Krakend geluid Fruity loops na nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 929 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb vorige week voor een vriend van me een pc samengesteld. Hij wil met fruity loops en cubase muziek gaan maken. In Eindhoven is een winkel die pc's voor je op maat maakt wanneer je met muziek aan de gang wilt. Deze pc moest € 2500 kosten en beschikt over vrij standaard specificaties ( helaas weet ik niet precies wat ) IK ben van mening dat dit goedkoper kan en heb zelf in pc in elkaar gezet:

- Asus p4p800-vm ( 800 mhz fsb, onboard video )
- Pentium 4 HT 3,2 Ghz 800 mhz
- Corsair 512 mb DDR Pc 3200 Dual Channel
- Corsair 512 mb DDR Pc 3200 Dual Channel
- M-Delta Audiophile 2496
- Samsung Serial -ATA harddisk 120 gb 7200RPM
- Computerland ATX kast 400 Watt
- Liteon 52x32x52 cd-rw

Helaas kraakt het geluid wanneer we met Fruity loops bezig zijn, vooral bij het gebruik van enorm veel plugins.In mijn ogen moet deze pc goed genoeg zijn om hier mee om te gaan. Omdat we het probleem niet kunnen vinden hebben we contact opgenomen met de firma die de pc voor € 2500 aanbied.
Nadat ze de specificaties gezien hebben waren ze van mening dat de pc zeker goed genoeg is, maar dat er een Radeon 9200 SE in had moeten zitten in plaats van Intel Xtreme 2 onboard en dat de pc dan niet zal kraken 8)7

Nu is mijn vraag dus: Als je je pc totaal niet gebruikt voor videobewerking/spellen/whatever maar alleen voor 2d beeld in Windows, dan maakt de videokaart toch geen ene reet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102656

neej volgens mij moet dit kloppen. een videokaart heeft daar 0,0 mee te maken en ik draai fruityloops zelfs nog een op PII met een on-board video en geluidskaart. misschien moet je in fruityloops de bufferlenght iets hoger zetten. options--> audio settings

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 102656 op 15-10-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
fruity staat zeker goed. Buffer op 512
Ikzelf denk dat het met de plugins te maken heeft maar die vriend van me heeft daar meer verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Beetje egoïstisch, 2 topics voor hetzelfde probleem vind je niet?

Omdat je videokaart er waarschijnlijk niets mee te maken heeft is het topic hier beter op zijn plek. In Videoplanken & Beeldkanonnen gaat hij dan ook op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Hier zelfde reply als uit je andere topic:

Zonder het te kunnen onderbouwen vind ik dit echt een broodje aap verhaal. Ik zit hier ook achter een pc waar ik nauwelijks spelletjes op kan spelen ivm de brakke videokaart, maar ik kan wel perfect muziek maken (dankzij Echo Mia soundcard).

Volgens mij ligt het probleem compleet ergens anders. Speel eens in Fruityloops met de instellingen (vnl buffers) van je Audiophile, en kijk of je de ASIO drivers gebruikt (indien FL dat ondersteunt). Cubase doet dat zowiezo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126211

Hallo,

ik ben dus degene die deze compiter gekocht heeft. Ik heb alles al geprobeerd met buffers en asio drivers. Ik gebruik wel veel plug ins, maar deze computer is nieuw en zeer snel, kga er dan ook niet van uit dat deze nu al aan zijn limiet zit. Wat ik wel zie is dat het cpu niveau echt hele tijd in het rood zit en het programa hapert vaak, de tijd loopt ook te langzaam, daarom dacht ik dat het misschien wel waar kon zijn van die videokaart. Iemand nog andere suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Anoniem: 126211 schreef op 15 oktober 2004 @ 15:38:
Ik gebruik wel veel plug ins, maar deze computer is nieuw en zeer snel, kga er dan ook niet van uit dat deze nu al aan zijn limiet zit. Wat ik wel zie is dat het cpu niveau echt hele tijd in het rood zit en het programa hapert vaak,
Duidelijke zaak :P

Wat voor plugins gebruik je? Veel reverbs? Op hoeveel kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 10:08
Je moet spelen met de latency van je primairy audio device.

