Toon posts:

Voeding stabiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding geeft op mijn bios deze settings aan.

+3.3 = 3.18
+12 = 11.79
+5 = 5.10

Als ik in windows ben en ik ben bv iets aan et downloaden, geeft corecenter, progje van msi mobo in sommige gevallen (bv downloaden) dit aan.

vcore = 1.46
+3.3 = 3.06
+12 = 11.5 - 11.3

Is de voeding stabiel? ik ben naar de winkel gegaan en daar zeiden ze dat er niks mee aan de hand was.

Ik heb een topic aangemaakt op forum over die msi 9800

Ik heb het probleem daar ook gesteld, ze zeiden dat het 99% te maken heeft met software en dat ik windows maar eens een keer opnieuw moest installen..

Wat denken jullie? en is corecenter betrouwbaar? Zal ik teruggaan voor een neie voeding of windows formatten...

*KNIP*

Modbreak:Hou dat soort mededelingen ajb voor je.. is niet interessant en lokt alleen maar reacties uit

[ Voor 10% gewijzigd door Pollewob op 18-10-2004 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
hier een fotoje

Afbeeldingslocatie: http://pic11.picturetrail.com/VOL380/2148199/4180634/70072146.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vermeld dan ook effe wat voor voeding je hebt.

Maar het ziet er op zich nog goed uit, hoewel het zou kunnen dat hij niet echt stabiel meer werkt. Maar goed, software vertrouw ik nooit altijd. Hang er eens een multimeter aan en kijk wat die aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
chieftec 360 watt, waar moet ik die aanhangen ergens?

en denk je dat dit de reden kan zijn met mijn spellen die de hele tijd hangen?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 21:12 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 21:11:
chieftec 360 watt, waar moet ik die aanhangen ergens?

en denk je dat dit de reden kan zijn met mijn spellen die de hele tijd hangen?
Pak een molex zodat je iig de 5V en 12V kunt doormeten.
Als er een aux aansit kun je op de oranje draad daarvan heb je ook de 3.3V te pakken.

Zo kun je gamen en per lijn eens kijken wat die doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier btw nog een screenshot over de burn in van sandra

Afbeeldingslocatie: http://pic11.picturetrail.com/VOL380/2148199/4180634/70074499.jpg

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Denk dat het noodzakelijk is voor ons, om een oplossing te vinden, dat je je systeem specs vermeld.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

en maak je fotos eens clickable. dit is zo totaal niet te lezen :P.

Verwijderd

Topicstarter
de laatste pic was de bedoeling om te laten zien dat de vcore uitkomt op 1.46

terwijl die toch 1.50 zou moeten zijn? in de bios geeft die ook 1.46 aan... terug sturen die chieftec voeding?

De rede voor dit alles is omdat mijn vid kaart uitviel, nu heb ik vernomen dat het aan mijn drivers lag en ik een formatje moet trekken..

Maar als je zo kijkt...

3.3 op 3.09...
12 op 11.6 soms naar 11.3
vcore naar 1.46

das toch niet gezond?

mijn specs zijn als volgt.

morgen ga ik de voltage meten van mijn stopcontact, denk wel dat ie bij 220 volt uitkomt.. zelfde zal ik eens doen voor de voeding en een formatje trekken voor de sjako driver fouten.

Maar nu is dus de vraag, voeding terug sture?

amd 3500+
msi k8n neo2 plat
msi rx9800 pro
2x samsung 80 gig sata
chieftec 360 watt

Als je mij verteld hoe ik pics clickable maakt, maak ik alles clickable :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 23:17 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 23:14:
de laatste pic was de bedoeling om te laten zien dat de vcore uitkomt op 1.46

terwijl die toch 1.50 zou moeten zijn? in de bios geeft die ook 1.46 aan... terug sturen die chieftec voeding?

De rede voor dit alles is omdat mijn vid kaart uitviel, nu heb ik vernomen dat het aan mijn drivers lag en ik een formatje moet trekken..

Maar als je zo kijkt...

