[mobo] Asus A7N8X-VM/400 temp sensor probleem

Pagina: 1
Acties:

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Veel gezocht, weinig gevonden. In 1 topic behandelen ze mijn probleem maar een oplossing wordt niet gevonden.
http://gathering.tweakers...01545///asus,a7n8x,vm,400

Het probleem is zoals daar geschreven staat, zéér onregelmatige temp/voltage uitlezing. Ooit eeen cpu met luchtkoeling op -56° geweten? Of de 12 volt lijn gezellig op 3.6 volt? Vandaag zag ik het allemaal. >:) Nou, flauwekul allemaal, hier luister ik niet naar. :7 Klein probleem, hardwarematig is een optie ingeschakeld die ervoor zorgt dat de pc afsluit bij een bepaalde temp., denk bij 107°. Wel, de cpu gaat dan doodleuk van -56 naar 80 eens naar 20 en dan 120 en computer sluit af. :/ Dit gebeurt na zo'n 2-3 minuten, gevolg: niets kan met de pc aangevangen worden, zeker geen xp installeren.

We spreken over:
AMD sempron 2400+ (bios flash gedaan, word herkend in de bios)
asus a7n8x-vm/400
2*256Mb ram @ 400Mhz (mobo ondersteunt maar tot 333Mhz, maar met PC 2700 is het probleem niet verholpen)
antec 350 watt (moet het dus allemaal zonder probleem trekken)
seagate 120 giga

Ik heb ondertussen een mail gezonden naar Asus, maar in afwachting hiervan raadpleeg ik de echte tweaker. ;)

Wie mij kan helpen... _/-\o_

BTW: heatsink is correct geïnstalleerd, evenals de koelpasta. De heatsink voelt lauw aan, hij maakt dus wel degelijk contact met de cpu. Het temp. probleem imo dus enkel een probleem veroorzaakt door een brakke sensor.

[ Voor 9% gewijzigd door Frigolamptje op 16-10-2004 17:55 ]

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
mischien eens vragen bij de winkel waar je hem gekocht hebt, om een vervanging? mischien zijn de sensors namelijk naar de klote op de mobo?

veel succes

Verwijderd

Zijn die metingen in Windows of in de Bios? Indien in Windows, check de instellingen van je programma. Indien in de bios, dan vermoed ik dat de sensorIC naar de siliconenmaan is.

• Frigolamptje
In de bios, zoals ik reeds zei houd ie het voor bekeken na 2-3 minuten. XP installeren is dus zeker geen mogelijkheid. Het was overigens een pc van een vriend die ik voor hem in elkaar stak, allemaal vervelend dus. De winkel waar ie al de onderdelen gehaald heeft, werkt normaal gezien enkel met intel en heeft stock niets liggen van AMD. |:( Dat wordt dan terugsturen naar Asus. :/

Maar aangezien dat de temp sensor brak is en de pc harwarematig reboot (pc shutdown temp od kunnen nie bekeken/aangepast worden) bij (zogenaamde :Z ) overhitting is er dus geen andere optie dan het bord terugsturen veronderstel ik?

[ Voor 9% gewijzigd door Frigolamptje op 17-10-2004 11:19 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 15:17
Inderdaad sensor is kaduuk, als je geen gerantie meer hebt(weet ik veel waarom) dan schakel je gewoon de temperatuur beveiliging uit. Als je dat te gevaarlijk vind kun je een digitale temperatuur meter halen en die bevestigen aan je computer(zie dan ergen in CME)

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Frigolamptje
Het mobo is nieuw, dus met garantie. En wat temp beveiliging uitschakelen betreft; als dat kon had ik dat natuurlijk al lang gedaan, ik ben er van overtuigd dat de temp normaal was. :Y) Maar zoals ik alreeds probeerde uit te leggen, het is een future van het mobo, dat ie uitschakeld bij een bepaalde temp. :( Daar kan ik niets aan veranderen, vandaar dat ik zei hardwarematig. ;)
Pagina: 1