Compaq Server met ISA

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi,

wij moeten om de 4 jaar onze servers vervangen, nu hebben we een Fax server met 3 ISA boarden erin (2x 2 Kanaals en 1x 4 Kanaals) nu hebben we aan 4 kanalen genoeg.

maar dit Faxboard (Gammalink) kost een kleine 3 duizend euro om te vervangen naar een PCI versie.

Verkoopt Compaq nog servers met ISA, of een weet iemand nog een server (max 1 jaar oud) die nog ISA heeft?

ik kan alleen de Compaq 5500 (Quad Xeon 550Mhz) vinden maar die is uit 2000.

De server is op dit moment een Compaq 1600 PII 350Mhz Windows 2000 server, en draait redelijk (weinig problemen) maar moet dus vervangen worden.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Zover ik weet verkoopt men op dit moment alleen nog maar server plankjes met PCI sloten, en de eerste plankjes met voornamelijk PCI Express sloten zijn ook alweer in aantocht. Zul je dus ISA support willen behouden dan zit er niets anders op dan een enkele server niet te vervangen om daarmee je legacy hardware te ondersteunen.

Denk ik dan. ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Als je persee wil vervangen (waarom iets vervangen dat geen problemen geeft).
Dan zijn er nog steeds bordjes op de markt met isa sloten dit zijn voornamelijk borden voor de industrie waar ook nog vaak met isa wordt gewerkt.

Ik zou gewoon contact op nemen met je leverancier misschien dat ze je nog iets nieuws kunnen aanbieden of een gepaste oplossingen weten.
Misschien dat ze nog een oude server terug hebben gekregen die nog wel isa heeft.

No signature found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Graag en beetje zoeken, dit is al de tweede dergelijke topic deze week:

Mainboard voorzien van ISA-sloten

- Compaq heeft ze niet
- andere bedrijven (ook in NL) hebben ze wel (link in die topic aanwezig)
- Supermicro verkoopt ook losse moderne borden (i875C-klasse) met 4 ISA sloten, maar die zijn in NL lastig te krijgen
- veel GoTters blaten dat deze dingen niet (meer) bestaan zonder enige kennis dat voorbij de onderbuik gaat :z

Er is idd op alle punten weinig veranderd sinds de 13e...

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 18-10-2004 12:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.