te weinig info
waarschijnlijk een DNS probleem.
maak je gebruik van een DNS server thuis? , wat is je client config?
Het gekke is, m'n laptop (welke ook aangesloten is op domein) loopt wel lekker snel.richardkraal schreef op 12 oktober 2004 @ 19:52:
te weinig info
Ik gebruik geen DNS server.
Ik heb Windows XP PRo draaien, schone installatie.
Als je op een netwerk zit en meerdere computers gebruiken NetBUI (als ik het goed herinner) dan kan dat het oostarten vertragen. Ze gaan dan allemaal met elkaar zitten overleggen.
Verwijderd
Natuurlijk gebruik je DNS. Active Directory werkt niet zonder DNS. Welke DNS-serveradressen heb je ingesteld op je client?
De client krijgt een ip van de adslrouter, deze is nl. DHCP server.Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 21:25:
Natuurlijk gebruik je DNS. Active Directory werkt niet zonder DNS. Welke DNS-serveradressen heb je ingesteld op je client?
Daar staat als
Primary DNS Server: 62.58.50.5
Secondary DNS Server: 62.58.50.6
Ofwel, de DNS servers van Zonnet.
Maar iets zegt me dat je dit niet bedoelt, is dat zo?!
Welke Rol speelt Windows 2003 in jouw netwerk.
DomeinServer, oke
Zorg ervoor dat jouw clients geen IPadressen meer krijgen van het modem, maar zet de DHCP aan op de server, voer als primaire DNSserver de serverIPadressen in en zet dan die 2 van zonnet als secundaire en third DNSserver.
Dan zal het een stuk sneller gaan
DomeinServer, oke
Zorg ervoor dat jouw clients geen IPadressen meer krijgen van het modem, maar zet de DHCP aan op de server, voer als primaire DNSserver de serverIPadressen in en zet dan die 2 van zonnet als secundaire en third DNSserver.
[ Voor 76% gewijzigd door Vorkie op 12-10-2004 23:29 ]
Dit heb ik gedaan, maar nog steeds werkt het niet lekker.Vorkie schreef op 12 oktober 2004 @ 23:27:
Welke Rol speelt Windows 2003 in jouw netwerk.
DomeinServer, oke
Hij laadt nog even lang.
Verwijderd
Als je het een beetje netjes wil aanpakken configureer je DNS-forwarders op je Windows Server 2003-bak: [rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]. Dan dus gewoon het IP-adres van die server instellen als DNS-adressen op je client(s).
Wat doet die 2003-bak verder? Hij draait dus Active Directory en jij logt met je client(s) in op dat domein? Welke Netlogon-meldingen staan er in je Event Viewer (zowel client als server dus)?
Wat doet die 2003-bak verder? Hij draait dus Active Directory en jij logt met je client(s) in op dat domein? Welke Netlogon-meldingen staan er in je Event Viewer (zowel client als server dus)?
Maar hoe verklaren jullie dan dat mijn laptop wel goed start?
Hij hangt in 't zelfde domein en ik log met dezelfde naam in, al moet dat verder ook niet uitmaken want ik ben dan nog niet eens ingelogd.
Voor de herinstallatie werkte hij volgens mij ook beter.
Hij hangt in 't zelfde domein en ik log met dezelfde naam in, al moet dat verder ook niet uitmaken want ik ben dan nog niet eens ingelogd.
Voor de herinstallatie werkte hij volgens mij ook beter.
Heeft iemand misschien een oplossing?
Verwijderd
Trage netwerkvebindingen bouwen met 2000 en XP ligt in het algemeen aan DHCP.
Het komt er dan meestal op neer dat 1 of meerdere adapters geen ip of traag een ip toegewezen krijgen.
Heb je nog ongebruikte netwerk adapters in je XP configuratie ?
zo ja disable ze dan gewoon zodat ze niet gaan proberen op je netwerk te komen.
een loopback interface of bridge interface kunnen het ook al doen.(Ik bedoel hier de loopback interface driver die je kan installeren los van die die je niet kan configureren)
DNS zal je connectie opbouwen niet vertragen alleen je responce later kan daar trager worden aangezien DNS niet wordt gebruikt bij het netwerk verbindingen opzetten aan gezien het alleen maar het opbouwen is van de ip verbinding en niet naar het zoeen van een domein controller endergelijke.
Als het nou niet te vinden is (geen extra netwerk adapters) moet je toch gaan kijken naar DHCP van je ADSL lijn als die traag is heb je het ook al en daar zal weinig aan te veranderen zijn.
Hoop dat het een beetje helpt en sorry als het soms wat moeilijk te begrijpen is lange nacht geweest net thuis van mijn werk...
Het komt er dan meestal op neer dat 1 of meerdere adapters geen ip of traag een ip toegewezen krijgen.
Heb je nog ongebruikte netwerk adapters in je XP configuratie ?
zo ja disable ze dan gewoon zodat ze niet gaan proberen op je netwerk te komen.
een loopback interface of bridge interface kunnen het ook al doen.(Ik bedoel hier de loopback interface driver die je kan installeren los van die die je niet kan configureren)
DNS zal je connectie opbouwen niet vertragen alleen je responce later kan daar trager worden aangezien DNS niet wordt gebruikt bij het netwerk verbindingen opzetten aan gezien het alleen maar het opbouwen is van de ip verbinding en niet naar het zoeen van een domein controller endergelijke.
Als het nou niet te vinden is (geen extra netwerk adapters) moet je toch gaan kijken naar DHCP van je ADSL lijn als die traag is heb je het ook al en daar zal weinig aan te veranderen zijn.
Hoop dat het een beetje helpt en sorry als het soms wat moeilijk te begrijpen is lange nacht geweest net thuis van mijn werk...
Stel eens alles handmatig in, je ip adres, subnetmask en default gateway en natuurlijk je dns servers. Als het netwerk voorbereiden dan nog langzaam gaat, dan wacht je pc waarschijnlijk op een ander protocol, of wacht hij op een service die gestart moet worden, die zijdelings met het netwerk te maken heeft en je misschien niet eens gebruikt.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Pagina: 1