[Discussie] 3dfx Forever - Deel 8

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.995 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Topicstarter
*klik*

:P Daar staan ze ook... :) AmigaMerlin 2.9 zijn goede drivers ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is toch iets wat weinig van jullie nog niet weten en ja dat maakte ik mee bij het nu Falliet bedrijf JOOS' Computers en Componenten,

Het vreemdste 3dfx gevoel ooit.

Het ging zo.

Teusday August 14 2001,

Het was een drukke Dinsdag middag bij Joos en er kwam een klant binnen waggelen met zijn PC, hij was een beetje overstuur enzo, ik naar hem toe lopen van ja " kan ik U Van Dienst zijn meneer?

Hij Zei "Ja graag, hier heeft U mijn PC, ik heb wat problemen met mijn Videokaart, maar dat weet ik niet zeker, het kan mischien ook wat anders zijn"

Nou ik pakte zijn PC aan en ik ging er maar gelijk aan de slag er mee. ik eerst de PC opstarten, en ik krijg wat vreemds te zien:

3dfx Interactive.INC
Voodoo4 4500 TV AGP
32786KB...enzo...

Daarna
16384KB..

AMD K6-2 450Mhz enzo.

een Voodoo4 4500 AGP met een TV-Out.... heel vaag, maar idd de PC crashte al een poosje later in Win98 SE.

dus ik heb uit zetten.

ik pakte een schroevendraaier, en ik haalde de Voodoo4 4500 TV er uit., het viel gelijk op, hij had een coolblok van een V3 3K en een AGP x2 poot..... en idd een TV-Out net boven de CRT-Out.

ik op die kaart goed naar andere aspects kijken, hij had ook twee gele stickers rechts bovenin., op de achterkant zijn er ook stickers verwijderd..... waren dit de NOT FOR RESALE Stickers...who knows. :/

De PCB date was 4899 en de Rev was A0., het was dus een

:9~ 3dfx Voodoo4 4500 TV AGP x2 Rev.A0 4899. :9~

heel vaag, waarop ik dit plaatje wel eens meer gezien had op internet:

Afbeeldingslocatie: http://www.voodooalert.de/graphics/galerie/voodoo4/full/v4_2.jpg

ik keek naar de voeding en idd die was veels te zwak die was maar 150 watt LOL :D, geen wonder. ikke een andere voeding er in zetten, een 250Watt FKI voeding en het zaakje werkte weer, alleen de Voodoo4 4500 TV deed het niet en een TNT2 wel. dus zo had ik het probleem verholpen, en ik wou de Voodoo4 natuurlijk bewaren, want ik wist zelf dat het een zeer exotisch model was. maar ja de baas en medewerkes hielden me tegen, en ik mocht de kaart niet houden, maar ja ze zeiden tegen mij dat die klant die Voodoo4 zelf wou houden, daar geloofde ik dus niks van, die klant was een man van 53 jaar oud...

dus ja ik heb zelfs geprobeerd om die Voodoo4 mee te nemen, maar ja dat zou me een slechte reputatie geven en zo ben ik ook weer niet.

Ik heb er nog steeds spijt van dat ik die kaart zelf niet mee naar huis nam, want de klant zelf deed er geen moeite over , maar goed JOOS' is gelukkig 3 jaar later failliet gegaan.

Toch ga ik proberen om deze verloren kaart terug te vinden maar de hoop is nu wel erg klein. ;(

Maar goed ik vraag me eigenlijk wel af wie deze drie Display Prototype kaarten hebben met de Oranje 3dfx logo's:

1. 3dfx Voodoo4 4500 TV AGP x2 32MB Proto:
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/article/991116/com_3_3.jpg

2. 3dfx Voodoo5 5500 AGP x2 64MB Proto:
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/article/991116/com_3_4.jpg

3. 3dfx Voodoo5 6000 AGP 2x2 Proto aka de Voodoo5 6500:
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/article/991116/com_3_5.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Hebben die kaarten met oranje logo's eigenlijk wel gewerkt? Daar heb ik zo mijn twijfels over... iig, de 6000 werkte niet... 4500 en 5500 weet ik niet :z.

Wel een leuke ontdekking, maar helaas :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Supreme
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:15
Die kaarten zijn display only denk ik. Gisteren met Obi-wan ook al over gehad. Die 4500 AGP 2x van die 52 jarige man zal dan ook niet dezelfde geweest zijn als die met het oranje logo. Trouwens die plaatjes heb je weer mooi gevonden Obi-Wan ;)

powered by 3dfx voodoo 5 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe thanx, I do my best to please everyone, May the Force be With You.

tja ik wist gewoon zeker dat er foto's van die dingen waren, maar wie heeft die dingen nou, ze zouden toch niet vernietigd zijn, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Ik denk dat ze gewoon niet echt bekend zijn in de community, maar per ongeluk in desktop pc's zijn terecht gekomen. Dat zie je volgens mij wel vaker... Een aparte kaart die ergens in een IBM pctje terecht is gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben dus hierover aan een onderzoek over begonnen bij FalconFly en mijn topic leverde aardig wat resultaten op.:

ik quote Gdonovan met dit:

on Today at 12:16pm, gdonovan wrote:
The 4500 card looks like a Compaq V3-3500 with a decal on it.

Notice the 2x AGP connector? I surprised no one else has pointed it out.

Well That would be strange, why would 3dfx use a Compaq V3 3500 AGP as display for a V4 4500 AGP x2 proto?

Sounds a little vague dosn't it? Okay id does indeed look like a Compaq V3 3500 with TV-out, But I still reccon it's a V4 4500 AGP x2 + TV-Out., V4's with TV-Out do exsist, so it is still very possible that this is a very old design.

en dit was zijn reactie:

on Today at 7:58pm, Obi-Wan_Kenobi wrote:

Well That would be strange, why would 3dfx use a Compaq V3 3500 AGP as display for a V4 4500 AGP x2 proto?

Because they were in a hurry, just like the early 6000 2 x 2 design. The V3 design is pretty unique and looks nothing like any of the 4500 boards. My money is on the fact that there is a V3 chip lurking under that decal.

