Iemand die voor mijn de rescue disk heeft of een URL ? Ik kan namelijk zelf geen disk maken gezien ik de rescue moet doen. En kan niets vinden op forum of op de MSI site. Alvast Bedankt.
de rescue disk van....WAT? Mobo?
Als je geen info geeft kan (wil) niemand je helpen
check my icon
check my icon
[ Voor 94% gewijzigd door BalusC op 19-10-2004 11:11 ]
Oow, je standaard antwoord op elke topi zeker. Staat zeker nog in je paste zolang je de forum bezoekt ?
[ Voor 49% gewijzigd door BalusC op 19-10-2004 11:11 ]
* SysRq kijkt in glazenbol.....err....stom ding, hij doet het niet 
Nou ja, dan maar laten repareren. Zolang m'n glazen bol nog niet gerepareerd kan ik je met deze informatie helaas niet helpen.
Misschien kun je alvast vermelden welk moederbord je hebt, en wat je zelf al geprobeerd hebt? Zoek trouwens eens in de doos die bij je mobo zit, als het goed is moet de rescue cd meegeleverd zijn.
Nou ja, dan maar laten repareren. Zolang m'n glazen bol nog niet gerepareerd kan ik je met deze informatie helaas niet helpen.
Misschien kun je alvast vermelden welk moederbord je hebt, en wat je zelf al geprobeerd hebt? Zoek trouwens eens in de doos die bij je mobo zit, als het goed is moet de rescue cd meegeleverd zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door SysRq op 19-10-2004 10:59 ]
-
Je glazenbol van MSI zeker ?SysRq schreef op 19 oktober 2004 @ 10:59:
* SysRq kijkt in glazenbol.....err....stom ding, hij doet het niet
Ik kan me niet heugen dat er namelijk meerdere rescuedisks waren van MSI. Maargoed, gaat om de 865Pe en de 875Pe bord. CD heb ik wel, maar kon niets van een rescue vinden erop.. Straks nog is kijken dan.. En google had ik natuurlijk al geprobeerd. Wel veel info, maar geen levende LINK.
Verwijderd
Ik bedoelde hier niks mee hoor, maar ik kreeg nou niet de indruk dat jij zo je best had gedaan met zoeken. Als dat wel zo was, excuses maar dan mag je dat wel wat duidelijker in je topicstart zetten.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:54:
[...]
Oow, je standaard antwoord op elke topi zeker. Staat zeker nog in je paste zolang je de forum bezoekt ?
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om met de cd op te starten? Is het geen drivers-cd? Hoe heb je de computer gekocht (met Windows voorgeinstalleerd?). Heb je er toen wel een cd bij gekregen?
De rescue-cd's zijn trouwens niet te downloaden hoor, alleen drivers e.d.
Heb je geen Windows XP cd liggen?
Oftewel:
Geef eens wat meer informatie, dan hoeven wij niet zo te raden!
De rescue-cd's zijn trouwens niet te downloaden hoor, alleen drivers e.d.
Heb je geen Windows XP cd liggen?
Oftewel:
Geef eens wat meer informatie, dan hoeven wij niet zo te raden!
[ Voor 15% gewijzigd door SysRq op 19-10-2004 11:09 ]
-
Wát bedoel je met een MSI rescue disk? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat moet de disk doen? En: heb je je PC zelf in elkaar gezet of gaat het om een complete (OEM?) PC?
En start voortaan met een uitgebreide topicstart. Anders heeft het echt geen zin om een topic te starten, er zullen dan 100 overbodige heen-en-weer vragen langskomen. Het is hier geen telefonische supportafdeling ofzo. Zie alsook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
En start voortaan met een uitgebreide topicstart. Anders heeft het echt geen zin om een topic te starten, er zullen dan 100 overbodige heen-en-weer vragen langskomen. Het is hier geen telefonische supportafdeling ofzo. Zie alsook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 19-10-2004 11:13 ]
Misterjonge : Arg, kwam beetje kort door de bocht. Excuses 
SysRq : Ik heb idd. niet echt veel info gegeven, ik dacht dat iemand me wel snapte
Hier nog wat info :
Heb een defect bord ( BIOS flash fout gegaan ) hij start nog wel op maar geeft een error.. Ik wilde met de rescuedisk ctrl+home ingedrukt houden met de amiboot.rom bios erop en zo proberen de BIOS te flashen gezien ik geen hot-swap kan doen doordat die gesoldeerd zit
De rescuedisk krijg je dacht ik als ik een BIOS flash ga doen via MSI Live. Deze is dus niet te downen voor zover ik heb kunnen vinden. Heb toh wel beetje gegoogled etc.
