[OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 6

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Hij heeft het zelf stop gezet: 0 errors en 0 warnings. 2590 op 1,85 volt is en blijft netjes. Mijn systeem was op 2300Mhz en 1, 575volt 16 uur prime stabiel alleen gaf vastlopers in word en IE dus prime is ook niet alles. Nu draai ik 2500Mhz op 1,75 volt Getest heb ik het nog niet met prime maar het is word, IE en game stabiel dus ik neem aan dat het goed zit.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

martijn_tje schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:33:
Hij heeft het zelf stop gezet: 0 errors en 0 warnings. 2590 op 1,85 volt is en blijft netjes. Mijn systeem was op 2300Mhz en 1, 575volt 16 uur prime stabiel alleen gaf vastlopers in word en IE dus prime is ook niet alles. Nu draai ik 2500Mhz op 1,75 volt Getest heb ik het nog niet met prime maar het is word, IE en game stabiel dus ik neem aan dat het goed zit.
Klopt dat zag ik, maar 19 minuten is echt te kort om er ook maar iets over te kunnen zeggen.

Maar ervan uitgaan dat een systeem stabiel zou zijn met Word, IE en gamen (de laatste zou ik dan wel wat meer vertrouwen) is niet echt goed.

Ik neem zelf altijd een combo van een aantal programma's:

Ik begin na het succesvol booten met 3 tests in Sisoft Sandra; cpu, memory en multimedia. Daarna Pifast. Daarna een 3dmark2001se benchmark welke gevolgd wordt door 20 loops demo (belast toch het geheugen en cpu samen). Zijn al deze tests goed doorkomen zonder fouten begin ik pas met Prime (Welke ik het liefst minimaal 8 uur wil laten draaien).

Volgens mij heb je dan alles in het systeem wel kunnen testen op eventuele instabiliteit. Vooral Pifast is een goede (en snelle) test om erachter te komen of je systeem wel stabiel is.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Hmm, 500 posts gepasseerd. Deel 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ik kan Pifast zo draaien dat ie tijdens de 2e run altijd crashed. Maar snelheden die Pifast stabiel zijn kan je vaak wel stabiel krijgen door met het voltage of instellingen te spelen (behalve een suicide rum). Pifast is een leuke test om te kijken of het geen toeval is dat windows is ge boot.

Nu draai ik al 6 weken zonder 1 crash dus t is kennelijk stabiel genoeg. Daarvoor heb ik na een crash de fsb 3Mhz verlaagd en de vcore 0,025 verhoogd.

Sisoft burnin = hitte+vermogen voeding
Pifast/Prime = reken fouten+fouten memcontroler/mem (+Prime hitte+vermogen voeding)
3D mark/Games = hitte+ vermogen voeding (videokaart doet nu ook mee)+ fouten (maakt niet uit waar)
Word+IE = stabiliteit bij langdurig gebruik (word is gevoelig voor te lage vcore)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

martijn_tje schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:26:
Ik kan Pifast zo draaien dat ie tijdens de 2e run altijd crashed. Maar snelheden die Pifast stabiel zijn kan je vaak wel stabiel krijgen door met het voltage of instellingen te spelen (behalve een suicide rum). Pifast is een leuke test om te kijken of het geen toeval is dat windows is ge boot.
Met dat laatste ben ik het niet eens. Een kleine quote uit het Pifast topic geschreven door Fewture:
Als PiFast fouten geeft dan staat je systeem te hoog. PiFast is vrij kritisch dus je zal niet zo hoog kunnen pifasten als je kan 3DMarken bijv. Let dus even op dat er staat: "The computation seems ok"
Nu draai ik al 6 weken zonder 1 crash dus t is kennelijk stabiel genoeg. Daarvoor heb ik na een crash de fsb 3Mhz verlaagd en de vcore 0,025 verhoogd.
Stabiel genoeg is wat anders dan stabiel. Ik heb ook een oc-ed servertje draaien die af en toe ook wel wat stressdingen doet. Op de settings waar hij nu staat, is hij niet Primestable, maar hij draait nu iets meer dan een maand 24/7. Stabiel genoeg dus, geen reboots vastlopers of blauwe schermen. Daar heb ik vrede mee.

Jouw PC zal denk ik heus wel stabiel zijn, maar als ik ook maar 1 error krijg in wat voor test dan ook, vind ik hem niet stabiel en ga net zolang door totdat de error geheel verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Smarron schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:09:
[...]
Klopt dat zag ik, maar 19 minuten is echt te kort om er ook maar iets over te kunnen zeggen.

Maar ervan uitgaan dat een systeem stabiel zou zijn met Word, IE en gamen (de laatste zou ik dan wel wat meer vertrouwen) is niet echt goed.

Ik neem zelf altijd een combo van een aantal programma's:

Ik begin na het succesvol booten met 3 tests in Sisoft Sandra; cpu, memory en multimedia. Daarna Pifast. Daarna een 3dmark2001se benchmark welke gevolgd wordt door 20 loops demo (belast toch het geheugen en cpu samen). Zijn al deze tests goed doorkomen zonder fouten begin ik pas met Prime (Welke ik het liefst minimaal 8 uur wil laten draaien).