You have to remember the 4500 was almost an after thought, the 5500 was where 3dfx expected to make their money and the 5500 in those pictures look pretty production. Even the prototype 4500 Patience owns looks nothing like a V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb een tijd geleden gezegd dat ik pics ging posten van mijn Voodoo 5 5500 AGP die ik wat uitgerust heb met extra koeling. Eindelijk heb ik pics kunnen maken, hier zijn ze:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/pics/hardware/v5_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/pics/hardware/v5_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/pics/hardware/v5_003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/pics/hardware/v5_004.jpg

Het zijn Zalman passieve heatsinks (NB32J) die dus gloeiend heet werden zonder de fans. Nu met deze 40x40x20mm fans van Sunon zijn ze nog niet eens lauw en ook nog eens stil ! Nadeel is wel dat ik heel wat PCI-sloten kwijt ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er erg _/-\o_ BRUUT _/-\o_ uit man !

Die V5 5500 AGP weegt aardig wat zeker?

Hehe zal wel lekker OC'en ook, als je leuke resultaten heb , dat willen we wel een zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Ik zie inderdaad ook dat je de RAM chips gekoeld hebt. Zat me af te vragen of dat nou zoveel helpt. Want mijn ervaring leert dat de VSA100 wel wil klokken, maar het RAM blijft steken op een MHz of 180-186 :(

Wel mooi gedaan, beetje vergelijkbaar met mijn mod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44
Nogal logisch. Het meeste RAM dat gebruikt werd op de V5 was 6ns RAM wat voor 166MHz is bedoeld, soms werd er ook 5,5ns (183MHz) gebruikt. Het ultiemste geheugen is natuurlijk 5ns (200MHz) spul, maar dat is weer hartstikke moeilijk om te krijgen :(

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

Je zou er dan ander ram op moeten zetten ;).
Mijn 4500 PCI heeft 5,5NS Ram en mijn TNT2 Ultra heeft ook 5,5NS Ram, dus als je op de HCC 2x dezelfde TNT2 Ultra's tegen komt met 5,5NS ram dan zou je het 6NS kunnen vervangen ;).

Hmm, lang niet gepost meer hier 8)7

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Haha, niet aan te raden om geheugen van een TNT Ultra te gebruiken, da's maar iets van 2 of 4 megabyte per chippie :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Dat is inderdaad maar 2MB per chippie 8)7. Maak je toch een budget V5 5500, weinig maar snel ram :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat een Geforce 4 mx 420 geschikt sdram heeft. Dat is tamelijk snel en groot genoeg. Ik geloof 4 chips of 8 chips. Als het er 8 zijn kan je simpel modden. Maar als je meer hebt moet je een aparte Bios maken. Maar omdat DenisF al een 64mb bios heeft voor de Voodoo4 zal een voodoo5 niet zo'n probleem meer zijn. Een 128mb voodoo5 5500 zal zeker wat ass kicken. Maja anyway ik weet niet zeker of een geforce 4 mx 420 goed ram heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Met 8 chips gaat het niet.
De geheugenbus van de VSA-100 is 128bit wat verdeeld is over 4 chips. 32 datalijnen per chip dus.
Dan heeft het geen nut om daar chips met 16 datalijnen op te zetten omdat je dan niet van de volledige geheugenbus gebruik maakt. Dit heeft dan weer slechtere performance tot gevolg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok, dat is waar dan moet je het maar doen met een Geforce 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Idd. Maar als je het geheugen ook nog eens wilt verdubbelen dan zijn de rapen pas echt gaar.
Enige bedrijf wat naar mijn weten 5ns 16MB chippies heeft gebruikt is een Aziatisch merk genaamd Unika. Probeer die kaart(en) maar eens te vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Ik weet hoe moeilijk het is om geheugen te vinden, ik ben al enkele maanden op zoek naar 4mb edo ram van minimaal 100mhz.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 21:46:
Idd. Ik weet hoe moeilijk het is om geheugen te vinden, ik ben al enkele maanden op zoek naar 4mb edo ram van minimaal 100mhz.
4Mb? Dat is vrij standaard spul voor die geheugenuitbreidingen van 1-4MB videokaarten. Van de week heb ik nog 4x 4Mb met 45ns (100MHz met gemak) gevonden op een S3 Virge kaart die ik voor EUR 1 kocht. Dit weekend HCC, grabbel maar raak :P

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

nee nee, niet 4mb totaal. 4mb per chip. Elke Edo chip met 4mb op 100mhz, die er hetzelfde kwa pinnetjes etc uitziet als een chip op een voodoo graphics, s3 virge, voodoo2 etc. Zou geschikt zijn.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Waarom 4 Mb per chip inderdaad? Dat is 512 KB. Dat zit op vrijwel elke Voodoo 2. :?

Jij zoekt 32 Mb ofwel 4 MB Chips geloof ik ;) Dat wordt zeer lastig. Grootste wat ik heb gezien was 8 Mb.

Ga naar computerbeurzen enzo

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:05
Ik heb nog een Voodoo 3-1000 uit een Packard Bell machine, dit is een voodoo 3 met 8 mb en tv out? Is dat nog wat bijzonders?

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Eerlijk gezegd... geen idee :P Heb er zelf geen. Ik denk dat Vinnie je daar meer over kan vertellen ;) Werkt alles goed? Ook de TV-Out?

Daarnaast heb ik ook nog een stukje gevonden over overvolten van een Voodoo 5 5500 AGP. Wil het zelf eigenlijk ook wel een keer proberen, als ik de resultaten zo lees >:)
Here is a translation for english-speaking people.
Some posts have been cut in some part or summarized, but I kept the most important things together.
Pardon me if some technical terms have been incorrectly translated.

VSA: I found that RAM and GPU chips are 2.8 volts powered, that means 0.2 volts more than a V3. The voltage has been taken on the chip in the lower right corner of the card. I think taking the voltage to 3 volts can let the v5 reach 200mhz stable. Considering that 181Mhz and an XP2.4 Ghz (170mhz bus) means 3249 points at 3dmark 2001 (without 3D Analyzer), I think we can get to 4000 this way.

Toxicwaltz: How to raise it?

VSA: The mosfet on the lower right corner stabilizes from 3.3 to 2.8. I am now studying the regulation circuitry to take the voltage to 3 volts. I will let you know after some testing.

VSA: Yes, I done it. This evening my VSAs have done a 3dmark01 cycle @ 190 mhz, powered by 3 volts. Obviously heat becomes higher. I got 3460 points without 3d Analyzer or any kind of optimization. It looks good though. If only I could have a lucky card in my hands, the 4000 points became nearer. I'll try. If it looks stable, I will make the final modification.