3.3 op 3.09...
12 op 11.6 soms naar 11.3
vcore naar 1.46

das toch niet gezond?

mijn specs zijn als volgt.

morgen ga ik de voltage meten van mijn stopcontact, denk wel dat ie bij 220 volt uitkomt.. zelfde zal ik eens doen voor de voeding en een formatje trekken voor de sjako driver fouten.

Maar nu is dus de vraag, voeding terug sture?

amd 3500+
msi k8n neo2 plat
msi rx9800 pro
2x samsung 80 gig sata
chieftec 360 watt
Als ik dit zo zie zou ik die voeding vervangen, want waarschijnlijk heb je een brak exemplaar te pakken.
Als je mij verteld hoe ik pics clickable maakt, maak ik alles clickable :)
http://gathering.tweakers.net/forum/faq staan alle tags in die hier werken.

Verwijderd

Topicstarter
zou je mij ook kunnen vertellen waarom die brak is?

door de overschrijdende volten?

Als ik via bios doe krijg ik wel toelaatbare volten, maar als ik eenmaal in windows zit en iets downloade laat corecenter een drastische val zien, is dat betrouwbaar...

Zie et al voor me... morgen naar computerland... Dat is normaal en er is niks mis mee.

blaat, stone wall....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

een 3.3 lijn die op nog geen 3.1 zit ene een 12V die op 11.3 hangt is niet echt gezond. Wil je het zeker weten pak dan een multimeter, maar ik vermoed het ergste met dat ding.

Verwijderd

Topicstarter
ic... okey bedankt voor je hulp dude, zal morgen maar eens teruggaan.. hopelijk heeft corecenter gelijk...

Vraag me af welk argument ik zal moeten gebruiken :S

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:40:
ic... okey bedankt voor je hulp dude, zal morgen maar eens teruggaan.. hopelijk heeft corecenter gelijk...

Vraag me af welk argument ik zal moeten gebruiken :S
Zeg gewoon wat er aan de hand is. Dat je je voeding doorgemeten hebt en dat die erg slechte waarden geeft en hierdoor niet meer stabiel is.

Mooiste zou zijn als je nog met een andere voeding zou kunnen testen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik corecenter als argument gebruiken?

Is dat progje betrouwbaar?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Software uitlezingen zijn niet echt perfect, maar als je een printscreentje meeneemt van CoreCenter, denk ik niet dat ze er bij Computerland echt moeilijk over zullen doen.
De hardware die je opnoemt is natuurlijk wel vrij fors bij elkaar (denk dat mainboard+proc+VGA bij elkaar al aardig richting de 200 Watt zullen verbruiken). Misschien is het niet geheel onverstandig gewoon eens een zwaardere voeding te overwegen.
Vraag ze desnoods of ze de voeding voor je willen opsturen naar Chieftec, zodat hij daar wordt getest. Zul je wel zolang zelf even voor een andere voeding moeten zorgen (heb zelf ook al eens een weekje zonder voeding gezeten omdat deze bij Aopen in RMA was), maar het is zeker wel op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
heb een ss met 1.46 vcore, 3.09 3,3 en 11.5 voor de 12... kijken of ze nog zeggen dat er niks aan de hand is..

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Bij mij zegt ie ook dat m'n voltages rond de 3 volt zitten (bij 3.3 lijn) en als ik het met m'n multimeter test dan krijg ik 3.34 eruit.
Conclusie: software is niet te vertrouwen, ook bios vaak niet.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
stel dat ik morgen alles meet en alles komt perfect uit... is het dan niet beter hem terug te brengen wegens de vcore van 1.46?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Mijn mening is als het stabiel draait dan is het wel goed, als je veel problemen hebt met de voeding dan is er dus iets niet in orde en moet hij terug.
Ik heb zelf een 550W enermax en mijn voltages zijn volgens speedfan veel te laag (4,19 op 5V bijvoorbeeld)
Terwijl mijn multimeter zegt dat het 5,12 is. Dan vertrouw ik mijn multimeter toch wat meer eigenlijk, die software is vaker niet correct dan wel.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1