[telebankieren] backup?

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik moet binnen een paar dagen een pc herinstalleren (winxp) maar zit eigenlijk met de volgende vraag:

Op de pc is rabobank telebankieren geinstalleerd en daarin staan natuurlijk een hoop gegevens die bewaard moeten blijven. Op GoT is hier wel een forum over te vinden van ene beschuitfluiter :P linkje: brakke pc fixen, maaaar.... maar dit topic stamt uit 2001 en ik denk dat in de tussentijd het programma wel enigzins verandert is. Omdat het toch een nederlands programma is kom ik via google alleen op GoT uit en het Computer idee forum (n00bs :o )In het topic uit 2001 wordt gezegd dat na het formatteren en her-installeren van winxp en rabo telebankieren gewoon de hele map die je van tevoren gesaved hebt er over heen kan gooien en alles weer werkt.

Nu is mijn vraag: is er iemand die dit programma nog steeds gebruikt en ervaring heeft met het backuppen ervan? maw: werkt de manier uit 2001 nog steeds? Er stond btw iets in dat de password file zich in het register bevond en dus niet meegenomen werd :?

[ Voor 4% gewijzigd door domi235 op 23-10-2004 14:16 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

letterlijk de Programma map kopieren en password weer opnieuw invoeren.
Desnoods exporteer je de gewenste registry keys ook nog (is alleen niet nodig).

Werkt gewoon.

iets completer:
Op nieuwe XP install RTE weer installeren, daarna backup terug zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 23-10-2004 14:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:22
In principe werkt het installeren over de oude map heen nog steeds, omdat dan alles wordt overschreven, behalve de administraties. Uiteraard maak je eerst wel een backupje van de telebankieren directory voor je eroverheen gaat pennen :P

Heb vorig jaar nog iets dergelijks gedaan om telebankieren van een PC met win98se naar een laptop met win2k te krijgen, gewoon kopieren naar juiste map en een reinstall over die map heen doen met de nieuwste versie van het telebankieren CD'tje.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 14:28
Ik ga dit weekend bij mn ouders een verse install doen en moet ook telebankieren overzetten dus, en rabo telebankieren bevat een backup optie voor al je gegevens die je later weer kunt inlezen.
Ik weet alleen niet of deze backup optie ook de modem instellingen e.d. meepakt.
Ga er dit weekend wel achterkomen denk ik, zal tzt wel een update hier plaatsen.

• domi235
_JGC_ schreef op 23 oktober 2004 @ 14:08:
In principe werkt het installeren over de oude map heen nog steeds, omdat dan alles wordt overschreven, behalve de administraties. Uiteraard maak je eerst wel een backupje van de telebankieren directory voor je eroverheen gaat pennen :P

Heb vorig jaar nog iets dergelijks gedaan om telebankieren van een PC met win98se naar een laptop met win2k te krijgen, gewoon kopieren naar juiste map en een reinstall over die map heen doen met de nieuwste versie van het telebankieren CD'tje.
Dus eerst de gebackupte (ieuw lelijk woord 8)7 ) versie ergens neergooien en daar overheen installeren of eerst installeren en daarna de map overschrijven met de backup?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Duh..

Eerst een schone install en daarna je backup eroverheen jassen natuurlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• domi235
BackSlash32 schreef op 23 oktober 2004 @ 14:11:
Duh..

Eerst een schone install en daarna je backup eroverheen jassen natuurlijk.
Mr _JGC_ zegt ut andersom :o :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:22
Eerst backup terugzetten en dan overheen installeren moet ook gewoon kunnen, de installatie detecteert dan nml dat er al een bestaande versie is geinstalleerd en zal een upgrade installatie doen waarbij de nodige dingen op je systeem ook worden aangepast.

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08 19:49
ik heb hem ook nogsteeds.

je kunt gewoon de rt dir. kopieren, en dan al hij weer terug moet eerst met de cd installeren en dan pas de rt terug kopieren.

alles is dan gwoon weer zo als het was ook de pasworden.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Pagina: 1