Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stappen motoren aansturen via joystick voor racesim

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het volgende idee kwam bij me op :
Ik heb zo'n racesim staan en nou leek het me wel wat om deze te laten bewegen, door het geheel op 2 assen te plaatsen. Een as van draait in de lengte richting (tbv simulatie voor het sturen) en een in de breedte (voor remmen en gasgeven).

De hele handel wil ik laten bewegen dmv stappenmotoren die de beweging van stuur, rem en gaspedaal volgen, dus als je naar links stuurt zou de motor het platform naar rechts moeten laten kantelen en dan zoveel als dat er wordt gedraait aan het stuur. Zelfde voor remmen (kantelen naar voren ) en gasgeven (kantelen naar achteren).

Wat je nodig hebt zijn natuurlijk stappenmotoren die dit aankunnen qua kracht, een interface van PC naar de motoren en natuurlijk software die de joystickwaarden uitleest en deze doorstuurt via de interface naar de motoren.

Nou ben ik geen electronicus en heb dus geen ervaring met zoiets.

Wie heeft hier verstand van en heeft goeie tips of links naar websites, kan dit wel en is dit makkelijk te maken ?

Ted

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Leuk idee, maar het is hier op GoT wel de bedoeling dat je eerst zelf je best doet, niet dat je hier je vraag dumpt en dan maar hoopt dat de andere users het voorkauwen. Zie ook de algemene faq:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt.
Aan je nick te zien ben je wel bekend met mechanische eigenschappen dus misschien zou je eerst eens kunnen uitrekenen wat je voor krachten nodig hebt om zo'n platform te verplaatsen. Ook zou je al het e.e.a. aan scharnierende delen kunnen ontwerpen, etc, etc. Vervolgens kun je dan eerst zel proberen een goede stappenmotor+aansturing te vinden. Op Google en hier op GoT is flink wat info te vinden over stappenmotoren. Succes!

Dit topic is gesloten.