[XP Home]*.wav bestanden altijd op hetzelfde volume

Pagina: 1
Acties:

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
* Bespaar je de moeite van het verder lezen. *
Er is al een oplossing. Zie reply 2

Probleem
Het blijkt anders te zijn, dan hier eerst stond!

In Windows Media Player wordt het volume met alle mediabestanden (MP3/WMA/CDA/WAV) perfect uitgevoerd, het is dan goed hoorbaar op een normaal geluidsniveau. Zodra Windows echter zelf een wav-bestand aanroept, is het volume een factor 15 zo laag. Dit is te testen via configuratiescherm/geluiden en audioapparaten/geluiden.

Done this
• In volume control en op m'n 'hardwarematige' volumeknop het volume op maximaal gezet. Gevolg: MP3-bestanden werden keihard afgespeeld, wave bestanden zijn nu 'normaal' hoorbaar.

• Diverse AC97 drivers geprobeerd.

• Fabrieksimage van schijf teruggezet.

Specs
Medion PC, gekocht bij Mediamarkt (~maand geleden)
XP Home SP1
Pentium 4 3.4 Ghz
1GB RAM
C-Media AC97 5.1 audio on board
Luidsprekervolume / gewoon volume heb ik op maximaal gezet, luidsprekerinstelling op 5.1

'Speciaal'
Ik heb het front-panel dat dit systeem bezit, afgekoppeld van het moederbord, vanwege ruimtegebrek bij het PCI slot dat er net boven zit.

edit:

Altijd op hetzelfde volume is niet waar, merk ik nu. Als ik alle metertjes voluit gooi, dan hoor ik wel verschil tussen voluit en iets minder voluit, maar dat verschil is minimaal. Het blijft heel erg zacht.

Instellingen >
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43087/thumb.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door PromWarMachine op 14-10-2004 15:30 ]

Dividend for Starters

Verwijderd

misschien moet je niet ALLES vol open zetten.

Als je in de mixer kijkt en probeerd elke keer 1 instelling hoog te zetten. misschien worden de wavs die afgespeeld wel hoger maar de rest niet. (Gokje)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 01:00:
misschien moet je niet ALLES vol open zetten.

Als je in de mixer kijkt en probeerd elke keer 1 instelling hoog te zetten. misschien worden de wavs die afgespeeld wel hoger maar de rest niet. (Gokje)
Dat resulteert alleen maar in het zachter worden van de files in WMP en andere audioprogramma's. In Windows zijn de *.wav geluiden nog steeds niet hoorbaar. Logisch ook, want met alle volume bars voluit is het niet hoorbaar. Als je het dan zachter zet, dan blijft het natuurlijk niet normaal hoorbaar. ;)

edit:
Wat blijkt? |:(

Als ik het frontpanel weer aansluit, werkt het geluid ook goed. Dat is toch raar? Windows moet gewoon het geluid achterin pakken! Enig idee hoe ik dat kan instellen? Is er voor audio ook ergens een optie om 'primary' en 'secondary' output aan te geven, net als voor video?

/edit2
Aangezien het in dit topic niet storm loopt, ben ik maar gaan bellen met Mediamarkt en de search nog verder uitgediept. Uiteindelijk liep ik tegen dit topic dat precies mijn probleem was.

Oplossing: Jumpers op de aansluitingen van je frontpanel.

[ Voor 38% gewijzigd door PromWarMachine op 14-10-2004 15:29 ]

Dividend for Starters