Volgens mij heb je dan alles in het systeem wel kunnen testen op eventuele instabiliteit. Vooral Pifast is een goede (en snelle) test om erachter te komen of je systeem wel stabiel is.
Ja ik weet dat 19 min gewoon veel te kort is. Maar heb nog niet de tijd gehad m om veel langer te laten aanstaan. Heb m gisteren wel met 1 onderbreking 4 uur memtest laten doen op 245. Maar das ook nog te kort. Ik zet m zodadelijk ff aan op memtest maar weer, dan maar eens ff 247 doen voor een uurtje of 5/6.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Kan iemand me misschien ff helpen aan een hellfire v3 bios voor een infinity. Misschien dat ie dan wat stabieler wordt. En dan kan ik wat meer met voltages etc. Alvast thnx. Graag dmv een linkje. Mail zet ik niet graag hier neer ivm spam etc. Je kan me ook ff toevoegen bij MSN. Mijn hotmail staat, bij myreact.

[ Voor 13% gewijzigd door Gizzy op 06-04-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik kan hem strax wel ff online zetten. Ik heb overigens niet zulke goeie ervaringen met de Hellfire Rev3. 2x een corrupte bios (maar ik weet niet zeker of het door die bios komt of doordat de plank gewoon niet harder wilde of compleet aan z'n limiet zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Heb de bios al gekregen van Matrix. thnx

PS je bestelling aan fans is binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
je kan er niet meet volts mee instellen, alleen de Vcore optie 1,975 is extra in en 2,00v werkte bij met die bios wel.

Matr1x: morgen ochten krijg je die batch file in je mail ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Heej mensen volgens mij is mijn mem brak geworden of zo? Draaide eerst zonder problemo memtest op 230 @3,3V. Maar nu is het al na 10 min fouten. Heb de mp van 10 naar 9, maar dat hielp niks. Moet ik weer overnieuw beginnen met inbranden of zo?

De warmte is het volgens mij niet. Ik heb gisteren gevoelt na enkele uurtjes memtest op 3,3V en ze waren net lauw. Wat zou ik nu moeten proberen? Kijken hoe hoog ze willen op 3,2V of zo. Of bij 217, maar beginnen met inbranden voor 12 uur op 3,3V?

Heb trouwens vanwege de mem problemen gekeken hoe ver de 2400+ met een hoge MP, en hij deed net 13 * 217 op 1,9V(1,87echt). Nog niet gebenched wederom, maar ja zit nu ff meer met mijn geheugen aan mijn kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Geheugen probjes zijn opgelost. Ben na wat getest tot de conclusie gekomen, dat ik ze allebei gewoon moest omdraaien. Heel raar maar hielp wel. Dus nu kan ik weer rustig gaan proberen waar mijn max ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 20:51
Mijn plank kan nu eindelijk een fatsoenlijke fsb aan. L12 mod en de Hell-Fire turbo bios.
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s304879/263.jpg
Iemand anders nog ervaring met Hell-Fire turbo bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Wat maakte de L12 Mod en Hellfire bios bij jou dan mogelijk? (wat haalde je hiervoor)
Nette score btw.

in stille hoop dat mijn cpu misschien ook wat hogere fsb's wil, op dit moment 190 max :'(

[ Voor 49% gewijzigd door MonkeySandwich op 13-04-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
zonder l12 haalde ik niet eens de 200fsb :+ En throttling staat sowieso uit in die bios. Met de bios van big toe crashte het hele zooitje zodra ik throttling probeerde uit te zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door eR1k op 13-04-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
hmmm, zeer intressant want ik heb dus precies hetzelfde. had jij ook last van lockups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Mythrill schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:09:
hmmm, zeer intressant want ik heb dus precies hetzelfde. had jij ook last van lockups?
Zeer zeker. De enige manier waarop ik in windows kon komen was op 133 x 6, zodra ik ook maar een alpha timing of iets dergelijks veranderde deed hij helemaal niks meer(zonder l12 mod). Heb toen maar snel de l12 mod gedaan want ik was in staat om dit mobo uit het raam te gooien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik heb me nieuwe Bios binnen :-D

ALleen is dit een winbond chip en zit er iets met een S op iemand een idee of dit wel werkt???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
TerraNova schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:15:
[...]

Zeer zeker. De enige manier waarop ik in windows kon komen was op 133 x 6, zodra ik ook maar een alpha timing of iets dergelijks veranderde deed hij helemaal niks meer(zonder l12 mod). Heb toen maar snel de l12 mod gedaan want ik was in staat om dit mobo uit het raam te gooien :Y)
Hmm dat is wel heeeeel ernstig. ik kan eigenlijk alles nog wel draaien zolang mijn fsb niet boven de 175 komt (met een mp van 11).
/me gaat opzoek naar de L12-mod howto en heeft zijn weekend volgepland :9

Terra, welke guide voor de L12 mod heb jij gebruikt, want ik heb er 2 gevonden die verschillend lijken.
iig, de ene forced 166 fsb de ander 200 dus welke kan ik het beste nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door MonkeySandwich op 13-04-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
jemig dat zijn wel erg crappy results, als je je fsb niet eens op 200 krijgt :|

IK zou dan serieues gaan twijfelen of eht bord/CPU wel lekker werkt hoor, zga als iedere normale Barton/T-bred die ik ooit gezien heb redde de 200 gewoon.

Ik zou serieues eens gaan nadenken om het bord te vervangen/repareren of anderswel de CPU

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Beetje lastig als je mobo al volledig geheatsinked is en een vDimm mod heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
ZandBak schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:28:
Ik heb me nieuwe Bios binnen :-D

ALleen is dit een winbond chip en zit er iets met een S op iemand een idee of dit wel werkt???
Iemand antwoord????

