[FAQ] Duidelijker opmaak plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Mijn vraag is of het deel 'En hier nog een opsomming van de UBB-tags beschikbaar in React.' een wat makkelijkere vindplaats kan krijgen?

Ik zoek me meestal suf naar 'hoe kon ik ook al weer een plaatje makkelijk er in zetten' enz. Ik zie daarnaast toch wel vaker dat mensen vragen naar 'hoe kan ik dit of dat in fatsoenlijke opmaak op dit forum zetten?'

Dus: kan het gedeelte van opmaak op het forum een centralere en makkelijkere vindplaats krijgen in de faq? Een paar mogelijkheden:
- In een eigen faq
- Of in 'Een beknopte handleiding van de mogelijkheden die het forum biedt'

Ik denk dat je hiermee iets meer vragen over de lay-out afvangt.

En om hier nog wat verder op in te gaan: je zou ook een linkje kunnen opnemen bij het plaatsen van een nieuwe post/topic naar de mogelijkheden voor de lay-out, maar dat hoort in meer in React Bugs en Featurerequests thuis (afgezien van het feit dat ik niet heb gezocht of deze vraag eerder is voorbijgekomen). Edit: even gezocht en kan het niet vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 19-10-2004 16:20 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm, als het goed is heb jij die FAQ's doorgelezen en dan als het goed is ook niet tot de helft, dús ben je vanzelf bij die UBB-codes terechtgekomen.
Ze staan trouwens ook onder élke FAQ (van /forum/faq that is), dus zo moeilijk hoort dat niet terug te vinden te zijn.

Moet je natuurlijk wel die FAQ's ooit gelezen hebben, maar daar gaan we wel van uit hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Osiris schreef op 19 oktober 2004 @ 16:05:
Ehm, als het goed is heb jij die FAQ's doorgelezen en dan als het goed is ook niet tot de helft, dús ben je vanzelf bij die UBB-codes terechtgekomen.
Ze staan trouwens ook onder élke FAQ (van /forum/faq that is), dus zo moeilijk hoort dat niet terug te vinden te zijn.
Ben ik nou blind, want als ik naar /forum/faq/8 ga bijvoorbeeld, of /forum/faq/3 zie ik het écht niet staan, volgens mij staan ze alleen onder faq/1 oftewel de registratievoorwaarden, wat idd toch een beetje een rare plaats is voor de "ubb-tags beschikbaar in react" :)
En om hier nog wat verder op in te gaan: je zou ook een linkje kunnen opnemen bij het plaatsen van een nieuwe post/topic naar de mogelijkheden voor de lay-out, maar dat hoort in meer in React Bugs en Featurerequests thuis (afgezien van het feit dat ik niet heb gezocht of deze vraag eerder is voorbijgekomen).
Lijkt me nou ook een leuke suggestie :), simpel in te bouwen ook :) .

[ Voor 26% gewijzigd door JHS op 19-10-2004 16:12 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
^^^ with jhs
offtopic:
Osiris moet de faq's nog maar eens goed doornemen... ;) sinds die nieuwe reactversie is dat anders (?)

[ Voor 15% gewijzigd door Motrax op 19-10-2004 16:21 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Al die faq/voorwaarden/policy/mededelingen vormen samen een strak staalje spagetti web. Alles staat er, maar pas na een poosje kun je erdoorheen kijken. Het is ook wel logische als je weet hoe got georganiseerd is. Als iemand zich geroepen voet een soort "Sitemap" te maken wordt die vast wel opgenomen in de faqs. (Maar ik ga daar niet over, en ik voel me ook niet geroepen. )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

leuk_he schreef op 19 oktober 2004 @ 16:22:
Al die faq/voorwaarden/policy/mededelingen vormen samen een strak staalje spagetti web. Alles staat er, maar pas na een poosje kun je erdoorheen kijken. Het is ook wel logische als je weet hoe got georganiseerd is. Als iemand zich geroepen voet een soort "Sitemap" te maken wordt die vast wel opgenomen in de faqs. (Maar ik ga daar niet over, en ik voel me ook niet geroepen. )
Mja, eerlijkgezegd ben ik het wel een beetje met je eens. Alleen, om de 13 faqs te gaan besurfen via een sitemap lijkt me nou ook niet echt geweldig. Misschien beter om dan alle faqs opnieuw te doen, zelfde uiterlijk, zelfde opbouw, samenvoegen van de overlappende delen, etc.
Zo zijn er 3 (4) faqs over hoe je je moet gedragen ( netiquette , algemeen beleid , banrichtlijnen , ( oude GoT FAQ ) ) , 2 met voorwaarden ed ( AV , policy ) , 3 (5) gebruiksmanuals ( beknopte beschrijving mogelijkheden , User en Web icons, Omega search manual ( oude GoT FAQ, overzicht ubb tags ) ) , dan nog 1 over de organisatie en 1 over smileys ...
Dat kan zou ik zeggen compacter en overzichtelijker :) , kost vermoed ik alleen wel een beetje moeite....

