Toon posts:

[XP] Microfoon werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een headset gekocht, maar tot mijn grote verbazing werkt de microfoon erop niet (net als mijn vorige microfoon). Er moet dus iets mis zijn in de instellingen van windows. Ik heb bij volume instelling de microfoon op het hoogste volume staan, maar toch blijft de balk erboven waar je de balans in kan stellen grijs. Verder heb ik alle mogelijke manier geprobeerd om het aan te sluiten, zonder effect. Heb nu het roze draadje in de microfoon ingang en de groene voor het geluid (moet goed zijn toch?). Na een zoektocht op google kwam ik dit bericht tegen:

HEt is nogal vaag, maar het probleem doet zich voor in de NEDERLANDSE versie van windows xp, hierin zit een fout, dit probleem is waarschijnkijk opgelost als men de PLUS versie geinstalleerd heeft, maar zover ik weet zijn er geen andere oplossingen

Kan dit kloppen, ik heb namelijk Windows XP professional Nederlandse versie? (lijkt mij eigenlijk sterk ).

Zoniet, heeft iemand enig idee hoe ik de microfoon aan de praat kan krijgen. Want uit de oortjes komt wel geluid.

Groet,

Jonathan

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Welke geluidskaart en welke driverversie. Meer info graag.
Verder is het handig als je dit: http://gathering.tweakers.net/forum/faq even doorleest. Je vraag voldoet namelijk niet aan de eisen van got.

[ Voor 58% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-10-2004 16:18 ]

Verwijderd

wat voor soundcard heb je ?
Een 5.1 kaartje of normale ? en heb je hier software apart bij , miss ligt het daar aan, ik heb dat namenlijk gehad.

//te laat (hoe doe je die smilie met zwaaiende hadjes ?)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 16:19 ]

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 16:29

bartaa

Battlefield

waarschijnlijk staat je microfoon op mute in windows-geluidsbeheer (of hoe dat ook heet). Kijk eens bij de eigenschappen van je geluidsbeheer zou ik zeggen....

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een double suround 5.1.
Geluidskaart heb ik onbord. Met dat geluid op dempen, nee zoals ik al zei heb ik alles op zijn hoogst staan.

Info geluid:

SoundMax Integrated Digital Audio

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 16:24 ]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 16:10:
[...] Ik heb bij volume instelling de microfoon op het hoogste volume staan, maar toch blijft de balk erboven waar je de balans in kan stellen grijs.
Je hebt 2 soorten geluidsinstellingen: Weergave (uit) en Opnemen (in). Misschien kan je in je Opname-instellingen kijken. Als je de microfoon daar aanvinkt, en je probeert vervolgens met geluidsrecorder o.i.d. iets op te nemen, krijg je dan wel input?
Verder heb je bij veel geluidskaarten en on-board sound tegenwoordig de optie om 5.1 geluid uit je kast te laten komen. Bij deze instelling wordt de mic ingang echter als tweede uitgang gebruikt. Deze instellingen kan je softwarematig instellen ergens in je geluidseigenschappen/mixer. Als dit het geval is moet je een configuratie kiezen waarbij je in ieder geval een line in of mic in ingang hebt ten koste van die tweede uitgang.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

Je hebt niet toevallig je rooie plugje van je headset in je onboard sound gestopt, en niet in je soundcard? :+

[Edit]
niet goed gelezen..

Je kan trouwens op je naar advanced geluidinstellingen gaan, en dan volume voor opnemen (= recording) opvragen, en daar even naar kijken. Selecteer daar je Microfoon, soms staat hij op Line-in oid :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
JanPedaal schreef op 12 oktober 2004 @ 16:24:
[...]

Je hebt 2 soorten geluidsinstellingen: Weergave (uit) en Opnemen (in). Misschien kan je in je Opname-instellingen kijken. Als je de microfoon daar aanvinkt, en je probeert vervolgens met geluidsrecorder o.i.d. iets op te nemen, krijg je dan wel input?
Verder heb je bij veel geluidskaarten en on-board sound tegenwoordig de optie om 5.1 geluid uit je kast te laten komen. Bij deze instelling wordt de mic ingang echter als tweede uitgang gebruikt. Deze instellingen kan je softwarematig instellen ergens in je geluidseigenschappen/mixer. Als dit het geval is moet je een configuratie kiezen waarbij je in ieder geval een line in of mic in ingang hebt ten koste van die tweede uitgang.
Ja bij opnemen staat juist die balans grijs. Ik kan wel het volume instellen die staat op het hoogst. Wanneer ik in de microfoon praat komt er geen input, de groene lijn blijft recht.

Verwijderd

lachspieren, ja je moet hem bij play goed zetten, maar ook in je volume control, moet je bij recording kijken, volume control-->opties-->eigenschappen-->recording-->en daar de microfoon silecteren, en goed zetten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 16:26:
lachspieren, ja je moet hem bij play goed zetten, maar ook in je volume control, moet je bij recording kijken, volume control-->opties-->eigenschappen-->recording-->en daar de microfoon silecteren, en goed zetten
Jah dat had ik al gedaan, die staat voluit

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je niet toevallig een behuizing met front-audio ?

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op 12 oktober 2004 @ 16:41:
Heb je niet toevallig een behuizing met front-audio ?
Begrijp niet echt wat je bedoeld, kan ik dit hardware matig zien?

Verwijderd

meestal wel 8)7 immer sisgewoon een computerkast met aan de voortkant, een 3,6 audio plugje

• Tiwaz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2025
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 16:22:
Info geluid:

SoundMax Integrated Digital Audio
Misschien is dit het:

Met SoundMax in het configuratiescherm kun je instellen hoe je van de geluidskaart gebruikt wilt maken. De drie gaatjes (groen, blauw, rood) veranderen van functie naargelang hetgeen je invult. Als je bijvoorbeeld 5.1 instelt, zijn alledrie de gaatjes uitgangen. Als je 2.0 (dus gewoon stereo speakers) instelt, is alleen de groene een uitgang, de rode is microfoon ingang, de blauwe 'line in'. Als je 4.0 instelt is het weer anders. Staat wel ergens in de handleiding hoe het precies zit. Het kan dus zijn dat je het zo hebt ingestelt dat je microfoon ingang niet langer een ingang is, maar iets anders.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 16:26:
[...]
Ja bij opnemen staat juist die balans grijs. Ik kan wel het volume instellen die staat op het hoogst. Wanneer ik in de microfoon praat komt er geen input, de groene lijn blijft recht.
Als de balans bij opnemen grijs staat, zou ik me geen zorgen maken aangezien de mic meestal mono is. Voor stereo opnames heb je immers de line in.
Maar heb je nog de 5.1 instellingen bekeken? Daar zou het m.i. wel in kunnen zitten, dus dat de mic ingang gebruikt wordt als 2e uitgang voor 5.1 signaal. (zie ook mijn eerdere post... hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel)

Als dit allemaal echt niet werkt terwijl je zeker weet dat je goed zit met je plugjes en instellingen, ben je misschien gewoon toe aan vervangen van de harde waren... :'(

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Pagina: 1