Toon posts:

[Disc] KPN ADSL/@Home toekomst

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zit momenteel een beetje met een dilemma over wat te doen. Heb nl. momenteel een KPN ADSL Basic abbo (2240/416) en hoewel dit goed bevalt zit ik toch te twijfelen of ik niet beter op @Home Breedband (4000/512) kan overstappen.
Zit dan nl. voor de zelfde prijs met meer snelheid (zowel up- als down). Tevens zou ik dan KPN helemaal de deur uit kunnen doen en overstappen op @Home Telefonie; mits de abbo prijs natuurlijk goedkoper blijkt. Tevens ben ik dan ook meteen geinteresseerd in TVHome (digitale TV).

Zit dus eigenlijk met het volgende: wat denken jullie dat KPN gaat doen als antwoord op de nu (veel) snellere kabelverbindingen. Aangezien UPC zijn snelheden ook flink heeft verhoogd verwacht ik dat Essent ook niet al te lang zal wachten voordat @Home sneller wordt. KPN kan dan natuurlijk niet achterblijven maar momenteel heeft de kabel technisch gezien nog iets meer rek als ADSL.
Wat denken jullie dat @Home Telefonie gaat kosten als de test is afgerond en voor degene die momenteel meewerken aan de test, hoe bevalt/gaat het wat betreft prijs/kwaliteit?

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Kabel heeft datalimit zover ik weet.

Wij draaien een IRC netwerk met servers zowel op kabel als op DSL lijnen.
Ik moet zeggen dat de KPN DSL lijnen het stabielste zijn.

Ook qua constante snelheid is KPN toch naar mijn mening het beste.

Ook qua ondersteuning etc.

Verwijderd

Ik denk dat er nog wat in 't vat zit voor wat betreft KPN ADSL. Ze kunnen gewoonweg niet achterblijven. Maar idd, er is meer rek bij de kabelaars qua technische limieten.

Aan de andere kant vind ik de betrouwbaarheid van ADSL (zowel qua verbinding, als helpdesken als XS4ALL enzo) nog steeds 't geld waard.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45
Ik zit hier ook te twijfelen op het moment. Ik zit nu bij een provider waar ik niet echt goede ervaringen mee heb dus ik wil overstappen naar een ander provider.

Ik zit nu te twijfelen tussen @home wat hier in december komt, of xs4all. Maar toen zag ik ook de prijzen van demon vanochtend. Dan betaal je wel iets meer als bijvoorbeeld xs4all maar je bent wel veel sneller.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:25

slaay

Natuurbeleven.com

KPN zit niet stil hoor!

Ze zijn nu al aan het bekijken wat de opvolger van ADSL2 zal gaan worden!

Ze hebben de keuze uit ADSL2a of VDSL.
[KPN] Onderzoek naar ADSL-opvolger

Op de website van Planet Multimedia valt te lezen dat KPN onderzoek aan het doen is voor de opvolger van ADSL2.

KPN heeft 2 opties:
* VDSL, waarbij de 'V' staat voor 'very high bit-rate', dat wil zeggen snelheden tot 50 mb/s. Hiervoor moet KPN haar glasvezelnet dat nu voor de 'hoofdwegen' wordt gebruikt, dichter bij de klant brengen;
* ADSL 2a: een variant op de huidige ADSL waarbij met betere apparatuur de snelheid is op te voeren naar gelang de abonnee dichter bij de telefooncentrale woont.

Het gesprek met Jan Wildeboer, manager Strategie & Business Development van het Vaste Net van KPN kunt u hier beluisteren.
Daarbij is KPN nu ook steeds meer een alles-in-een pakket aan het samenstellen:
Digitale TV, Movies-on-demand(breedbandportal) en VoDSL.

[ Voor 11% gewijzigd door slaay op 20-10-2004 11:17 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft de datalimiet: @Home Breedband kent geen limiet; ook geen FUP zover ik weet. Dit is dus echt 'onbeperkt', i.t.t. KPN ADSL providers welke zowat allemaal een FUP hanteren. UPC hanteert AUP en daarmee een min of meer harde limiet.
De betrouwbaarheid van beide netwerken (DSL/Cable) schijnt ook heel weinig meer uit te maken maar kan dit natuurlijk niet bevestigen aangezien ik alleen over DSL kan oordelen.
En dat de opvolgers voor ADSL er aan zitten te komen weet ik, maar momenteel heb je daar nog vrij weinig aan en voordat het voor consumenten interessant zal zijn zijn we wel wat jaartjes verder.
KPN gaat inderdaad ook een 'totaal'-provider worden maar vooralsnog is digitale TV van KPN alleen in de randstad beschikbaar en zal ook dat nog wel even duren voordat ik er gebruik van kan maken.
Oh ja, misschien nog aardig voor het verband, zelf kan ik pas eind 2004 overstappen naar @Home aangezien het dan pas beschikbaar is.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Tja, wat zijn je eisen?

@Home heeft een redelijke newsserver (testnews.home.nl), maar speciaal is hij ook niet.
@Home heeft er bij mij in de zes jaar dat ik het heb maar een paar keer uitgelegen (wel voor langere tijd)

Als de server het toelaat, zit ik altijd op de maximum downloadsnelheid ( ~ 550kB/s )
Upload is ook zeer netjes te noemen met 60kB/s up.

Echter, met ADSL zal je ping naar diverse gameservers waarschijnlijk net iets lager uitvallen dan met @Home.

