brakke pc fixen, maaaar....

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Topicstarter
Oom van mij heeft een probleem:

hij heeft in 3 jaar alle zooi die er te downen valt gedowned
en nou is zijn hele pc zo brak als wat
hij doet ook telebankieren..
en een ander gastje dacht slim te zijn door windows opnieuw te installen en eerst c:\windows weg te mikken...maar nou werk er niets meer! zelfs met een bootdisk doet ie niets!!
iig die hele pc is dus zo brak als wat en nou is mij gevraagd om dat masjien opnieuw te installen. maar dat telebankieren moet dus bewaart blijven...
nou was mijn plan om die schijf eruit te halen en in mijn pc te hangen, dat telebankieren ff op cd fikken ofsow
die schijf formatteren en dan alles installen inclusief dat telebankieren (onverandert als he tkan)

Is dit een strak plan, en wat moet ik dan backuppen van dat telebankieren? (via Rabobank)

¯\_(ツ)_/¯

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zou gewoon de hele map van telbankieren kopieren (heb zelf geen telebankieren)

Juist

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
jah als t dalijk fout gaat, dan heb ik t dalijk weer gedaan he en daar heeft * beschuitfluiter geen zin in!!!

¯\_(ツ)_/¯

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat lijkt me inderdaad een strak plan. Wat de rabobank shit betreft zou ik gewoon de hele dir C:\Program Files\Rabobank backuppen en later uitzoeken waar de data staat en dan daar weer na rabo herinstallen en de betreffende dir terugzetten.

Ik denk dat dat wel gaat werken.
Succes

Verwijderd

Nou ik heb zelf ook geen telebankieren maar ik denk zoals jij het zegt best wel slim kan zijn
en misschien dat je dan via die pc dan ook meteen windows op die schijf van je oom installeren dan heb je twee windows op die schijf staan en dan kan je die zo weer in de andere pc hangen en weer doorgaan maar als je hem wilt formateren kan je hem best in je eigen pc hangen en dan het telebankieren overzetten en dan formateren die hap en dan weer terug hangen in de pc van je oom
mzzlsssssssss The-Eagle

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:51 schreef tborgdorff het volgende:
Dat lijkt me inderdaad een strak plan. Wat de rabobank shit betreft zou ik gewoon de hele dir C:\Program Files\Rabobank backuppen en later uitzoeken waar de data staat en dan daar weer na rabo herinstallen en de betreffende dir terugzetten.

Ik denk dat dat wel gaat werken.
Succes
staat er niet ook important info in het register?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 11:09

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

En zorg er tegelijk voor dat het "andere gastje die dacht slim te zijn" nooit meer een toetsenbord aanraakt ;)

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:53 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

hmmmz good point...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

ik heb wel eens een backup gemaakt van dat rabo telebankieren gebeuren. Je moet gewoon die directories kopieren, systeempje opnieuw instaleren en die mapjes terug zetten. FF wachtwoordje invoeren en klaar is kees
werkte bij mij in ieder geval.

groenten

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:52 schreef The-Eagle het volgende:
Nou ik heb zelf ook geen telebankieren maar ik denk zoals jij het zegt best wel slim kan zijn
en misschien dat je dan via die pc dan ook meteen windows op die schijf van je oom installeren dan heb je twee windows op die schijf staan en dan kan je die zo weer in de andere pc hangen en weer doorgaan maar als je hem wilt formateren kan je hem best in je eigen pc hangen en dan het telebankieren overzetten en dan formateren die hap en dan weer terug hangen in de pc van je oom
mzzlsssssssss The-Eagle
Bestaat deze versie ook met punten en comma's :?

Ik denk dat je het best die directory kan backuppen, die PC opnieuw installeren, telebankieren opnieuw installeren en dan die hele directory terug zetten zodat ie alle files gaat overschrijven. Het lijkt me dat dan alle instellingen weer goed staan. Ik zou het wel eerst ff uitproberen op een andere schijf. Je weet maar nooit.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:55 schreef klavertje4 het volgende:
ik heb wel eens een backup gemaakt van dat rabo telebankieren gebeuren. Je moet gewoon die directories kopieren, systeempje opnieuw instaleren en die mapjes terug zetten. FF wachtwoordje invoeren en klaar is kees
werkte bij mij in ieder geval.

groenten
kun je mij misschien die dir's ff geven, voor de makkelijkheid... zou errug fraai zijn...

¯\_(ツ)_/¯

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
De complete BACKUP van de directory van het telebankieren en de directory waar zijn files die hij gemaakt heeft zijn opgeslagen maken...

die na een schone installatie terug kopieren op die pc en vervolgens het programma opnieuw er overheen installeren

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:53 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

Ja, maar dat register is al weg dus dat is al geen optie meer. Ik dacht althans dat je register in C:\Windows staat/stond (in dit geval)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:03 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Ja, maar dat register is al weg dus dat is al geen optie meer. Ik dacht althans dat je register in C:\Windows staat/stond (in dit geval)
ja klopt...
hmmm wat volgens mij zou werken is eerst het proggie installen en daarna de hele dir eroverheen copieren...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

ik heb die directories niet meer, mar gewoon alles letterlijk over nemen.En over wat er in het register staat is volgens mij alleen je wachtwoord

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
hmmzzz... op hoop van zegen dan maar...
ga vanavond die HDD d'r uit mikken en dan ga ik van het weekend aan de slag...

iig thnx!!

en mochten er nog suggesties ofzo zijn... post ze hier en ik ben u zeeeer erkentelijk!!!

¯\_(ツ)_/¯

• Fox-Web
  • Laatst online: 20-12-2024
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:05 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

ja klopt...
hmmm wat volgens mij zou werken is eerst het proggie installen en daarna de hele dir eroverheen copieren...
Dat zei ik dus ook al...

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Goldme
  • Laatst online: 21-08 13:42
wel even opletten, dat hele computer kan volzitten met virussen. Een oom van mij was ook zo bezig totdat ik merkte dat ik een virus had. Bleek een diskette bij hem vandaan een virus te bevatten.

Toe bij hem een virusscanner gerund en good god have mercy on the computers soul.

Ook een computer moet je af en toe goed op letten.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
tja... ik weet t...
chello hebben en dan maar alles binnenhalen wat je wel leuk lijkt... zonder virusscanner, zonder firewall...
sommige mensen snappen het gwoon niet :'(

¯\_(ツ)_/¯

• Xof
  • Laatst online: 24-08 22:06

Xof

Is het gelukt, want ik heb nu het probleem dat winXP raar ging doen en ik dus windhoos opnieuw moest installeren. Rabo telebankieren staat er nog wel op, maar die kan je niet opstarten omdat de registervermeldingen weg zijn enzo :(

Verwijderd

NEE, niet alles erafhalen, doe het niet!!! Misschien staat er inderdaad wat troep in je register, dan heb je gruwelijk pech, maar anders kan je het proberen te redden door, alles in je C te verwijderen, dus alle losse bestanden, zoals boot.ini etc.... Alle mappen gewoon laten staan... Dan gewoon opnieuw installeren, en hierna telebankieren in exact dezelfde directory installeren, vaak behoud je dan je gegevens (eerst voor zekerheid ff backuppen).. Succes

• Xof
  • Laatst online: 24-08 22:06

Xof

Ik had beter een nieuwe topic kunnen beginnen :D
Pagina: 1