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
als DFI het gestuurd heeft wel, maakt weinig uit welk merk die chip is als er maar een goede bios opstaat lijkt me .

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Die hellfire turbo bios... is dar weer een andere dan de rev 2 of de rev 3 ? Ik wil er best even mee spelen maar waar vind ik hem?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Mythrill schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:33:
[...]

Hmm dat is wel heeeeel ernstig. ik kan eigenlijk alles nog wel draaien zolang mijn fsb niet boven de 175 komt (met een mp van 11).
/me gaat opzoek naar de L12-mod howto en heeft zijn weekend volgepland :9

Terra, welke guide voor de L12 mod heb jij gebruikt, want ik heb er 2 gevonden die verschillend lijken.
iig, de ene forced 166 fsb de ander 200 dus welke kan ik het beste nemen.
Mijn l12 mod was die van 200. De hellfire turbo bios kan je op de forums van dfistreet vinden en is de opvolger van de rev3.

[ Voor 3% gewijzigd door eR1k op 14-04-2005 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
sapphire schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:44:
jemig dat zijn wel erg crappy results, als je je fsb niet eens op 200 krijgt :|

IK zou dan serieues gaan twijfelen of eht bord/CPU wel lekker werkt hoor, zga als iedere normale Barton/T-bred die ik ooit gezien heb redde de 200 gewoon.

Ik zou serieues eens gaan nadenken om het bord te vervangen/repareren of anderswel de CPU
Mijn thoroughbred B 1700+ draait nu standaard 9*200. Zonder problemen. Das ook wel een lekkere proc. Ooit bijna verkocht, maar er toen toch maar voor gekozen om 2 sysjes te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
TerraNova schreef op donderdag 14 april 2005 @ 08:48:
[...]

Mijn l12 mod was die van 200. De hellfire turbo bios kan je op de forums van dfistreet vinden en is de opvolger van de rev3.
Ik heb ook nog de tictac bios staan van DFI street forums. Heb ik zelf niet zoveel geluk mee gehad. Draai nu zelf rev3. Maar die is op hoge mhz nog niet helemaal stabiel. Maar weet niet of het aan de bios ligt of dat ik nog te weinig volt overal doorheen jaag. Dus volgende week nadat ik mijn Bachelor Thesis af heb en mijn nieuwe fans binnen zijn, ga ik ff mijn bord weer uitbouwen en fatsoenlijke koelprut tussen de NB en het coolertje douwen. Ik zag trouwens bij mijn eerste bord dat de Zalman NB cooler, niet de hele NBchip bedekt? :? . Tevens komt er een 2e airduct in mijn kast die richt ik dan op het mem en cpu coolblok. Pics komen dan ook wel tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
TerraNova schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:43:
Mijn plank kan nu eindelijk een fatsoenlijke fsb aan. L12 mod en de Hell-Fire turbo bios.
........./url]]
Iemand anders nog ervaring met Hell-Fire turbo bios?
Mooie OC, misschien dat ik die Turbo Bios toch maar eens moet proberen. B)
Ik neem dat je je Xp-M onder WC hebt zitten? NM

edit:

Zag in je sig dat he machII hebt. Vraag me af wat mijn procje onder zo'n beestje doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Gizzy op 14-04-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Mijn proc doet 3,2ghz onder de prom. Wilde alleen even kijken hoe ver mijn fsb kon komen :D

edit: Voor degene die de bios niet kunnen vinden is hier de oplossing :+

Hellfire's Infinity Turbo Bios :
http://www.geocities.com/kitkat_aroi/N24ID619-TT.zip

Hellfire's Lanparty Turbo Bios :
http://www.geocities.com/kitkat_aroi/N24LD619-TT.zip

[ Voor 61% gewijzigd door eR1k op 14-04-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:39
Ik wil dit moederbord 2e hands gaan kopen. Het wordt een muziek produceer bakje. Een goede videokaart is dus niet van belang. Nu heb ik dit ding nog liggen:

http://www.sk-branik.si/s3savage.jpg

gaat dit werken in dit moederbord? Er staat namelijk niets in de mobo specs vermeldt over voltages etc.

edit: een beetje offtopic, maar om er nou een hele nieuwe post voor te starten :|

[ Voor 25% gewijzigd door savale op 14-04-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
savale schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:46:
Ik wil dit moederbord 2e hands gaan kopen. Het wordt een muziek produceer bakje. Een goede videokaart is dus niet van belang. Nu heb ik dit ding nog liggen:

http://www.sk-branik.si/s3savage.jpg

gaat dit werken in dit moederbord? Er staat namelijk niets in de mobo specs vermeldt over voltages etc.

edit: een beetje offtopic, maar om er nou een hele nieuwe post voor te starten :|
dat gaat werken :) is gewoon een 1.5 V kaart maar waarom dit bord neem een asus k8n met een 2800+ lekker stabiel en veilig dit bord is niet altijd zo stabiel als je denkt

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
ZandBak schreef op donderdag 14 april 2005 @ 23:48:
[...]

dat gaat werken :) is gewoon een 1.5 V kaart maar waarom dit bord neem een asus k8n met een 2800+ lekker stabiel en veilig dit bord is niet altijd zo stabiel als je denkt
asus k8n + 2800+ zal wel wat duurder zijn en niet stabiel?