Maargoed, of dat nou ect een probleem is als je bijvoorbeeld deze ping naar ut.tweakers.net ziet:
knoppix@ttyp0[knoppix]$ traceroute ut.tweakers.net
traceroute to ut.tweakers.net (80.69.68.197), 30 hops max, 38 byte packets
1 tellurian.kriteon.lan (10.0.0.1) 0.519 ms 0.433 ms 0.405 ms
2 10.210.184.1 (10.210.184.1) 7.326 ms 5.784 ms 9.585 ms
3 r2-atm5-0-0-159.hnglo1.ov.home.nl (213.51.151.21) 8.918 ms 9.149 ms 8.857 ms
4 bb1-ge6-0-1005.hnglo1.ov.home.nl (213.51.158.53) 9.447 ms 14.073 ms 15.956 ms
5 bb1-pos13-0-1.zwoll1.ov.home.nl (213.51.158.37) 11.017 ms 11.727 ms 10.244 ms
6 bb2-pos12-0.amsix-telecity.home.nl (213.51.158.41) 12.589 ms 12.099 ms 15.485 ms
7 r2-ge0-1-0.amsix-telecity.home.nl (213.51.158.138) 11.033 ms 14.630 ms 15.474 ms
8 ams-ix.ge000.m40.transip.net (195.69.144.244) 22.643 ms 12.899 ms 12.135 ms
9 argonhosting.nl (80.69.68.197) 17.198 ms 16.138 ms 13.676 ms
knoppix@ttyp0[knoppix]$ ping ut.tweakers.net
PING ut.tweakers.net (80.69.68.197): 56 data bytes
64 bytes from 80.69.68.197: icmp_seq=0 ttl=56 time=14.5 ms
64 bytes from 80.69.68.197: icmp_seq=1 ttl=56 time=19.4 ms
64 bytes from 80.69.68.197: icmp_seq=2 ttl=56 time=14.6 ms
64 bytes from 80.69.68.197: icmp_seq=3 ttl=56 time=12.9 ms
64 bytes from 80.69.68.197: icmp_seq=4 ttl=56 time=14.9 ms
64 bytes from 80.69.68.197: icmp_seq=5 ttl=56 time=15.6 ms
64 bytes from 80.69.68.197: icmp_seq=6 ttl=56 time=20.1 ms
64 bytes from 80.69.68.197: icmp_seq=7 ttl=56 time=15.0 ms

--- ut.tweakers.net ping statistics ---
8 packets transmitted, 8 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 12.9/15.8/20.1 ms
Dit zijn allemaal zeer nette waardes, en als ADSL rond de ~ 10ms strak zou zitten, dan zou dit nog niet van veel invloed zijn.

@Home kent overigens geen _vaste_ limiet, maar als je zeer veel download zal je wel per e-mail een 'gele' danwel 'rooie' kaart krijgen, waarin je wordt gesommeerd minder data te gaan verbruiken.
Het komt wel regelmatig voor dat gebruikers dit krijgen, dus "geen datalimiet" (wat uberhaupt al niet bestaat) is het zeker niet.

[ Voor 7% gewijzigd door r0b op 20-10-2004 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk zijn de eisen van groot belang maar dat hangt natuurlijk per gebruiker af. Voor mij geld dat ik nooit game (misschien in de toekomst, maar niet waarschijnlijk).
Newsserver heb ik nog niet gebruikt, maar ook dat wil ik ooit nog wel eens proberen.
Wat doe ik dan wel vraag je je misschien af: Skype, FTP server voor familie/vrienden, VPN server; zoals je ziet zaken waarbij upload van groot belang is en download iets minder. Download is dus iets minder van belang maar gebruik wel vaak de volle 100% van de downstream; extra snelheid is dus altijd welkom.

• r0b

r0b

FTP server en VPN, waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je IP-adres bij @Home in principe semi-static is, wat betekent dat hij voor lange tijd wel hetzelfde kan blijven, maar hij *kan* plotsklaps veranderen.

Bij KPN ADSL is dit niet het geval, hier heb je altijd een vast IP adres toegewezen gekregen.

Verwijderd

r0b schreef op 20 oktober 2004 @ 12:32:
[...]

@Home kent overigens geen _vaste_ limiet, maar als je zeer veel download zal je wel per e-mail een 'gele' danwel 'rooie' kaart krijgen, waarin je wordt gesommeerd minder data te gaan verbruiken.
Het komt wel regelmatig voor dat gebruikers dit krijgen, dus "geen datalimiet" (wat uberhaupt al niet bestaat) is het zeker niet.
Dan moet je wel heel gek doen hoor. Een vriend van me download veel (films, Xbox-spellen, PC-games, PC-apps, MP3 en ga zo maar door) en het is zijn dagelijkse bezigheid. Hij studeert niet en werkt ook niet. Hij heeft het nog nooit voor elkaar gekregen om zo'n kaart te krijgen. En hij doet echt wel een paar GB per dag.

Verwijderd

Ik ben al ruim 5 jaar @home gebruiker, misschien al langer dat weet ik niet meer.
En kan op 1 hand tellen hoe vaak ik een keer geen internet heb gehad, en 1 van de 4 keer dat ik geen internet had was er een knuppel hiervoor aan het graven en die maakte de kabel stuk.Meteen naar buiten gelopen met koffie en koeken, en na een uurtje of 2 had ik weer fijn internet.
En de andere keren was het een uurtje eruitliggen ivm onderhoud bij @home.
Up en down altijd ok, behalve toen de upload 15kb was...maar dat is nu al 55kb continu bij mij dus daar kan ik niet over klagen.

ik zou zeggen @home!

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Weet iemand of KPN de snelheden van ADSL ook weer gaat verhogen? Aangezien Chello ook weer is bezig is...

specs

Verwijderd

Topicstarter
Zelf zou ik al minder sterk aan overstappen denken als de mogelijkheid er was om van dat KPN abbo af te stappen. VoDSL zal misschien wel wat worden maar de populariteit hiervan hangt natuurlijk ook sterk af van de abbo prijs die KPN voor De koperlijn blijft rekenen.
En het zou idd. ook, in het voordeel van ADSL, helpen als KPN weer eens de snelheden flink omhoog schopt. Bijvoorbeeld:
ADSL Go: 384/128 => 768/256
ADSL Lite: 1120/406 => 2048/440
ADSL Basis: 2240/440 => 4096/512
ADSL Plus: 4480/640 => 4-8 MBit/768 (Wide Open dus).
Als ze dit zouden doen dan zou wel direct alle rek uit de huidige ADSL markt zijn. Prijsverlaging zou dus misschien slimmer zijn.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 12:45

qless

...vraag maar...