VSA: 2 news: the bad one is that 3460 points were taken in 16 bit mode (consider that I even reached 3600 in 16 bit mode), while in 32 bit mode I got 3000 points at vsa default clock (166) and 3300 points at 190 mhz; the good one is that the modification works. Both VSAs work flawlessly at 3 volts. RAM chips are still powered at default voltage (3,3). I'll let you know as soon as things evolve.

VSA: Here I am! The overvolt has been made first on v3 3000, with great results: from 183 I could get 200mhz, from 2.6 volts to 2.8. The scheme of the operation was found somewhere on the net. Regarding v5, we don't have any scheme.
Last night I got the idea... the risks... and the challenge. What follows has been tested on MY voodoo, one of the first models, original bios 1006, and I HAVE NO RESPONSIBILITY IN ANY CASE IF YOU TRY THIS AT HOME WITH YOUR VOODOO AND GET IT BURNED. So, keep in mind the risks...

1) Cooling: take good care of it. I have heatsinks on ram chips and some well-cut heatsinks on the back of the core of the VSAs, and sure they help. The GPUs have been cleaned from glue and made smooth, polished, because I realized they had a concave shape. I put two thin copper sheets (1,5mm) on them, and then I mounted again its original heatsinks and fans, using artic silver and keeping them all pressed with the original brackets. A power supply fan could help, though. Here is a pic of the rear side of my card:

Afbeeldingslocatie: http://www.forumzone.it/public/uploaded/Glide/2003922202941_2003917175917_Fig2.gif

2) VSAs are 2,8v default powered. I reached 3 volts, but maybe we can get to 3.2 too, risks becoming higher and higher... anyway, the voltage can be regulated using a 47k trimmer [I don't know the technical English word for "multigiri": altavista calls it a "multi-turns trimmer" [:5]], but a normal one could do the job anyway. That's all you need.

3) RAM is already 3.3v powered, thus the overclock will be made only on the vsa. Nothing stops me to raise the RAM voltage in a near future, but this time we'll concentrate our efforts on VSA only.

4) AGP 3.3 voltage is only needed by RAM, in primis. If we think to mount the V5 on a AGP8x board, we could cut off the 1.5v pin (useless) and insert an external power supply to power the card. Where could we insert it? The voltage coming from the agp slot ends up to the mosfet on the lower right of the V5, and powers the RAM through internal tracks (connections are not visible from the surface). If we change the voltage in that point, we could change RAM voltage too. This means we could overvolt the RAM directly from the BIOS, if the mainboard allows to modifiy the AGP voltage. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.forumzone.it/public/uploaded/Glide/2003922202958_200391718154_Fig3.gif

5) Studying my voodoo I found out the reason why it is so long. It could not be smaller, because it has been made with so much love from 3dfx engineers that the tracks layer is a REAL masterpiece of optimization. Micro-stiffness [another altavista translation[:12]] are everywhere, in order to prevent not-intentional-oscillations [again [:4]] and instability. I can now only laugh out loud when looking at my son's Gef2mx400...

6) While making the VSAs work at 3 volts, I've been impressed by their great stability, no visual artefacts at all. The 3dmark01 dragon: can you tell you see it clear at 180-185 mhz? Are you sure? I am. ;) Unreal 2 looks better too. VSAs are stable and they fail not. If we want, we could change the "filter condersers" [made in altavista [:1]] with bigger ones, in order to have a "clearer" power supply (modding no limits).

7) Back to the voltage modification: to connect the 47k "multi-turns" trimmer we have to remove one resistor, which is located on the upper right corner of the card, near the power connector, where you can clearly see 3 resistors in line. It is the third one if you start counting from the molex; in other words, the latter to the right. You can control its value with your tester (it should be a 17-18k resistor). Well... remove it and solder the 2 wires you are going to connect to the trimmer. Mind to regulate the trimmer in its middle position, before powering up the card. This helps you keeping the power under control: it will be you, then, to decide the very moment of FIRING.

Photo:
Afbeeldingslocatie: http://www.forumzone.it/public/uploaded/Glide/2003922202923_200391718414_Fig1.gif

Graphical scheme:
Afbeeldingslocatie: http://www.forumzone.it/public/uploaded/Glide/2003922203012_200391718515_Fig4.gif

8) At last, connect a digital multimeter, 200v DC, black wire to ground, red wire - take care in doing this - to the last pin of the mosfet located in the lower right corner (fan side), where you should get 2.8v at default conditions. WARNING: You better test it immediately, and only then raise the voltage to 3, keeping the power under control on your multimeter. To make these operations more comfortable, you can solder a wire in this point, and then connect it to the tester.

This modification was born from an idea by vsa and has been given with pleasure to the voodoo people.
A great thank to 3dfxzone.it... 3dfx knowledge sanctuary worldwide... and to mauare for the graphics.

No, I don't want to change this card!!! ...Voodoo no limits...
---
Powered by 3dfxzone.it, WinXP, AthlonXP 2400+(192x11), Asus A7N8X-X, 1GB PC3200, Hercules 9700Pro & V5 PCI/DVI
---
[img]../public/uploaded/Superbox/20037131519_LaraSign.jpg[/img]

http://wakeup.to/revenge

Questo messaggio è stato aggiornato da Superbox il 22/04/2004 alle ore 12:20:07

[ Voor 6% gewijzigd door Mojo op 11-11-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:52
Per toeval stuitte ik op dit topic, wist niet dat er nog zo'n levendige 3dfx-community was! :)

Ik heb hier nog een Creative 3D Blaster Voodoo 2 12mb liggen, met originele cd en een uitvouwboekje wat lijkt op een soort beknopte handleiding (of het is gewoon de handleiding). Zijn er echt mensen die er geld voor over hebben? Want hier ligt het toch maar in een doos, dus mocht ik er iemand blij mee kunnen maken :)

Enig idee hoe dat aan te pakken (gewoon op vraag/aanbod plaatsen op tweakers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Laatst online: 21:47

RumaNoV

Folding

http://logout.sh.cvut.cz/.../_gallery/index.php?cat=1

Doom3 op een voodoo2 wie had dat ooit gedacht :) de screens zien er in ieder geval nog deftig uit en aan een respectable framerate

Srry mocht het hier al gestaan hebben O-)

Patchje voor doom3 op een voodoo2 in sli te spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door RumaNoV op 16-11-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stond hier vorige maand al, ik ken de maker persoonlijk dus. Ik had de patch al een stuk langer. De sourcecode komt of is er al. Want Doom (de maker) is niet van plan om verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
jantje112 schreef op donderdag 11 november 2004 @ 12:23:
Ik heb nog een Voodoo 3-1000 uit een Packard Bell machine, dit is een voodoo 3 met 8 mb en tv out? Is dat nog wat bijzonders?
nog een keer?? iemand die weet of dit interessant is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sja, het is een half verlamde Voodoo3. 8MB SGRAM, wel sneller dan SDRAM en met regtweak is de 2e TMU unit te enabled en schijnt dan een Voodoo3 2000 bij te kunnen houden.

