Audigy 2ZS storing bij activiteit

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 11:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb sinds ik een Audigy2 ZS in mijn pc heb, last van storingen in het geluid bij bv activiteit van de muis. Met mijn SB Live! had ik hier geen last van.

Ik heb mijn Audigy in verschillende sloten geprobeerd en ook uiteindelijk het slot waar mijn Live! in zat. Maar het maakt allemaal niets uit. Ik heb zelfs gisteren een nieuwe install gedaan van XP Pro SP2, maar ook dit helpt niets. Ik heb de laatste drivers, dus dit kan ook het probleem niet zijn.

Ik heb ook geprobeerd mijn muis op USB te zetten ipv PS2 (Logitech MX500). Ik heb ook geen last van IRQ sharing.

Ik weet het dus niet meer, in mijn ogen heb ik alles geprobeerd wat mogelijk is. Op zich is het geluid van die Audigy goed, alleen die storing verpest wel een hoop...

Verwijderd

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar.... heb hetzelfde probleem bij mijn SB LIVE!.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Het is trouwens ook geen aardingsprobleem bij mij...

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik heb het ook met mijn onboard audio. Ik heb het ook altijd al gehad.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Barry|IA schreef op 21 oktober 2004 @ 20:18:
Ik heb het ook met mijn onboard audio. Ik heb het ook altijd al gehad.
Ja ok, maar ik had/heb het met mijn SB Live! niet, en mijn nieuwe Audigy2 ZS wel.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien - héél misschien - is de volgende truc wel (weer) de oplossing, want het heeft totzover hier veel problemen opgelost en ook dit probleem oa.

En ik kan het niet vaak genoeg zeggen :9
Notitie:
Alle handelingen zijn op eigen risico ! ik ben nergens verantwoordelijk voor
Mogelijke oplossing:
Ga naar Apparaten beheer/Device manager vervolgens kijk je bij Computer. En als het goed is zie je daar "ACPI Uniprocessor PC" staan. Vervolgens rechtermuisknop daarop en kies voor Update driver. Daarna krijg je een schermpje te zien met de keuze automatisch en handmatig, kies voor handmatig. eenmaal op volgende geklikt kies je de onderste (ik wil zelf kiezen....) en klik dan het volgende aan:

"Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC"

klik op volgende en de driver wordt geinstalleerd, even een reboot en daarna nog 1x. En het geluid is zuiver en zonder gekraak, gehapper oid.

controleer wel even als je nu idd ook de geluidskaart op een aparte IRQ hebt en dat je in totaal 15 IRQ's tot je beschikking hebt.

-> uit het volgende topic: [rml][ Hercules Fortissimo 7.1] Geluid haperen bij typen[/rml]
1 nadeel; je hebt maar 15 IRQ's tot je beschikking na de verandering en daarna terugswitchen kan niet, misschien wel met systeemherstel, geen idee eigenlijk :/
Btw, ik weet niet wat voor effect dit verder heeft op een Intel systeem, heb hier thuis AMD staan...dus ;)

offtopic:
wellicht is dit iets voor de AV:FAQ ?

I browse with Vivaldi

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ja ik weet wel dat je standard computer kan kiezen, maar er zitten nog wel meer nadelen aan... je pc sluit daarna ook niet meer normaal af, dus dat is gewoon geen oplossing. Ik maak nu wel gebruik van ACPI en heb 23IRQ's ter beschikking (ergens zal er dus 1 opgesplitst zijn in 8).

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
n00bs schreef op 21 oktober 2004 @ 20:58:
Ja ik weet wel dat je standard computer kan kiezen, maar er zitten nog wel meer nadelen aan... je pc sluit daarna ook niet meer normaal af, dus dat is gewoon geen oplossing.
Euh dat je pc niet meer normaal afsluit is omdat je dan kiest voor Standaard PC, ik heb dit namelijk zelf ook geprobeerd hier. Echter bij de keuze "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC" sluit mijn PC nog normaal af. Maar goed hier spreek ik vanaf een AMD setup geen ervaring met Intel plankies...

En helaas idd - maar 15 IRQ's ;(
*verder zou ik geen enkel andere oplossing weten, wat het probleem zou kunnen veroorzaken. dood spoor aan mijn kant - helaas :/

I browse with Vivaldi

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb het probleem gefixed :)
Was toevallig met Soundforge aan het spelen en zag grafisch dat er "noise" was. Toen switchen naar mn SB Live! en die had VEEL minder noise. Vervolgens wat input kanalen dichtgezet van mijn Audigy en voila :) Wanneer ik de Line In en de CD disable dan meet Soundforge geen noise meer. Ook als ik nu mijn amp volledig opendraait is er practisch geen storing meer te horen :)

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 22-10-2004 01:31 ]

Pagina: 1