[WinAmp] Bij de geringste computer activiet hapert geluid.

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:45
Ik heb sinds dat ik deze computer heb al een probleem, zodra ik winamp open en alleen het enige process is wat open staat werkt alles prima. Zodra ik bv Firefox open dan hangt elke halve minuut het geluid even, het "trilt" dan zeg maar. Je zou toch zeggen dat mijn PC dat zou moeten trekken. Specs:

Pentium 4 2.4
Asus P4B533
1024MB PC266 DDR Ram.
SoundBlaster Live! 5.1 ( Geen idee welke precies eigenlijk )
Radeon 9800 pro @ stockspeeds.

Probleem is er zowel met headset als boxen, iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

-ET-

Phone Home

Staat je DMA op je harddisk(en) wel aan. Want dit klinkt precies als een HDD die in PIO mode loopt.

• ufear
Als ik mijn PC boot staat er bij de Primary Master toch echt UDMA5, lijkt mij goed. In windows kon je dat volgens mij ook nog ergens nakijken, maar kan zo snel niet vinden waar ook al weer.

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Je gaat naar:
Configuratie scherm--> systeem -->Hardware --> apperaatbeheer --> IDE ATA, ATAPI controlers --> kies pimary controller --> eigenschappen --> geavanceerde instellingen

Deze moet op DMA staan, het maakt niet uit wat wat er in bios staat ingestelt, want daar kijkt de driver niet naar.

[ Voor 15% gewijzigd door MoNo79 op 02-10-2004 15:25 ]

• ufear
Staat allemaal netjes op UDMA5, zat per ongeluk bij Schijfstations te kijken met mn slaapkop.

Verwijderd

Je kunt in elk geval de buffer van de decoder in winamp wat hoger zetten:
ctrl-p, plugins, nullsoft mpeg audio decoder, tabblad streaming, streaming data buffer.
Het is aan te raden een macht van 2 in te vullen.

Maar hoewel dit misschien wel zal helpen heb ik het vermoeden dat er nog een onderliggend probleem is wat je hiermee niet verhelpt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 17:21 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
en wat voor prioriteit heeft winamp in je task manager?

specs

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-07 11:24
De buffer van winamp? De prioriteit van winamp?
Allemaal wel goed bedoeld natuurlijk, maar winamp hoort op een P1-100 vloeiend muziek af te kunnen spelen. En als je P4 dat niet kan, ligt dat niet aan winamp maar aan andere processen die (onnodig) aan staan.
Dus hoeveel processen draaien er, en wat is je cpu-gebruik tijdens muziek spelen?

Verwijderd

He interessant...;
Ik heb dit bij mijn laptop ook, maar dan bij win-amp, mediaplayer en zo een beetje alle andere players :(

Sorry voor dit nutteloze geblaat trouwens |:(

• ufear
Nou, toen het geluid net weer hing, was CPU usage maar 0%, snap er de ballen ook niet van. Al met prioriteit lopen spelen, maakte niks uit. Buffergroote groter maken maakt ook geen drol uit, nog meer suggesties?

Verwijderd

Denk eerder een Geluidkaart probleem , probeer een nieuwste drivers te installeren of een andere versie van Winamp.

Het kan zijn dat je geluidskaart niet optimaal werkt en nieuwere drivers zou kunnen helpen.

Mogelijk is het een DMA probleem met de gluidskaart , waarschijnlijk Share hij het DMA kanaal met een disketten drive of een ander apparaat die dezelfde DMA adres gebruikt

Je kan dat controleren door naar Configuratiescherm>Systeem eigenschappen>Apparatenbeheer>Geluidskaart>eigenschappen>Resoures/Gebruikersbronnen
En kijk welk IRQ en DMA kanaal hij gebruikt en of er geen apparaten bij staan die de zelfde DMA of IRQ toewijziging gebruiken (Gedeelde bronnen)

Mocht dit wel het geval zijn , probeer via de Bios in je pc , dat pci-slot of apparaat een ander IRQ of DMA toe te wijzigen.

Verwijderd

Sorry dat ik je topic ook voor mijn proleempje ga gebruiken koen :) , maar ik moet dit ff wkijt:

Ik heb dat dus ook (dat storen) en als ik nou alle vensters sluit (behalve de media player dan 8)7 ) gaat het nog enigzins goed..

Als ik op ctrl-alt-delete druk en ik kijk naar het tabblad processen zie ik dat ik continu ruim boven de 70% CPU zit (procesnaam: niet actieve systemen..)

Iemand een ID wat dit nou weer is?
(wat dit betreft weet ik eigenlijk geen zak van computers dus ga aub niet met allerlei ingewikkelde termen lopen gooien..dank _/-\o_ )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 22:13 ]

Verwijderd

kickkie!!
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 22:11:
Sorry dat ik je topic ook voor mijn proleempje ga gebruiken koen :) , maar ik moet dit ff wkijt:

Ik heb dat dus ook (dat storen) en als ik nou alle vensters sluit (behalve de media player dan 8)7 ) gaat het nog enigzins goed..

Als ik op ctrl-alt-delete druk en ik kijk naar het tabblad processen zie ik dat ik continu ruim boven de 70% CPU zit (procesnaam: niet actieve systemen..)

Iemand een ID wat dit nou weer is?
(wat dit betreft weet ik eigenlijk geen zak van computers dus ga aub niet met allerlei ingewikkelde termen lopen gooien..dank _/-\o_ )

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Niet actieve systemen, naam zegt het al "idle" time zeg maar wat vrij is. Dus die zit niet in de weg.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• ufear
Ga nu even kijken of ik kan vinden wat voor kaartje er nu precies inligt, dus ik post zo even mn bevindingen.

• ufear
Geluidskaart heeft IRQ 23, maar goed, ik haalde net mn kaartje eruit en zag tot mijn verbazing dat het een SB Live! 5.1 Digital is, terwijl ik drivers voor een gewoon SB Live! heb geinstalled (leuk als er op de rekening staat: SB Live!).

Edit: Zie dus net dat het universele drivers zijn, schiet niet op om weer te instaleren aangezien ik al de meest recente versie heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.team-p2p.nl/files/IRQ.JPG

[ Voor 33% gewijzigd door ufear op 09-10-2004 12:41 ]

Verwijderd

ik heb ditzelfde probleem met mijn 3000+!
als ik tiep stotterd mijn muziek helemaal :?

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 23:53:
ik heb ditzelfde probleem met mijn 3000+!
als ik tiep stotterd mijn muziek helemaal :?
Dit is een vrij bekend probleem met nForce2 bordjes en sommige andere borden, het is de truuk om je PC stuurprogramma te veranderen.

Notitie:
Alle handelingen zijn op eigen risico ! ik ben nergens verantwoordelijk voor ;)

*klik hier voor de mogelijke oplossing en bekijk dan mijn post.
1 nadeel; je hebt maar 15 IRQ's tot je beschikking na de verandering en daarna terugswitchen kan niet, misschien wel met systeemherstel, geen idee eigelijk :?

edit:
Dit is misschien ook wel de oplossing voor TS

[ Voor 5% gewijzigd door rlkz op 10-10-2004 00:50 ]

I browse with Vivaldi

• ufear
[knip]Heb nog steeds dit irritant probleem maar ALLEEN als ik windows ben. Als ik zit te CS'Sen met winamp aan is er geen vuiltje aan de lucht. [/knip]

Fix van post hierboven gedaan en lijk nu geen last te hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door ufear op 16-10-2004 15:02 ]

Pagina: 1