Ik had van de systeembeheerder van m'n middelbare school een oud P1 systeem meegekregen. Aangezien me zusje een nogal langzaam systeem gebruikte om mee te internetten (manga-verslaafd) en anime te kijken, zou ik dit systeem bij haar op de kamer neer gaan zetten. Maar ik kon die lelijke grijze bak natuurlijk niet zomaar bij haar neerzetten zonder te modden
. Dit was uiteraard mijn eerste mod
De bedoeling was om zoveel mogelijk aanwezige spullen te gebruiken. Intotaal was ik 20 €uro kwijt. €5 voor verf, 7 €uro voor rode CCLF en 8 €uro voor rode casefan voor in de blowhole. Zo zou mijn zusje zich bezighouden met het ontwerp van de case.
Specs:
Mobo - Biostar nogwat
CPU - Pentium 1 MMX 200 MH
Netwerk - Onbekent ISA 10/100 MB Ethernet kaart
Geluid - Creative Soundblaster
Helaas heb ik geen plaatjes meer van de ongemodde case, maar als je bij de 1ste 2 plaatjes de window en blowhole wegdenkt, is het wel voor te stellen.
Hier wat pics:

Over de blowhole, eerst heb ik van binnenuit in het midden van de gaatjes van de blowhole een klein gaatje geboord met de voorkant d'r op (hier ook dwars doorheen). Daarna heb ik de grote gatenzaag van papa gepakt (85 mm ofzo) en deze door dit kleine gaatje in het front gejaagd. Zo krijg je een perfect passende blowhole

Dan hier een zijaanzicht van de case met het window. Dragoness is de nickname van me zusje en het moest er een beetje rugsigloos d'r uit zien. Dit heeft uiteraard me zusje ontworpe. Uitgeprint, figuur uit het papier gesneden. Behuizing afgetaped en daarna papiertje d'r overheengelegd en binnenste op tape overgetrokken. Daarna ben ik 3 uur lang met de decoupeerzaag en boormachine beziggeweest om het figuur uit te zagen (who needs a dremel
)
Toen ging er een tijdje overheen i.v.m. school. Een echte dremel gekregen van ouders en toen een hoop gedaan, kijk maar:

Eerst de window geschuurt, daarna hele case ontvet en een paar keer metallic gespoten (2x ofzo). Hierna de tribals aangebracht met potlood en ingekleurd met een watervaste stift. Daarna een laag blanke lak d'r over en klaar ben ik
.

Voor de shot maar ff het bovenste klepje d'r ingedaan. Deze was namelijk aangepast om straks de cdromdrive te stealthen. Hier kun je ook goed het gaatje zien, om de blowhole er zo goed mogelijk op te zetten. Je ziet hier ook het vierkantje waar eerder een logo op zat geklikt. Dit heb ik met stevige 2componenten lijm voor hockeysticks opgevult.

Nee, het window is niet vies, maar de bescherm laag van het plexi zit er aan de binnekant nog op.
En dan hier de nieuwe actie pics:

Zo doettie nu z'n werk

De window met de rode ccfl d'r achter. De flatcable's heb ik samengebonden met tyraps en heb ik d'r een soort bindkabels omheengedaan die je normaal gebruikt om papier in te binden.

Voorkant met blowhole

De zijkant met de tribal

De gestealthe cdrom drive

monitor beestje

close up van de flatcable en de netwerkkaart d'r onder

CPUfan

De blowhole met de plastic buis d'r in, zodat je een mooi verloop hebt.

De ccfl is minder rood dan de casefan, die in werkelijkheid bijna bloedrood is, maar op de foto toch redelijk licht rood/roze.

En een mooi shot van de uiteindelijke blowhole.
Binnenkort ga ik de seriele muis nog modden, dat post ik dan ook uiteraard
Commentaar en tips zijn uiteraard welkom (positief en negatief) Is wel handig voor me volgende mod. Ben namelijk van plan een hele oude IBM PS2 Bigtower te gaan modden (ja met van die schoenendozen als hardeschijf van 70 MB
), om d'r zo een nieuwe comp in te kunnen zetten.
UPDATE - 29 dec 2004
Toch maar een update deze kerstdagen. Ik heb eindelijk tijd gevonden en gekregen om weer verder te modden. Ik had op de HCC Beurs onderstaande fanguard gekocht voor zo'n 2 €uro. Toen heb ik de comp behuizing helemaal weer leeggehaald en de standaard fanguard vervangen voor deze heilige
. Dan nu maar wat PICS:

Hier een foto in het licht. "Look at the shiny fanguard :P"