Wat is de CPU load als je een project draait en hij begint te kraken?
-edit-

lama..

als je CPU load in het rooie zit ben je je CPU gewoon aan het overbelasten.
Cut down on FX of ga er efficiënter mee om.
Misschien heb je wel dubbele FX of FX die op het masterkanaal er nog eens dik over heen gaat.

Btw als je de Waves L1 of Waves L2 VST plugin gebruikt wil je PC ook wel 's gaan haperen. Die is meer voor final mastering vlak voordat je het nummer naar .WAV exporteert dan voor 'live' gebruik tijdens het produceren

[ Voor 64% gewijzigd door ScuL op 15-10-2004 15:42 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:45
Ik heb hetzelfde probleem als ik meerdere plugins draai. Systeem in het kort: AMD XP 2800+ 1024 MB + MSI K6 Delta. Heb laatst een memtest gedraaid er errors in geheugen geconstateerd. Wellicht heeft dit het probleem veroorzaakt.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
In eerste instantie klinkt dit als onzin. Maar, ik heb dit probleem ook gehad. Ik had aan mijn systeem een usb-soundkaart hangen van ESI (U24; midrange kaart). In dit systeem zat ook een geforce 2 mx. Tijdens het opnemen maar ook tijdens het werken met Reason had ik ook kleine (onverklaarbare )tikjes. Van alles geprobeerd maar het probleem in het begin niet kunnen oplossen. Toen ik daarna overstapte op een andere kaart (ATI 9100) waren de tikjes verdwenen.

Wat die verkoper zegt klinkt idd niet logisch maar sluit het ook niet uit. Wat je misschien zou kunnen doen is ff een andere videokaart erin stoppen. Geeftie dan nog steeds tikken dan wordt de kans al wat kleiner dat het aan je videokaart ligt.

Suc6!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je ook kunt proberen is je geluidskaart in een ander PCI-slot proppen. Dan krijgt ie een ander IRQ. En zorg er vooral ook voor dat ie dat IRQ niet hoeft te delen - is als je veel met geluid bezig bent zeker wel aan te bevelen om dat niet te hoeven delen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126211

ja ik ga iig proberen de videokaart van een vriend van me erin te doen en kijken hoe het dan zit. Aan de geluidskaart kan het eigenlijk niet liggen, de audiophile is erg sterk (gehoord van dj's als johan, marcel woods, walt en pascal feliz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
Loop deze lijst ook ff na. Wie weet staat hier het antwoord:

http://www.m-audio.com/in...f63cc7c58237c09c7f3c79eb7

<edit>

" On some systems, the Video- or Graphics Cards are not displayed in this list. Typically the IRQ for this card is either number 10 or 11. If the M-Audio Delta is on IRQ number 10 or 11 but your Video card doesn't show, then there is a good chance you have those two cards conflicting. "

http://www.m-audio.com/in...e35ea51e73104295aec1f755b

[ Voor 58% gewijzigd door ChojinZ op 15-10-2004 16:12 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
cereal doet niks anders dan dubbele topics opsporen ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 20:40
Heb je toevallig een onboard geluidskaart die ook aanstaat ?? Zo ja ff disablen in de bios!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mad_Manic schreef op 16 oktober 2004 @ 18:43:
Heb je toevallig een onboard geluidskaart die ook aanstaat ?? Zo ja ff disablen in de bios!
nope staat ook uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
*oeps*

[ Voor 100% gewijzigd door Aghanim op 17-10-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Aghanim schreef op 17 oktober 2004 @ 13:07:
Wat ik dus net zie op de pc is het volgende:

IRQ 16 ->Intel 82801EB USB UNIVERSAL HOST-CONTROLLER 24D2

IRQ 16 ->Intel 82801EB USB UNIVERSAL HOST-CONTROLLER 24DE

IRQ 16 -> Intel 82865G Graphics controller

IRQ 18 -> Intel 82801EB USB UNIVERSAL HOST-CONTROLLER 24D7

IRQ 18 ->Intel 82801EB Ultra ATA Storage controllers

Is dit een IRQ conflict of is dit normaal?

Heb namelijk een ? in de lijst met apparaatbeheer bij USB-controller (overige apparaten).

