[HDD] Hoeveel schijfruimte heb je nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik zit nu met een klein dilemma. Zoals jullie hier kunnen lezen heb ik een probleem waarvan ik nog uit moet zoeken of het aan de schijf ligt (dit kan ik doen als mn vraag daar beantwoord word). Als het probleem inderdaad door de harde schijf veroorzaakt wordt wil ik nieuwe. Ik denk dat ik voor 2 WD Raptors 74Gb ga.

Mijn probleem hiermee is dat deze schijven samen 140Gb als RAID0 schijven maken en ik me af vraag hoe lang ik daarmee vooruit kan...
Mijn eerste schijf was 2Gb en was ruim voldoende, daarna 60Gb wat ik nu propvol zou hebben met mp3's ed. Oftewel, hoe groot de schijf ook is, uiteindelijk heb ik hem wel vol.

Hoe lang gaat het duren voordat bestanden allemaal zo groot worden dat ik bij gemiddeld gebruik wel wat krap in mn ruimte zal zitten?

Misschien moet ik dit algemener doen:
Hoeveel ruimte hadden jullie in het verleden, hebben jullie momenteel en verwachten jullie nodig te gaan hebben in de komende 5 jaar?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit gaat een opsomtopic worden, daarvoor hebben we de Tweakers Huiskamer :) Aangezien je daar nog geen toegang toe hebt (zie de LA FAQ voor details), gaat dit topic op slot. Een move zou lullig voor jou zijn, omdat je dan niet meer bij dit topic kan komen.

Mijn insteek: als je films/mp3's blijft downloaden dan zal je HDD sowieso vol geraken. Vraag je jezelf af: waarom bewaar je ze überhaupt? Films kijk je bij wijze van spreken maar 1x per jaar en mp3's kun je prima naar een CD/DVD wegbranden :)

Dit topic is gesloten.