Videokaart upgraden of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 21:20
Ik speel Sims 2, maar met hoge details wordt het spel nogal traag.
Bv het switchen tussen 2 verdiepingen duurt een paar seconden.

Het systeem:
Dell Dimension 4100 PIII 1GHz, geheugen 384 mb, max 512.
Videokaart :
Radeon 8500 LE met 128 MB geheugen
Win 98 Se

Heeft het met deze pc uberhaubt nog zin om er een snellere videokaart in te zetten of is/wordt de pc dan de vertragende factor?

Verwijderd

denk dat je beter een nieuwe PC kan aanschaffen :)

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 21:20
Voor de rest van de dingen die ik er mee doe vind ik m'n pc nog snel genoeg, da's voor mij geen optie.

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Nou, ik heb een Radeon 9700 Pro erin zitten, maar bij mij is The Sims 2 inmiddels ook al aardig traag geworden. Maar ik heb ook gemerkt dat hoe groter en voller het huis wordt, hoe slomer het spel wordt.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
met een snellere videokaart zal het ongetwijfeld wat sneller gaan, maar je zit dan nog steeds met een te langzame cpu. 1GHz is gewoon te weinig, ook al heb je een supersnelle videokaart. Ws. past er op je mobo niet veel snellers, dus dan met je toch minstens een nieuw moederbord + cpu + geheugen kopen (en natuurlijk een snellere videokaart). Als je een beetje goedkoop shopt moet dat voor zo'n 300 euro te doen zijn (cpu 80, mobo 40, geheugen 80, videokaart 100-150).

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:37

XyS

0.o.O

Emerge schreef op 16 oktober 2004 @ 14:27:
Nou, ik heb een Radeon 9700 Pro erin zitten, maar bij mij is The Sims 2 inmiddels ook al aardig traag geworden. Maar ik heb ook gemerkt dat hoe groter en voller het huis wordt, hoe slomer het spel wordt.
egt waar emerge? nooit gedacht dat als er meer dingen erbij zouden komen dat het dan trager zou worden 8)7

@ TS:
ik denk niet dat een nieuwe videokaart zoveel zou helpen, dan is je cpu de bottleneck (als dat al niet zo is)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat je ook zou kunnen doen, is kijken of je computer wel schoon is. Op spyware enz. laten controleren.

Geheugenuitbreiding zal ook veel goed doen. Oud geheugen is niet zo duur meer, dus lijkt me dat het meest logische.

Verwijderd

De hoeveelheid geheugen is ook relevant. Ik heb de sims 2 draaiend gekregen op een pentium 2 @ 400 mhz met 512mb werkgeheugen. Het is dan wel erg sloom, maar het draait. Het lijkt me sterk dat een P3 op 1 gygahertz het spel alsnog niet soepel kan draaien... Misschien is 512 mb werkgeheugen erbij zetten de beste optie. Of je dan alles op de hoogste instellingen kan zetten met een 8500 LE weet ik niet, maar als je geen complete systeem refresh doet dan zou ik eerder voor extra werkgeheugen gaan dan voor een nieuwe videokaart.

Een volledig nieuw systeem blijft de beste optie. Maar neem er dan wel eentje met veel geheugen en geen budget videokaart. suck6.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 19:50 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

zoals al veel mede-tweakers zeggen:
Je CPU (en de rest van je pc) word je bottleneck. Een andere agp kaart kan wel helpen maar dit is minimaal.
Ik zou door sparen voor een nieuwe pc.
voor rond de 600 - 700 eurie heb je een goede pc. (wel zonder monitor tobo en muis.)

Verwijderd

Idd. ; nieuwe pc en dan geen Dell, dan zit je niet meer vast aan al die OEM crap bij eventuele upgrades.

ALS je dan voor een nieuwe pc gaat en je hebt het geld ervoor en je kan er een te koop vinden : Ati X800XT PE.

Verwijderd

en als je minder geld hebt, koop een geforce 6800 LE.... deze kaart is vrij goedkoop (199 euro) en is net zo snel als een ATI 9800 pro + een heel erg grote kans dat je deze kan modden naar een 6800 non-ultra (de op 5 na snelste kaart van dit moment). Qua prijs / kwaliteit kan ik je deze kaart echt aanraden! En als je veel geld hebt kun je idd het beste gaan voor de ATI X800 XT PE zoals in de vorige post al aangegeven werd door Knot3d.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

@knot3D en Do0_darkrush_NL:
het kiezen van een kaart moet de TS op dat moment zelf beslissen. Dit is namelijk per persoon anders.
Ander moet de TS even hier dit is de welke videokaart moet ik kopen FAQ. Hier staan veel dingen waar je wat aan hebt.
Zoals wat je budget is en waar je op moet letten.
Ook is er een recente benchmark van de nieuwste kaart op toms hardware.
zie hier

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

PS: er zijn vast nog wel meer benchmarks op internet. gewoon even googlen

• Jorn1986
  • Laatst online: 20:50
ik zou dan een 9800pro nemen, en ook je geheugen upgraden naar 512 mb of hoger. de cpu is dan wel de bottleneck, maar je kan iig de sims 2 aardig goed spelen.

• Satch
  • Niet online
@ knot 3D:

Hij wil de sims 2 graag soepel spelen. Hij hoeft niet doom 3 op zijn allerhoogste met 100 fps te draaien :P

ontopic: Ik denk ook dat een nieuwe pc meer zin heeft. Of gewoon je instellingen wat omlaag zetten. Deed ik met mijn oude pc ook. :) Dus of geld kwijt zijn of wat mindere graphics :P

[ Voor 44% gewijzigd door Satch op 17-10-2004 22:30 ]

Pagina: 1