Ik heb absoluut geen problemen met mijn infinity. Als je niet gaat overclocken zul je helemaal niet snel problemen ondervinden.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Ik heb reeds complete threads doorgenomen over de lanparty, omdat ik mijn mobo niet kappot wil maken met vmods. Ik heb nog wel een paar vraagjes waar niet eenduidig een antwoord op was te vinden. Het gaat dus over VR's (van die verstelbare weerstanden). Na wat research ben ik erachter gekomen dat je dat schroefje op de weerstand linksom moet draaien om de weerstand maximaal te maken, om deze vervolgens in kleine stapjes rechtsom te draaien om de weerstand te verlagen en het voltage te verhogen. Ik heb dit besproken met JackOlantern en hij zei dat dit theoretisch gezien klopt, maar dat er nog een addertje onder het gras zit. Zodra je aan het verkeerde pootje soldeert kan het zijn dat je door rechtsom te draaien maximale weerstand krijgt in tegenstelling wat ik voorin deze post verteld had. Om er even zeker van te zijn wil ik dus van jullie weten aan welk pootje ik het draadje naar de ground moet doen en aan welk pootje ik het draadje naar de desbetreffende chip op het mobo moet doen, zodat linksom draaien de weerstand maximaal maakt en rechtsom de weerstand verlaagt.

Even voorbeeldje hoe die dingen eruit zien (let niet op mijn uber paint skillz :+ )
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s304879/vr.jpg

Ik wil dus een voeding op mijn moederbord aansluiten en er verder alle onderdelen uit halen om het vcore voltage ed te lezen met mijn multimeter. Ik wil dus voorkomen dat daar plotseling 2,7 volt op staat doordat ik het schroefje op de VR de verkeerde kant op heb gedraaid.
Alle hulp is welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Eh, het maakt toch niet uit welke kant je waarop soldeert... weerstand is weerstand (voor zover ik weet). En anders gewoon even doormeten met een voltmeter als je de potmeter gesoldeert hebt, dan zit je sowieso goed ;)

* ephymerous gaat morgen Vdimm mod op de Lanparty solderen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
ephymerous schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:30:
Eh, het maakt toch niet uit welke kant je waarop soldeert... weerstand is weerstand (voor zover ik weet). En anders gewoon even doormeten met een voltmeter als je de potmeter gesoldeert hebt, dan zit je sowieso goed ;)

* ephymerous gaat morgen Vdimm mod op de Lanparty solderen :)
Zou je me misschien wat foto's en een korte beschrijving willen mailen, ik ben namelijk heel erg benieuwd :D

edit: ik was net nog wat aan het rond snuffelen op xtremesystems en kijk eens wat ik tegenkwam:
http://www.xtremesystems....d.php?p=550144#post550144
Deze kerel heeft nog een beter score dan Fewture. Ik denk dat die Electroid dan de #2 axp heeft onder SAE. Oud nieuws maar ik wist het in ieder geval nog niet :P

[ Voor 27% gewijzigd door eR1k op 15-04-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

PASware schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 00:32:
Als je niet gaat overclocken zul je helemaal niet snel problemen ondervinden.
Precies. Zo stabiel als het maar kan. Buiten de specs gaan werken is altijd risicovol, niet alleen bij deze plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik zal even de vDIMM mod als voorbeeld nemen:
Een variabele weerstand heeft 3 pootjes, het middelste pootje is de ground. Dan kun je zelf kiezen of je het bovendste of het onderste pootje wil gebruiken.
Draai de weerstand helemaal naar 1 kant en meet met een weerstandsmeter de pootjes die je wilt aansluiten. Als deze de maximale (of bijna) aangeeft van de weerstand staat hij goed. Meet je een weerstand van rond de 0 Ohm dan moet je de de vr naar de andere kant dicht draaien.
Je zult ook zien dat als je het onderste ppotje meet en deze geeft 0 Ohm aan en je meet dan het bovenste pootje die zal dan de maximale weerstand weergeven de pootjes zijn dus gespiegeld.
Succes met modden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TerraNova schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:35:
Mijn proc doet 3,2ghz onder de prom. Wilde alleen even kijken hoe ver mijn fsb kon komen :D

edit: Voor degene die de bios niet kunnen vinden is hier de oplossing :+

Hellfire's Infinity Turbo Bios :
http://www.geocities.com/kitkat_aroi/N24ID619-TT.zip

Hellfire's Lanparty Turbo Bios :
http://www.geocities.com/kitkat_aroi/N24LD619-TT.zip
Die heb ik erop en ik kom met mn 2600+ M niet boven de 2400 mhz uit :'(

[ Voor 3% gewijzigd door h3ll op 15-04-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
hij heeft een prom, en misschien heb jij een rotte 2400+ ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
TerraNova schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:07:
[...]

Zou je me misschien wat foto's en een korte beschrijving willen mailen, ik ben namelijk heel erg benieuwd :D

edit: ik was net nog wat aan het rond snuffelen op xtremesystems en kijk eens wat ik tegenkwam:
http://www.xtremesystems....d.php?p=550144#post550144
Deze kerel heeft nog een beter score dan Fewture. Ik denk dat die Electroid dan de #2 axp heeft onder SAE. Oud nieuws maar ik wist het in ieder geval nog niet :P
Zal morgen wel even fototje maken :) Maar zo duidelijk als in Startpost staat is duidelijk genoeg toch? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
vDIMM is vrij eenvoudig. Plak alles wat je niet moet solderen af met schilderstape dan weet je zeker dat je geen kortsluiting maakt.
vDD durfde ik niet te doen aangezien ik een paar weken daarvoor een gelijksoortige mod op mijn geforce 6800LE probeerde te doen en deze dus gigantisch fout soldeerde. Gevolg, een dode videokaart zonder garantie :X