En dan nog een foto in het donker. Veel beter toch, al zeg ik het zelf

Dan nog een nieuw totaal overzichtje
Ik vind het zelf een grote vooruitgang, want dat gat in het midden van de vorige fanguard was ook niet "je van het". Overgens maakt hij nu veel minder geluid. Dus geen stofzuiger geluid meer
Als het goed is, dan kom ik deze vakantie nog toe aan de beloofde muismod
. Het is alleen (voor mij) een beetje een moeilijk beginnen, aangezien we geen multimeters in huis hebben enzo. Ledjes die ik wil zo wil aansluiten dat ze bij iedere klik aangaan en bij loslaten weer uit. Moet simpel zijn, al heb ik nog geen idee wat voor een weerstandje ik voor het ledje moet zetten. Waar aan te sluiten is overgens ook een vraag, maar daar kom ik wel uit als ik het printje eens beter ga bekijken... Ik gebruik overgens een standaard ledje, van 8mm hoog en 5 mm breed die (als ik me niet vergis) max 0,20 mA mag hebben.
Uiteraard word deze muis iets speciaals
Can't wait to start modding again
Specs:
Mobo - Biostar nogwat
CPU - Pentium 1 MMX 200 MH
Netwerk - Onbekent ISA 10/100 MB Ethernet kaart
Geluid - Creative Soundblaster
Helaas heb ik geen plaatjes meer van de ongemodde case, maar als je bij de 1ste 2 plaatjes de window en blowhole wegdenkt, is het wel voor te stellen.
Hier wat pics:

Over de blowhole, eerst heb ik van binnenuit in het midden van de gaatjes van de blowhole een klein gaatje geboord met de voorkant d'r op (hier ook dwars doorheen). Daarna heb ik de grote gatenzaag van papa gepakt (85 mm ofzo) en deze door dit kleine gaatje in het front gejaagd. Zo krijg je een perfect passende blowhole

Dan hier een zijaanzicht van de case met het window. Dragoness is de nickname van me zusje en het moest er een beetje rugsigloos d'r uit zien. Dit heeft uiteraard me zusje ontworpe. Uitgeprint, figuur uit het papier gesneden. Behuizing afgetaped en daarna papiertje d'r overheengelegd en binnenste op tape overgetrokken. Daarna ben ik 3 uur lang met de decoupeerzaag en boormachine beziggeweest om het figuur uit te zagen (who needs a dremel
Toen ging er een tijdje overheen i.v.m. school. Een echte dremel gekregen van ouders en toen een hoop gedaan, kijk maar:

Eerst de window geschuurt, daarna hele case ontvet en een paar keer metallic gespoten (2x ofzo). Hierna de tribals aangebracht met potlood en ingekleurd met een watervaste stift. Daarna een laag blanke lak d'r over en klaar ben ik

Voor de shot maar ff het bovenste klepje d'r ingedaan. Deze was namelijk aangepast om straks de cdromdrive te stealthen. Hier kun je ook goed het gaatje zien, om de blowhole er zo goed mogelijk op te zetten. Je ziet hier ook het vierkantje waar eerder een logo op zat geklikt. Dit heb ik met stevige 2componenten lijm voor hockeysticks opgevult.

Nee, het window is niet vies, maar de bescherm laag van het plexi zit er aan de binnekant nog op.
En dan hier de nieuwe actie pics:

Zo doettie nu z'n werk

De window met de rode ccfl d'r achter. De flatcable's heb ik samengebonden met tyraps en heb ik d'r een soort bindkabels omheengedaan die je normaal gebruikt om papier in te binden.

Voorkant met blowhole

De zijkant met de tribal

De gestealthe cdrom drive

monitor beestje

close up van de flatcable en de netwerkkaart d'r onder

CPUfan

De blowhole met de plastic buis d'r in, zodat je een mooi verloop hebt.

De ccfl is minder rood dan de casefan, die in werkelijkheid bijna bloedrood is, maar op de foto toch redelijk licht rood/roze.

En een mooi shot van de uiteindelijke blowhole.
Binnenkort ga ik de seriele muis nog modden, dat post ik dan ook uiteraard
Commentaar en tips zijn uiteraard welkom (positief en negatief) Is wel handig voor me volgende mod. Ben namelijk van plan een hele oude IBM PS2 Bigtower te gaan modden (ja met van die schoenendozen als hardeschijf van 70 MB
UPDATE - 29 dec 2004
Toch maar een update deze kerstdagen. Ik heb eindelijk tijd gevonden en gekregen om weer verder te modden. Ik had op de HCC Beurs onderstaande fanguard gekocht voor zo'n 2 €uro. Toen heb ik de comp behuizing helemaal weer leeggehaald en de standaard fanguard vervangen voor deze heilige

Hier een foto in het licht. "Look at the shiny fanguard :P"

En dan nog een foto in het donker. Veel beter toch, al zeg ik het zelf

Dan nog een nieuw totaal overzichtje
Als het goed is, dan kom ik deze vakantie nog toe aan de beloofde muismod
Uiteraard word deze muis iets speciaals
[ Voor 16% gewijzigd door ThaDheiz NL op 29-12-2004 22:56 . Reden: UPDATE - 29 dec 2004 ]