[Windows XP] Mijn Documenten geformatteerd

Pagina: 1
Acties:

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hallo Tweakers,

Ik besloot gisteren even snel Windows er opnieuw op te zetten, want ik had last van allerhande spyware waar ik met geen mogelijkheid vanaf kwam. Terugzetten naar een herstelpunt werkte niet, dus besloot ik alle dingen die ik wilde bewaren op een andere partitie te zetten. "Alle dingen" inderdaad, behalve Mijn Documenten, die ik gewoon op C: liet staan. Dusd met behulp van de Windows CD de C-partitie schoongeveegd, en Windows er opnieuw opgezet.

Toen Windows er opnieuw opstond kwam ik erachter dat mijn documenten / foto's etc van 4 jaar waren verdwenen, dus nu is mijn vraag: bestaat er nog een piepkleine kans dat ik deze terug kan krijgen, en hoe? Ik ben thuis even internetloos, dus heb nog geen kans gehad om software te downloaden.

Als je tips hebt, meld het dan aub!

Groet :(

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Er zijn wel programma's die informatie van je HD terug kunnen krijgen, maar ik geef je weinig kans :( Zoek maar eens op HD recovery tools

Je doet je ondertitel wel eer aan :Y)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-05 11:32

Nik

Waarom heb je in gods naam het belangrijkste niet even naar een andere partitie gekopieerd? Dit is dus gewoon eigen schuld, hele dikke bult...

Maargoed, er zijn tooltjes om je data terug te krijgen, maar heb je echt een format gedaan, die dus nullen over je schijf heen zet, of een snelle format, die alleen de indexjes weg haald?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In de faq staat een stukje met tooltjes voor het terughalen van data. Ik denk dat het je het daarmee moet gaan proberen, maar als de data al fysiek is overschreven acht ik de kans klein dat je de data nog kan recoveren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik heb inderdaad de snelle format gebruikt, bestaat er daardoor inderdaad een kansje?

Ik zal es bij die tools gaan kijken...

Verwijderd

bij snelle format heb je nog een kans ja...echter kan het ook zijn dat je nieuwe installetie is geinstalleerd over de 'eentjes en nulletjes' ;) waar je documenten stonden, in dat geval heb je gewoon pech!
Probeer eens te zoeken op File Scavenger dacht dat die wel aardig wat kon terug halen

suc6

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 16:38
Je hebt Windows weeral opnieuw geinstalleerd over die partitie. Waarschijnlijk heb je dan ook je data (My Documents) overschreven. Heel weinig kans dat je nog iets terug haalt nu.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Pagina: 1