tip: gebruik als kabeltjes de rode en witte draadjes uit de audiokabeltjes die bij cdrom/dvd spelers worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik heb zojuist de L12 pinmod gedaan en het heeft mij geen fuck geholpen :( Ik krijg meteen lockups in memtest86+ test 5 (6%) eerste keer kwam hij tot 86%. Ik heb van 1.6 tot 1.75 volt op de cpu getest en het helpt niks :/
Ik zit dus weer zwaar te balen omdat ik hierdoor een kleine hoop had dat het wel zou lukken.
Hellfire turbobios heeft ook niet geholpen

oops. sorry van dubbelpost

[ Voor 13% gewijzigd door MonkeySandwich op 15-04-2005 20:49 . Reden: hellfire turbo bios geflashed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

zo eindelijk mijn lanparty up and running, nu eerst sp2 installeren en dan die turbo bios en eens kijken wat mijn bartonetje wil.

offtopic:
eerste post in tijden

[ Voor 17% gewijzigd door ikman op 15-04-2005 21:13 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Mythrill schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:18:
Ik heb zojuist de L12 pinmod gedaan en het heeft mij geen fuck geholpen :( Ik krijg meteen lockups in memtest86+ test 5 (6%) eerste keer kwam hij tot 86%. Ik heb van 1.6 tot 1.75 volt op de cpu getest en het helpt niks :/
Ik zit dus weer zwaar te balen omdat ik hierdoor een kleine hoop had dat het wel zou lukken.
Hellfire turbobios heeft ook niet geholpen

oops. sorry van dubbelpost
Als je in je bios gaat en je doet load failed/optimized settings zie je dan ook daadwerkelijk (166/200) fsb staan? Want het is in principe wel vreemd dat je setup instabieler wordt, want de bedoeling van de mod is juist dat het hele zaakje juist stabieler wordt.
hij heeft een prom, en misschien heb jij een rotte 2400+
Hij heeft een 2600xpm :+

[ Voor 7% gewijzigd door eR1k op 15-04-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
TerraNova schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:37:

Als je in je bios gaat en je doet load failed/optimized settings zie je dan ook daadwerkelijk (166/200) fsb staan? Want het is in principe wel vreemd dat je setup instabieler wordt, want de bedoeling van de mod is juist dat het hele zaakje juist stabieler wordt.
Mijn mobile bootte nu op een fsb van 200 ipv 100 wat hij normaal deed alleen was hij nog steeds net zo onstabiel. (ik heb een amd xp-m 2400+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

nou ik krijg hem niet stabiel, maakt niet uit hoeveel volt of timings of cpu of geheugen.
dus ik hoop dat het aan de bios ligt

als ik een filmpje draai dan stopt windows player en als ik dan in taakbeheer hem wil beeindigen gebeurter niks, tevens zie ik bij prestatie dat alles blank is(ik krijg alle tekst maar geen cijfers en procenten)

nu eerst maar eens een orginele bios proberen.

spec
lanparty b
xp-m 2600+
xp 3000+
mushkin pc3500 lv2 2x256mb
9600xt
prom mach2st

edit yep lag aan de bios, draait nu prima met standaard bios. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door ikman op 16-04-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Optimized defaults nogmaals geladen maar nog steeds geen effect. Ik blijf lockups houden zelfs op 6x200.

[ Voor 9% gewijzigd door MonkeySandwich op 16-04-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Dat is wel klote

Welk bios gebruik je eigenlijk?

helfire turbo bios

Dat zou toch geen problemen mogen geven. Maar ik vind het echt raar dat je zulke fsb problemen hebt: ik haal zelfs met het standaart bios en zonder 166/200 FSB mod 240Mhz fsb. Je Proc moet het makkelijk kunen en je geheugen ook. Dus dan lijkt je bord mij de boosdoener. Maar ik weet niet of het aan koeling van de north/southbridge ligt of dat je bord gaar is.

[ Voor 80% gewijzigd door martijn_tje op 16-04-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Hellfire turbo, sinds gister. Daarvoor hellfire rev. 3 het is echt z vaag. Hoe toevallig kan het zijn dat iemand 2 cpu's koopt (niet tegelijk) en deze allebei waardeloze fsb's halen.
Ben nu even op wat hogere voltages aan het testen. Chipset loopt op 1.8 en me core op 1.75 tot nu toe 5 passes in memtest test 5 (8x200).
Dat is al 500% verder dan gister dus :P

8x200 was stabiel op de genoemde votages. ik ben nu aan het testen op 9x200
Ook 9x200 is rete stabiel op naar de 10x200
10x200 loopt meteen vast :/ en 9x205 ook :X

[ Voor 35% gewijzigd door MonkeySandwich op 16-04-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Ik ken niet jouw hele verhaal, maar heb je toevallig ook problemen met hoge mp en lage fsb ?

Zelf heb ik dus een 2600 xp-m, die over de 200mhz fsb ook raar gaat doen.. 200x12 geeft dzelfde problemen als 133x18 maar ik kan gewoon niet geloven dat mn cpu rot is :(

[ Voor 49% gewijzigd door h3ll op 16-04-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Waarmee test jij? Prime95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Ryan666 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:44:
Ik ken niet jouw hele verhaal, maar heb je toevallig ook problemen met hoge mp en lage fsb ?