Snelheid verhogen zullen ze bij KPN niet zo snel doen, eerst moet daar intern de keuze worden gemaakt:

- ADSL2+ invoeren ( kosten: nieuwe DSLAMS , max snelheid: 24/3 )
- VDSL invoeren ( kosten: plaatsen mini-DSLAMS bij kabelverdelers, glasvezel trekken totaan kabelverdelers (FTTC = Fiber to the Curb) , max snelheid: 52/13 of 26/26 )
- FTTH invoeren ( kosten voor heel Nederland circa 8 miljard euro, max snelheid afhankelijk van apperatuur aan beide kanten, maar 100 Mbps is standaard...)

VDSL kan wel als tussen stap gebruikt worden naar de FTTH toe, omdat de glasvezels die getrokken worden naar de kabelverderlers ook nodig zijn bij FTTH.

De kabelboeren hebben ook nog wat staan:
-EuroDocsis 2 ( kosten: plaatsen nieuwe comcontrollers en kabelmodems, max snelheid 54/12 )

Dus ADSL2+ zou niet slim zijn, aangezien EuroDocsis 2 hier makkelijk overheen kan. Tegenover VDSL is het gelijkwaardig...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zo bekijk dan is het voor mij waarschijnlijk het voordeligst om in ieder geval een jaar over te stappen op @Home. Als de technische ontwikkeling van ADSL dan de kabel dusdanig heeft ingehaald (wat ik overigens niet verwacht) kan ik altijd weer terug naar A/V DSL(2+).

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 12:45

qless

...vraag maar...

De heren kabelboeren zijn idd goed bezig de laatste tijd. Nu nog even meerder providers toelaten en het kan echt goed worden.

Vdsl zit ik zelf op te wachten... de proef die in Gent draait loopt lekker
( 10 Mbps down, 4 Mbps up) klik hier

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
Las gister bij webwereld dat Belgacom begonnen is met VDSL voor consumenten. Voor dat daar een beetje dekking is dan zijn we een behoorlijk tijdje verder. In Nederland is KPN uberhaupt nog niet eens begonnen met een keuze voor wat voor DSL opvolger dan ook. Ze zijn nu nog aan het kijken naar ADSL2, VDSL en moeten nog een definitieve keuze maken.
Zelf heb ik dus zoiets dat ik eind 2004/begin 2005 beter op @Home kan overstappen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lees net weer iets wat in voordeel ADSL pleit:
Tiscali zet adsl-markt op scherp met nieuwe actie
Woensdag, 3 november 2004 - Tiscali schroeft de snelheid van zijn duurste abonnement nog verder op. Ook de snelheid van andere abonnementen wordt tijdelijk verhoogd.

Door Wilbert de Vries 12 reacties

De provider lijkt hiermee een nieuw wapen te hebben gevonden in de strijd om klanten over te laten stappen op de duurdere abonnementen. Ook nieuwe abonnees profiteren van de 'najaarsactie'; zij worden momenteel verleid met dubbele downloadsnelheden. "KPN moet wel reageren", redeneert de isp.

De snelheid van het duurste abonnement, Tiscali Live, wordt blijvend verhoogd tot 8064/640 Kbps (nu 4096/640). De andere abonnementen worden tijdelijk qua snelheid opgeschroefd om klanten zo vrijblijvend kennis te laten maken met hogere snelheden.

"Het betreft een tijdelijke verhoging tot 1 januari volgend jaar", zegt Jeroen Millenaar, productmanager van Tiscali ADSL. "Hierna krijgen klanten een aanbod om over te stappen. Zij kunnen zo ervaren wat een hogere snelheid precies inhoudt."

"Als de hogere snelheid bevalt, kunnen ze overstappen naar een sneller abonnement. De huidige abonnementsprijzen blijven ongewijzigd. Nieuwe klanten profiteren heel 2005 zelfs van hogere snelheden."

Wisselwerking
Millenaar verwacht dat de concurrentie deze actie scherp in de gaten zal houden en mogelijk al op korte termijn met nieuwe aanbiedingen zal komen; de kleinere aanbieders voorop. "Het is dan een kwestie van tijd totdat KPN actie gaat ondernemen."
Tiscali netwerk is niet beschikbaar bij mij dus hopelijk gaat KPN hierop reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de knoop doorgehakt en mijn ADSL abbo opgezegd.
Twee dagen later belde KPN om te bellen waarom ik mijn ADSL verbinding had opgezegd en of ik er niet nog even over wou nadenken.
Ze kwamen eerst met allerlei onwaarheden aanzetten (ADSL zou sneller zijn, betrouwbaarder en de FUP zou ruimhartiger zijn). Heb ze toen fijntjes uitgelegd dat:
a) @Home Breedband momenteel bijna 2x sneller is als ADSL Basic van KPN.
b) @Home net als KPN providers een FUP hanteert
c) @Home Breedband 5 euro p/m goedkoper is als mijn huidige ADSL basic abonnement.
d) De kabel voorlopig iets meer potentieel biedt als KPN ADSL.

Toen was het even stil en kwam die gast met het volgende antwoord:
Belgacom is bezig met VDSL en dat gaat ook heel snel.

Toen heb ik die gast gevraagd wanneer dat dan in Nederland zou komen want Belgacom is Belgie en daar woon ik niet, ben dat ook van niet plan alleen om een VDSL verbinding te kunnen krijgen :) .

Toen ik hem er ook nog op wees dat KPN nog niet eens een keuze tussen ADSL 2+ en VDSL had gemaakt was ie weer even stil om me vervolgens nog eenmaal proberen over te halen:
Meneer, zo zei hij, u heeft gelijk maar KPN gaat binnenkort zijn snelheden van ADSL netwerk weer flink verhogen, daar kunt u zeker van zijn. Met hoeveel vroeg ik toen en wanneer? Dat kon hij me niet vertellen. Toen ik aangaf dat de max. snelheid van ADSL 8 mbit is en de kabel hier flink overheen kan gaf hij het op met de volgende woorden:
Waarschijnlijk bent u het komende jaar inderdaad beter af bij @Home!!! Slechte reclame voor KPN om dit zo te stellen.

