hoi, ik wil mijn pc gaan overclocken (cpu) maar ik weet niet of deze standaart al te heet is, hijs standaard 61 Graden. weet iemand of hij te heet is ??
Wat voor processor heb je, en voor een idle, non overgeclockte proc die 60 graden is...? lijkt me niet echt gezond
Probeer eens een dun laagje koelpasta opnieuw op je core te smeren en dan je koeler weer aan te brengen. Nee, ik zou nu niet meer gaan overclocken
Ik weet niet welke CPU je hebt, maar ga er vanuit dat je echt je CPU niet warmer dan 65~70 graden mag laten worden. Stressed of idle, je hebt amper ruimte voor een overclock. Metingen kunnen overigens ook verkeerd worden gedaan, de temparaturen in je BIOS zijn over het algemeen het meest betrouwbaar. Je kunt sowieso met kleine stapjes proberen te overclocken, als je PC vastloopt weet je dat je te ver bent gegaan, je CPU gaat er niet zomaar door kapot in ieder geval.
🌞🍃
Voor oude AMD's (xp) kan dit volgens mij normaal zijn dacht ik
Voor nieuwe processors p4 en amd64+ is het niet normaal.
Ligt er trouwens ook aan hoe jij die tempraturen uitleesd, bios kan het vaak fout hebben en andere programma's ook welleens dus houd je hand eens op het koelbloek.
Voor nieuwe processors p4 en amd64+ is het niet normaal.
Ligt er trouwens ook aan hoe jij die tempraturen uitleesd, bios kan het vaak fout hebben en andere programma's ook welleens dus houd je hand eens op het koelbloek.
[ Voor 46% gewijzigd door STIMPPYYY op 14-10-2004 18:08 ]
Verwijderd
DOC is om te OC'en
Daarnaast is het voor de oude palomino cores van de AMD athlon socket a een redelijk normale temperatuur, maar ik zou een betere cooler kopen en dan wat gaan OC'en. Denk er wel aan dat je niet maar wat moet gaan aan klooien! Maar zelf ook wel wat kennis moet hebben 
Als er wat fout gaat, kan je dan op je kennis vertrouwen en niet in paniek raken etc.
Merk steeds vaker dat meer newbie's gaan OC'en (zeg niet dat jij dat bent
) maar houd er rekening mee!
Als er wat fout gaat, kan je dan op je kennis vertrouwen en niet in paniek raken etc.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 18:12 ]
Met zo'n topicstart houdt 't al snel op. Welke cpu, koeling, airflow etc. Volgende keer meer info please, _nadat_ je de search hebt geraadpleegd.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Stappenplan:
Zoek welke CPU je hebt
Zoek hoe heet hij mag worden
Lees de DOC Faq
Zorg voor goede koeling/airflow
en ga aan de gang. Succes!
1 regelige topicstarts zonder info (spec's, wat heb je al geprobeert om het zelf op te lossen etc) zijn niet de bedoeling op GoT. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op het forum
Zoek welke CPU je hebt
Zoek hoe heet hij mag worden
Lees de DOC Faq
Zorg voor goede koeling/airflow
en ga aan de gang. Succes!
1 regelige topicstarts zonder info (spec's, wat heb je al geprobeert om het zelf op te lossen etc) zijn niet de bedoeling op GoT. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op het forum
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()