Zelf heb ik dus een 2600 xp-m, die over de 200mhz fsb ook raar gaat doen.. 200x12 geeft dzelfde problemen als 133x18 maar ik kan gewoon niet geloven dat mn cpu rot is :(
Is er wel genoeg airflow over je south en north bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
TerraNova schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 19:07:
[...]

Is er wel genoeg airflow over je south en north bridge?
Jep, heb zowiezo de std. northbridge koeler op de southbridge geplakt.. en op de northbridge een zalman (die blauwe) geplakt.. Voor de southbridge heb ik een 92mm staan, voor de northbridge en cpu hangt een 120mm met dikke flow..
Khad wat specs bekeken van andere mensen met dezelfde stepping als ik en die draaien 2500+, maja of dat wat zegt :\
@Mythrill: Ik test met vanalles.. dat ding heeft zowiezo 24 uur per dag een 100% door RC5-72 koetje, maar dat is het probleem niet.. Hij draait gewoona altijd 100% maar als ik dan opeens ga internetten ofzo krijg ik van die wazige firefox errors, m.b.t. de cpu, hij laat dan een amd code zien..

[ Voor 35% gewijzigd door h3ll op 16-04-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik heb de sweetspot van me cpu gevonden. Op een erg hoge 1.9 volt op de core en 1.8 op de chipset draai ik op dit moment memtest stabiel op 9x230 met strakke timings. Nu kan ik eindelijk is beginnen met echt overclocken van het beesje B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Mja werd wel tijd want 2000 mhz is ook niks he :P
K moet echt hoger kunnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44

OcGuru

Giulietta Qv

Zo, heb ff een mailtje gestuurd voor een nieuwe bios chip, Hopelijk brengt die weer me infinity tot leven :+

Kan ik me mem ( twinmos sp utt) eens testen op 3.3 volt :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door OcGuru op 16-04-2005 21:49 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ryan666 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:42:
Mja werd wel tijd want 2000 mhz is ook niks he :P
K moet echt hoger kunnen :'(
Ik heb niet met een hoge mp getest nee. Je zou de L12 pinmod kunnen proberen het heeft mij en Terra iig zeker geholpen.

linkje (MOBILE 200FSB connect ah30 to ah28)

Let wel op dat je bij het opstarten waarschijnlijk niet stabiel bent (probeer memtest86+ test 5 maar 10x of meer te halen) je zult dus nog veel met je voltages moeten gaan spelen.

Begin door je failsafe/optimized settings te laden en probeer hem dan stabiel te krijgen met een fsb van 200Mhz. Memory timings en een hogere multiplier (gebruik bv eerst een mp 8x) worden pas intressant zodra je een beetje aan het overclocken bent.
De aanhouder wint is bij mij ook maar weer gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Mythrill schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:17:
Ik heb de sweetspot van me cpu gevonden. Op een erg hoge 1.9 volt op de core en 1.8 op de chipset draai ik op dit moment memtest stabiel op 9x230 met strakke timings. Nu kan ik eindelijk is beginnen met echt overclocken van het beesje B)
Gefeliciteerd man! Laat de benchies maar komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Infinity met hellfirebios haal ik nu zonder prob fsb 230 ... en de cpu is een barton 2800+ voltage 1.7v

eind deze week ga ik een szien wat er verder uit te halen is ... als koeling Aercool DP102 met 1 fan er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik lees mindere ervaringen over de Turbo bios. Veel lockups en lagere oc-resultaten. Heeft iemand hier al betere resultaten behaald met deze bios dan met de HFrev.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
rev3 is beter, merk geen verschil in stabiliteit maar ik heb wat vergelijkende tests gezien waar de memory bandwith een stuk lager was bij de turbo dan bij de rev3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Mythrill schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:19:
rev3 is beter, merk geen verschil in stabiliteit maar ik heb wat vergelijkende tests gezien waar de memory bandwith een stuk lager was bij de turbo dan bij de rev3.
Het lijkt er in ieder geval op dat rev3 voor minder coldboot problemen zorgt dan de turbo versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
als ik dat zo zie dan hou ik voorlopig maar rev3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Ik merk geen verschil, heb eerst de originele bios gedraaid, toen nieuwe van DFI zelf, en nu turbo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Voor mensen die het net als ik moeilijk vinden om op kleine smd's te solderen maar toch een vcore mod willen is hier de oplossing. Check it out B)

http://www.tictac.katrour...Content&pa=showpage&pid=4

Pencil mod :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
TerraNova schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:22:
Voor mensen die het net als ik moeilijk vinden om op kleine smd's te solderen maar toch een vcore mod willen is hier de oplossing. Check it out B)

http://www.tictac.katrour...Content&pa=showpage&pid=4

Pencil mod :Y)
Goed bezig _/-\o_

Ik probeer het na m'n toets week uit. M'n mobile lijkt van erg veel voltage te houden (tussen 1,8 en 2 volt 230Mhz winst), en misschien kan m'n BH6 ook nog wat extra prik gebruiken.
I manage to get 3.8-3.9V vdimm with this mod
:P nog iemand een gebakke reepje :9

[ Voor 19% gewijzigd door martijn_tje op 18-04-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
martijn_tje schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:30:
[...]
Goed bezig _/-\o_

Ik probeer het na m'n toets week uit. M'n mobile lijkt van erg veel voltage te houden (tussen 1,8 en 2 volt 230Mhz winst), en misschien kan m'n BH6 ook nog wat extra prik gebruiken.