Is iig als OEM verkocht bij Memo Systems.
Op die van mij zat iig geen TV-out.

Interessant? Niet meer dan een van de vele variaties van de Voodoo3 familie. Zal heus wel iemand hier willen hebben ofzo.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Vinnie schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:00:
Sja, het is een half verlamde Voodoo3. 8MB SGRAM, wel sneller dan SDRAM en met regtweak is de 2e TMU unit te enabled en schijnt dan een Voodoo3 2000 bij te kunnen houden.

Is iig als OEM verkocht bij Memo Systems.
Op die van mij zat iig geen TV-out.

Interessant? Niet meer dan een van de vele variaties van de Voodoo3 familie. Zal heus wel iemand hier willen hebben ofzo.
Ach ja, mocht iemand er interessee in hebben, dan hoor ik het wel.. Hij gaat nu even dienst doen in mijn MP3 bakje :) met de tv out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een mooie foto van de voor en achterkant van Gary's
3dfx Voodoo5 5500 AGP x4 Rev.A2 3300 :D :

Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/albums/album41/5500_agpx4_trade.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Is zo een AGP 4x kaart sneller eigenlijk? :9 Ik denk van niet, aangezien 3dfx toch niets van de AGP mogelijkheden gebruikt. Dan is het verschil AGP 2-4x al helemaal niets. Wat het in de praktijk sowieso al niet is :P Opzich wel jammer.

Als Als Als... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Supreme
Zojuist weer een via ebay verkocht. Heeft gewoon in een systeem gezeten dus misschien dat er toch gewoon prototypes in de winkel beland zijn.

Afbeeldingslocatie: http://mitglied.lycos.de/psychoprox/VA/voodoo_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mitglied.lycos.de/psychoprox/VA/voodoo_02.jpg

Winning bid: US $169.00

http://cgi.ebay.com/ws/eB...0157&item=5139739878&rd=1

powered by 3dfx voodoo 5 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg het wordt steeds gekker, een Voodoo5 5000 AGP x4 met 32MB SGRAM , me Favo Voodoo :X helaas ship to USA & Canada only, echt lame is dat:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...0157&item=5142261633&rd=1
Afbeeldingslocatie: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/22056131/Images/V55432__1.jpg

en een Voodoo4 4500 PCI +DVI voor PC!:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...0157&item=5141962614&rd=1
Afbeeldingslocatie: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/22056131/Images/V445332__1.jpg

dit is echt heel raar hoor, beste mensen van de Dutch 3dfx community. :|

Het lijkt als of dat deze kaarten gewoon in de consument is terrecht gekomen, zou er dan toch een productie er van geweest? Ik weet het niet meer en mischien waren er wel meer Voodoo5 5000 AGP's en Voodoo4 4500 PCI + DVI's dan dat wij dat gedacht hadden ;(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:56:
omg het wordt steeds gekker, een Voodoo5 5000 AGP x4 met 32MB SGRAM , me Favo Voodoo :X helaas ship to USA & Canada only, echt lame is dat:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...0157&item=5142261633&rd=1
[afbeelding]

en een Voodoo4 4500 PCI +DVI voor PC!:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...0157&item=5141962614&rd=1
[afbeelding]
Heb je geen kenissen/maten in amerika ofzo?
Laat hun hem kopen, maak geld over naar hun en laat hen die kaart naar jouw versturen?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:57:
[...]

Heb je geen kenissen/maten in amerika ofzo?
Laat hun hem kopen, maak geld over naar hun en laat hen die kaart naar jouw versturen?
hehe het is leuk dat je voor me nadankt maar die Amrikanen zijn soms te hebberig voor hun eigen, als ze zoiets zien als aka Voodoo5 5000 AGP, dan zeggen ze van ja sorry die is van mij. das echt typisch Americano :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:39
Als het echt iets voor je betekend kan ik die kaart wel via familie in US of A regelen.

Mail me maar op domino254 op gmail punt com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Silentsnow, een welkbekende GoTer woont ook in de USA. Wellicht kan je hem vragen, misschien ook wat makkelijker dan via familie. ;)

Zal hem even mailen denk ik :) Effe zoeken :P

http://gathering.tweakers.net/forum/myreact/Silentsnow :)

Mailed :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mojo op 24-11-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe dit is ook wel leuk :)
een Japanse 3dfx collectie :D

http://www.yjfy.com/1/3Dfx/video/3Dfx.htm

je kan hem vertalen van Japans naar engels met bablefish ;)

http://world.altavista.com/

en voor de mensen die kleine foto's willen die kunnen dan deze link pakken:

http://www.hardwarehistory.com/Museum/video/voodoo.htm

Deze collectie kwam ik tegen of FalconFly's Forum pagina net 3 minuten geleden.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Hmm, ik was ff aan het googlen naar ... gôh :P
Toen kwam ik deze tegenhad hem nog nooit gezien
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/article/991117/com3_223.jpg
3dfx Pc's @ Comdex 99. Quake III : Arena Clickable!

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/article/991117/com3_011.jpg
:o Clickable!

Hier komt het vandaan :)

Op het laatste plaatje zie ik een aantal boekjes liggen, dat zijn volgens mij andere boekje dan de handleidingen bij de kaarten. Heeft iemand zo'n boekje :? .
Lijkt me wel interresant om te weten wat er in staat :)

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 24-11-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Hi 3dfx-gekken!

Ik denk, laat ik mezelf ook weer eens show'en in dit topic :) Zeker een half jaar geleden ofzo dat ik echt weer eens tijd aan dit besteed.