Ben nu sp1 en directx 9.0a erop aan het zetten.heb van mensen gehoord dat audiobewerking en sp2 niet samengaan....
CPU load in fruity komt niet in het rood,cpu stress gedaan,alles is verder in orde.
Heeft er iemand ervaring met corrupte plugins,die mogelijk een tik veroorzaken?
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:10

Kajel

Development in Style

Aaaah mijn computer heeft dus ongeveer hetzelfde probleem, met tikken enzo. Maar bij mij kan het echt niet aan de videokaart liggen, want die is best ok. dus ik hoop dat we er hier uitkomen. Ff mijn systeem specs:

AMD Athlon XP 2600+ (Barton)
Asus A7V333 moederbord
1536 MB RAM (3x 512 MB waarvan 1 corsair en 2 mindere merken)
GeForce FX5700
IBM HD van 120 Gig op 7200 rpm. Dit is de programma schijf (C) met daarop Windows XP professional, alle andere programmas en de samples
Maxtor HD van 200 Gig op 7200 rpm. Gepartitioneerd in 2 partities van elk 100 MB met een daarvan documenten en de andere audio ed.
LiteOn DVD brander 16x
Asus dvd speler.
MOTU 828 mkII geluidsinterface
Soundblaster Audigy 1 Platinum-Ex

CPU is niet overclocked en heeft een max temp van 55 graden ofzo.

Ik draai Cubase SX 2.2 en heb momenteel dit opgenomen: 1 audiotrack met een fender rhodes opgenomen, geen FX. 2 Miditracks met daar Virtual Instruments: Spectrasonics Trilogy met de Muted R&B bass patch en de Spectrasonics Stylus RMX
Ik draai op 96 Khz en 32 bits maar dat trekt ie eigenlijk niet lekker. Als ik afspeel hoor ik soms kleine tikjes in het geluid en heel af en toe dan verslikt Cubase zich echt. De CPU meter bounced op en neer tussen de 10% en iets over de 20%. Als ik nu de Waves L3 ultralimiter erbij gooi als Master FX dan gaat ie veel vaker over de zeik. Dan zit de CPU meter tijdens het afspelen tussen de 40 en 50%.
Wat ik raar vind, is dat cubase zich zo verslikt enzo terwijl de cpu meter niet echt voorbij de 50% gaat. En hij tikt ook al licht zonder de L3 als de meter tussen de 10 en 20% zit. Iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 4% gewijzigd door Kajel op 07-03-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 10:08
Normaalgesproken gebeurt dat als je CPU het wel trekt maar je geluidskaart het niet kan bijbenen maar dat lijkt me toch stug met een Soundblaster. Misschien heb je een IRQ ofzo gedeeld staan op die PCI-sleuf waardoor die kaart de volle bandbreedte niet kan benutten :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Aghanim schreef op vrijdag 15 oktober 2004 @ 15:00:
Omdat we het probleem niet kunnen vinden hebben we contact opgenomen met de firma die de pc voor € 2500 aanbied.
Nadat ze de specificaties gezien hebben waren ze van mening dat de pc zeker goed genoeg is, maar dat er een Radeon 9200 SE in had moeten zitten in plaats van Intel Xtreme 2 onboard en dat de pc dan niet zal kraken 8)7

Nu is mijn vraag dus: Als je je pc totaal niet gebruikt voor videobewerking/spellen/whatever maar alleen voor 2d beeld in Windows, dan maakt de videokaart toch geen ene reet uit?
Idd, wat een gelul, en dan willen ze je een pc van €2.500,- aansmeren, tsk tsk. Als je muziek maakt kun je juist beter een onboard kaart gebruiken of een 32MB kaartje zonder fan, ivm geluid ;) Dit ligt ws aan je geluidskaart driver, je moet een asio2 driver hebben. Mocht je geen geschikte driver hebben haal dan die van asio4all op, de beste freeware asiodriver die er totnutoe gemaakt is.

Als je Cubase gebruikt moet je ook eens naar je cpu-meter kijken; als die op 80 a 85% staat dan gaat je systeem ook kraken, in dat geval gebruik je teveel plugins. Het kost enorm veel cpu om sommige plugins te gebruiken, je kunt dat oplossen door tracks op te nemen als wav, wav afspelen kost bijna geen cpu namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11966

Ik denk ook dat het een asio probleem is dat je die niet geselecteerd hebt. dan wil de processor alle berekeningen doen ipv asio en daarom overbelast hij..
Pagina: 1