Ik ben een pc in orde aant brengen waar nog bij mijn weten de allereerste GeForce-kaart opstaat, namelijk de GeForce256. Kan iemand mij zeggen welke driver ik het best kan installeren hiervoor en waar deze te vinden is. Ik veronderstel dat de laatste driver van Nvidia niet geschikt is voor zo een oude kaart of maakt dat niet uit?
Verwijderd
Je kan toch gewoon zoeken op het type kaart op het internet?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 17:48 ]
De laatste Nvidia drivers ondersteunen die kaart prima 
Staat er XP op? Install dan ff SP2, dan heb je die aparte drivers niet eens meer nodig
Staat er XP op? Install dan ff SP2, dan heb je die aparte drivers niet eens meer nodig
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Voor oude geforce kaarten kan je beter de driverserie lager dan 5x.xx gebruiken. Zelf neem ik meestal 42.70
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Verwijderd
Dit is gewoon de Geforce 1. Waarschijnlijk zal een driver 1X.XX het beste presteren. Deze drivers werden namelijk geprogrammeerd voor de Geforce 1. Op www.guru3d.com zijn ze te downloaden.
Je kunt de 5x.xx series er prima op gebruiken hoor
. Ik heb er zelf één getest met 53.03 en dat ging prima
. Driver 1x.xx moet je sowieso NIET nemen, indien je oude drivers wilt zou je beter 3x.xx kunnen nemen.
Al met al kun je als het goed is ook de nieuwste drivers proberen, werkt dat niet probeer dan 53.03
Al met al kun je als het goed is ook de nieuwste drivers proberen, werkt dat niet probeer dan 53.03
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
eigenlijk zijn de geforcen door de jaren heeb want architectuur niet zoveel veranderd. D'r zijn wat pipelines bij gekomen, snellere core memspeeds, bredere geheugen bussen en ondersteuning voor dx9 features... al met al kun je met de gemiddelde datonator driver goed uit de voeten. ik zou niet de nieuwste nemen, want die worden geoptimaliseerd voor de nieuwste gforce kaarten.
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Zelfs de nieuwe ForceWares ondersteunen die kaart, maar het is per systeem verschillend met welke driverversie nou het beste werkt. In de pc van mijn ouders zit ook een GeForce 256 en daar heb ik toentertijd de nieuwste ForceWare-versie opgezet, werkt nog steeds zonder problemen. Als je echter een zo klein mogelijke driver wilt installeren, dan moet je inderdaad kijken naar een versie uit de 3x.xx- of 4x.xx-serie. Oudere drivers zou ik niet gebruiken vanwege onvolkomenheden in de drivers en de nieuwste stuurprogramma's hebben teveel toeters en bellen voor de nieuwe generatie GeForce-videokaarten.
Ik zou een paar ForceWare- of zelfs Detonator-drivers pakken en die een voor een uittesten door middel van benchmarks. Dan weet je welke driver het beste presteert in combinatie met je systeem.
Ik zou een paar ForceWare- of zelfs Detonator-drivers pakken en die een voor een uittesten door middel van benchmarks. Dan weet je welke driver het beste presteert in combinatie met je systeem.
Gewoon de drivers van www.nvidia.com moet het wel werken, en wat maakt het uit wat voor een drivers je installeerd, ik neem iig niet aan dat je nog lekker gaat gamen met deze kaart
BTW, duidelijke topic titel
Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT
Verwijderd
Heb ik hier ook nog in een pc'tje steken, wordt steeds perfect standaard door windows herkend, doet het als een zonnetje, zelfs zonder al die 3x.xx of 5x.xx bazaar
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()