Toon posts:

pc probs ( grafische kaart of motherboard of voeding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

sinds een week lang ontvang ik maar 16 bit kleuren meer alhoewel mijn instellingen 32 aangeven.

IK kan gee spellen meer spelen, want dan reboot mijn pc zonder enige verwittiging...uitvallen gewoon zonder reboot doet ie ook nog veel !

Mijn drivers van grafische kaart zijn in orde. ( ik heb een ati 9600 pro 128mb)
Mijn voeding is 300W. en er zit onlangs 1 gb ram in ( latjes appart getest -->zelfde probleem).

de problemen zijn allemaal begonnen toen ik extra 512mb ram in stak, dan waren ze niet compatible en gaf mijn systeem fouten aan zoals Cmos niet in orde, maar nu heb ik 2 dezelfde latjes van RAM inzitten (2*512) en nog steeds zelfde probleem.

De rams werken goed.

Enige idee aan wat het kan liggen?

Ik heb al mensen horen zeggen dat het mijn grafische kaart is maar dat verklaard reboot niet ! want als het grafische kaart is dan zal mijn beel freezen en niet heel de pc uitvallen

Anderen zeggen dan dat het mijn moederbord is, maar dan zal mijn pc toch nie meer werken, nu doet ie het goed, behalve dat hij soms uitvalt zonder reden en dat ik geen spellen of zware programmas kan draaien.

Dan zeggen andere dan weer dat het mijn voeding is, maar als je voeding kapot is kan je dan toch niets meer doen?? zelfs opstarten lukt niet meer.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
heb je deze al doorgelezen :?
en wat heb je zelf allemaal al gedaan ?
wat zit er precies allemaal in je pc ?
wat voor OS draai je ?
wat voor drivers voor de verschillende onderdelen ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Mijn voeding is 300W. en er zit onlangs 1 gb ram in ( latjes appart getest -->zelfde probleem).
Welk merk voeding?
Welk merk latjes? Compatible met je mobo? (welke dat ook moge zijn ...)

• capraf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03-2025
als je een erg sterke CPU heb kan het zijn dat dat je voeding het gewoon niet houd aangezien je videikaart erg veel vraagt

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

(jarig!)
Heb je over-geclocked?

Waar baseer je je stelling op:
Ik heb al mensen horen zeggen dat het mijn grafische kaart is maar dat verklaard reboot niet ! want als het grafische kaart is dan zal mijn beel freezen en niet heel de pc uitvallen
Ik kan mij wel degelijk voorstellen dat je systeem in de reboot schiet als je videokaart/-driver een ongeldige instructie ontvangt of een reactie terug geeft waardoor de reboot getriggerd wordt.
Heb je je config al weer in de staat gebracht voordat je systeem deze problemen gaf?

[ Voor 1% gewijzigd door MetalRush op 18-10-2004 23:48 . Reden: Typo ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is van tybotech ( 300 watt), en rams zijn van THL ( merk dat er inzat toen ik pc kocht)

Mijn moederboard is van ABIT ( dus normaal zeer goede) --> ABIT IS7-E.

Van alles heb ik de laaste drivers geinstaleerd en ik draai windows XP ( SP2 niet geinstalleerd)

Ik heb niets overclocked en alles is dus in originele staat ( buiuten op de ram en dvd brander na).

Ik heb al een systeemherstel gedaan van 4 weken geleden toen alles nog normaal was en was hetzelfde resultaat.

Kben ten einde raad. :'(
als je een erg sterke CPU heb kan het zijn dat dat je voeding het gewoon niet houd aangezien je videikaart erg veel vraagt
--> dan zal pc toch niet opstarten gewoon als de voeding niet genoeg
leverd ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 22:14:

--> dan zal pc toch niet opstarten gewoon als de voeding niet genoeg
leverd ?
Euhm ... je voeding begeeft het pas als er meer wordt gevraagd dan ie kan leveren.

Je systeem trekt alleen de stroom die er nodig is, bij het booten is dit niet zoveel, spellen zijn zware programma's zowel je videokaart als je processor en misschien zelfs je ram zal meer stroom gaan vragen ( en dus je voedingsvermogen overschreiden ), en dan pas stopt je voeding ermee, bij het opstarten en "lichte taken" zal je systeem niet het "volle vermogen" vragen uit de voeding dan bij "zwaardere taken"

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 00:40 . Reden: spelfoutje 8)7 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ahzo; dat wist ik niet. kzal ervoor kijen dan of het aan mijn voeding ligt of niet. >:)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik had ook zo'n probleem met mn pc (PC1 van sig) toen ik nog een 300Watt voeding had, toen ging die rebooten als ik een cd/dvd in mn dvd speler stopte :), lag dus aan de voeding :D...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
En het rebooten bij een spel spelen en bij zware progs is de oorzaak vd voeding dan?

En het 16-bit kleuren ( ook al zegt ie dat het 32 is) kan dan ook verklaard wordn doordat de voeding geen stroom genoeg geeft aan de grafische kaart.

Dus een voeding is van tybotech ( 300 watt) is niet genoeg voor p4 met 1 gig ram, dvd brander, 2HDD's en ati9600 pro grafische kaart? + nog enkele snufjes zoals dolby en dergelijke ?

wat is dan aangeraden ?? binnekort komt er nog een 120 fan cooler aangesloten.

zie hier een pic van mijn pc ( de modding moet nog afgewerkt worden)

http://users.skynet.be/yoda/PC.jpg

pc : cooler nog niet aangesloten.

Helpt het als ik de log van pcmark4 hierop zet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 13:04 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:27

strandbal

Was het maar zo'n feest.

300watt is genoeg, maar 't moeten wel 300 degelijke watts zijn ;) Niet van een wazig merk dus. Neem een kwaliteitsvoeding, en ja, die kosten idd wat meer.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
het is dus wel degelijk 99% de voeding. want ik heb een cooler ( deze van me case) afgesloten en enkele onnodige usb's ook, en het probleem is volledig weg.

dit is dus een oplossing tot volgende week --> dan is er een beurs waar ik naartoe ga.

Welke voeding moet ik kopen en hoeveel zal ie ongeveer kosten --> direct een voeding waarbij ik zeker lang zoet ben, want kga nog HDD bijsteken en een extra 120 fan.

Greetz yoda

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 17:40 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou een tagan 480 watt nemen. Gelijk genoeg voor toekomstige uitbreidingen. Andere A- merken zijn ook goed natuurlijk. Antec, Aopen etc. Geen sweex of Qtec in iedergeval.

klik!

[ Voor 19% gewijzigd door Satch op 24-10-2004 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik weer 32 bit kleuren......omdat ik 1vd collers van mijn case heb afgesloten

MAAR ik reboot nog steeds, en het kleine collerke op mijn moederboard ( abit IS7-E)
maakt soms veel geluid en daar maak ik mij zorgen om :s

iemand enig idee wat er nog kan aan schelen (buiten de voeding die ik zondag ga vervangen door een 480 W ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
?? zondag beurs en wil het echt voordien weten zodat ik m'n spullen op de beurs kan kopen..

kdenk inmiddels een een THERMALTAKE Silant PurePower 480W of een THERMALTAKE Purepower Butterfly 480 W :)
Pagina: 1