Vandaag de boel omgezet van admin naar gewone gebruiker, vanwege de veiligheid (laptop om mee te werken).
Op zich bevalt het wel, maar het volgende niet:
- Outlook, een standaard Office gebeuren moest handmatig worden overgezet qua e-mail enz. en alle instellingen en accounts

- Instellingen in heel Office terug naar af
- Zelf gemaakte sjablonen van o.a. Word zijn niet meegenomen

Dat is iets om in de gaten te houden
- Sommige programma's even opnieuw moeten installeren
- Met Gebruikersaccounts moest ik eerst een nieuw admin aanmaken, vervolgens kon ik pas een normale gebruiker aanmaken. Met 'lusrmgr.ms' heb ik dit kunnen oplossen, maar dit was dus niet hetzelfde (wist ik niet

). Met lusrmgr.msc kan je ook de standaard 'Administrator' account een andere naam geven, met Gebruikersaccounts dus niet.
- Programma's installeren werkt goed met 'Run as', maar vergeet niet dat het met het deinstalleren ook moet, je kan de meest wazige foutmeldingen hiermee krijgen
- Met het overzetten van instellingen en bestanden werd verklaard dat Acrobat opnieuw moest worden geinstalleerd, maar het werkte gewoon goed.
Kortom: voor normaal gebruik en normale programma's is ingelogt zijn als normale gebruiker heel goed te doen.
Voor de uitzonderingen 'Run as' of even omloggen als admin (gaat snel met m'n laptopje

)
Verder moet ik nog even uitzoeken hoe het met de netwerkinstellingen gaat, want ik zit zoooo vaak op andere netwerken enz. (draadloos, utp, routers, crosscable enz enz).
[
Voor 9% gewijzigd door
Motrax op 01-11-2004 20:04
]