Toon posts:

9200Se essentieel voor muziekbewerking?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week voor een vriend van me een pc samengesteld. Hij wil met fruity loops en cubase muziek gaan maken. In Eindhoven is een winkel die pc's voor je op maat maakt wanneer je met muziek aan de gang wilt. Deze pc moest € 2500 kosten en beschikt over vrij standaard specificaties ( helaas weet ik niet precies wat ) IK ben van mening dat dit goedkoper kan en heb zelf in pc in elkaar gezet:

- Asus p4p800-vm ( 800 mhz fsb, onboard video )
- Pentium 4 HT 3,2 Ghz 800 mhz
- Corsair 512 mb DDR Pc 3200 Dual Channel
- Corsair 512 mb DDR Pc 3200 Dual Channel
- M-Delta Audiophile 2496
- Samsung Serial -ATA harddisk 120 gb 7200RPM
- Computerland ATX kast 400 Watt
- Liteon 52x32x52 cd-rw

Helaas kraakt het geluid wanneer we met Fruity loops bezig zijn, vooral bij het gebruik van enorm veel plugins.In mijn ogen moet deze pc goed genoeg zijn om hier mee om te gaan. Omdat we het probleem niet kunnen vinden hebben we contact opgenomen met de firma die de pc voor € 2500 aanbied.
Nadat ze de specificaties gezien hebben waren ze van mening dat de pc zeker goed genoeg is, maar dat er een Radeon 9200 SE in had moeten zitten in plaats van Intel Xtreme 2 onboard.

Nu is mijn vraag dus: Als je je pc totaal niet gebruikt voor videobewerking/spellen/whatever maar alleen voor 2d beeld in Windows, dan maakt de videokaart toch geen ene reet uit?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Videokaart mag geen fuck hiermee te maken hebben...
Al eens gedacht aan een betere soundkaart, met een degelijke chipset er op?
Kan me namelijk wel voorstellen dat je met alle onboard devices storingen hebt, die je vervolgens over je onboard audiokaartje hoort.
Misschien is het daar al wel mee opgelost. De computerwinkel zal wat dat betreft wel een punt hebben, met een aparte videokaart belast je je mainboard weer wat minder doordat er een onboard device minder wordt gebruikt.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:13
Een andere video kaart kan wel het probleem zijn. Je moet het hier dan in de Dirext-X hoek zoeken.

Ook kan het cpu-gebruik van de videokaart een rol spelen.

En BredeP, ik ga er van uit dat het een vrij goede videokaart is, gezien de prijs van het systeem ;)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Gekraak bij gebruik van veel plugins ? Lijkt mij een typisch geval van: domweg teveel plugins tegelijk gebruiken en dan niet genoeg processorkracht hebben. Fruityloops vreet processorkracht, zeker als je de kwaliteit erg hoog hebt staan...

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit over gaat met een andere videokaart

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Cereal, een Radeon 9200SE stelt geen fuck voor hoor, kost misschien 45 euro ofzo.
Had trouwens over de aparte soundkaart heen gelezen, dacht dat er met het onboard sound werd gewerkt (kon het me eigenlijk al niet voorstellen).

Denk inderdaad dat die computerzaak de aparte VGA aanraadde vanwege het minder onboard belasten, en eventueel ook wel vanwege het DirectX verhaal (ben niet zo'n software held, mijn interesse ligt meer bij de hardware).

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:13
Radeon stelt geen fuck voor inderdaad, weet ook niet wat de beweegredenen zijn van de winkel om een Radeon kaartje erin te zetten, het zou iig met drivers oid. te maken kunnen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Cereal schreef op 15 oktober 2004 @ 15:17:
Radeon stelt geen fuck voor inderdaad, weet ook niet wat de beweegredenen zijn van de winkel om een Radeon kaartje erin te zetten, het zou iig met drivers oid. te maken kunnen hebben.
Precies,daarom bespaarde ik ook op de videokaart. MAar die vriend van me heeft er minder verstand van en nam dat dus aan van die winkel,daarom wilde ik ff zekerheid hebben dat het niks met videokaart te maken heeft.
Ikzelf denk dat het aan de plugins ligt,of er is er eentje corrupt of het zijn er teveel. Echter denk ik dat het aantal plugins dat deze pc aan kan meer is dan er nu gebruikt worden :S
straks maar eens ff nieuwe directx 9 proberen. Had eerst sp2 erop staan en in die winkel zeiden ze dat sp2 niet werkte i.c.m. fruity,cubase en de audiophile.....dus ook nog ff sp1 erop zetten

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zonder het te kunnen onderbouwen vind ik dit echt een broodje aap verhaal. Ik zit hier ook achter een pc waar ik nauwelijks spelletjes op kan spelen ivm de brakke videokaart, maar ik kan wel perfect muziek maken (dankzij Echo Mia soundcard).

Volgens mij ligt het probleem compleet ergens anders. Speel eens in Fruityloops met de instellingen (vnl buffers) van je Audiophile, en kijk of je de ASIO drivers gebruikt (indien FL dat ondersteunt). Cubase doet dat zowiezo.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

1 topic is genoeg: Krakend geluid Fruity loops na nieuwe pc

In AV verder dus :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.