3 Januari is in ieder geval ADSL verbinding weg en waarschijnlijk heb ik voor die tijd @home al aangevraagd. Oh ja, ik moet kiezen tussen USB of nomaal installatie pakket; nou heeft dat USB installatie pakket volgens mij precies hetzelfde als het gewone pakket plus nog een extra ethernet adapter en een UTP kabel. Lijkt met dus beter om voor het USB pakket te gaan of zie ik dit fout?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:45:
3 Januari is in ieder geval ADSL verbinding weg en waarschijnlijk heb ik voor die tijd @home al aangevraagd. Oh ja, ik moet kiezen tussen USB of nomaal installatie pakket; nou heeft dat USB installatie pakket volgens mij precies hetzelfde als het gewone pakket plus nog een extra ethernet adapter en een UTP kabel. Lijkt met dus beter om voor het USB pakket te gaan of zie ik dit fout?
Ik zou dit navragen of het verschil inderdaad alleen die extra USB adapter is. Niet dat ik die zou gebruiken, want als je al een ethernet kaart /onboard hebt is dat sneller/betrwoubarder dan een USB (1.1?) aansluiting. Maar als het gratis is......

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:59:
[...]

Ik zou dit navragen of het verschil inderdaad alleen die extra USB adapter is. Niet dat ik die zou gebruiken, want als je al een ethernet kaart /onboard hebt is dat sneller/betrwoubarder dan een USB (1.1?) aansluiting. Maar als het gratis is......
Heb natuurlijk al een ethernet aansluiting maar het kan soms handig zijn (voor mij in ieder geval) als ik even snel een USB adaptertje kan gebruiken.
Dit zijn de 2 installatiepakketten (beide gratis):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
@Home USB Installatiepakket
USB-ethernetadapter 
UTP kabel met stekkers 
Kabelmodem 
Wandcontactdoos 
Signaalverdeler 
Radio/Televisie splitter 
Verloopstuk 
 Coaxkabel (2 st) 
Aarddraad 
Schroeven en pluggen 
Steeksleutel 
Startersgids inclusief @Home installatie cd-rom 
Installatiewijzer 

Prijs: € 99,- 

@Home Installatiepakket
Kabelmodem 
Wandcontactdoos 
Signaalverdeler 
Radio/Televisie splitter 
Verloopstuk 
Coaxkabel (2 st) 
 Aarddraad 
Schroeven en pluggen 
Steeksleutel 
Startersgids inclusief @Home installatie cd-rom 
Installatiewijzer

Prijs: € 79,-

Als je het zelf moet betalen is het pakket van 79 euri dus interessanter maar ach als het toch gratis is.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2004 @ 12:04:
Wat betreft de datalimiet: @Home Breedband kent geen limiet; ook geen FUP zover ik weet. Dit is dus echt 'onbeperkt', i.t.t. KPN ADSL providers welke zowat allemaal een FUP hanteren.
@home heeft een FUP. Ik ken zelfs mensen die tijdelijk zijn afgesloten wegens het veroorzaken van te veel dataverkeer.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:37:
[...]

@home heeft een FUP. Ik ken zelfs mensen die tijdelijk zijn afgesloten wegens het veroorzaken van te veel dataverkeer.
Denk dat in mijn DSL tijdperk tot nu toe 20 gig per maand gemiddeld is en bijv. 50 gig. eenmaal is voorgekomen. Ik verwacht dus geen problemen met @Home t.a.v. FUP.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 14:39 ]

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 21:40
Bor_de_Wollef schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:37:
[...]

@home heeft inderdaad een FUP maar ik heb enkele maanden achterelkaar meerdere GB's (>7) gedownload en ik heb er niets van gehoord.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

@home heeft een FUP waar je echt niet aankomt. Tenzij er echt veel klachten uit de wijk komen en jij de enige bent die loopt te stoken is er niks aan de hand.

250 gb vind @home iig geen probleem per maand.

Ik zou ook zeker voor @home gaan. Ik heb persoonlijk weinig vertrouwen in KPN, ik ben bang dat ze over een tijdje op veel fronten gaan verliezen aan concurrenten.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:42

The Legend

*Plop*

ADSL is gewoon _ontzettend_ duur t.o.v. van kabel. Ik werk op de planet/hetnet helpdesk en moet regelmatig uitleggen dat wij zoveel duurder zijn omdat we betrouwbaarder zijn en al die andere nonsens. Het is gewoon pure arrogantie van KPN en onderliggende providers.

Ik ben toch malle pietje niet!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb al sinds het prille begin internet via @Home en het heeft eigenlijk nog nooit langer dan enkele uren eruit gelegen. In de tussentijd m'n verbinding ook al 2 keer verhuisd en zelfs dat ging zonder problemen. Heb bij m'n laatste verhuizing er wel aan gedacht om over te stappen op ADSL, maar kon niets vinden voor hetzelfde geld als wat ik bij @Home kwijt ben. Dan is de keuze snel gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel snelheid gaat er trouwens verloren aan het gebruikte protocol bij @Home. Bij ADSL heb je bij een snelheid van ~2240 Kbps geen 280 KBps maar 'slechts' 220 tot 240 KBps.
Mag ik dus bij @Home Breedband wel 500 KBps down/64 KBps up verwachten of moet ik in dezelfde lijn als bij ADSL denken dus: 430 KBps down/55 KBps up?