Nog steeds is het gewoon leuk om alles te lezen, en ik lees hier en daar dingen die mijn oren doen wapperen, zoals de Voodoo Volt-mod voor de V5 en Doom3 op een Voodoo2 SLI setup :D

Daarbij ook gelijk een aantal vragen, want ik heb bijna zin om m'n V5 weer uit de vut te halen ;)

Is er een mogelijkheid, met een andere driver misschien
- dat NFS:U 2
- dat Doom3

het doet op een V5 5500? Wellicht 3Danalyzer gebruiken ofzo :?

Mochten jullie het willen weten, nee mijn collectie is niet verder uitgebreid. Ik heb het volgende hier:
2x V2 12MB
2x V1 4MB
1x V3 3000 AGP 16MB
2x V5 5500 AGP 64MB (rev. 1900 en 2300)

Ik zal m'n ogen weer eens vaker laten vallen op dit topic, want ik zit te veel in de HK :p

Voor de mensen die ik niet ken hier in de die-hard 3dfx kern: hoi!
Voor de oude garde (ahum: Vinnie, Obi-Wan, Mojo, Nitrox): i'm back ! 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Barreljan op 24-11-2004 22:55 ]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
.... en toch vond ik mijn topicstart en topictitel beter dan de huidige :+
Leuk om weer van je te horen :D

Een Voodoo5 5500 zou het zonder enige modificaties gewoon moeten werken icm DooM 3, heb je dit al eens geprobeerd dan?

NFS:U2 heb ik geen idee van, het zal wel best zwaar lopen. Maar imho zou het, vooral met 3Danalyzer geen problemen moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Doom III werkt op mijn Voodoo 4 4500's , dus de 5500 kan het ook ;)

NFS:U2 niet, ik heb overigens geen 3DAnalyzer of tweaks gebruikt.
NFS:U2 startte wel op, hoorde geluid e.d., maar geen beeld.

Ik heb AmigaMerlin 3.1 R1 gebruikt onder Windows XP ::Zie hier voor drivers

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
NFSU1 loopt wel op een Voodoo 5. Dat heb ik op 3dfxzone gelezen. Goed beeld en redelijke framerate :D Ik kan het van het weekend wel gaan proberen als mijn hdd niet dood blijkt te zijn. Onder Windows 98 SE geef ik mezelf meer kans! Gaat me lukken >:)

Doom 3 werkt dus ;)

Die volt mod ga ik ook maar eens proberen als ik een 2e 5,5K heb >:) Hou ik die 2e origineel en de eerste wordt dan zwaar gemod >:)

Leuk om weer wat van je te horen Voodoo_man! ;)

Niet nuilen Vinnie :P je bent gewoon jaloers :+

Verwijderd

Voodoo_man schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:54:
Hi 3dfx-gekken!

Great News, always nice to hear old mates again :P
Welcome Back Voodoo_Man hehe en daar is maar 1 Voodoo_Man en dat ben jij nog steeds ;)

Maar Doom3 op je Voodoo5 is echter geen probleem, check:

als je hier heen gaat:
http://www.3dfxzone.it/dir/3dfx/voodoo5/drivers.htm

Daaro kan je bij het Windows 2000 of het WinXP linkje de nieuwste Amiga Merlin 3.1 R1 downloaden, daarin in zit een opengl32.ll voor doom3 bij dus Doom3 op je Voodoo5 moet geen enkel probleem zijn ;)

dit staat bij de driver:

"This Amigamerlin latest release does get benefit by newer SFFT driver core to improve hardware compatibility with Direct3D based games and new Glide3X and MesaFX v. 6.2.0.2 libraries. These last make possible running GLide and OpenGL games at higher frame rates than previous our drivers, if your cpu is not a bottle neck for system, of course. Doom3 players must continue to use MesaFX v. 6.2.0.1: it's specifically written for this game and is included in AM 3.1 R1 package. View this document for more info."

hier het bewijs dat Doom3 er prachtig uit ziet op een Voodoo5 5500 AGP onder WinXP Pro :D:

http://www.forumzone.it/t...e=Doom3+Su+Voodoo5+%21%21

Afbeeldingslocatie: http://www.3dfxzone.it/images/screenshots/3dfx/doom3/2004821174334_glide_20040821_171436.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 14:06 ]

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:02:
[...]

Welcome Back Voodoo_Man hehe en daar is maar 1 Voodoo_Man en dat ben jij nog steeds ;)

Maar Doom3 op je Voodoo5 is echter geen probleem, check:

als je hier heen gaat:
http://www.3dfxzone.it/dir/3dfx/voodoo5/drivers.htm

Daaro kan je bij het Windows 2000 of het WinXP linkje de nieuwste Amiga Merlin 3.1 R1 downloaden, daarin in zit een opengl32.ll voor doom3 bij dus Doom3 op je Voodoo5 moet geen enkel probleem zijn ;)

dit staat bij de driver:

"This Amigamerlin latest release does get benefit by newer SFFT driver core to improve hardware compatibility with Direct3D based games and new Glide3X and MesaFX v. 6.2.0.2 libraries. These last make possible running GLide and OpenGL games at higher frame rates than previous our drivers, if your cpu is not a bottle neck for system, of course. Doom3 players must continue to use MesaFX v. 6.2.0.1: it's specifically written for this game and is included in AM 3.1 R1 package. View this document for more info."

hier het bewijs dat Doom3 er prachtig uit ziet op een Voodoo5 5500 AGP onder WinXP Pro :D:

http://www.forumzone.it/t...e=Doom3+Su+Voodoo5+%21%21

[afbeelding]
Ik ga het morgen proberen!

_/-\o_

thnx voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Je kan van alles zeggen, maar die kaarten van 3dfx zijn echt robuust. 'Niet zo netjes vastpakken', keer zonder molex-stekker booten, en weet ik het wat, maar die kaart blijft het gewoon goed doen.

Mijn GeForce FX5700 is na 20 dagen al weer dement geworden en moet teruggestuurd worden 8)7.

Nu heb ik mijn 3dfx Voodoo5 5500 64MB PCI kaart er weer in hangen, en ik moet zeggen dat zelfs DooM III best netjes draait op 800x600 op medium quality.

