Toon posts:

Intel vs. AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al tijden geinteresseerd in alles wat met PC's te maken heeft. Ik heb al een aantal computers versleten en ben nu weer toe aan een nieuwe.

In het verleden was ik niet erg blij met AMD processoren. Echt stabiel waren ze niet. Nu is dat met de komst van de Athlon en voornamelijk de Thunderbird volgens mij geen probleem meer. Ik zit echter zo vast geroest in de ideeen van Intel dat ik niet zo maar wil overstappen. Ik werk voor hobby en voor mijn werk erg veel met Photoshop. Nu heb ik begrepen dat die goed gebruik maakt van de extra instructies van de Intel proc. Aan de andere kant koop ik voor dezelfde prijs wel een AMD die ongeveer een 200 MHz sneller is.

Kan iemand mij erg overtuigende redenen geven waarom en welke processor ik nou moet kopen? En welk moederbord ik erbij moet kopen?

/off topic
Deze post zal wel vaker gezet zijn, maar echt overtuigende redenen (behalve de prijs)ben ik eigenlijk nog steeds niet tegen gekomen.
/off topic

Verwijderd

:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:::rrr

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
hmm, sorry, maar er zijn er echt wel 300 over dit onderwerp.

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 22:51 schreef koosmp3 het volgende:
hmm, sorry, maar er zijn er echt wel 300 over dit onderwerp.
Precies gebruik de search functie en dan zal je genoeg overtuigende redenen krijgen.

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Duidelijk geval van intelisme en je zult ook wel aan M$ leiden. :r

Gewoon een intel processor kopen anders heeft straks de AMD processor het toch gedaan en dan moeten wij dat geblaaaaaat weer aanhoren. :+

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voor photoshop is een enorme bak geheugen nog altijd effectiever dan een 10% snellere proc. De vraag of Intel of AMD beter is daar ga ik me maar eens niet aan wagen (om een hoop geflame te voorkomen), in ieder geval zijn voor Intel betere CHIPSETS op de markt.

Wat je ook neemt flikker er in ieder geval >256MB geheugen in.

de betaler vervuilt

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/2.gif

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:53
het ligt er aan wat voor cash je wil uitgeven

Weinig cash (duron)
Genoeg cash (t-brid)

Mobo Abit k7t (raid)

ik heb een duron 650@950 lopen en een
t-bird 900@1050

dus niet twijfelen ga voor AMD in het verleden waren het niet zulke goed cpu's (mijn ervaring) maar nu.. go for it :)

P@trick

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik zou voor een Duron/Athlon gaan met een MSI K7T Pro2. Niet de Pro of de Pro2a gewoon de Pro2. Naar mijn mening hoor je daar de minste problemen over....

Verwijderd

Als je echt wil gaan foto bewerken dan moet je intel nemen die kunnen dat gewoon sneller, en als je dan geld genoeg heb dan ga je voor Dual intel dat gaat echt super.
Ik ken iemand die heeft dual pIII 500 en dat gaat super met video en plaatjes bewerking. hij verdient er dus ook vettuh centen mee, en een AMD is ook snel maar die kan er gewoon niet tegen op.
Intel is gewoon sneller wat betreft progs, en een stuk stabieler en ze worden niet aso warm zoals die AMD Athlons. Ik heb zelf een intel PIII 500 en die doet het nog steeds prima ik mag niet klagen en hij is all 1,5 jaar oud en best wel zwaar overgeclockt en hij blijft stabiel. Ik ken meerdere mensen die AMD hebbuh geprobeert en die gaan na verloop van tijd terug of stappen over naar Intel omdat die beter zijn. maar de keuze is aan jouw, veel succes met het beoordelen.

