpost is trouwens geüpdate. Helaas kan ik niet bij elke tip de credits erbij zetten anders word het een beetje vol ;)[

[ Voor 19% gewijzigd door XoReP op 29-10-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k'heb ook een website speciaal voor smartphone-toestellen Geerson @live te vinden op http://geerson.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 23:01:
k'heb ook een website speciaal voor smartphone-toestellen Geerson @live te vinden op http://geerson.net
Mooi gemaakt hoor _/-\o_
Alleen vind ik de lettertjes wat aan de kleine kant. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is er een optie send bij email/send bij infrared/recieve from IR en geen enkele zorgt ervoor dat ik met BT kan verzenden.
Kan iemand me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Joehoeoeoe, ik heb hem nu ook :Y) :*) :9~ , ik moest gewoon ff een foto maken:

Afbeeldingslocatie: http://download.jspdesign.nl/C500-3.jpg

Ik weet alleen nog niet hoe ik nou een fatsoenlijke wekker kan zetten :? , netzoals bij mijn oude Nokia 6610.

Die tip van het orange logo weghalen met een suikerklontje is ook super, werkt perfect :) , je ziet er niets van 8) .

Edit:

Wekker functie gevonden, staat onder de 2e pagina van instelling, bij datum&tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Possstema op 30-10-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 14:48

Akropolis

Still stupid...

Binnenkort wil ik deze telefoon ook gaan kopen. Maar ik zou graag willen weten of films afspelen echt GOED wil op deze telefoon.

Ik heb namelijk gemerkt dat mijn SPV E100 filmpjes met geluid gewoon niet goed trekt (hangt ie een tijdje enz). En dat dat MP3's maximaal 128kbit/44khz(?) mogen zijn, anders gaan deze ook haperen.

Is dit ook zo bij de C500? Of speelt deze wel prima filmpjes met geluid zonder te haperen o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 21:10
Speedfight schreef op 27 oktober 2004 @ 22:46:
[...]

Ja dat klopt dat is nog een bug in de c500, je kan in veel games niet meerdere toetsen tegelijk indrukken.
Bij de updat die in de UK al uitgekomen is, is het probleem opgelost. Deze update
zal waarschijnlijk in december hier in Nederland uitgebracht worden.
Bovenstaande is onjuist.

De scroll-toets overheerst en onderdrukt de andere toetsen, dit is hardwarematig en kan dus helaas nooit dmv software-update tegelijkertijd met andere toetsen werken.
Dit maakt een aantal actie-/ racespellen onbespeelbaar... :'(

De andere toetsen zijn wel tegelijkertijd te gebruiken. Het kan dus idd een oplossing zijn (indien mogelijk) om enkel deze te gebruiken.
De update uit de UK heeft het probleem juist verergerd: na installatie blijkt dat ook de andere toetsen niet meer tegelijk werken. De update blijkt nieuwe bugs tot gevolg te hebben...

Mvg,
Randal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal
cosmoOo schreef op 28 oktober 2004 @ 10:12:
Bij modaco staan een aantal post van niet engelse c500 gebruikers die de update hebben geinstalleerd. Ik krijg echter een 'vendor error' als ik het probeer. Is het bij iemand anders wel gelukt met een nederlandse telefoon ?

Ik heb nog wel een simlock op het toestel, misschien maakt dat wat uit ?

Ik snap dat mensen willen wachten op een nederlandse versie maar ik zie geen problemen om de UK versie op mijn telefoon te installeren, als dat tenminste lukt.
Ik zou het forum van modaco eerst maar beter doorlezen als ik jouw was...

Door de simlock kun je idd niet updaten.

Ik geloof door de gelockte language-code (zie 3de getal van romversienr.)
Engeland: 4.1.1.0
Nederland: 4.1.3.0

Mvg,
Randal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal
Op Modaco wordt er gesproken over een irritant sis-geluid, dat om de 10-20 seconden te horen is bij het afspelen van geluid en/of videobestanden.

Zie:

http://www.modaco.com/vie...s=0&postorder=asc&start=0

Ik hoor het in ieder geval niet op mijn toestel?
Wat is jullie ervaring?

Mvg,
Randal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Akropolis schreef op 30 oktober 2004 @ 02:09:
Binnenkort wil ik deze telefoon ook gaan kopen. Maar ik zou graag willen weten of films afspelen echt GOED wil op deze telefoon.

Ik heb namelijk gemerkt dat mijn SPV E100 filmpjes met geluid gewoon niet goed trekt (hangt ie een tijdje enz). En dat dat MP3's maximaal 128kbit/44khz(?) mogen zijn, anders gaan deze ook haperen.

Is dit ook zo bij de C500? Of speelt deze wel prima filmpjes met geluid zonder te haperen o.i.d?
25fps, 240kbit/sec, fullscreen! 8) Met andere woorden, het is gewoon TV kijken. Compleet vloeiend en haarscherp als je het juiste programmaatje gebruikt!

Muziek kon ik op mijn SPV Classic trouwens gewoon al op 192kbit/sec afspelen zonder haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 23:34:
[...]

Mooi gemaakt hoor _/-\o_
Alleen vind ik de lettertjes wat aan de kleine kant. B)
zo al wat beter, ik heb nog niet alles aan kunnen passen, daar ben ik nog mee bezig
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.