Toon posts:

[bios flash] bios flashen zonder floppy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
arg zit nu al paar uur te frotten en te zoek naar een manier ion een ander bios in mijn MB te krijgen, het probleem is der hangt geen floppy aan het systeem en die heb ik ook niet bij de hand, de enige FAT partitie ( waar ook de bios en flash tool staat) hangt aan een adaptec 39160 SCSI controller,

heb al geprobeert boot cd`s te vinden maar die maken elke keer een emulatie van een floppy of iets dergelijk of kunen de SCSI weer niet uitlezen enz enz.

ieman deen idee hoe ik toch gewoon die flah kan doen zonder het systeem drastische om te bouwen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je USB op je mobo en een USB stick? Daar kan je ook van booten. (mits je hem natuurlijk eerst bootable maakt en de bios spul erop zet en je mobo het ondersteund).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Brand gewoon een bootCD met daarop het flashtooltje en de BIOS? Je hoeft niet per-se van de HDD af te flashen :) Enig nadeel is wel dat je de BIOS niet kunt backuppen naar de CD.

Check de FAQ van dit subforum onder "Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?" :)

Verwijderd

Zorg gewoon dat je een FAT32 partitie op je HDD hebt waar je de flash tools neer zet. Daarna booten met een windows9x cd en fleshe maar!!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als het goed is heeft je SCSI kaart een BIOS aan board, en die moet gewoon je HDD bereikbaar kunnen maken, INT13 uit m'n hoofd. Ook in DOS, geen stuurprogramma nodig.
Als je ook een SCSI CD hebt moet je dat apart in je SCSI BIOS aangeven, dat je daarvan wilt booten, en naast een ID# ook even het booten van CD support enablen, staat in hetzelfde rijtje als die INT13 dacht ik.
Soms werkt die diskette emulatie alleen als je alsnog je BIOS wijsmaakt dat er een FDD aan hangt. Heb dat hier ook wel eens gehad, dat die optie toch aan moest in het BIOS om een bootable CD goed te laten werken in combinatie met SCSI.
Hangt verder ook een beetje van de samenwerking van mobo en controler BIOS af.

[ Voor 18% gewijzigd door _XipHiaS_ op 16-10-2004 13:26 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:03
Pagina: 1