Alleen wil GTA Vice City totaal niet meer opstarten... dubbelklik op de .exe en er gebeurt verder niks :? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zeggen dat die 3dfx kaarten idd rebust zijn, een voodoo5 heeft meer chips en een voodoo2 al helemaal meer als een geforce fx. Maar kheb er never probs mee. Waarschijnlijk is dat hoe meer transistors de 3d chip heeft hoe groter de foutgevoeligheid. De voodoo' s hadden niet zoveel transistors. Vroeger gingen kaarten niet zo snel kapot. Mijn S3 virge had ik met een case temp van 40 graden zonder koeling bij de kaart wel 3 jaar lang op 80 mhz (66mhz default) staan, met artifacts en alles maar hij ging NIET kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Vinnie schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 18:57:
Je kan van alles zeggen, maar die kaarten van 3dfx zijn echt robuust. 'Niet zo netjes vastpakken', keer zonder molex-stekker booten, en weet ik het wat, maar die kaart blijft het gewoon goed doen.

Mijn GeForce FX5700 is na 20 dagen al weer dement geworden en moet teruggestuurd worden 8)7.

Nu heb ik mijn 3dfx Voodoo5 5500 64MB PCI kaart er weer in hangen, en ik moet zeggen dat zelfs DooM III best netjes draait op 800x600 op medium quality.

Alleen wil GTA Vice City totaal niet meer opstarten... dubbelklik op de .exe en er gebeurt verder niks :? Iemand een idee?
Effe opnieuw installeren, zodat ie kan kalibreren aan je nieuwe videokaart. Bij mijn Voodoo 3 was dat iig nodig :P

Dat 3dfx kaarten robuust zijn, tsja.. zijn nog niet zo geavanceerd als huidige kaarten..

[ Voor 7% gewijzigd door Mojo op 26-11-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
Afbeeldingslocatie: http://www.mtonissen.nl/albums/got/abc.jpg%20http://www.mtonissen.nl/albums/got/abc.jpg

Ik heb deze voodoo 3? al een tijdje uit een Compaq, waarschijnlijk is dit weer iets speciaals want hij lijkt heel erg op de compaq voodoo uit de TS alleen geen DVI poort.

Is dit weer een andere variant?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet een Voodoo3 183mhz zonder de tv tuner. Is een mooie kaartje om te overclocken misschien. Kan je zeggen wat er voor geheugen op zit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 22:32
@3Dfx-tweaker

Hyundai Made in Korea
HY57V161610D
0010A TC-55

Dit staat op elke geheugen chip, neem aan dat je hieruit wel info kan afleiden :).

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dus een Compaq Voodoo3 3500 met TV-Out

http://www.mtonissen.nl/albums/got/abc.jpg

hehe FalconFly heeft hem ook namelijks ;) Die draait 183Mhz synchroom, OC'en doen zie niet echt super hoor, wees blij dat je de 200 Mhz haalt.

Mijn 3dfx Voodoo3 2000 & 3000 PCI's met 16MB SGRAM halen met gemak de 220Mhz :) de voordelen van SGRAM :D gewoon met 3dfx Overclocker :P

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, Sgram clocked altijd een stuk beter. Zouden ze er aan hebben gedacht dat het makkelijk te overclocken moest zijn voor graphisc. Vandaar de naam synchronious graphics ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Als reactie op een mailtje van Mojo omtrent een aanbod op eBay USA; ik heb helaas geen eBay account :'( Sorry, ik kan jullie dus niet van dienst zijn :(

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Uhm, SGRAM heeft gewoon een paar extra instructies omtrent de verwerking van graphics.
Voor de rest zijn ze hetzelfde als SDRAM.

@Obi: hoeveel ns is dat geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
@ Silentsnow. Thanx anyway ;)

SGRAM was inderdaad niet veel anders dan SDRAM. Wellicht zijn het compleet andere timings ofzo? Dat er daarom veel hogere snelheden gehaald kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zal het zeer waarschijnlijk ook aan liggen. Wel jammer dat SGram meestal zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zal het zeer waarschijnlijk ook aan liggen. Wel jammer dat SGram meestal zo groot is. Het neemt veel meer ruimte in als normale Sdram chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
SGRAM is ook duurder, dat is ook een rede geweest voor 3dfx om bij SDRAM chips te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sinds vandaag heb ik ook een voodoo 5 5500 AGP kaartje in mijn bezit en kan ik eindelijk dual CPU en dual GPU in 1 systeem draaien :D (had al een dual gpu kaart, maar die werkte niet onder NT)

Nu was ik redelijk benieuwd naar de prestaties van het ding en heb ik eens gekeken wat het ding voor me kon uithalen.

In mijn systeempje had ik een radeon 8500 pro zitten, mooi kaartje maar niet meer het nieuwste van het nieuwste, maar dat is die 5500 ook niet. Ik heb allereerst mijn systeem gebenched met de radeon 8500pro met 3dmark2000 (2001 wilde niet werken :( om een of andere vage reden), daarna dezelfde bench herhaald met de voodoo5 5500 met de nieuwste voodooxtreme driver (1.07.01).

Mijn Radeon trok 8274 3dmarks, de voodoo 5 deed er nog een mooie 5419 (in totaal ongemodde toestand, heb me nog niet met overclocken beziggehouden).

systeemspecs.
Tyan Tiger MP - AMD 760MP chipset,
Athlon MP1800+
2GB ECC Registered PC2100 geheugen
matrox 8MB videokaart (voor 2e monitor)
SBlive 5.1,
intel 10/.100 nic
antec smartblue voeding
40GB hdd en een DRU500AX fikkertje.

Moet zeggen dat het wel leuk staat in het systeem zo :D (pics komen nog, maar dan moet die kast uit elkaar, iets teveel werk nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Dual in dual is natuurlijk een prachtig gezicht, zal ik mijn Voodoo5 ook in mijn Dual Pentium Pro 200 bak stoppen? :+

Ik neem aan NT4? En welke videokaart was dat dan? iig is de NT4 support van 3dfx zelf iig altijd wel redelijk goed geweest. Ik had het zelfs een tijdje gehad, en kon gewoon lekker Quake II spelen onder NT4 met mijn Voodoo2 SLI set :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan wel me 3dfx Voodoo5 5500 AGP in me Dual AthlonMP 2200+ zette maare me Hercules Radeon 9700 Pro X-Mas Red Limmited Edition gaat stukken beten, maar ik moet wel toe geven dat een Voodoo5 5500 AGP aka dual VSA-100 wel leuk staat in een dual CPU bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@vinnie
Dat is windows 2000 waar ik op draai (SP4).

Ik moet alleen nog wat bedenken om de stroomkabel netjes weg te werken (en evt ergens een extra koeler in te bouwen).

