Mainboard voorzien van ISA-sloten

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mickey98
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
Kan iemand mij vertellen welke mainboards nog leverbaar zijn die zijn voorzien van een ISA-slot?

Verdere specs zijn eigenlijk niet zo belangrijk, als er maar een redelijk courante PC mee gebouwd kan worden.

Greetz,
Mickey

I'm Fat But You're Ugly....And I Can Loose Weight !!!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voor zover ik weet: nul.
Vervang gwoon je ouwe ISA kaart door een pci-model.

[ Voor 53% gewijzigd door KillerAce_NL op 13-10-2004 09:44 ]

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
KillerAce_NL schreef op 13 oktober 2004 @ 09:44:
Voor zover ik weet: nul.
Vervang gwoon je ouwe ISA kaart door een pci-model.
Er zal vast wel een goede reden zijn dat hij een ISA-slot wil...

Ik ken ook geen nieuwe moederborden met ISA-sloten meer.
De nieuwste moederborden met ISA-sloten zullen waarschijnlijk moederborden zijn met VIA KT133, Intel 440BX en wellicht nog Intel 845 chipsets. Hiervoor zijn nog maar weinig (nieuwe) cpu's beschikbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Canard op 13-10-2004 09:49 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
kijk eens bij een kringloopwinkel

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Er bestaan PCI naar ISA riser kaartjes, dus dat zou je kunnen gebruiken op een nieuwe pc ;)

Zijn overigens niet goedkoop

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• mickey98
Turkish schreef op 13 oktober 2004 @ 09:49:
Er bestaan PCI naar ISA riser kaartjes, dus dat zou je kunnen gebruiken op een nieuwe pc ;)

Zijn overigens niet goedkoop
Enig idee waar die te verkrijgen zijn?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 22:07

_Ernst_

Mark It Zero!

In de Elektuur staan altijd advertenties voor industriele moederborden van http://www.micropower.nl .
Bijvoorbeeld een pentium 4 isa mobo: Pentium 4 HT 2,26 t/m 3,2 ghz; intel 875P; DDR pc2700/3200 max 4 gb; gigabit lan; 8x agp slot; 4 x pci; 2x isa

Verder nog meer van dat soort mobo's. Dus kan gewoon een snelle pc mee gebouwd worden :)

Last.fm

• mickey98
_Ernst_ schreef op 13 oktober 2004 @ 09:58:
In de Elektuur staan altijd advertenties voor industriele moederborden van http://www.micropower.nl .
Bijvoorbeeld een pentium 4 isa mobo: Pentium 4 HT 2,26 t/m 3,2 ghz; intel 875P; DDR pc2700/3200 max 4 gb; gigabit lan; 8x agp slot; 4 x pci; 2x isa

Verder nog meer van dat soort mobo's. Dus kan gewoon een snelle pc mee gebouwd worden :)
Dank je voor de info. Ik ga ze direct bellen.

Mickey

Verwijderd

En volgens mij gaan sommige mobo makers de ISA weer introduceren omdat het nog veel gebruikt wordt.

Op werk heb ik ook nog 6 dozen vol met ISA kaartjes liggen die nog allemaal werken. Dus ik zal het niet erg vinden.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
ik weet het niet 100% zeker, maar tyan of Iwill had een P4 mobo met isa sloten...

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57

Verwijderd

ik weet dat ik nog aan soyo moederbordjes kan raken met een intell 845 chipset op, en isa-slootjes.

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 18:59

TRG

Technotium99-m

nieuws: Soyo blaast ISA nieuw leven in

Dit is de link voor die Soyo bordjes. 200 euro kostten ze als ik me niet vergis..

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Supermicro P4SCA. Helaas zijn er nauwelijks adressen in Nederland waar ze Supermicro verkopen.

Bovendien is het een serverbordje met een simpel ATI Rage videochipje en geen AGP.

[ Voor 21% gewijzigd door downtime op 13-10-2004 17:05 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
mickey98 schreef op 13 oktober 2004 @ 09:43:
Kan iemand mij vertellen welke mainboards nog leverbaar zijn die zijn voorzien van een ISA-slot?

Verdere specs zijn eigenlijk niet zo belangrijk, als er maar een redelijk courante PC mee gebouwd kan worden.

Greetz,
Mickey
ROFL

Geen enkele ;)

Zelfs de PII mobo's hadden nog maar 1 ISA slot omdat dat toen al werd uitgefaseerd.
Ik denk dat de mainstream PIII mobo's al geen ISA meer hadden.. helaas dus...

De enige reden die ik kan bedenken is een hdd controller met raid functie waar al data opstaat, anders kun je voor iedere willekeurige ISA kaart een sneller & plug & play compatible PCI variant vinden....modems, netwerkkaarten, geluidskaarten kosten slechts 10 tot 15 euro en kunnen og wel een jaar of 2 mee voor er maar 1 pci slot geleverd word op pc's :P

Modbreak:Het zou je sieren om de topic door te lezen, deze borden bestaan, zijn in NL te koop en de TS heeft zelfs al een bedrijf ermee gecontacteerd. En als je aan ISA denkt moet je nu vooral denken aan ontzettend dure custom-borden die in de industrie gebruikt worden. Als je iets hebt wat werkt, wat idioot duur zou zijn te vervangen en waarbij de vervanging langdurig getest zou moeten worden, dan is een obscuur mobo kopen VEEL makkelijker en goedkoper dan 'zomaar' een nieuwe PCI kaart kopen...

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 13-10-2004 23:29 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Rey Nemaattori schreef op 13 oktober 2004 @ 23:19:
[...]

ROFL

Geen enkele ;)

Zelfs de PII mobo's hadden nog maar 1 ISA slot omdat dat toen al werd uitgefaseerd.

De enige reden die ik kan bedenken is een hdd controller met raid functie waar al data opstaat, anders kun je voor iedere willekeurige ISA kaart een sneller & plug & play compatible PCI variant vinden....modems, netwerkkaarten, geluidskaarten kosten slechts 10 tot 15 euro en kunnen og wel een jaar of 2 mee voor er maar 1 pci slot geleverd word op pc's :P
Misschien de replys leezen volgende keer?

reviews: CeBIT 2004: server/workstation moederborden en barebones

nog 1
http://www.supermicro.com...rboard/P4/E7210/P4SCA.cfm

denk dat isa nog meer gebruikt zou worden (als het terug komt) dan pci-e 1x :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mister_X op 13-10-2004 23:31 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Rey Nemaattori schreef op 13 oktober 2004 @ 23:19:
[...]

For the record. ISA werd zeker in het PII tijdperk nog veel gebruikt. Denk aan modems en geluidskaarten. Pas aan het einde van de PIII generatie werd ISA minder toegepast. Toen kreeg je AMR en CNR en dergelijke slots. Pas met de komst van de P4 was isa totaal verbannen. Alhoewel een menig athlon bordje nog waren toen die het wel hadden (nu inmiddels niet meer).

Gek trouwens dat CNR en AMR niet meer voorkomen. Intel was dit zo enorm aan het pushen. Het was de bedoeling dat zeker grote OEMS hier profijt van hadden. Een modem geintegreerd in de chipset en alleen een insteek kaart waar de aansluitingen en de nodig AD converters opzaten. Je had in theorie alleen je chipset drivers nodig om zonder verder iets te installeren een NIC/modem/geluidskaart toe te voegen

(laatste compleet offtopic natuurlijk, net als het hele bericht :P )

[ Voor 31% gewijzigd door RawPeanut op 13-10-2004 23:33 ]

Canon Digital Ixus V3

Pagina: 1