'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
13:37
Iemand serieuze reacties?
Zo scherp als een voetbal!
Hm, ik kan nog wel even naar de stekker zien, maar hoe kan ik nou zien welke het is?Reptile209 schreef op 22 oktober 2004 @ 16:07:
+ en - omdraaien (of dus per ongeluk omgedraaid)? Gekeken of de pijltjes van de draairichting (op de zijkanten) kloppen met de werkelijke? Zo niet, zie wederom de stekker.
link:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/941304
Verwijderd
Op zich is dit niet zo gek imho. Je GPU core wordt nu namelijk gekoeld met relatief koele kamerlucht, terwijl als het andersom zou zijn je core de warme binnenlucht van de kast voor z'n kiezen krijgt. Ik weet bijna zeker dat je op deze manier een betere oc van je GPU kunt halen.FnF schreef op 22 oktober 2004 @ 16:05:
Ik heb net de ATi Silencer 3 erop gezet, maar nu blaast ie de lucht in de kast in plaats van de kast uit.
Voorwaarde is wel dat je case-fan + voedingsfan een (behoorlijk) grotere luchtverplaatsing naar buiten te werk stelligt dan de Ati Silencer naar binnen doet, in dit geval komt er ook nog genoeg koele kamerlucht je kast in via de ventilatie gaten zodat je case-temp (processor/mobo chips/harde schijven) niet te warm wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 19:14 ]
Relatief koele kamerlucht die net uit je pc komt? Sorry hoor maar je voeding staat te blazen, dus achter je kast is het misschien wel warmer dan ervoor. En dan ga je daar lucht aanzuigen om weer naar binnen te werken? En dan wil ik ook nog een stukje van de website van Artic's Silencer aanhalen:Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 19:09:[...]Op zich is dit niet zo gek imho. Je GPU core wordt nu namelijk gekoeld met relatief koele kamerlucht, terwijl als het andersom zou zijn je core de warme binnenlucht van de kast voor z'n kiezen krijgt. Ik weet bijna zeker dat je op deze manier een betere oc van je GPU kunt halen.
Voorwaarde is wel dat je case-fan + voedingsfan een (behoorlijk) grotere luchtverplaatsing naar buiten te werk stelligt dan de Ati Silencer naar binnen doet, in dit geval komt er ook nog genoeg koele kamerlucht je kast in via de ventilatie gaten zodat je case-temp (processor/mobo chips/harde schijven) niet te warm wordt.
DHES (Direct Heat Exhaust System)
The DHES draws cool air from inside the case and exhausts warm
air outwards. This prevents the fan from recycling warm air to cool the
GPU, which increases cooling performance.
Further the DHES lowers the air temperature inside the case, because the heat
of the GPU will be carried out directly.
[ Voor 12% gewijzigd door Gody op 23-10-2004 13:13 ]
Mijn Ati Silencer 3 heeft dit probleem ook. Het helpt niet om de polen van de ventilator om te draaien want dan werkt deze niet meer. Maar zoals ie draait zuigt ie lucht van binnen in je case en zo dan naar buizen. Maar op de site van Artic staat dat de ventilator anders moet draaien.FnF schreef op 22 oktober 2004 @ 16:05:
Ik heb net de ATi Silencer 3 erop gezet, maar nu blaast ie de lucht in de kast in plaats van de kast uit.
Iemand oplossingen?
Alvast bedankt!
FnF
Ik gebruik hem zo want het draait goed en geeft toch mooi resulataat. Men Sapphire 9700Pro werkt op 402/720Mhz dus het is echter niet zo een groot probleem.
P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way
Verwijderd
Kwestie van een thermometertje achter en in de kast houden, en dan kijken waar het het koelst is. Je voeding blaast iig hoger uit dan waar je videokaart lucht aanzuigt, en warme lucht stijgt naar boven...Relatief koele kamerlucht die net uit je pc komt? Sorry hoor maar je voeding staat te blazen, dus achter je kast is het misschien wel warmer dan ervoor.
Maar daarnaast maakt het ook nog uit of je kast vlak tegen een achtermuur aanstaat, in dat geval loop je idd sneller de kans dat je warme lucht aanzuigt. Maar nogmaals, wil je zeker weten wat nu eigenlijk het beste is dan zal je even moeten temperaturen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 17:01 ]
Mijn geheugen gaat iig wel lekker veel hoger
Draait nu op 384.75MHz (Met de penciltrick, maar heb geen idee of het werkt, bij de core niet iig).
Core wil jammergenoeg maar 4MHz verder. Wordt dus echt een voltmod.
Weet iemand wat meer over de penciltrick bij de core? Werkt hier dus echt totaal niet. Gebruik B2 potlood. Moet je enorm hard krassen ofzo? Ik krijg nu gewoon hier en daar een stukje potlood, met hard drukken. Komt omdat het zo glad spul is. Bij het geheugen wou het tenmiste, daar was het niet glad
[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 23-10-2004 18:08 ]
Hm, dat kan ik nog wel eens proberen. Heb er 2 casefans ongeveer 25 a 30cm voorhangen. Ga eens kijken of het dan wil.TheBorg schreef op 23 oktober 2004 @ 17:20:
Wel oppassen dat je geen grote overdruk in je kast hebt. Als er 4 dikke ventilatoren naar binnen blazen, dan moet je ventilator van de Silencer er "tegenin" blazen...
Results worden wel ff gepost.
Als er warme lucht uit je kast komt doordat je voeding het uitblaast, dan zal die lucht opstijgen. Omdat de voeding zich bovenaan de kast bevindt en de ATI koeler daaronder zal die geen warme lucht van de voeding naar binnen blazen omdat deze warme lucht zich naar boven verplaatst.Gody schreef op 23 oktober 2004 @ 13:08:
[...]
Relatief koele kamerlucht die net uit je pc komt? Sorry hoor maar je voeding staat te blazen, dus achter je kast is het misschien wel warmer dan ervoor. En dan ga je daar lucht aanzuigen om weer naar binnen te werken? En dan wil ik ook nog een stukje van de website van Artic's Silencer aanhalen:
[...]
Maar als je kast bv vlak bij een muur staat met de achterkant blaast de lucht tegen de muur en dan denk ik dat er ook warme lucht omlaag geblazen wordt. Als je een föhn naar beneden houdt wordt het beneden ook warm. Het hangt dus wel af van de kracht van de luchtstroom en uiteraard of er een muur achterstaat.GambitRS schreef op 23 oktober 2004 @ 17:32:[...]Als er warme lucht uit je kast komt doordat je voeding het uitblaast, dan zal die lucht opstijgen. Omdat de voeding zich bovenaan de kast bevindt en de ATI koeler daaronder zal die geen warme lucht van de voeding naar binnen blazen omdat deze warme lucht zich naar boven verplaatst.
one way or another,de fan is niet goed aangezien ie de verkeerde kant opdraaid. Als je er geen last van hebt zou ik het mooi zo laten. Succes met clocken.