Hoop dat dit genoeg info is
SysRq : Ik heb idd. niet echt veel info gegeven, ik dacht dat iemand me wel snapte
Heb een defect bord ( BIOS flash fout gegaan ) hij start nog wel op maar geeft een error.. Ik wilde met de rescuedisk ctrl+home ingedrukt houden met de amiboot.rom bios erop en zo proberen de BIOS te flashen gezien ik geen hot-swap kan doen doordat die gesoldeerd zit
De rescuedisk krijg je dacht ik als ik een BIOS flash ga doen via MSI Live. Deze is dus niet te downen voor zover ik heb kunnen vinden. Heb toh wel beetje gegoogled etc.
Hoop dat dit genoeg info is
Duidelijke zaak
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder Hoe recover ik een mislukte BIOS flash? Daarin staat dat je bij een AMI BIOS simpelweg de hernoemde BIOS op een flop hoeft te zetten en daarna daarmee boot en CTRL+Home moet indrukken. Die zogenaamde Rescue disk is dus niks anders dan een floppy met louter die BIOS file.
[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 19-10-2004 11:20 ]
Kan niet ingelogged blijven omdat ik op een proxy via me werk zit. Dus vandaar kan ik niet editen, dus geen dubbele post. Excuses hiervoor.
BalusC : Hier een URL wat ik wilde gaan doen. Dan snap je het wel denk
http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/boot.htm
BalusC : Hier een URL wat ik wilde gaan doen. Dan snap je het wel denk
http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/boot.htm
Dat is toch duidelijke taal? Even de meest recente BIOS downloaden en hernoemen
[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 19-10-2004 11:21 ]
Oow, serieus ? Das dan mooi kl*te, want dan gaat mijn theorie niet op. Hij boot wel, maar blijft bij de MSI logo hangen. Kom ook de BIOS niet meer in. Raar dat je dan wel de optie krijgt om een rescue disk te maken via live terwijl het gewoon een boot flop isBalusC schreef op 19 oktober 2004 @ 11:19:
Duidelijke zaakKijk eens in de FAQ van dit subforum onder Hoe recover ik een mislukte BIOS flash? Daarin staat dat je bij een AMI BIOS simpelweg de hernoemde BIOS op een flop hoeft te zetten en daarna daarmee boot en CTRL+Home moet indrukken. Die zogenaamde Rescue disk is dus niks anders dan een floppy met louter die BIOS file.
Moet je PC wel doorbootenBalusC schreef op 19 oktober 2004 @ 11:20:
Dat is toch duidelijke taal? Even de meest recente BIOS downloaden en hernoemen
Hot-swap had wel gekunt, maar op 1 of andere manier zijn deze BIOS gesoldeerd en niet in een socket
Als het flashen van de bios niet meer met een bootflop lukt, kun je als laatste deze link proberen:
http://www.flashbios.org/ (Uit de FAQ)
Dat gaat je dan alleen wel geld kosten.
/edit Ow, wacht even. Dat gaat dus niet als de bios vastgesoldeerd is.
http://www.flashbios.org/ (Uit de FAQ)
Dat gaat je dan alleen wel geld kosten.
/edit Ow, wacht even. Dat gaat dus niet als de bios vastgesoldeerd is.
-
Een vriend van mij had pas geleden ook een msi mobo, en die startte ook niet door, bleef op logo hangen. wat bleek, zat zijn ide kabel verkeerd om.
Check dat eerst.
Zag later pad dat je verkeerd had geflashed. Tja, dan sluit ik me aan bij BalsusC
Check dat eerst.