Greetz By NaaP

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:05

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Napsta2002: ga nou eerst eens een paar benchmarks kijken.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

Lordy79

Fundamentalist

Ik zou een Cyrix nemen...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Op dinsdag 27 maart 2001 01:16 schreef Napsta2002 het volgende:
Als je echt wil gaan foto bewerken dan moet je intel nemen die kunnen dat gewoon sneller, en als je dan geld genoeg heb dan ga je voor Dual intel dat gaat echt super.
Ik ken iemand die heeft dual pIII 500 en dat gaat super met video en plaatjes bewerking. hij verdient er dus ook vettuh centen mee, en een AMD is ook snel maar die kan er gewoon niet tegen op.
Intel is gewoon sneller wat betreft progs, en een stuk stabieler en ze worden niet aso warm zoals die AMD Athlons. Ik heb zelf een intel PIII 500 en die doet het nog steeds prima ik mag niet klagen en hij is all 1,5 jaar oud en best wel zwaar overgeclockt en hij blijft stabiel. Ik ken meerdere mensen die AMD hebbuh geprobeert en die gaan na verloop van tijd terug of stappen over naar Intel omdat die beter zijn. maar de keuze is aan jouw, veel succes met het beoordelen.

Greetz By NaaP
Als je nou echt, maar dan ook echt voor 't eggie plaatjes gaat bewerken,
dan neem je Macintosh Kubus :P

* Bombonella vraagt zich waarom Naap zonodig deze oude topic omhoog moest schoppen :Z
maar is natuurlijk niet te beroerd om ook dan nog maar een duit in het uitgekauwde zakje te doen
(contaminatie in effect)

Verwijderd

Wat een gelul allemaal weer. (Dit is trouwens al de duizendste keer dat dit onderwerp wordt aangekaart en deze topic solliciteerd daarom om een slotje!)
Maar allemaal leuk en aardig die "Snelle" processoren, maar je snelheid wordt nog altijd bepaald door de zwakste (lees traagste) onderdeel. En dat zal hoogstwaarschijnlijk de harddisk zijn.

Ik ben ook nooit zo'n Amd fan geweest omdat ik met die K6 echt veel brakke ellende heb gehad, maar tegenwoordig lopen deze processoren lekker hard en zijn de kosten minder. Echter als ik dan weer lees hoeveel mensen die processoren verzieken en dat ze doorbranden doet mij dit toch WEER denken aan die Kl&%te K6jes. Dit heb ik bij een Intel nog nooit gehad, zelfs niet toen de koeler eraf donderde. (Ok de pc liep vast, maar de processor was gewoon nog perfect)
Maar goed, wie weet koop ik binnenkort ook wel weer eens een Amd om te proberen.

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Tsja, met een Celeron ook alles kunnen uithalen, terwijl ik met mijn dondervogel wel wat voorzichtiger ben (ja, ook ik heb een K6-2 gehad). Het argument van de SSE instructies is toch wel een aardige, vind ik. In hoeverre dit verschil in prestatie met bv. fotosoep opgeheven wordt dmv hogere kloksnelheid voor hetzelfde geld weet ik niet. Wel viel mij op, dat mijn verse 1,2 Ghz behoorlijk warmte produceert. Super Orbje snort behoorlijk, heb ik geen problemen mee. Echter als je er dagelijks mee werkt, kan de geluidsproductie een factor worden. De Intel 800 waarop ik dit tik is fluisterstil, en da's prettig op werk. Ik kan natuurlijk met een Coolermaster werken, maar ja, je wil zeker weten dat je proc niet gaat fikken (geen risico's met een 1,2 Ghz dus). Hmm, weer genoeg onsamenhangend lopen blaten..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Neem een Duron 800 op een MSI K7TPro2A en prop voor dat geld wat je bespaart omdat je AMD koopt gewoon wat extra geheugen. Heb je meer plezier van hetzelfde geld. Een Duron 800 met 512MB is altijd nog sneller dan een P3-1GHz met 128MB.

• Bulldog
  • Niet online
Inderdaad, deze gaat ook maar dicht dit is al velen malen voorbij gekomen. Wil je er toch nog meer over te weten komen, aarzel dan niet en lees er nog meer over hier!

Enkele relevante topics:
[topic=92246]
[topic=120143]
[topic=110958]
[topic=119278]
[topic=106607]
[topic=45284]
[topic=120691]
[topic=56460]
[topic=139645]
[topic=136289]
[topic=59555]
[topic=83145]
[topic=53381]
[topic=126591]
[topic=96528]
[topic=42437]
[topic=52574]
[topic=15569]
[topic=90473]

Ja, vaak zelfde topic subject meer toch allemaal verschillend ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.