• IceStorm

IceStorm

Ik haal een kleine 500 down en 58 up normaal gesproken.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:42

The Legend

*Plop*

Ik meestal iets meer dan 500 down en 55 up. Redelijk constant ook. Bij ADSL is (bij Planet/Hetnet) 80% van de snelheid gegarandeerd, zit je op of net boven de 80%, good for you en dan wordt er niets mee gedaan.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:13:
Ik haal een kleine 500 down en 58 up normaal gesproken.
Vreemd, lijkt erop dat je je volle down haalt maar niet je volle upstream. Ach, het is ook maar een paar KB/s maar wat mij betreft telt qua upstream iedere KB.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
Heel bekent probleem 1 week geleden zat ik met het zelfde probleem, nu cable in onze regio beschikbaar is wou ik overstappen, omdat dit voor een paar euro minder meer snelheid gaf, je zou zeggen een vooruitgang. Zonder de cable freaks te benadelen heb ik toch gekozen om adsl te behouden. Omdat ik in mijn kennise kring wel eens gehoord hebt van slechte tijden bij kabel met snelheidsverhogeingen etc. En stel dat ik cable ga proberen en wil terug stappen naar mijn huidige provider ik er op achteruit ga omdat ik een oude abbonee heb wat nu duurder is geworden. Ik denk dat je hierbij gewoon moet blijven bij het geen wat goed werkt, waarom overstappen als het goed werkt? Voor die paar kb meer? Ik denk dat je er alleen maar met problemen op achteruit kan, vandaar dat ik gebleven ben bij mijn provider :D

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Topicstarter
Moffin schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:15:
Heel bekent probleem 1 week geleden zat ik met het zelfde probleem, nu cable in onze regio beschikbaar is wou ik overstappen, omdat dit voor een paar euro minder meer snelheid gaf, je zou zeggen een vooruitgang. Zonder de cable freaks te benadelen heb ik toch gekozen om adsl te behouden. Omdat ik in mijn kennise kring wel eens gehoord hebt van slechte tijden bij kabel met snelheidsverhogeingen etc. En stel dat ik cable ga proberen en wil terug stappen naar mijn huidige provider ik er op achteruit ga omdat ik een oude abbonee heb wat nu duurder is geworden. Ik denk dat je hierbij gewoon moet blijven bij het geen wat goed werkt, waarom overstappen als het goed werkt? Voor die paar kb meer? Ik denk dat je er alleen maar met problemen op achteruit kan, vandaar dat ik gebleven ben bij mijn provider :D
Ten eerste die paar KB/s is dus meer als het dubbele (i.p.v. 240 KB/s naar 500 KB/s) Voor upload zou ik van 40 KB/s naar +/- 58 KB/s gaan. Dat is dus niet een paar KB maar gewoon echt veel.
Als je mij een jaar geleden de keuze zou laten tussen ADSL en Cable zou ik ook direct voor ADSL gegaan zijn maar kennelijk hebben de kabelboeren flink aan de weg getimmerd zodat ik de overstap nu wel durf te wagen.

Ten tweede, maar dat is niet voor iedereen van toepassing, geven ze een mobiele telefoon cadeau (SE T230), en laat nou net m'n mobiel stuk zijn en m'n abbo nog niet afgelopen. Komt dus mooi uit voor mij!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels @Home geinstalleerd en aanschouw hier de verschillen (ADSL werkt ook nog dus kan ik mooi de verschillen zien):
code:
1
2
3
4
5
6
               ADSL Basis        @Home Breedband
Specificaties  2240/416          4000/512          Kbit/s
Downstream     230               533,5             KByte/s
Upstream       37,5              58,5              KByte/s
Connecties     738               1764              Conn/min
Ping           12,0              13,0              msec

Deze beide gemeten met Speedtest.nl
Nu nog telefonie tegen een scherpere prijs (vooral abbo-prijs) via @Home dan gaat de KPN wat mij betreft voorlopig de deur uit.

• IceStorm

IceStorm

Nice :) Dubbele download, 50% meer upload, meer dan het dubbele aantal verbindingen. Lijkt mij een lekker kerstkado :P

Laat iig duidelijk het verschil zien.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels lijkt ADSL2+ en VDSL vaart te maken in Nederland, ach, laat maar komen denk ik zo, kabel zal ondertussen sneller worden (verwacht ik) en zo niet dan stappen we volgend jaar weer terug op DSL maar dan wel ADSL2+ of VDSL.
Oh de prijzen van @Home Telefonie zijn ook bekend, valt me eerlijk gezegd een beetje zwaar tegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                 KPN BelBudget       KPN BelBasis     @Home Telefonie
                 ----------------------------------------------------
Abbonnement p/m  € 9,67              € 18,16          € 12,95
Regionaal piek   € 0,0948            €  0,0289        €  0,0289
Regionaal dal    € 0,0490            €  0,0155        €  0,0155
Regionaal overig € 0,0339            €  0,0104        €  0,0104
Regionaal start  € 0,0427            €  0,0427        €  0,0427
Nationaal piek   € 0,1440            €  0,0439        €  0,0439
Nationaal dal    € 0,0683            €  0,0208        €  0,0208
Nationaal overig € 0,0683            €  0,0208        €  0,0208
Nationaal start  € 0,0490            €  0,0518        €  0,0518
Mobiel piek      € 0,1905            €  0,1905        €  0,1910
Mobiel dal       € 0,1845            €  0,1845        €  0,1830
Mobiel overig    € 0,1845            €  0,1845        €  0,1790
Mobiel start     € 0,0518            €  0,0518        €  0,0518

* Hierbij is voor zowel KPN als @Home geen rekening gehouden met zaken als Voordeelnummers of VastVoordeel.

Alleen de abbonnementsprijs scheelt behoorlijk, maar of je daarvoor de overstap moet wagen vindt ik nu nog maar zeer de vraag.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 12:56 ]

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:12:
Inmiddels lijkt ADSL2+ en VDSL vaart te maken in Nederland, ach, laat maar komen denk ik zo, kabel zal ondertussen sneller worden (verwacht ik) en zo niet dan stappen we volgend jaar weer terug op DSL maar dan wel ADSL2+ of VDSL.
ADSL heeft nieuwe technieken als 2+ nodig. Het kabelnetwerk heeft nog rek zat (met de juiste aanpassingen qua apparatuur aan het uiteinde van de lijn).
Ik weet dat @home al een tijd van plan is om een 10 mbit pakket op de markt te zetten dus ik zou me niet zo'n zorgen maken ;).