En verder zouden alle forum-faqs / policies weleens hetzelfde uiterlijk mogen krijgen en op één plaats te vinden mogen zijn, zoals eerder voorgesteld... (dat zou best in een met de hand bijgehouden overzichtje onder de faqs kunnen overigens, het is niet echt zo dat die dingen acuut daarbij moeten verschijnen zodra ze zijn aangemaakt, wat later mag ook... )

edit:

Oh wacht, dat is idd waar ook :X

[ Voor 18% gewijzigd door JHS op 19-10-2004 17:07 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
offtopic:
[quote]JHS schreef op 19 oktober 2004 @ 17:04:
[...]
Mja, eerlijkgezegd ben ik het wel een beetje met je eens. Alleen, om de 13 faqs te gaan besurfen via een sitemap lijkt me nou ook niet echt geweldig. Misschien beter om dan alle faqs opnieuw te doen, zelfde uiterlijk, zelfde opbouw, samenvoegen van de overlappende delen, etc.
Zo zijn er 3 (4) faqs over hoe je je moet gedragen ( netiquette , algemeen beleid , banrichtlijnen , ( oude GoT FAQ ) ) , 2 met voorwaarden ed ( AV , policy ) , 3 (5) gebruiksmanuals ( beknopte beschrijving mogelijkheden , User en Web icons, Omega search manual ( oude GoT FAQ, overzicht ubb tags ) , dan nog 1 over de organisatie en 1 over smileys ...
Dat kan zou ik zeggen compacter en overzichtelijker :)[/quote]

Staat al genoemd in [rml][ userinput]: wat zou je graag willen zien op GoT?[/rml]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Motrax schreef op 19 oktober 2004 @ 16:02:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Mijn vraag is of het deel 'En hier nog een opsomming van de UBB-tags beschikbaar in React.' een wat makkelijkere vindplaats kan krijgen?

Ik zoek me meestal suf naar 'hoe kon ik ook al weer een plaatje makkelijk er in zetten' enz. Ik zie daarnaast toch wel vaker dat mensen vragen naar 'hoe kan ik dit of dat in fatsoenlijke opmaak op dit forum zetten?'
Misschien zie ik het verkeerd, maar UBB-tags heb je eigenlijk toch alleen maar nodig bij een reply/post in een topic? Boven aan het scherm heb je altijd de 'myreact - prefs - faq - etc...' icoontjes. Ik right-click altijd op de 'faq' en dan 'Open Link in New Tab'.

Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

JoetjeF schreef op 19 oktober 2004 @ 17:19:
[...]

Misschien zie ik het verkeerd, maar UBB-tags heb je eigenlijk toch alleen maar nodig bij een reply/post in een topic? Boven aan het scherm heb je altijd de 'myreact - prefs - faq - etc...' icoontjes. Ik right-click altijd op de 'faq' en dan 'Open Link in New Tab'.

Of mis ik iets?
Een linkje direct naar de juiste FAQ die evt. in een nieuw venster opent bij het reply venster lijkt me dan net iets gemakkelijker :) . Alhoewel ik er persoonlijk niet echt behoefte aan zou hebben :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01
Hoe stel je dit voor dan, nóg een extra knop/link/whatever direct naar het tags overzicht toe :? Niet dat ik hier als crewer direct in de verdediging wil schieten maar wat is er nou duidelijker dan de [FAQ]FAQ[/FAQ] link bovenaan elke page, dan (nu dus) heb je direct toegang tot het tags overzicht :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Mja, ok, maar dat vind ik persoonlijk nogal onoverzichtelijk. Als eerste moet je een stuk naar beneden scrollen, ten tweede verwacht ik het daar niet :) . Zodra je het weet vind je het altijd wel, maar eerst niet :) .
Bovendien vind ik de "nog een extra knop" wel meevallen, kan netjes boven "smileys"