@obi-wan-kenobi

wat voor mobo heb je dan voor die MPtjes?

[ Voor 61% gewijzigd door TERW_DAN op 28-11-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF tussendoor, ik ben op zoek naar geschikt Sdram voor de Voodoo2. Nou kreeg ik eindelijk een duidelijke foto van het geheugen van een mercury. En wat blijkt een Mercury gebruikt Sdram van 8ns (er is nooit 8ns Edo ram gemaakt, dat moet een veel hogere accestime hebben). Hoewel het er helemaal niet uitziet als Sdram,is het het wel. Als er meer van deze chips zijn verpakt in deze casing, hoef je geen nieuw pcb te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Voodoo 1's werken wél in een nieuwe PC.
• 1 ColorMAX werkt nog niet (Week 36 1998 (lekker nieuw :P) VP-503)
• Diamond Monster 3D werkt prima
• A-Trend Helios 3D werkt ook.

Aangezien die éne ColorMAX niet werkte wou ik een andere proberen. Tot mijn grote verbazing trof ik een A-Trend kaart aan in de ColorMAX doos. Hmm, ik dus mijn andere 3 Boxed Helios 3D's controleren of ik niet per ongeluk de kaarten had omgewisseld.
Echter zaten alle 3 netjes in de doos.

Dus ben ik de verschillen gaan bekijken. De A-Trends die ik al had hebben een gele ronde sticker. De "nieuwe" heeft een rode. Ik heb een aantal plaatjes die ik straks even post.

Ik heb het ook al op Falcon Fly gepost. :)

De andere ColorMAX'en ga ik straks ook even bekijken, zijn er nog meer mensen met een ColorMAX A-Trend Helios 3D 3dfx Voodoo Edition videokaart :? :P. Mysterieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:34:
@vinnie
Dat is windows 2000 waar ik op draai (SP4).

Ik moet alleen nog wat bedenken om de stroomkabel netjes weg te werken (en evt ergens een extra koeler in te bouwen).

@obi-wan-kenobi

wat voor mobo heb je dan voor die MPtjes?
een van de stabielste, ik speek uit mijn ervaring er mee ;) de ASUS A7M266-D dat bord is echt toppie, mijn systeem draait al meer dan 2 jaar met de zelfde Win2KPro installatie maar wel met SP4, updaten doe ik altijd dat weer wel.

hier wat foto's er van:

FIREFOX SMP 2002

Dit is me SMP bakkie een Dual AthlonMP 2200+. hier moet ik nog meer aan doen.

Dit moet een A-Wing van Green Squadron voor stellen uit de Rogue Squadron boeken van Star-Wars.
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen999/600x450/DSC01415.JPG

Dit is een Phoenix uit Descent3., een zeer gemodificeerde PyroGX, maar dan meer voor snelheid bedoeld, dus ook minder payload.
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen999/600x450/DSC01416.JPG

De foto's en tekst heb ik effe uit me oude Casemod topic gehaad:
Me eigen Verf Case Mods :)

de foto's zijn oud hehe dat is die Dual Bak ook hehe.

Maar toch merk ik dat me Voodoo5 5500 AGP sneller is met me AthlonXP 2700+ dan die dual bak, is ook wel enigzins logisch, alleen in SMP apps is de Dual bak wel stukken sneller. hehe maar toch hou ik me Radeon 9700 Pro in die MP. de Voodoo5 trekt FS 2004 niet echt op zijn best, maar Half Life2 gaat prima. De Voodoo5 5500 kan nog wel even mee, maar er komt wel een tijd waarbij het beestje het niet meer kan trekken, ik hoop dat we nog lang plzier hebben met onze Voodoo's in deze nieuwe era :D

3dfx 4-Ever people! O+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:39
Voor de liefhebber :Een V5 5500 AGP op vraag & aanbod

Ter info, het is niet mijn V5.

edit:

Hmm, nu is het ineens een V3 3000 :http://www.tweakers.net/aanbod/155809

[ Voor 41% gewijzigd door Domino op 29-11-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Laatst online: 23-01 14:47
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:00:
dat is dus een Compaq Voodoo3 3500 met TV-Out

http://www.mtonissen.nl/albums/got/abc.jpg

hehe FalconFly heeft hem ook namelijks ;) Die draait 183Mhz synchroom, OC'en doen zie niet echt super hoor, wees blij dat je de 200 Mhz haalt.
Ik heb _exact_ deze kaart in mijn bezit. Is dit een beetje een aardig kaartje? Zou er interesse in zijn, zo ja, voor hoeveel zou ik um evt. kunnen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nogmaals de prijzen lijst voor de gene die te lui zijn om de TS te lesen, geef ik nu als laatst de Voodoo prijzen lijst weer aan!

Hier volgt een lijst met richt-prijzen voor de aan en verkoop van 2e hands 3dfx videokaarten.
Vierde Generatie
Voodoo 5 5500 MAC - € 47,50
Voodoo 5 5500 PCI - € 42,50
Voodoo 5 5500 AGP - € 40,00
Voodoo 4 4500 MAC - € 37,50
Voodoo 4 4500 PCI - € 32,50
Voodoo 4 4500 AGP - € 30,00

Derde Generatie
Voodoo 3 3500 TV - € 40,00
Voodoo 3 3000 PCI - € 27,50
Voodoo 3 3000 AGP - € 25,00
Voodoo 3 2000 PCI - € 22,50
Voodoo 3 2000 AGP - € 20,00
Voodoo 3 1000 AGP - € 15,00

Velocity 200 AGP/PCI - € 30,00
Velocity 100 AGP/PCI - € 20,00

Tweede Generatie
Voodoo Banshee PCI - € 17,50
Voodoo Banshee AGP - € 15,00
Voodoo 2 12MB - € 12,50
Voodoo 2 8MB - € 10,00

Eerste Generatie
Voodoo Rush - € 7,50
Voodoo Graphics - € 5,00

- De prijzen zijn voor de kaarten plus bijbehorende kabels.
- MAC versies zijn over het algemeen € 5,00 meer waard dan PCI versies.

Meerwaarde prijzen
Wordt de kaart gekocht of verkocht met één van de volgende opties, tel dan de prijs van die optie(s) bij de prijs van de kaart op.

