Toon posts:

"Switchbox" maken in een outlook 98 formulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een formulier aan het maken voor bepaalde gegevens aan te vragen.
In het linkergedeelte staat een rij met velden die je moet invullen wanneer de klant nog "onbekend" is bij het bedrijf.
In het rechtergedeelte kun je meteen het debiteurnummer invullen en is meteen bekend welke klant bedoeld wordt.

Nu wil ik graag boven in het formulier een knop maken die je laat wisselen tussen het linker en rechter gedeelte. (die het linker en rechter gedeelte afwisselend "grijs" en dus onbewerkbaar maakt)

Het enige topic wat ik erover kon vinden was dit:
Formulier in Outlook

Maar die is dus zeg maar incompleet, er staat geen oplossing in.

Wie kan me hierbij helpen? Bvd.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Via wat VBA code alle controls op het formulier wel/niet active maken zou toch wel moeten kunnen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Visual basic? Daar heb ik helemaal geen kennis over. Je kunt de velden wel active/niet active maken maar dat is dan niet te wijzigen door de gebruiker zelf...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Zoals je zelf wel kan voorstellen zit er in Outlook geen standaard knopje ingebouwd om Nu wil ik graag boven in het formulier een knop maken die je laat wisselen tussen het linker en rechter gedeelte te doen. Voor zoiets zal je dus een beetje code moeten maken. Dat is niet zo heel moeilijk, maar je moet je er wel even in verdiepen.

Als je 'n beetje op weg bent en je komt er niet uit kunnen we je hier vast wel weer verder helpen. Begin in ieder geval eens met het VBA code scherm te openen en eventueel wat help files door te lezen!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb es gekeken naar het scriptbewerken, en ik kom uit bij het objectenoverzicht. Ik heb hierbij het command Action>Showon gevonden, het lijkt me dat dit er mee te maken heeft.
Echter is me onbekend wat ik verder voor tekst erbij moet typen om te zorgen dat het deel verschijnt wat ik wil laten verschijnen.

Ik heb tevens bij bestand>nieuw>afspraak een mooi voorbeeld gevonden. Wanneer je het vinkje "duurt de hele dag" aanzet verdwijnen er een aantal velden. Nu zou ik graag willen weten hoe je deze code kan bekijken. Weet iemand hoe dit mogelijk is? Bvd.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel een hele rits met invulvelden groeperen, en dan bij het checkbox als code invoeren "If checkbox1"=true, maar verder kom ik ook niet... :/ :| :? ;( help me...ben nu al erg lang aan het zoeken maar vind het niet en mijn kennis is kortweg te ontoereikend, en de helpfiles van outlook heb ik ook nix aan

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:53
Alle velden in het linker en rechter gedeelte hebben als het goed is een enabled eigenschap.
Iets als textbox1.enabled=true of textbox1.enabled=false.
Met die eigenschap kan je delen van een formulier uit en aan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
IIf( [checkbox28]=true, [textbox3].enabled="false" , [textbox3].enabled="true" )

Dit klopt toch? Maar textbox3 blijft gewoon enabled

Verwijderd

Topicstarter
Kheb al verschillende commands geprobeerd, .visible en ook de content van de textboxen...maar geen van deze pogingen lukt. Dus ik doe waarschijnlijk toch iets fout in de code...maar wat? hij geeft geen fouten aan :S

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb jij al eens gekeken op de Slipstick. dit is een site met allerlei informatie over Outlook (client/server) met de nodige links, tools, etc.

Verder zou je nog even op de MSDN site van Microsoft kunnen kijken, daar hebben ze namelijk ook nog de nodige informatie over Outlook 97 e.d.
Pagina: 1