Zag later pad dat je verkeerd had geflashed. Tja, dan sluit ik me aan bij BalsusC
[ Voor 23% gewijzigd door Mister I op 19-10-2004 11:39 ]
Wtf, is de BIOS op jouw mobo een SMD chip

In ieder geval, ga gewoon met je mobo langs een elektroboer
Mits zichzelf respecterend zal hij het klusje wel voor je willen klaren
In ieder geval, ga gewoon met je mobo langs een elektroboer
[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 19-10-2004 13:19 ]
Helaas een SMD ja ( Surface Mounted Devices )BalusC schreef op 19 oktober 2004 @ 13:18:
Wtf, is de BIOS op jouw mobo een SMD chip![]()
In ieder geval, ga gewoon met je mobo langs een elektroboerMits zichzelf respecterend zal hij het klusje wel voor je willen klaren
ik denk dat je een beetje in de war zit. Dit soort dingen zijn smd weerstandjesVerwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:35:
[...]
Helaas een SMD ja ( Surface Mounted Devices )Daarom erg moeilijk te solderen

dit is een geheugen voltge chip van een rda3+ mobo

ik kan me niet voor stellen dat je bios een van die dingen is. Kijk je niet gewoon naar het verkeerde onderdeel ?

hier zie je hem gewoon in een socket zitten je bios ? kijk ik nu verkeerd of is dit een ander mobo ofzo ??
[ Voor 17% gewijzigd door Shunt op 19-10-2004 13:49 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Erm ? Wil er geen discussie van maken wat SMD's zijn, maar SMD staat gewoon voor Suface Mounted Device. Heb het woord weerstand niet eens gebruiktShunt schreef op 19 oktober 2004 @ 13:42:
[...]
ik denk dat je een beetje in de war zit. Dit soort dingen zijn smd weerstandjes [afbeelding]
dit is een geheugen voltge chip van een rda3+ mobo
[afbeelding]
ik kan me niet voor stellen dat je bios een van die dingen is. Kijk je niet gewoon naar het verkeerde onderdeel ?
[afbeelding]
hier zie je hem gewoon in een socket zitten je bios ? kijk ik nu verkeerd of is dit een ander mobo ofzo ??
Het is iig een erg kleine chip die neit met de hand te solderen is
Maak eens een foto van die chip? Of wat staat erop?Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:09:
[...]
Erm ? Wil er geen discussie van maken wat SMD's zijn, maar SMD staat gewoon voor Suface Mounted Device. Heb het woord weerstand niet eens gebruikt![]()
Het is iig een erg kleine chip die neit met de hand te solderen is
Buzz_Lightyear schreef op 19 oktober 2004 @ 10:46:
de rescue disk van....WAT? Mobo?
check my icon
--------------------------------------------------------------------------------------
Anyway, de BIOS chip zit toch echt onder de SATA 1 / 2 connectors op het mobo en naast de IDE connector...lijkt me echt geen SMD, maar inderdaad, maak een pic
[ Voor 15% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 20-10-2004 00:25 ]
Hier een pic :
http://www.ixbt.com/short/2k3-04/865p_neo2_board.jpg
Terwijl op e meeste pics toch de BISO in een socket zit. Heb 3 MSI borden ( 2x 875PEe Neo 2 en een 865Pe Neo ) en alle 3 gesoldeerd.
Terwijl op e meeste pics toch de BISO in een socket zit. Heb 3 MSI borden ( 2x 875PEe Neo 2 en een 865Pe Neo ) en alle 3 gesoldeerd.
Verwijderd
Ik mag niet op de serverVerwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 09:49:
Hier een pic :
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 09:51 ]
Misterjonge: nieuw browservenster openen, link copypasten in adresbalk en dan op enter drukken 
Zo voorkomen meeste websites (zo ook Tom's Hardware) het doorlinken van pics op andere websites (kost bandbreedte)
Zo voorkomen meeste websites (zo ook Tom's Hardware) het doorlinken van pics op andere websites (kost bandbreedte)
Pagina: 1