Project: Wanna Freeze! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inleiding | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na me een paar weekjes aardig ingelezen te hebben, ben ik nu echt met het project begonnen. Ik ga een on-die phase change koeler (proberen te • in koeling geïnteresseerd ben • graag wat voor m'n PC'tje knutsel • waterkoeling voor mij niet extreem is • en last but not least, om te kijken of ik het kan! Er zal gewerkt gaan worden met R290 (propaan). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Checklist! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Checklistje van de spullen die ik nodig heb
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De compressor | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De compressor was m'n eerste probleem, waar haal je zo'n ding vandaan? Bij-de-handjes zeggen dan, je rukt er 1 uit een op straat staande koelkast, maar ik zie mezelf daar al moeite staan doen, en thuis blijkt ie dus echt kapot te zijn Dus ik heb via m'n vele contacten een 'werkende' compressor geregeld ... Even een foto'tje Mja, ik dus zoeken naar het aantal PK'tjes, zonder succes Wel heb ik gevonden dat er R12 in heeft gezeten en dat ie is gemaakt in Spanje Misschien dat jullie mij even kunnen hinten, dit staat op de voorkant Je ziet de R12 duidelijk staan, maar nergens iets met PKs... Toen wilde ik hem ff aansluiten op het lichtnet om te checken of hij werkt (dit heb ik nog niet gedaan, maar dat kan toch wel? Ik heb er dus maar even een stekker aangemaakt: De oude afgeknipte draadjes ... Nieuwe stekker eraan gemaakt, na wat gekloot met die stomme klipjes Dekseltje op het doosje, ofwel weer dicht! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Condensor | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ik ben nog op zoek naar een mooie condensor Ik had er netjes 1'tje geregeld, maar die bleek ergens binnenin lek te zijn | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Evaporator | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De evap wordt denk ik voor mij het moeilijkst omdat ik nogal onhandig ben van tijd tot tijd Ik ben nog druk bezig de lengte, breedte en dikte te bepalen, ook hiervoor zijn adviezen meer dan welkom | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Captube | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Met hulp van Unknown Road & de thread @ XtremeSystems heb ik de lengte en doorsnee van m'n captube kunnen bepalen. Deze wordt dus 3.5 meter lang met een doorsnee van 0.7 mm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vacuümpomp | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoals belooft hier wat picjes van de vacuümpomp Vooraanzichtje Zoom op de pompinfo Vanaf links, de aansluitstukjes Ook maar 1tje vanaf rechts dan Top view! En wat denken we ervan? Lijkt me wel een leuk dingetje | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voortgang | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hier post ik wat ik al heb gedaan, met fotos natuurlijk Zaterdag 16 oktober Vandaag heb ik weinig gedaan, ik heb de uitstekende buisjes die er al opzaten netjes verwijdert Top view! Side view! Daarna een plank gepakt en gaan boren Compressor stevig op de plank vastgemaakt Tot zover | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voorlopige specs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
• CPU : AMD AXP 2600+ Tbred-b • Asus A7N8X Nforce 2 • (2x) 256 MBCorsair XMS 2-3-3-6 high speed DDR400 (klinkt stoerder dan ze zijn Ik zat eraan te denken misschien een Sempron 754 te gaan martelen, maar dat kan later ook nog | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© SH4D3H 2004 |
[ Voor 129% gewijzigd door SH4D3H op 02-01-2005 14:28 ]