Toon posts:

[adsl]router ontvangt wel WAN ip, maar geen i-net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In navolging van dit topic. ([rml][ tiscali adsl] Zyxel 650 r-31 en Netgear router, Inet delen[/rml])
Het ging daar niet helemaal goed, en weken even af van het probleem, tevens ben ik op dit moment al iets verder.

Situatie:
Zyxel r-31 Modem/router. Staat op dit moment op bridge.
Netgear RP614v2 Router.
2 Pc's.

De Zyxel staat op bridge zodat ik mijn netgear router kan benutten. Vanaf mijn zyxel gaat er dus een kabel naar de WAN port van de Router. Vanaf de Router, zijn er weer 2 uitgaande poorten naar 2 pc's.

In mijn Netgear router, heb ik alles op automatisch verkrijgen gezet. Eerder wou helemaal niets werken, maar sinds ik heb aangevinkt, "Use Computer MAC-Address", ontvangt de Netgear router, informatie van de ADSL modem (zyxel). Hiervoor stond het op "Use Default MAC-address", welke dus fout is.

Het enige wat ik niet kan, is op internet komen. (tevens is het normaal dat je 2 uur moet wachten, als je een instelling hebt gewijzigd in je Modem of Router) Het duurd een flinke tijd voordat Tiscali het nieuwe MAC adres onthoud. Dus meer dan 2 uur gewacht heb ik al. Dit maakt ook niet uit. (want na 2 uur wachten zie ik wel dat de router een ip adres onvangt, bij de router statics).

Internet doet het tevens wel, want ik heb nu de Zyxel modem rechtstreeks in 1 van de Pc's geplugged.

Om nog wat meer informatie te geven, heb ik de gegevens van de Router op een rijtje gezet.

Internet Port
MAC Address 00:10:5A:F5:XX:XX
IP Address 82.169.XXX.XX
DHCP Client
IP Subnet Mask 255.255.240.0
Domain Name Server 195.241.77.54
195.241.77.53

LAN Port
MAC Address 00:09:5B:D0:XX:XX
IP Address 192.168.1.252
DHCP Server
IP Subnet Mask 255.255.255.0

Tot Hier Router Status Informatie. Het bovenste(Internet Port) is automatisch verkregen informatie van Tiscali. Daaronder (Lan Port), is de informatie in ik zelf heb ingevuld. Meer daarover hieronder.

Attached devices

# IP Address Device Name MAC Address
1 192.168.1.2 jos 00:10:5a:f5:XX:XX
2 192.168.1.3 Mike 00:20:ed:bc:XX:XX

LAN TCP/IP Setup

Ip Address: 192.168.1.252
Ip Subnet Mask: 255.255.255.0
RIP Direction: Both
RIP Version: RIP-1

Yes- Use Router As DHCP Server
Starting IP Address: 192.168.1.2
Ending IP Address: 192.168.1.254

Show Statistics:

Port Status TxPkts RxPkts Collisions Tx B/s Rx B/s Up Time
WANError! 7527 875 0 141 0 13:03:31
LAN 100M 55897 41013 0 1448 169 13:03:31

Basic Settings

IP Address/DNS server:

Get Automatically From ISP

Router MAC Address

Use Computer MAC Address.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Probeer het MAC adres van die PC waar die het wel in doet te klonen.. en dan dat adres gebruiken als MAC voor je Router. Heb ik zelf ook gehad met me Chello verbinding en het werkte. Zorg wel dat die PC dan een ander MAC Adres krijgt.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
In mijn Netgear router, heb ik alles op automatisch verkrijgen gezet. Eerder wou helemaal niets werken, maar sinds ik heb aangevinkt, "Use Computer MAC-Address", ontvangt de Netgear router, informatie van de ADSL modem (zyxel). Hiervoor stond het op "Use Default MAC-address", welke dus fout is.
heb ik al gedaan.
alleen nog geen nieuwe mac-adres aan deze gegeven.

