[Dual Xeon] Goede server configuratie

Pagina: 1
Acties:

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49
Ik ben de afgelopen paar dagen eens druk op zoek geweest naar een Dual Xeon server. Ik heb diverse configuraties voorbij zien komen, en ook een heel goed geprijzde config, namelijk met het Asus Pc-Dl moederbord.
Ik heb het topic over Ervaringen met Dual Workstations doorgelezen, en heb daar een topic gevonden met daarin het overklokken van de Asus PC-Dl Klik.
Ik begrijp dat je op deze borden een Dual Xeon kan plaatsen met een Nocona core. Door een jumpersetting te veranderen kan de FSB worden verandert naar 200mhz dus effectief een FSB van 800mhz. Echter ik kan nog niet opmaken uit dit topic of ook daadwerkelijk de EMT64 wordt ge-enabled. Weet iemand dit toevallig?

Wat wil ik gaan doen met deze server:
-Counterstrike 2 (meerdere slots beschikbaar). +- 8 games per processor.
-Evt Webhosting.

De bandbreedte is geen probleem.

Ook heb ik nog gekeken naar een opteron configuratie. Ik ben echter heel veel xeon configuraties tegengekomen voor gameservers, en weinig met opteron configuraties. Weet iemand toevallig waarom dit zo is? Is een opteron minder krachtig hiervoor?

Alvast bedankt _/-\o_

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Echter ik kan nog niet opmaken uit dit topic of ook daadwerkelijk de EMT64 wordt ge-enabled. Weet iemand dit toevallig?
Voor dat soort dingen moet je naar het chipset/moederbord kijken. Check http://balusc.xs4all.nl/ned/har-chi-int.html voor een lijst van Intel chipsets. CTRL+F eens op "64bit". En helaas, dat staat nergens bij het i875P chipset van de PC-DL. Wanneer je nu een EM64T Xeon bord zoekt, dan moet je je dus richten op borden met de E7320, E7520 en E7525 chipsets :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 20-10-2004 14:22 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49
Ik heb al heel erg veel op je site gekeken balusC. Erg mooi btw en heeeeel veel info _/-\o_ . Ik heb ook een aantal dual xeon workstation topics doorgelezen en daarin kwamen inderdaad veel de chipssets voor die jij noemt.
Ik ben nog steeds aan het twijvelen voor een goed moederbord. Zeker nu dat prijstechnisch de Nocona core redelijk voordelig is ( 64bit 1mb voor minder geld dan een 512kb O-) ).
Ik ben op zoek geweest naar 3 moederborden:
Asus Pc-DL. << Door een tweak updaten.
Asus NCL-DS. << Voordeel SCSI controller onboard + raid
Asus NCCH-DL. << <<800mhz support maar geen EMT64 support.

Ik ben dus op zoek naar een goed serverbord waarbij de functies van een Nocona core gebruikt worden(alhoewel ik niet weet of de EMT64 een extra boost geeft aan je performance). Ik heb ook al gelezen over een Iwill mobo, maar daar zat ook weer de 875p chipset op. Ook heb ik graag een SCSI controller + disk of en goede Sata controller + disk om later raid 0 of 1 mee te kunnen draaien. Ik denk dat een Sata disk voordeliger is.
Heeft iemand misschien een goede tip?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com