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Persoonlijk vind ik ook dat er van de UBBRML-tags een aparte FAQ moet komen; in de nieuwe layout kan ik dan daar een linkje naartoe opnemen in de editor-toolbar - eenvoudig op te lossen naar mijn mening.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 23:01
Mja, het is ook een kwestie van gewenning denk ik, maar als het allemaal simpel te doen is zoals crisp voorstelt is het dus even wachten tot de nieuwe lay-out :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er moet sowieso nog eea gebeuren met de FAQ's; ze moeten XHTML-compliant worden gemaakt en kortere namen krijgen (ivm layout verneuking door de lange titels).
We moeten alleen even kijken wie wat gaat doen; op zich is het allemaal niet zoveel werk dus ik zou het zelf ook kunnen doen, en dan zou ik het op Bèta al kunnen voorbereiden als iemand me daar de juiste rechten kan geven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 19-10-2004 18:11 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Imo, als iemand alle faqs opnieuw gaat doen, en ze dan XHTML compliant gaat maken, crisp bijvoorbeeld, dan lijkt het me handig dat ze dan in een moeite door ook gereviseerd, samengevoegd, opgesplitst, etc. worden :) . Nu kost dat wel een hoop moeite, lijkt mij, maar dan is het ook in 1x goed. En er zijn genoeg mensen te vinden die dat willen doen :) .
Ook in het [suggestie] topic is een aantal malen gevraagd om verbetering van de FAQ's, in plaats voor die dingen, ook de subforum gebonden. Kunnen die ook allemaal hetzelfde uiterlijk krijgen. Dit alles natuurlijk wel in verschillende stappen, en door verschillende mensen, anders wordt het redelijk een onmenselijke taak, vermoed ik :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op 19 oktober 2004 @ 18:11:
Er moet sowieso nog eea gebeuren met de FAQ's; ze moeten XHTML-compliant worden gemaakt en kortere namen krijgen (ivm layout verneuking door de lange titels).
We moeten alleen even kijken wie wat gaat doen; op zich is het allemaal niet zoveel werk dus ik zou het zelf ook kunnen doen, en dan zou ik het op Bèta al kunnen voorbereiden als iemand me daar de juiste rechten kan geven ;)
Rechten zijn ingesteld (2 stuks)

Leef je uit knul :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De subforum-faqs mogen wmb best zo blijven zoals ze zijn; het is echter wellicht handig om ze allemaal nog eens door ele's faq-generator heen te halen; dan zijn ze ook meteen allemaal hetzelfde :)
De algemene faqs komen er ongeveer zo uit te zien: http://crew.tweakers.net/crisp/newlayout/faq.html

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 19 oktober 2004 @ 18:56:
De subforum-faqs mogen wmb best zo blijven zoals ze zijn; het is echter wellicht handig om ze allemaal nog eens door ele's faq-generator heen te halen; dan zijn ze ook meteen allemaal hetzelfde :)
De algemene faqs komen er ongeveer zo uit te zien: http://crew.tweakers.net/crisp/newlayout/faq.html
En hier nog een opsomming van de UBB-tags beschikbaar in React:
Dat laatste kan er wat mij betreft beter af. Er kan best een linkje komen op de pagina waar je deze informatie kunt gebruiken: als je gaat reageren. Of een linkje in een andere FAQ. Maar dat hele eind onderaan schrikt een beetje af denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:08:
[...]

[...]

Dat laatste kan er wat mij betreft beter af. Er kan best een linkje komen op de pagina waar je deze informatie kunt gebruiken: als je gaat reageren. Of een linkje in een andere FAQ. Maar dat hele eind onderaan schrikt een beetje af denk ik. :)
Inderdaad, dat was ook mijn bedoeling; er een aparte FAQ van maken en daarnaar linken :)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 19-10-2004 19:11 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm, ik zou toch zweren dat die UBB-codes onder elke FAQ stonden.. Is geloof ik zelfs nog een topic over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dat stonden ze ook, maar nu i.i.g. niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb er lokaal een aparte FAQ van gemaakt, met linkje vanuit insert_message en insert_topic :)

Intentionally left blank

Pagina: 1