Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
* Outerspace vind het een goed idee. Ik zou het zelfs in de faq gaan zettenAtleX schreef op 21 oktober 2004 @ 17:10:
Huiswerktopics zijn niet per definitie fout!
Ik denk dat wat daar in gezegd wordt wel voor heel GoT geldt, dus kan dat niet beter op een plek neergezet worden waar het meer 'global' is? Er komen namelijk ook weleens huiswerkvragen voorbij in bijvoorbeeld PMG, en nu worden daar vrolijk TR's voor gemaakt terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.
maar ik weet dat men liever tien topicreports hebben, dan geen enkele. Dus 'niet nodig' is misschien niet helemaal waar.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 17:19 ]
Kunnen het eens in de groep gooien
Overigens geld dat al specifiek in een aantal fora: zie bv ook het beleid van W&L:
Wetenschap en Levensbeschouwing beleid
En kan ik me niet zo snel voor de geest halen dat dit in de forum-FAQ specifiek verboden is...
wel worden ze volgens mij in SG wel snel afgesloten: zie ook Algemene Richtlijnen voor Stuffis Generalis (17-05-2003) : "We zien verders liever geen topics die alleen voor jezelf van nut zijn zoals huiswerkvragen"
maar an sich is het niet eens zo gek dat in verschillende subfora gewoon af-en.toe ook bepaalde beleidsregels duidelijk gemaakt worden, uitgelegt of wat zaken gespecificeerd; zoals in dit geval o basis van topicreports ..
subfora's kunnen dat makkelijker doen, omdat er dan niet al teveel rekening gehouden moet met kleine afwijkingen tussen andere Hoofdgroepen/subfora's.
Bovendien leest waarschijnlijk de bewuste doelgroep makkelijker dat stickietje, dan misschien een post in MED
[ Voor 20% gewijzigd door RM-rf op 21-10-2004 17:25 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Als iemand een topic begingt met "voor school ben ik aan het uitzoeken" Dan zijn er altijd een paar grapjassen die zeggen "we doen je huiswerk niet". En gezien de post komen er eens zoveel topic reports op (goede manier, alleen krijg je nooit feedback op een TR, dat is weer jammer).Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 17:19:
Als ik die post zo lees vraag ik me eigenlijk af: Wat zijn de andere regelsEn waarom zou huiswerk niet mogen
(andere regels is alles wat buiten de policy etc valt en waar mods op moeten ingrijpen denk aan
http://gathering.tweakers.net/forum/faq (3e alinea)
)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Volgens mij mag je het toch openen, mits je ook toestemming hebt van een modcurry684 schreef op 21 oktober 2004 @ 17:20:
Uhm het is lokaal beleid dat het in P&W al tijden weer wel mag, geen idee hoe het in andere fora d'r aan toe gaat eigenlijk
Kunnen het eens in de groep gooien
Ik heb er namelijk eentje geopend in NT met toestemming: [rml][ NT4]Netlogon inlogscript probleem[/rml]
het was toen geen probleem. Dus waarom niet toestaan, terwijl het gigantisch is onderbouwd etc.
maar ja, succes met overleggen
[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 21-10-2004 17:28 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik geef meestal wel feedback in de zin van een PM of e-mail indien hetgeen wat in de TR beweerd wordt totaan niet staaft met de huidige policy. In het geval van huiswerktopics in PW heb ik al een aantal users feedback gegeven, alleen het schijnt steeds vaker voor te komen dat mensen bij huiswerktopics een TR plaatsen, een sticky is dan wellicht nuttigerleuk_he schreef op 21 oktober 2004 @ 17:26:
(goede manier, alleen krijg je nooit feedback op een TR, dat is weer jammer).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daar ik er deze week alleen al 3 heb verwijderd leek het me inderdaad wel sticky-tijd worden.oisyn schreef op 21 oktober 2004 @ 17:44:
[...]
Ik geef meestal wel feedback in de zin van een PM of e-mail indien hetgeen wat in de TR beweerd wordt totaan niet staaft met de huidige policy. In het geval van huiswerktopics in PW heb ik al een aantal users feedback gegeven, alleen het schijnt steeds vaker voor te komen dat mensen bij huiswerktopics een TR plaatsen, een sticky is dan wellicht nuttiger
Zal ook natuurlijk samenhangen met dat we aan het begin van het schooljaar zitten, en de beginnende studenten nu in oktober het 'hello world' niveau uitkomen en feitelijk moeten nadenken over hun opdrachten
Bij deze... Softe Goederen heeft er geen problemen meeAbbadon schreef op 21 oktober 2004 @ 17:23:
Wat b.v. PMG betreft zie ik ook geen enkel probleem. Eigenlijk niet voor de hele HW groep. Ik zal het intern aankaarten
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Pssst, je extra knopjes zijn al even weg
Maar inderdaad, ook IMHO in de SG'n geen probleem zolang er wel zelf een goede poging gedaan wordt en het blijft bij meedenken ipv voorkauwen. Dus eigenlijk is het niet anders dan bij gewone topics
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)