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik wou net zelf een topic openen over precies hetzelfde onderwerp, totdat ik in de search dit recente topic tegenkwam(jah eerst zoeken en dan vragen; maar goed dat ik het gedaan had :+ )

Ik wil eigenlijk ook overstappen. ik meld mij denk ik aan bij home en tegelijk meld ik mij af bij kpn. Dan heb ik twee weken de tijd om te klooien voor het geval dat. (heb een maand opzegtermijn).

Wat mijn belangrijste vraag eigenlijk was: Hoe zit dat met netwerkje op @home? Wij moeten hier met 4 computers van die internetverbinding gebruik maken(ga dan over op breedband van home), maar mag dit nu officieel niet?(server mocht ook al niet had ik gelezen). En wat als ze erachter komen?

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe moeten ze er achter komen? Als je netjes een routertje met NAT gebruikt moeten ze al diep in de TCP packets gaan graven om te kunnen aantonen dat je er meer hebt. En dat gaan ze niet doen.

Wat ze wel zullen proberen is met domme truukjes die alleen voor n00bs werken jou geen support te willen geven. Bijvoorbeeld: ik gebruikte een PC met Windows NT4 als router bij @Home. Toen ik zei dat ik Windows NT4 als OS had was het commentaar "maar dat is een server OS en u mag geen server draaien!". Duh, het is ook heel gewoon een desktop OS hoor.

Het is alleen maar om mensen af te kunnen sluiten als ze overduidelijk servers draaien, maar zelfs met mijn hoge dataverbruik kreeg ik er nooit commentaar op.

Signatures zijn voor boomers.

• r0b

r0b

Maasluip schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:20:
[...]
Hoe moeten ze er achter komen? Als je netjes een routertje met NAT gebruikt moeten ze al diep in de TCP packets gaan graven om te kunnen aantonen dat je er meer hebt. En dat gaan ze niet doen.

Wat ze wel zullen proberen is met domme truukjes die alleen voor n00bs werken jou geen support te willen geven. Bijvoorbeeld: ik gebruikte een PC met Windows NT4 als router bij @Home. Toen ik zei dat ik Windows NT4 als OS had was het commentaar "maar dat is een server OS en u mag geen server draaien!". Duh, het is ook heel gewoon een desktop OS hoor.

Het is alleen maar om mensen af te kunnen sluiten als ze overduidelijk servers draaien, maar zelfs met mijn hoge dataverbruik kreeg ik er nooit commentaar op.
Je mag sinds een tijdje (pak 'em beet een half jaar) ook een NAT netwerkje draaien bij @Home.
Zoek je echter support, dan moet je alles wel even direct aansluiten.
(Begrijpelijk, je kan niet verwachten dat een @Home helpdesker je netwerk gaat troubleshooten. Die is er alleen voor als de verbinding problemen geeft.)

Servers draaien mag officieel nog steeds niet, maar er wordt niet echt op gecontroleerd.
Ik draai al sinds het prille begin servers, en er is nog met geen woord over gerept. :)

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 06-01-2005 20:11 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Wel een waarschuwing van een zeer oude @home gebruiker:
Ze geven voorrang aan nieuwe leden, de huidige leden kan ze worst wezen. Ik heb namelijk zelf toen @home net begonnen was met kabelinternet in den bosch een @home aansluiting genomen en alles liep als een zonnetje. Echter, een aantal jaar later bleek dat er teveel mensen in den bosch @home aan het gebruiken waren zodat het steeds slechter en slechter met het netwerk ging. Gebruikers kregen elk half uur timeouts, de snelheden werden bedroefend laag en in de avond uren werd het steeds moeilijker te internetten. Toen besloot @home een nieuw netwerk aan te sluiten en alle nieuwe gebruikers hadden daarna natuurlijk geen problemen meer. Echter, de oude gebruikers hebben ze toen laten stikken. Ze hadden na een jaar de problemen nog niet opgelost (hoezo probleem? meneer, het ligt gewoon aan uw computer!) en toen ben ik maar naar demon ADSL overgestapt. Sindsdien geen problemen meer met timeouts en eindelijk een goede helpdesk :)

MechWarrior || Monsters Game

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Wij hebben momenteel ons @home breedband abonnement omgezet naar @Home basis, omdat ik binnenkort een 10mbit campus connectie krijg in Tilburg.

We hebben inmiddels 6 jaar @home gehad en de connectie heeft er ongeveer 3x uitgelegen. Wel meteen voor enkele dagen. We wilden bijna overstappen op ADSL tot @home de snelheden verhoogte. Voorheen haalde je 350KB/s down en 14 of 15KB/s up. Tegenwoordig haal je bijna altijd een volle 500KB/s down en 55KB/s up.

Wat ik echter weinig hoor, misschien omdat hier weinig gamers zijn, is dat de ping tijden van @home ook drastisch zijn verlaagd. Waar je vroeger op Nederlandse Quake servers (xs4all etc.) een ping van 50 a 60 haalde haal je tegenwoordig (net getest) een ping van 17-20. Ook de stabiliteit van de ping en de packetloss is behoorlijk verlaagd. In sommige tijden stond ik behoorlijk negatief tegenover @Home maar dit is het laatste jaar toch omgeslagen in een positieve waardering.

Maargoe, er zit inderdaad nog behoorlijk rek in kabelinternet, zoals enkele jaren geleden al 'voorspeld'. Nadeel van VDSL is voor zover ik weet wel dat je behoorlijk dicht bij de centrale moet wonen om aangeboden snelheid te halen, ADSL2+ is minder snel maar is minder afstandsafhankelijk.

Mierenneuker mode: Het is 'abo' niet 'abbo'. Het hele woord is namelijk 'abonnement' niet 'abbonement'.