Hoe geef je jouw netwerk kaart een uniek nieuw mac-adres dan? Want met herstellen (windows xp), krijg je alleen een nieuw ip e.d.

Maar zou het dan niet zo zijn, dat de pc boven wel al internet heeft... Omdat deze wel een ander mac-adres heeft dan de pc beneden en de router. Want nu heeft geen van beide heeft internet.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 15:27 ]

Verwijderd

Ehrm, staat je WAN poort nou in error status? Dat zou wel verklaren waarom je niet kan internetten denk ik. Probeer eens of je vanaf je router kan pingen naar een internet ip? (ik weet niet of je router die mogelijkheid heeft maar de meesten kunnen dat wel).

Verwijderd

Topicstarter
Jah klopt, dat was me ook opgevallen. Dat, en dat het subnet masker, van tiscali op 240.0 zat. Maar voordat ik kan pingen naar een internet ip, wacht ik even op meerdere reakties. Want als ik nu de WAN kabel in mijn router stop.. is het dus 2 uur wachten voordat ik eindelijk kan pingen.

Verwijderd

Niet als je het MAC adres van je computer waar die kabel nu in zit kloont op je WAN interface, dan moet je direct weer internet hebben want Tiscali denkt dan dat je eigen computer weer is aangesloten nadat die even offline is geweest.

Dat subnet masker klopt wel hoor, kwestie van een beetje supernetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus niet. Ik heb dus heel de tijd zonder internet gezeten. Heb nu net de kabel weer terug erin gedaan. (rechtstreeks in de pc). DIt helpt dus niet.
edit:
volgens mij is dat tevens omdat tiscali niet alleen het MAC-adres vast houd, maar ok het ip waar het vandaan komt

Heb trouwens ook wat anders terug gezet. Dat is het ip adres waar de router op zit. In de begin post, staat die op 192.168.1.252. Hij staat nu weer op 192.168.0.1. Heb dit terug gezet, omdat de Zyxel modem/router, in zijn router functie, op 192.168.1.254 stond. weet niet of dit iets uitmaakt maargoed.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er niet echt verder op dit topic in word gegaan.
Ben ik maar gestopt met proberen.. Kwam er niet echt uit.

Op dit moment heb ik het maar via de cheap way gedaan.

Voor de mensen die misschien dit probleem ook tegen komen, even een een uitleg.

De Zyxel modem/router, op router laten staan.
De netgear router, geheel gereset, zodat er geen gegevens meer in staan.

Een kabel van de zyxel af, naar een SWITCH port, van de Netgear router. Dus niet in het WAN port. Zo gebruik je alsnog de Zyxel router, maarja dit is in dit geval de enige optie.

Heb er wel aangedacht, om gewoon alle gegevens van de Zyxel router over te nemen, naar de Netgear router. Dus ook het Mac-adres. Ik denk dat dit wel helpt, maar op dit moment heb ik geen zin meer om dat te doen, want elke keer 2,5 uur wachten voordat je een verandering doorvoert is ook geen pretje.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom heb je NAT niet aangezet op je router? Da's namelijk de enige manier waarop jouw setup gaat werken. 't Probleem is namelijk niet dat de pakketjes van jouw clients niet op internet kunnen komen; daar komen ze namelijk wel. Maar de servers op internet die jouw pakketjes ontvangen weten niet hoe ze de antwoorden naar jou terug moeten sturen. Bijna iedereen heeft thuis namelijk IP range 192.168.1.0/24
Dus ga nog maar eens wat FAQ's doorlezen over het sharen van je internet verbinding en let dan speciaal op NAT

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Ik vind het heel vriendelijk van je dat je even nog antwoord, alleen de belachelijke manier waarop je doet alsof van RTFM (read the f*cking manual) gaat dus nergens over. Maargoed tevens is NAT niet zomaar een optie die je even aanzet op je netgear router. internet werkt nu al, dus close topic
Pagina: 1