[...]
:P nog iemand een gebakke reepje :9
Ik ga voor de vdimm maar de conventionele methode gebruiken waarbij geen potlood aan te pas komt :> en ik denk dat op 3,8 volt eerder je moederbord dan je ram gefrituurd is :+

[ Voor 10% gewijzigd door eR1k op 18-04-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Op zich zitten er al 24 heatsinkjes op m'n bord, kamer ventilator er tegen aan en de v-reg chip in de gaten houden.

Met een dunner potloodstreepje zal de v-ddr ook wel minder omhoog gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Misschien een beetje een domme vraag, maar waar zit precies dat meet punt waar je de vcore met je multimeter kan meten? :/

OT: ik heb gisteren de heatspreaders van mijn bh5 eraf gehaald maar het heeft geen effect gehad (geen exta mhz'en) :( Kunnen jullie wel hoger dan 260+ komen zonder heatspreaders?

[ Voor 43% gewijzigd door eR1k op 19-04-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

ik kreeg mijn bh5jes tot 260 met heatspreaders alleen was dat niet stabiel.
voor de rest heb ik gemerkt dat ze zonder heatspreaders warm worden en met heet heatspreaders.

[ Voor 6% gewijzigd door ikman op 19-04-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

TerraNova schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:33:
Misschien een beetje een domme vraag, maar waar zit precies dat meet punt waar je de vcore met je multimeter kan meten? :/

OT: ik heb gisteren de heatspreaders van mijn bh5 eraf gehaald maar het heeft geen effect gehad (geen exta mhz'en) :( Kunnen jullie wel hoger dan 260+ komen zonder heatspreaders?
Ik denk dat je plank zo rond de 260fsb ook wel de beperkende factor aan het worden is zonder mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
sapphire schreef op donderdag 07 april 2005 @ 00:54:

Matr1x: morgen ochten krijg je die batch file in je mail ;)
Volgens mij is dat mailtje lost in oblivion :z

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
deze week komt mijn 2e hands lanparty rev B. icm 2500+
Het hele setje zal verwelkomt worden door een leuk waterkoeling setje en 2 reepjes gskill pc4400 welke ik van mijn athlon64 ga gebruiken. Ben benieuwd wat we eruit kunnen persen :P
Kan ik eventjes mijn Athlon 64 voor het nuttige werk gebruiken en lekker klooien met dit bordje.
Dus binnenkort resultaten hoop ik :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leth/got/lanparty/DSCF0008%20(Large).JPG
oja iemand weet of dit op mijn NB gaat passen? is officeel voor een ati radeon 9800
Dit weet ik er ook nog van:
Het koelblokje is 7,7 cm in het vierkant (het koper van het blok), en de bevestigingsgaten zitten 5,5 cm bij elkaar vandaan (hart - hart). In de bijlage heb ik 2 detailfoto's van de blokjes gedaan. Als ik dichterbij kwam werd de foto te wazig, dus die heb ik niet bijgevoegd - maar op deze foto's kun je het blokje goed zien.

[ Voor 42% gewijzigd door savale op 19-04-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Past op NB.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
LOL nu heb ik eens jullie hupl nodig
Kan iemand mij HW doctor van de driver CD mailen/uploaden ?
Ik heb deze namelijk nodig in een andere pc en de versie's die ik op Inet vind werken allemaal niet :(
Maar die van die op de Infinity/Lp driver cd wel.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
www.team-ktc.nl/sapphire.rar

Zeg ff wanneer je hem binnen hebt dan hoef ik het niet voor altijd erop te laten staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
THNX Dude !!
hij mag eraf, staat veilig op me schijf en werkt perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 20-04-2005 15:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
NP :D
Ik merk nu wel goed dat mn NB op 200mhz fsb n stukkkkkk warmer wordt dan op 166 :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Wat heb je gedaan om hem stabiel op 200 te krijgen, ook de L12 mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Nee op 200 issie al stabiel, maar als ik daarover heen ga issie echt niet meer stabiel :S Daarom kom ik ook niet verder dan 2400 mhz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Ryan666 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:40:
Nee op 200 issie al stabiel, maar als ik daarover heen ga issie echt niet meer stabiel :S Daarom kom ik ook niet verder dan 2400 mhz..
Tijd voor een l12 mod dus :D Echt een makkie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Ja ok maar of het zoveel helpt denk je?? Als ik met mn MP clock kom ik ook niet verder dan 2400 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Ryan666 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:47:
Ja ok maar of het zoveel helpt denk je?? Als ik met mn MP clock kom ik ook niet verder dan 2400 :'(
Helpt zwaar veel kijk maar naar mithrill en ik :D Zelfs SAE zegt dat het de totale stabiliteit ten goede komt.

edit: Heb net nog ff een leuke tijd weg gezet met een zwaar vervuild OS. zaterdag is het vmod tijd en komt er een schoon OS, kijken hoe ver we dan komen :D

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s304879/pifast8.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door eR1k op 20-04-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
W00t! 46 sec rond, netjes _/-\o_

offtopic:
Ik heb zelf geen tijd gehad om verder te tweaken, moet even een pc voor de buren fixxen met win98 :r uiteraard een hoop gezeur met drivers. Ook hebben ze een multi pc modem aangeschaft die niet goed werkt, een of ander merkloos ding met een halve handleiding enzo. Het admin password staat niet eens in de handleiding dus kan ik niet inloggen om instellingen te doen.

