Veel gezocht, weinig gevonden. In 1 topic behandelen ze mijn probleem maar een oplossing wordt niet gevonden.
http://gathering.tweakers...01545///asus,a7n8x,vm,400
Het probleem is zoals daar geschreven staat, zéér onregelmatige temp/voltage uitlezing. Ooit eeen cpu met luchtkoeling op -56° geweten? Of de 12 volt lijn gezellig op 3.6 volt? Vandaag zag ik het allemaal.
Nou, flauwekul allemaal, hier luister ik niet naar.
Klein probleem, hardwarematig is een optie ingeschakeld die ervoor zorgt dat de pc afsluit bij een bepaalde temp., denk bij 107°. Wel, de cpu gaat dan doodleuk van -56 naar 80 eens naar 20 en dan 120 en computer sluit af.
Dit gebeurt na zo'n 2-3 minuten, gevolg: niets kan met de pc aangevangen worden, zeker geen xp installeren.
We spreken over:
AMD sempron 2400+ (bios flash gedaan, word herkend in de bios)
asus a7n8x-vm/400
2*256Mb ram @ 400Mhz (mobo ondersteunt maar tot 333Mhz, maar met PC 2700 is het probleem niet verholpen)
antec 350 watt (moet het dus allemaal zonder probleem trekken)
seagate 120 giga
Ik heb ondertussen een mail gezonden naar Asus, maar in afwachting hiervan raadpleeg ik de echte tweaker.
Wie mij kan helpen...
BTW: heatsink is correct geïnstalleerd, evenals de koelpasta. De heatsink voelt lauw aan, hij maakt dus wel degelijk contact met de cpu. Het temp. probleem imo dus enkel een probleem veroorzaakt door een brakke sensor.
http://gathering.tweakers...01545///asus,a7n8x,vm,400
Het probleem is zoals daar geschreven staat, zéér onregelmatige temp/voltage uitlezing. Ooit eeen cpu met luchtkoeling op -56° geweten? Of de 12 volt lijn gezellig op 3.6 volt? Vandaag zag ik het allemaal.
We spreken over:
AMD sempron 2400+ (bios flash gedaan, word herkend in de bios)
asus a7n8x-vm/400
2*256Mb ram @ 400Mhz (mobo ondersteunt maar tot 333Mhz, maar met PC 2700 is het probleem niet verholpen)
antec 350 watt (moet het dus allemaal zonder probleem trekken)
seagate 120 giga
Ik heb ondertussen een mail gezonden naar Asus, maar in afwachting hiervan raadpleeg ik de echte tweaker.
Wie mij kan helpen...
BTW: heatsink is correct geïnstalleerd, evenals de koelpasta. De heatsink voelt lauw aan, hij maakt dus wel degelijk contact met de cpu. Het temp. probleem imo dus enkel een probleem veroorzaakt door een brakke sensor.
[ Voor 9% gewijzigd door Frigolamptje op 16-10-2004 17:55 ]