Prob. Powercolor Rad9600Pro doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
Zit met een best wel groot probleem.

Heb een week of twee geleden een PC gebouwd voor mn buurjongen:
A7V600-X met XP2800+ (boxed coler)
512MB DDR PC3200
Powercolor Rad9600Pro (Catalist 4.10 beta)
SATA 120Gig HDD (seagate)
DVD writer
Qtec 550W voeding
Ale nieuwe drivers geinstalled.
Niks overgeklokt.

Alles werkte goed (na uren memtest, koetje en 3dmark te hebben gedraait. Zo test ik PCs voor ze de deur uit gaan)

Nu kwam hij eergister bij me dat zn monitor uitviel tijdens een partijtje C&C Generals Zero Hour. Na een reste werkte het allemaal weer normaal. Hij kon de Sims2 gewoon spelen zonder uitval.

Gister stond hij aan de deur dat het weer was gebeurt. Bij een potje C&C viel hij weer uit. We hebben toen es met andere games geprobeert (Warhammer viel ook weg na 1u) Vreemde is dat bij de Sims 2 (na geruime 3u gamen) niks gebeurde.

We hebben toen zijn kaart in mijn systeem gezet (P4S533 met P4 1800@2400, 512MB Ram, 240Gig HDD, Qtec 550W en alerhanden)

We hebben uren C&C gespeeld zonder enkele problemen.

Om de VGA helemaal uit te sluiten heb ik toen mijn kaart (Rad9800Pro) in zijn PC gedaan. Ook toen konden we uren gamen zonder probs.

Om alles uit te sluiten heb ik toen zn PC helemaal opnieuw geinstallerd. Omdat het al vrij laat was zijn we toen gestopt.

Vandaag gaat hij weer C&C installeren en na een half uurtje game weer de monitor op zwart en een hangend systeem??

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen testen, want ik weet het echt niet meer.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Warmte?
C&C is net als Warhammer, een cpu & mem intensief spelletje.
Een rts heeft nu eenmaal veel berekeningen nodig.

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
CPU zeker niet. Die word niet warmer dan 51 graden (gemeten met asus probe en MBM)

De vga kan ik niet direct meten maar zal es proberen.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
De warmtecontrolle is makkelijk, zet er een tafelfan tegen :)

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
Gisteren weer uren getest (ook nog maar es een memtestje gedraait) maar niks veranderd.

Warmte is nu echt uitgesloten (staande ventilator erop laten blazen en nog viel die uit)

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb je al je drivers geinstalleerd? Zowel mobo als vga enzovoorts?

(dan bedoel ik de nieuwste en niet vanaf een cd-rommetje die bijgeleverd wordt?)

Self reflection is the school of wisdom

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Check de ASUS website misschien is het een Mobo/VGA combo die fout gaat altijd en bekend is :?

* nero355 herinnert zich dat er een mobo was die dit had maar welke ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 16-07 14:52
Miischien de agp poort op 4x & fastwrites uit?

Ik kan me niet voorstellen dan een 9600pro zich he-le-maal te pleuris werkt voor een proje C&C generals en zo warm word dat ie uitvalt.

Houd je voedings lijnen eens in de gaten en geef je agp poort wat mee 'umpf' als deze teveel shcommelen.(Bekend probleem bij q-tec voedingen, hoewel de mijne werkt als een zonnetje)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
NightWalker2005 schreef op 13 oktober 2004 @ 12:55:
Heb je al je drivers geinstalleerd? Zowel mobo als vga enzovoorts?

(dan bedoel ik de nieuwste en niet vanaf een cd-rommetje die bijgeleverd wordt?)
Dat heb ik al (check mn startpost) en heb zelfs andere combo's gebruikt van VIA en Rad drivers.
nero355 schreef op 13 oktober 2004 @ 13:02:
Check de ASUS website misschien is het een Mobo/VGA combo die fout gaat altijd en bekend is :?

* nero355 herinnert zich dat er een mobo was die dit had maar welke ??
Niet bekend: dit is de tweede opstelling die ik zo maak met enige verschil dat de die andere een Rad9600Pro EZ kaart bevat en deze de gewone Pro. (beide van Powercolor)

* Carp_Hunter gaat toch ff checken voor de zekerheid.
Rey Nemaattori schreef op 13 oktober 2004 @ 13:43:
Miischien de agp poort op 4x & fastwrites uit?

Ik kan me niet voorstellen dan een 9600pro zich he-le-maal te pleuris werkt voor een proje C&C generals en zo warm word dat ie uitvalt.

Houd je voedings lijnen eens in de gaten en geef je agp poort wat mee 'umpf' als deze teveel shcommelen.(Bekend probleem bij q-tec voedingen, hoewel de mijne werkt als een zonnetje)
Fastwrites staat standaard uit.

Voeding heb ik es geduurende verschillende spellen in de gaten gehouden (door middel van multimeters en geen gare progjes):
3,3V was 3,39V (stabiel)
5V was 5,1V (stabiel)
12V was 12,3V (stabiel)
Ook tijdens het draaien van een koe en cpuburn.

AGP poort meer sap geven gaat bij dit mobo helaas niet.

Ga straks es proberen met de AGP op 4x (want mijn mobo waar die dus wel normaal werkte is een 4x AGP poort. Heb nu een nieuw mobo met 8x AGP dus kan ik dat ff testen en daarna es bij hem)

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
Nou alles lijkt weer te werken.

Heb nog even gezocht of er een bekend combinatie probleem tussen deze 2 en er was er geen bekend bij beide fabrikanten. Wel vond ik op verschillende fora soortgelijke problemen.

Ik heb de raad van hierboven opgevolgd en es de AGP poort op 4x gezet (ook daarna met SMARTGARD in de driver) en alles werkt tot nu toe nog prima. Geen hangers meer geen craches of wat dan ook :D

Pagina: 1