[ Voor 86% gewijzigd door MonkeySandwich op 20-04-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Netjes ja, wat voor clock haalde je voor de pinmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Toch blijf ik het vreemd vinden. Die pinmod zou helemaal niet werken op de DFI, wel op alle andere planken, maar de praktijk blijkt anders uit te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Ryan666 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:57:
Netjes ja, wat voor clock haalde je voor de pinmod?
8x 133, alle andere instellingen crashten. L12 mod was toen echt mijn laatste hoop, want anders had ik heb RMA gestuurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Mja, toen ik mn cpu binnen kreeg waren er n aantal pinnetjes scheef, heb ik recht moeten buigen enzo.. hopenlijk heeft dat geen invloed op mn OC, contact = contact, boeit niet of de pinnetjes dan scheef zijn.. Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ryan666 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:16:
Mja, toen ik mn cpu binnen kreeg waren er n aantal pinnetjes scheef, heb ik recht moeten buigen enzo.. hopenlijk heeft dat geen invloed op mn OC, contact = contact, boeit niet of de pinnetjes dan scheef zijn.. Of zie ik dit verkeerd?
Dat zal geen probleem vormen zolang ze niet afbreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ryan666 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:16:
Dat had ik ook, toen ik mijn mobile binnen kreeg en uit de tray haalde liet ik m uit me handen vallen :o Er was toen 1 pinnetje krom, weer een beetje terug gebogen en heel voorzichtig in de socket gedaan en toen de klem dicht gedrukt. Nu zijn ze weer recht bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

wie gebruikt hier de onboard sata van een lanparty.
ik heb het geprobeert maar ik krijg het niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
ik heb jaar lang 2 poorten ervan gebruikt. zo stabiel als een huis :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

nou ik heb 3 schijven er aan gehangen en er gebeuren rare dingen van vast lopers tot het spontaan verdwijnen van schijven en meer.

bij mijn infinity heb ik nergens last van gehad met 2 schijven, dus ja raar.

maar met 2 sata kaarten werkt het prima mijn kast word er alleen zo vol van.

[ Voor 16% gewijzigd door ikman op 21-04-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Pinmod gedaan en nu kan ik gelukkig weer 2400mhz draaien, t wordt tijd dat ik es goed geheugen krijg en fatsoenlijk met de fsb kan clocken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Ryan666 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:14:
Pinmod gedaan en nu kan ik gelukkig weer 2400mhz draaien, t wordt tijd dat ik es goed geheugen krijg en fatsoenlijk met de fsb kan clocken :D
Verstandige keuze ;) Was niet zo moeilijk denk ik he. Ik hoop dat je er betere clocks door krijgt :D

edit! Weet iemand waar ik de vcore kan aflezen met mijn multimeter, ik kan het nergens vinden :+

[ Voor 13% gewijzigd door eR1k op 21-04-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Hmm tot nu toe nog geen verandering, alleen dan dat ik 2400 weer kan draaien.
Hopen dat als ik nieuw geheugen heb dat ik bv 250 x 10 kan draaien, dus met een lage mp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Zo ff die vdimm mod gedaan. Had er eerst een 100k vr voor gebruikt, bleek dat de maximale weerstand van dat ding niet verder kwam dan 80k welke resulteerde op een standaard vdimm van 3,3v. Dan kan gewoon niet de bedoeling zijn dus ik heb er een 500k weerstand tussen gedaan (lekker veilig :+ ) en nu is de standaard vdimm waarde 3.0 :D
Ik had echter geen 2b poltood thuis liggen dus de vcore pencil mod doe ik morgen wel even (is echt zo gebeurd) en nu ga ik mijn pc weer assembleren. Hopen dat alles nog werkt O-) Ik laat het jullie weten !

Update: De mods hebben me zowel op de cpu als op de mem dikke extra mhz opgeleverd. Die vcore pencil mod is echt een makkie _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door eR1k op 24-04-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44

OcGuru

Giulietta Qv

Net ff me infinity getest met een nieuwe bios chip en hij doet het weer _/-\o_ Dit keer laat ik gewoon de standaard bios erin , want volgens mij heb ik een curupte bios gekregen door een modded bios van hellfire. Anyway, nu eerst ff mem mem testen @ 3,3 volt :+ 8)7

Nog meer mensen slechte ervaringen met hellfire modded bios'en voor de dfi NFII :o ?

[ Voor 15% gewijzigd door OcGuru op 24-04-2005 22:29 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Ja hoor, hiero. Alleen maar goede ervaringen eigenlijk. Ik heb nooit wat anders gebruikt namelijk. Alleen maar die hellfire versies. Oke in't begin heb ik 1 keer moeten hotflashen maar das een eitje. Momenteel gebruik ik de laatste hellfire turbo bios, die werkt wel oke. Ik heb m'n systeem nu stabiel draaien op 11,5x240 (ongemod, behalve de warmods) op cpc on met strakste timings.

Geheugen draait met deze settings op 3,10vddr.

[ Voor 8% gewijzigd door TheWizzard op 25-04-2005 10:37 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Had 1 keer een hellfire erin geflasht met floppy, wat dus verkeerd ging, toen ff een verse bios geregeld, en in windows de verse bios er uit gewipt en de oude corrupte met winflash alsnog naar een hellfire bios geflasht ;) En toen ging het prima.
Zolang je maar een backup biosje hebt is er niks aan de hand. En zolang je maar netjes omgaat met je bios, dus niet meteen met een vers geflashte bios zwaar overclocken, maar eerst safe settings laden etc.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste