Mustek DV-5*00 camcorders

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hi,

Ik werk in een electronicazaak en gisteren kwam er een klant langs die mij een geweldig speeltje liet zien wat hij in de Verenigde Staten had gekocht. De Mustek DV-5000 camera.

Afbeeldingslocatie: http://www.mustek.de/ger_/img/produkte/dv5000.jpg
Zeer grote afbeelding.

Het apparaatje kan direct opnemen in MPEG4 op een SD-kaartje. Dat laatste is precies wat ik zoek eigenlijk. Nou is dit apparaat ongetwijfeld ook hier wel te koop en ik overweeg heel erg dit leuke gadgetding te kopen. Ik neem nooit zoveel film op maar het is handig af en toe kleine filmpjes te kunnen maken, en ik vermoed dat de kwaliteit beter zal zijn dan van mijn Digitale Fotocamera.

Ik zag bij die klant dat hij op een 512MB kaartje 1 uur en 50 minuten kon opnemen, zeker niet slecht!

Helaas kan ik hier weinig ervaringen vinden en ik vroeg me daarom af of er toch mensen zijn hier die zo'n apparaat hebben...

Hier vind je de specificaties van de DV-5000 en hier die van de DV-5500, de laatste heeft het voordeel dat hij een USB 2.0 aansluiting heeft.

De prijs van de DV-5000 heb ik onder de 200 euro gezien, wat toch zeker goed te doen is!

Weet iemand meer van dit apparaat en heeft er een mening over of wellicht iemand die het ook zelf in bezit heeft?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:44
Ik heb een ander mustek camera'tje en dat is helemaal brak :( Altijd vage foto's, kan niet met enig tegenlicht omgaan, kleuren niet mooi. :( :(

Het is de mustek mdc-3500 btw. 3.1mpixel

http://axrotterdam.blogspot.nl

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:38
Ik ken dit ding niet, heb er nooit opnamen van gezien, maar het ziet er een beetje uit als een webcam die in mpeg4 kan opnemen en meer niet. Nu weet ik ook wel dat je niet enkel op uiterlijk moet afgaan, maar ik zou eerlijk gezegd geen wonderen verwachten van zo'n ding. Het is lijkt mij bedoeld voor internetfilmpjes, en kwalitatief niet vergelijkbaar met DV video.
Probeer 'm eerst ergens te testen, met name bij moeilijke situaties als donker en contrastrijk beeld, tegenlicht, snelle bewegingen, etc.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Dennis
  • Nu online
Natuurlijk verwacht ik er geen DV filmpjes van, daar is hij niet voor bedoeld. Maar testen in een winkel (als hij ergens wordt verkocht) klinkt als een goed idee! :).

Verwijderd

Welik heb een DV 5000 samen met een danelec 512 mb kaartje en ik krijg inderdaad 1 uur 50 op een kaartje :) de kwaliteit van de filmpjes is ergens tussen een vhs tape en een DV camera. Ik heb het toestel gekocht bij Mediamarkt samen met de geheugenkaart en een setje van 4 oplaadbare 2300ma batterijen voor alles samen 199 euro. Voor die prijs is dit de meest eerlijke deal die je je kan inbeelden.

De foto kwaliteit is een hardware 3.1 megapixel en kan software tot 4.1 ... de software brol is nest maar de standaard 3.1 is van erg goede kwaliteit. Scherp is geen probleem bij dit toestel. De lens is trouwens van samsung. De DV 5000 heeft ook een flits en alles (dat heeft de dv 4000 en dv 3500 dus niet) plus hij kan direct op je hp printer printen wat naar behoren werkt.

Het toestel is erg energie zuinig, ik doe met 2 aa batterijen van 2300ma echt wel dik 5 uur continu filmen en overzetten :) dus dat valt erg goed mee. Ook is er een uitgebreid software pakket met onderandere photoshop LE en videostudio LE. Ook in windows movie maker en pinnacle studio doet het ding het voorbeeldig... zelfs in premiere importeren loopt als een trein! Mustek hoeft dus niet altijd brakke te zijn.

Nadelen zijn er hellaas ook ... De interne mp3 functie zuigt harder dan de gemiddelde heroine h.. het geluid is brakke (ligt niet aan de hoofdtelefoon) en het volume is erg zwak. Men heeft dus bezuinigd op het interne versterkertje vrees ik ... verder leest hij VBR mp3's wel in maar ontbreekt blijkbaar rekenkracht en hoor je dus gehaper ... ook ben je verplicht je mp3 bestanden in een map x:\MP3 te zetten en dat mag niet in onderliggende mappen maar moet echt in die map zijn... titels leest hij enkel in als je numerieke of alfanummerieke tekens bevat anders is het gewoon TRACK1.mp3 :-) dus 1- blabla.mp3 werkt niet.

Aan de andere kant werkt de voicerecorder wel VOORTREFFELIJK. Ook als portable disk van 512 + 32 mb is dit toestel erg geschikt. Mass storage is herkent in Win Mac en Linux ... de webcam werkt enkel in Win en op de Mac.

Het toestelletje weegt 110 Gram zonder batterijen. Alles samen is dit een koopje om eigenlijk niet over te twijfelen. Het heeft mijn slechte ervaringen met Mustek duidelijk ontkracht!!!

• Dennis
  • Nu online
Bedankt eh.... God!

Een 512 MB kaartje heb ik laatst al heel goedkoop gekocht dus ik zou alleen het apparaat moeten hebben. Ik ga er nu weer erg over twijfelen (in positieve zin) of ik hem ga kopen :P.

Die USB aansluiting, werkt dat een beetje of gaat dat enorm traag en kan je beter een USB 2.0 cardreader gebruiken (die ik heb overigens) :?.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met dit apparaat?

Ik wel zelf ook binnenkort een camcorder gaan kopen en zat ook een beetje te kijken naar apparaten die een SD (of andere memory card) als geheugen gebruiken. Meestal vind ik flash memory wel handiger als tape. Bij mijn VCR vond ik het ook altijd een ramp. Telkens dat goed spoelen van je bandje. Vreselijk gedoe :(

Wat dat betrefd is disc of mem veel makkelijker. Maar hoe zit het met de kwaliteit? Is de techniek er al klaar voor of is mpeg4 echt altijd slechter als DV? Ik weet dat DV een niet echt grote compressie heeft, terwijl mpeg4 juist wel heel erg sterk comprimeerd en dus waarschijnlijk slechter is.

Aan de andere kant, ik download wel een HRDV divx-jes (ook een vorm van mpeg4) en dat is mooier dan welke ander video bron ik ooit gezien heb (nja, op HDTV na dat ik in 1990 op de firato zag).

M.a.w. mpeg4 -kan- dus wel heel mooi zijn, maar zijn er ook camcorders die een beetje kwaliteit bieden?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Pagina: 1