1. Handleidingen en CD-ROM's (drivers) - € 2,50
2. Doos (goede staat) - € 5,00
3. Retail conditie (optie 1 + optie 2) - € 10,00

Voodoo 2 combo's:
1. Handleidingen en CD-ROM's (drivers) - € 3,50 (Éénmalig)
2. Doos (goede staat) - € 7,50 (Éénmalig)
3. Retail conditie (optie 1 + optie 2) - € 15,00 (Éénmalig)

Voodoo 2 combo opties zijn éénmalig; voor 2 dozen kun je dus € 7,50 vragen (en niet tweemaal € 5,00). Nogmaals, dit zijn enkel richtlijnen die bedoeld zijn om het kopen en verkopen van 3dfx videokaarten te vergemakkelijken.

Dus nieuwe mesen garne graag de TS eerst lezen voordat jullie vragen gaan stellen die allang bekend zijn.

May The Force Be With You.

Obi-Wan Kenobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:13:
hier nogmaals de prijzen lijst voor de gene die te lui zijn om de TS te lesen, geef ik nu als laatst de Voodoo prijzen lijst weer aan!
Hehe, zo ver kwam ik ook nog wel hè :O
Die compaq kaart is natuurlijk geen gewone voodoo3 3000, dus ik dacht dat daar misschien andere prijzen voor golden...
Verder vroeg ik me ook af wat ik nog met zo'n kaart zou kunnen doen. Ik ben zoiezo niet van plan hem te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

phaas schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:39:
[...]

Hehe, zo ver kwam ik ook nog wel hè :O
Die compaq kaart is natuurlijk geen gewone voodoo3 3000, dus ik dacht dat daar misschien andere prijzen voor golden...
Wat de gek ervoor geeft ;)
Verder vroeg ik me ook af wat ik nog met zo'n kaart zou kunnen doen. Ik ben zoiezo niet van plan hem te verkopen.
Wat ermee te doen? In een systeem steken die 3.3V AGP heeft en draaien :z

Doom3 kan in theorie wel (zie hierboven :+ ), maar in praktijk is het vooral interessant voor oudere spellen en natuurlijk gewoon voor de desktop (3dfx gebruikte altijd goede filters, dus 2D kwaliteit is goed te noemen)

* dion_b draait hier met z'n broertje met de TV Tuner naar volle tevredenheid (TV beeld is ook niet mis)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Sof I & II lopen prettig maar ik krijg CS:source en Doom3 nog niet aan de praat.
Ik heb de amiga drivers (3.0) geinstalleerd op winXP. Wat gebruiken jullie zoal? Wat voor dingen moet ik nog meer uithalen om um te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Bij mij moest ik een aangepaste opengl32.dll (MesaFX Doom3) in me main DooM III dir gooien om het te kunnen draaien. Zat gewoon bij mijn 3.1 Amigamerlin driverpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
oke, ik ben ff aan het proberen.
Voorlopig crasht d3 iig nog :)
Kheb um net ff op 200mhz geclockt maar toen kreeg ik in sof2 toch wat artifacts :P Hij is ook passief gekoeld, dus das ook niet zo handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee vind je het gek met passief koelen. Maar het limiet zit hem in het geheugen, daar krijg je ook waarschijnlijk de arti' s van. En over die prijzen het zijn slechts richtlijnen. Meestal gaan de kaarten voor VEEL minder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Ik krijg um echt niet aan de praat met doom3. Iemand een goede guide op inet?
Misschien weet iemand ook iets voor cs:source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de patch gebruiken, die ook voor de V2 wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ik heb wat zitten pielen met een van m'n V5 5500's, maar NFSU:2 doet het voor de helft :(

Ik kan de intro filmpjes zien enzo, krijg ook de menu balk, maar alles erom heen blijft zwart...
Toen de nieuwste amigamerlin drivers opgeinstalleerd maar sindsdien crashte de pc constant. Ik bedacht me zo, da's een ander prob: een te hoge pci-bus. dus terugclocken die handel. Nee geen verbetering. Ook niet op de standaard 100mhz FSB (dus 33mhz pci) wilde die niet..

Kennelijk zijn die drivers het issue.. Iemand een andere goede set drivers in de aanbieding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@Voodoo_Man
Ik heb NFSU II ook nog niet aan de praat gekregen op een Voodoo 4.
Misschien moet er iets worden aangepast aan de drivers :?

3dfx Spectre 1000
Ik las op deze site een verhaaltje over de Rampage.
Daar zag ik het volgende plaatje, de rampage met uitneembare graphics chip:
Afbeeldingslocatie: http://tiger.towson.edu/~tzeger1/3dfx/products/images/smallrampagefront2.jpg
Er stond bij :
This board served as a test vehicle, before the chips get mounted down. That is a clam socket, you open it and put the chip in and close it. It makes a contact with the board without soldering. (-HankSemenec)
Dat wil zeggen, de chip kan eruit gehaald worden. Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat er maar 1 3dfx Rampage chip in de hele wereld is/was.
Wat ik denk is : Er moeten meerdere chips geweest zijn.
Misschien zijn deze chips vernietigd :/ , misschien liggen ze ergens waar niemand van weet of misschien heeft een ex-3dfx engineer ze wel thuis liggen en mag er niks over zeggen.
Of ze liggen bij nVidia....

Is er ooit iemand geweest die gezegd heeft dat er meerdere rampage chips waren :?
Het zal wel cool zijn als er ooit een tray met Rampage chips opduikt, dan zouden er nieuwe PCB's gemaakt kunnen worden zodat er een nieuwe ex-3dfx Spectre 1000 onstaat :)

Ander verhaal over de Rampage
Waarom zijn ze (lees 3dfx-rampage ontwerpers) zo stom geweest om weerstanden en condensatoren voor de molex te maken 8)7 . Dan kan er dus geen kabel in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk zwerven er nog rond, maar er zal later vast weer een rampage komen. De Voodoo graphics was van zichzelf een iggte RAMPAGE. Als je kijkt naar de specs van de Rampage dan zou de Rampage ook een Rampage zijn. De eerste kaart die de komende 5 jaar een Echte GIGANTISCHE sprong voorwaarts maakt Noem ik de Rampage ;). Waarschijnlijk lukt dit toch niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Supreme
Waarom willen jullie nou niet geloven dat er echt maar 2 zijn! Geloof me het zijn betrouwbare bonnen waar het vandaan komt. Er is er één die werkt (de bezitter mag ik denk ik niet noemen) en de andere werkt niet, deze is van Hank.