Ik heb vorige week voor een vriend van me een pc samengesteld. Hij wil met fruity loops en cubase muziek gaan maken. In Eindhoven is een winkel die pc's voor je op maat maakt wanneer je met muziek aan de gang wilt. Deze pc moest € 2500 kosten en beschikt over vrij standaard specificaties ( helaas weet ik niet precies wat ) IK ben van mening dat dit goedkoper kan en heb zelf in pc in elkaar gezet:
- Asus p4p800-vm ( 800 mhz fsb, onboard video )
- Pentium 4 HT 3,2 Ghz 800 mhz
- Corsair 512 mb DDR Pc 3200 Dual Channel
- M-Delta Audiophile 2496
- Samsung Serial -ATA harddisk 120 gb 7200RPM
- Computerland ATX kast 400 Watt
- Liteon 52x32x52 cd-rw
Helaas kraakt het geluid wanneer we met Fruity loops bezig zijn, vooral bij het gebruik van enorm veel plugins.In mijn ogen moet deze pc goed genoeg zijn om hier mee om te gaan. Omdat we het probleem niet kunnen vinden hebben we contact opgenomen met de firma die de pc voor € 2500 aanbied.
Nadat ze de specificaties gezien hebben waren ze van mening dat de pc zeker goed genoeg is, maar dat er een Radeon 9200 SE in had moeten zitten in plaats van Intel Xtreme 2 onboard en dat de pc dan niet zal kraken
Nu is mijn vraag dus: Als je je pc totaal niet gebruikt voor videobewerking/spellen/whatever maar alleen voor 2d beeld in Windows, dan maakt de videokaart toch geen ene reet uit?
- Asus p4p800-vm ( 800 mhz fsb, onboard video )
- Pentium 4 HT 3,2 Ghz 800 mhz
- M-Delta Audiophile 2496
- Samsung Serial -ATA harddisk 120 gb 7200RPM
- Computerland ATX kast 400 Watt
- Liteon 52x32x52 cd-rw
Helaas kraakt het geluid wanneer we met Fruity loops bezig zijn, vooral bij het gebruik van enorm veel plugins.In mijn ogen moet deze pc goed genoeg zijn om hier mee om te gaan. Omdat we het probleem niet kunnen vinden hebben we contact opgenomen met de firma die de pc voor € 2500 aanbied.
Nadat ze de specificaties gezien hebben waren ze van mening dat de pc zeker goed genoeg is, maar dat er een Radeon 9200 SE in had moeten zitten in plaats van Intel Xtreme 2 onboard en dat de pc dan niet zal kraken

Nu is mijn vraag dus: Als je je pc totaal niet gebruikt voor videobewerking/spellen/whatever maar alleen voor 2d beeld in Windows, dan maakt de videokaart toch geen ene reet uit?