Wat heeft prioriteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb een T-BIRD 1000mhz en die wilde ik overclocken maar dat ding wordt een beetje warm (niet warmer dan 60 onder full load) hij draait op 1050 (10x105) maar als ik hem hoger clock wordt ie 63 graden. Dat vinnik een beetje warm. Nu wilde ik een nieuwe koeler kopen (ik had daar zo'n 150,- voor over incl. verzendkosten) of een nieuwe kast met goeie airflow. (ik kan niet zo goed gaten zagen en heb geen apparaten daarvoor) dus ik d8 aan een Antec 1030 EC met 4 stille fans (ystech).
Maar ik heb 1 probleem.. ik zit nogal krap bij kas dus ik moet gaan kiezen.

Wat moet ik eerst kopen een kast met goede airflow of een goeie koeler. ??
owja temp mobo 37graden stressed.

Verwijderd

Ik zou voor een betere cpu koeler gaan omdat dat toch het beste werkt en het is mooi meegenomen als het is een koele kast is.

• Black_Adder
??? ik moet kiezen...

of een koeler of een nieuwe kast me goeie airflow

Verwijderd

koeler voor cpu, dat scheelt het meeste! kast zal enkele graden schelen en is ook stuk duurder!

• Black_Adder
En welke kan ik het beste nemen voor 150,-?

Verwijderd

Ik ben het eens met de anderen, een koeler heeft meer directe invloed op de temp van je cpu, een goede airflow in je kast zal voor je cpu niets~weinig uitmaken

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 11:29 schreef Black_Adder het volgende:
En welke kan ik het beste nemen voor 150,-?
Je kan kiezen tussen performance of :z

• Black_Adder
mhhh ik moet wel kunnen slapen nog...

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:56
Koop de Global Win FOP38 voor fl 69,-

De herrie die ie maakt valt best wel mee

*D

Verwijderd

fop38 is zeer koel maar maak wel een beetje herrie moet je hem allen niet met hp fan nemen dan gaan je oren eraan maar ik houd mijn duron daarmee op 36 graden dus misschien is het wat voor jouw ik heb alleen wel de onderkant gepolijst en dat thermopadje eraf gehaald.

Verwijderd

Lees dit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/96402

Die JordyB wil ook een stille koeler omdat hij 's nachts wil slapen met zijn pc aan
hier zeggen ze allemaal "fop38 is niet stil"

zie maar wat je ermee doet

• Black_Adder
Is dit wat?

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/hfcombo_PAL6035MFC.jpg[quote]

Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60MP
The low-noise and high-performance Duron / T-bird HSF combination. Socket A and S370 Heatsink with copper inlay, for greater heat absorption. Thermal resistance; 0,37 ° C / W. Delta AFB-60MP (Medium-Performance) fan has a RPM of 4250, CFM 19,42 and a Maximal Air Pressure (MAP) of 4.9. Total height of this combination is 65mm. Finger Guard is not included!
[/quote]

Of moet ik voor de HP gaan?

Verwijderd

HP maakt wel stukkie meer lawaai :) Maarja ik zou zelf voor een HP gaan..

Verwijderd

en hij maakt een fluittoon volgens murdock :P

Verwijderd

Ja hoor...

Jongens en meisjes,
de FOP38 En de Alpha pal6035HP maken een TAKKE herrie.
Dat komt dus door die 7000 toeren fan van Delta. Dat ding klinkt als een tandartsboor met een versleten lager, gemonteerd in een hond die ligt te janken van ellende !!!!!

Als je meer stilte wilt hebben raad ik echter wel een Alpha 6035 heatsink omdat die met dezelfde fan er op beter koelt dan elke andere koeler.

Maar met een andere fan dus. GEEN DELTAHP !!

Een 23cfm Sunon of een Ystech.. of papst.. maakt niet zoveel uit. Zelfs een Delta MP is beter, maar 'jankt' nog steeds.

Behalve dan de Alpha PEP66 heatsink, die is nog beter maar die moet maar net op je mobo passen.

Die Alpha's koelen dus beter omdat de heatsink efficienter is en de onderkant heeft een dun laagje koper er op. Scheelt ook weer met koelpasta kosten, daardoor kun je ordinaire koelprut gebruiken zonder merkbaar verschil.

Maareh.. die kast van jou wordt 37 graden !!!!! :(
Dan kan je de CPU dus koelen (met lucht dan) tot je groen en geel ziet, de CPU zal onder full load nooit onder de 60 graden komen op 1000+ Mhz.

Dus.. je vermoedde het al, je moet eerst wat aan de airflow in jouw kast doen. Zelfs met een Alpha koeler zal jouw cpu bij 1050 minstens 20/25 graden boven de luchttemperatuur van de kast komen.

Er zal een goed intake fan vooronder en een uittake fan boven achter in moeten.

Eerst moet de temp in de kast naar 25/26 gemiddeld........

• Black_Adder
Mw mobo wordt 37 graden me kast niet... wat denk jij nou helemaal wel niet.

omgevings temp is ongeveer 25graden (in kast)

Verwijderd

? hoe meet je die twee dan ???

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 15:19
Op zondag 31 december 2000 22:25 schreef Hooi het volgende:
? hoe meet je die twee dan ???
Sja, vraag ik me ook af.....

Verwijderd

Probeer eerst eens met je kast open,heb ik ook gedaan en het scheelt 10 c,ik heb een minitower en de voeding zit naast het moederbord en boven de proccesor,de kast ga ik dus vervangen voor een A-Open want ik ben tevreden over mijn Spire MA324-15.

Thunderbird 900@1066 (10*10,5=1066 ?)
temp bij een beetje surfen 49 c met de kast open.
Pagina: 1