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 06-01-2005 22:50 ]

Verwijderd

kpn direct is geen fup, maar een harde download van 20 gb.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Grappig Topic dit : Ik zou namelijk juist alles @ KPN nemen als ik op het moment zou moeten kiezen :)

Enige andere optie zou dat 200 Mbps over het stroomnet zijn, of als Casema hier leverbaar zou zijn die schijnen nu "op het rechte pad" te zitten.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:10:
Je mag sinds een tijdje (pak 'em beet een half jaar) ook een NAT netwerkje draaien bij @Home.
Zoek je echter support, dan moet je alles wel even direct aansluiten.
(Begrijpelijk, je kan niet verwachten dat een @Home helpdesker je netwerk gaat troubleshooten. Die is er alleen voor als de verbinding problemen geeft.)

Servers draaien mag officieel nog steeds niet, maar er wordt niet echt op gecontroleerd.
Ik draai al sinds het prille begin servers, en er is nog met geen woord over gerept. :)
Denk niet dat ze servers kunnen verbieden want als je een PC met daarop een stukje software welke naar een TCP/UDP poort luistert dan draai je feitelijk al een server.
Poort 25 is wel geblokkeerd, dus het is goed daar rekening mee te houden wil je overstappen op @Home.

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 22:00
Hoop dat je in een goed gebied woont
Bij mij was @home elke maand wel 4 dagen ofline
En mijn buren hebben dit probleem nog dus het is hier niet beter geworden

Verwijderd

Topicstarter
tafmaf schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:04:
Hoop dat je in een goed gebied woont
Bij mij was @home elke maand wel 4 dagen ofline
En mijn buren hebben dit probleem nog dus het is hier niet beter geworden
Denk dat dit wel los zal lopen (bij mij althans) netwerk is pas sinds dec. 2004 geschikt voor @Home dus is alles direct EuroDocsis 2.0 (ga ik vanuit).
Las overigens net dat KPN zijn snelheden ook weer eens omhoog gaat gooien 9is nog wel een gerucht). Hopelijk volgt @Home snel.

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik ga er bij deze werk van maken. Ik ga over op @home breedband. hier is ook sinds dec. 2004 kabel te krijgen en ben momenteel eigenlijk niet zo heel bang voor trouble. Hopen dat internet er hier niet direct voor een paar dagen uitligt, want dan heb ik wel een probleem(zijn met bedrijf tegenwoordig redelijk afhankelijk van internet, aangezien ze tegenwoordig(aka de organisatie waar we bij zijn aangesloten) alles richting webbased gooien.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
Bij @home mag je niet:

-Meerder computers aan het internet verbinden
-Zo gedragen dat andere mensen last van je hebben (24/7 volle bandbreedte leeg trekken)
-Een server draaien

Je hebt geen:

-Static IP
-Goede helpdesk
-Lage overboeking (500 op 1 wijkcentrale is geen uitzondering)

Met adsl koop je gewoon een stukje betrouwbaarheid en vrijheid. De netwerk uptime van @home is redelijk brak te noemen. Laatst een dikke storing in de dhcp server (Waar is de backup dhcp?) mensen konden dagen niet op internet omdat hun dhcp niet gereleased was... |:( Als de een zegt dat @home bij hun goed is kan het bij een ander brak zijn, je moet dus aan iemand in de wijk vragen hoe het internet bij jullie is.

Bij adsl kan je nog overstappen naar een andere provider als het niet goed werkt... :)

Mijn 2 centen

• IceStorm

IceStorm

[lans-breek-mode]
GrooV schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:10:
Bij @home mag je niet:
-Meerder computers aan het internet verbinden
Werd vroeger al door de vingers gezien en mag sinds ca een jaar wel. Wordt geen support op gegeven maar dat is logisch.
-Zo gedragen dat andere mensen last van je hebben (24/7 volle bandbreedte leeg trekken)
Dat mag nergens, daarnaast is @home imho met afstand de meest flexibele provider als het op dit soort dingen aankomt. Datalimiet kennen ze niet, ook niet bij de lage abo's.
-Een server draaien
Alleen mailserver draaien wordt je onmogelijk gemaakt (nou ja, op poort 25). Voor de rest maakt het niet uit (ik draai constant 40 kb/sec upload, geen punt).
Je hebt geen:
-Static IP
Heb je bijna nergens en is ook gewoon NERGENS voor nodig.
-Goede helpdesk
Helpdesk laat te wensen over. Het verschilt gewoon heel erg wie je aan de lijn krijgt.
-Lage overboeking (500 op 1 wijkcentrale is geen uitzondering)
Cijfers weet ik niet maar ik heb nu al jaren @home en ik heb er nog nooit last van gehad, en ook mensen in mijn omgeving niet.
Met adsl koop je gewoon een stukje betrouwbaarheid en vrijheid. De netwerk uptime van @home is redelijk brak te noemen. Laatst een dikke storing in de dhcp server (Waar is de backup dhcp?) mensen konden dagen niet op internet omdat hun dhcp niet gereleased was... |:
ADSL is niet betrouwbaarder dan @home imho. De DHCP storing is de enige echte storing die ik in al die jaren heb meegemaakt.
Ik heb bij tantes/ooms een keer of 4 ADSL geinstalleerd van verschillende toko's en ik moet zeggen dat alleen XS4ALL me bevalt.
( Als de een zegt dat @home bij hun goed is kan het bij een ander brak zijn, je moet dus aan iemand in de wijk vragen hoe het internet bij jullie is.
Dat is op zich wel waar. Maar dat is ook bij ADSL een goede keuze.
Bij adsl kan je nog overstappen naar een andere provider als het niet goed werkt... :)
True, absoluut niet makkelijk maar het kan wel :)

Ik ben nog steeds erg tevreden met @home, ik ben (zeker voor die prijs) weinig beters tegen gekomen.

edit:
Oh, ik werk overigens niet bij @home, ik verstook alleen data :P

[ Voor 3% gewijzigd door IceStorm op 20-01-2005 11:38 ]

• GrooV
Je hebt ook wel gelijk op sommige dingen. Ik was vergeten van die meerdere computers dat dat nu wel toegestaan is. Ik wil @home niet de grond in bashen want voor de thuisgebruiker zijn ze goed zat. Statisch IP is natuurlijk wel een vereiste voor je ftp & webserver he ;)

