Extern mac adress kwijt, wie helpt zoeken?

Pagina: 1
Acties:

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tja, ik heb dus enige tijd geleden per ongeluk iets doms gedaan.

Ik heb het wachtwoord (en blijkbaar ook de gebruikersnaam) van mijn router weten te veranderen maar niet naar datgene wat ik wenste.

Nu kom ik dus de configuratie van mijn router niet meer in. Gelukkig heb ik nog internet.

Da's op zich al vervelend maar nu dacht ik slim te zijn en even een ander ADSL modem te halen, mac adres te klonen en dan met dat ADSL modem verder te gaan.

Ik heb een vast ip van mijn provider en die wordt uitgedeeld op mac adres.

Maar nu komt het: Omdat ik de configuratie van mijn router niet in kom kan ik ook het externe mac adres niet uitlezen...

Kan ik dat zelf (of met hulp van iemand anders) toch achterhalen? Het externe ip-adres heb ik namelijk wel.

Ik heb wat gegoogled en hier op de site gezocht maar vond niet echt het antwoord.

ARP vind niets omdat broadcast niet werkt over WAN

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19

Pogostokje

* twiet *

Even dom misschien, maar staat het niet gewoon op een stickertje achterop?
Als je hem niet softwarematig gewijzigd hebt zal dat wel overeenkomen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Ook wel handig is om te vermelden wat van router je hebt....... Wat het is namelijk vaak mogelijk om een fabrieks reset te doen.

Voor mijn router (3com) geld namelijk de wan poort met een ander poort op de router te patchen en vervolgens het apparaat aan te zetten. Hier door ziet hij dat intern met extern is verbonden, Dus moet hij zich zelf resetten

Grutte Pier fansels

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je een router zonder ingebouwd ADSL-modem hebt (dus met een UTP-aansluiting als WAN-poort), dan kun je eventueel een normale PC als "modem" laten dienen door er een DHCP-server op te zetten (mits je ISP via DHCP werkt) oid en op die PC het mac-adres uit te lezen met arp -a :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 11:27
Weekendje wachten en maandag ISP bellen welk mac geregistreerd staat?

Welke ISP trouwens, meeste staan een mac-wissel gewoon toe, al moet je dan vaak je opnieuw verifieeren als legitieme gebruiker, maar de rest moet automatisch gaan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Router al een reset gegeven? ;)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sorry, ben even bezig geweest...

- Het gaat om een Telindus 1120 ADSL Router, ik heb Eweka als ISP
- Er zit geen hw reset op
- Software reset heb ik al geprobeerd (en toen begon ook echt de ellende want toen kwam ie met een hele rare naam, maar goed)
- Even opengeschroefd, kijken of ik daar nog een jumpertje of zo kon ontdekken maar helaas
- Tooltjes en scriptjes gezocht om te kijken of ik het password kon achterhalen, maar ik had er al een keer een nieuwere bios versie opgegooid die een dergelijk lek had gedicht.
- Helaas geen mac adres onderop, alleen serienummer

Ik kan inderdaad bij toeval a.s. maandag ISP bellen, omdat ik dan even vrij ben maar normaliter werk ik dan en Eweka bemant de servicedesk slechts op werkdagen tijdens kantooruren.
Dat was ik dus eigenlijk al van plan maar ik bedacht me dat het misschien ook anders kon. Vraag me af of het mogelijk is om een commando of anderszins pakketje netwerkinformatie te sturen waaarin het macadres ingesloten zit. Zit geloof ik niet in SMTP, hè?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 11:27
Eweka heeft geen mac-gebonden IP adressen. (iig niet op de normale consumenten DSL lijnen)

Je kan zonder problemen een andere router of wat dan ook op je DSL lijn hangen. (uiteraard) krijg je dan wel een ander IP adres, maar dat krijg je ook als je DSL lijn er een tijdje uit ligt of je je modem ff uitzet.

Of je moet een vast IP genomen hebben, dan kan het misschien op macadres bij hun geregistreerd staan, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hang eens een sniffer aan de LAN of WAN zijde van dat ding :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

akimosan schreef op 15 oktober 2004 @ 23:20:
- Het gaat om een Telindus 1120 ADSL Router, ik heb Eweka als ISP
- Tooltjes en scriptjes gezocht om te kijken of ik het password kon achterhalen, maar ik had er al een keer een nieuwere bios versie opgegooid die een dergelijk lek had gedicht.
Niet goed genoeg gezocht :

http://www.weethet.nl/dutch/adsl_arescomhacked.php <= Dit beestje heeft veel gelijkenissen met een Telindus Modem/Router schijnt misschien kan je hem zo binnen hacken om het maar effe zo te zeggen ??
Koffie schreef op 15 oktober 2004 @ 23:38:
Hang eens een sniffer aan de LAN of WAN zijde van dat ding :?
Gebeurt ook in bovenstaand Tutorial.

[ Voor 16% gewijzigd door nero355 op 15-10-2004 23:38 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
is pingen naar het interne ipadres van dat ding, gevolgd door arp -a niet genoeg?
mijn naamgenoot was me al voor...1 nick 1 gedachte zullen we maar zeggen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door 0siris op 15-10-2004 23:54 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Elke router heeft een harde reset mogelijkheid waarmee het standaard wachtwoord voor de config weer atief wordt. Gewoon even bij de fabrikant in de manual neuzen dus.

En het MAC adres staat normaliter op de sticker bij het serienummer.
Pagina: 1