[Bios] MSI 865Pe Neo2 Series

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Tweakers,

Gisteren heb ik via de MSI liveupdate tool mijn bios geflashed naar de 3.0A versie ivm. een verkeerd aangegeven CPU Temp.
Na deze flash ziet de bios een verkeerde CPU temp, namelijk 17 graden (en dat voor een pressot) dus daar is iets mis. :(
Ook geeft de bios mijn Fan01 snelheid niet aan en de NorthBridge temperatuur is ook weg. :'(
Weet iemand waar ik de oude BIOS versie vandaan kan halen, en welke ik dan moet hebben?
Ik gebruik namelijk speedfan om mijn pc wat stiller te krijgen, maar nu kan ik dus niks meer |:(

Ik heb dit bord:
MSI 865Pe Neo2 Series

Alvast Bedankt

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 09:36

De Nelis

en anders maar niet...

Over het algemeen kun je van de site van MSI de voorgaande bios downloaden en flashen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• HyperDevil
op de site van MSI staat de vorige BIOS versie niet meer :(

Edit: ik heb het al gevonden, heel stom van mij :r
Welke versie zal het beste werken?

[ Voor 44% gewijzigd door HyperDevil op 21-10-2004 22:26 ]

• HyperDevil
Nu heb ik me bios geflashed start ik mijn pc op komt er geen beeld, en ik heb mijn bios al gereset wat nu ? :/

Verwijderd

Bios geflasht ... geen beeld ... bios gereset ... geen beeld

Conclusie:

You fucked up
Je bios is naar de mallemoeren

Probeer de batterij eruit te pulken en de startknop een paar keer indrukken zodat je mobo "ontladen" is

Even wachten .... Pizza (8>

Werkt dat niet, dan moet je je bios ff laten hotflashen bij de computerboer ofzo

• HyperDevil
Lekker dan, die liveupdate heeft dus gewoon me bios gefucked.
Dit is dus al het 2e msi bord in 3 maanden wat dood is :'( klotezooi zeg.
Wat houd hotflashen in?

Verwijderd

Hotflashen = je bios ff laten flashen op een ander bord, dus gewoon je bios zeg maar ff bijprikken op een werkend bord ... en dan een soort van "image" van je bios er overheen gooien ...

Ik hoop dat ik duidelijk ben, ben niet zo goed in uitleggen ... 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kop op, een beetje meer inzet mag ook :) Het is niet de bedoeling dat je bij het minste en geringste probleem gelijk een post in GoT neerplempt zonder zelf ook maar iets te doen. Je had in dit geval gewoon eventjes in de FAQ van dit subforum hoeven kijken: Hoe recover ik een mislukte BIOS flash B)

Lees verder ook de [faq]registratievoorwaarden[/] opnieuw door, incluis alle onderliggende linkjes, om jezelf een beter beeld te verschaffen wat betreft het beleid op GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.