Alle internet verbindingen die wij hier op het werk uitleveren zijn of XS4ALL of Solcon. Nadeel van XS4ALL dat die meteen je lijn dichtgooien als je mail server ff relay'ed O-)

Een server draaien bij @home is nogsteeds niet toegestaan maar ze geven er niet veel om volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
GrooV schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:53:
Je hebt ook wel gelijk op sommige dingen. Ik was vergeten van die meerdere computers dat dat nu wel toegestaan is. Ik wil @home niet de grond in bashen want voor de thuisgebruiker zijn ze goed zat. Statisch IP is natuurlijk wel een vereiste voor je ftp & webserver he ;)

Alle internet verbindingen die wij hier op het werk uitleveren zijn of XS4ALL of Solcon. Nadeel van XS4ALL dat die meteen je lijn dichtgooien als je mail server ff relay'ed O-)

Een server draaien bij @home is nogsteeds niet toegestaan maar ze geven er niet veel om volgens mij.
Tuurlijk mag je wel een server draaien, want zodra jij een server app draait (bijv. P2P) dan draai je dus ook een server. Sim-pel.
Statisch IP is wel makkelijker maar je kan ook gewoon via DNS (bijv. CCxxxxxxx.zwoll1.home.nl).

• GrooV
Bron: http://athome.custhelp.co...2hfdGV4dD1zZXJ2ZXI*&p_li=
Vraag Referentienummer 977

Wat is er verboden met betrekking tot het draaien van servers?

Antwoord
De @Home Service is bestemd voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik door consumenten. Het is niet toegestaan om een publiek toegankelijke server in verbinding met de @Home Service te draaien. Het is ondermeer verboden om
- inbeltoegang te verstrekken,
- shell accounts voor derden te hosten,
- e-mail of news abonnementen te verstrekken of news-feeds te verspreiden,
- een proxy server te draaien die voor derden toegankelijk is,
- een open mail relay te draaien
Hierbij kan nog worden opgemerkt dat bij misbruik door derden de Abonnee verantwoordelijk zal worden gehouden en aansprakelijk kan worden gesteld.

Verwijderd

Ja oke dat staat in de voorwaarden, maar ik draai ook bij dag en nacht een server, ik heb het zelfs een keer tegen een @home medewerker gezegd, en ze doen echt niet moeilijk.
En wat betreft over die limiet een pagina terug, ik download 200 GB per maand ongeveer en nog nooit een kleur of mailtje gezien, alleen een keer van universal pictures maar dat was iets anders. :Y)

• GrooV
Haha :P Maarja dat ze er niks van zeggen is iets anders als toestaan he :)

Verwijderd

Je hebt ook wel gelijk hoor, wat ik er net niet bij zei (doe het nu maar even dan) is dat die @home medewerker er achter aan zei dat het eigenlijks niet mag. ;)

Verwijderd

Weet iemand toevallig of @home ook weer met snelheidsverhogingen bezig is? Dat zou wel mooi aangezien dat @home weer achter alles isp's aanhuppeld

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:30:
Weet iemand toevallig of @home ook weer met snelheidsverhogingen bezig is? Dat zou wel mooi aangezien dat @home weer achter alles isp's aanhuppeld
Nou ja, voorop lopen doen ze al qua snelheid ;).

Ik weet dat @home al tijden bezig is om een ca 10 mbit pakket (FTTH) te maken. Ik heb geen idee of ze weer denken over snelheidsverhogingen. Lijkt me persoonlijk van niet (of iig niet per direct) omdat ze ten eerste behoorlijk snel zijn en net aan de vorige snelheidsverhogingen hebben verwerkt.

• GrooV
wat maakt 10mbit fiber to the home?

• IceStorm

IceStorm

GrooV schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:34:
wat maakt 10mbit fiber to the home?
Hoe bedoel je?

Verwijderd

IceStorm schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:38:
[lans-breek-mode]

datvaste ip?

Heb je bijna nergens en is ook gewoon NERGENS voor nodig.
ehh een domeintje? toch makkelijk als je niet om de haverklap je dns moet aanpassen

• r0b

r0b

IceStorm schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:38:

[...]

Helpdesk laat te wensen over. Het verschilt gewoon heel erg wie je aan de lijn krijgt.
De @Home helpdesk is goed zat.
De keren dat ik er heen belde, was ik zeer goed geholpen.

Mijn CAI-signaal lag er een keer uit, en ik dacht eerst dat alleen @Home er uit lag.
Ik belde dus de helpdesk op, en binnen 5 minuten was het geregeld; de volgende dag om 09:15 zou er een monteur voor de deur staan.

..... toen bleek dat het het gehele CAI-signaal betrof heb ik toch maar even teruggebeld en de afspraak gecancelled. :)

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08-2025
ehh een domeintje? toch makkelijk als je niet om de haverklap je dns moet aanpassen
Kijk eens bij no-ip.com. Via hun doe ik het ook. Dan wisselt het IP automagisch.

Voor mail servers: @Home blocked poort 25 naar binnen. Dat kun je bij no-ip ook oplossen door een mail-reflector te kiezen.

Verwijderd

feuniks schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 08:57:
[...]

Kijk eens bij no-ip.com. Via hun doe ik het ook. Dan wisselt het IP automagisch.

Voor mail servers: @Home blocked poort 25 naar binnen. Dat kun je bij no-ip ook oplossen door een mail-reflector te kiezen.
Leuk , net als ddns, maar ik doe het liever gewoon zelf incl het gefrot met "reflectors"

ik wil gewoon mijn domeinnaam , zonder no-ip gefreubel

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:22:
Leuk , net als ddns, maar ik doe het liever gewoon zelf incl het gefrot met "reflectors"
ik wil gewoon mijn domeinnaam , zonder no-ip gefreubel
Dan moet je gewoon naar een hoster toe en niet zeuren dat je internet provider niet voldoet aan je wensen :)
Pagina: 1