Formulier in Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
Hallo,

Na de search en google gebruikt te hebben ben ik nog niet tot een oplossing voor mijn probleem gekomen, dit is het volgende, ik ben in outlook 2000 een formulier aan het maken waar ik verschillende frames gebruik, nu wil ik dat als je een bepaalde keuze maakt door een selectievakje aan te vinken er een ander frame uitgegrijst word, dus daar geen keuzes meer mogen maken

Ik heb een frame met keuzemogelijkheden, computer printer, muis en T. daarnaast heb ik verschillende frames per keuze, dus nog een extra frame over computer, extra frame over printer enz waar gebruikers ook weer keuzes kunnen maken.

als ik in het eerste frame voor computer kies moeten de frames voor printer, muis en T enz dus niet meer beschikbaar zijn, alleen het frame over computer, omdat ik daar voor gekozen heb.

Wie kan mij hier mee helpen? :? 8)7 :?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je niet de Enabled property aanpassen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ora et Labora
Volgens mij is dit niet aan of uit te zetten in outlook formulieren, zowel hoe zou ik dit moeten doen?

Bedankt voor je reactie
:)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zoek jij weleens in de VBA help? ;)

Daarin zie ik namelijk als property van een userform: Enabled staan. :)

Wat voor formulier gebruik je precies?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Ora et Labora
Enabeld staat idd bij geavanceerde eigenschappen van een object, daarmee kun je het keuzerondje aan of uit schakelen, echter dit is niet de bedoeling, als je een keuze maakt, dus bv computer moet automatisch de selectie voor de andere componenten uitgaan, dus niet meer beschikbaar. Het moet dus op een of andere manier gekoppeld worden.

Formulier in outlook is extra, formulieren, formulier ontwerpen en dan heb ik gekozen voor afspraak formulier.

Is het duidelijk zo?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laat eens een printscreen zien van je formulier, want nu ben ik lost :)

• Ora et Labora
Helaas ben ik niet bij machte om dat te doen

Linkerkant van forumlier een frame met een aantal selectie keuze's, computer, printer, beeldscherm enz

Midden van het formulier per keuze een frame, dus een frame computer, een frame printer, een frame beeldscherm enz. als ik dus links de keuze computer maak kan ik midden formulier ook nog kiezen voor beeldscherm enzo. dus wat de bedoeling is, als ik links kies voor computer moet ik alleen in het middenframe computer iets kunnen kiezen en niet ook nog eens in de andere frames, is het duidelijker zo?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geef je die frames een naam? Zo ja, dan kan je toch met:

code:
1
naamVanHetFrame.Enabled = false

je frame disablen?

• Ora et Labora
Inderdaad kan dit ja, maar het is de bedoeling dat als iemand het opent dat alles hij de mogelijkheid heeft om alles te selecteren maar zodra een keuze gemaakt heeft wat hij wil hebben de andere niet meer geselecteerd kunnen worden

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

EJVL schreef op 20 januari 2004 @ 13:40:
Inderdaad kan dit ja, maar het is de bedoeling dat als iemand het opent dat alles hij de mogelijkheid heeft om alles te selecteren maar zodra een keuze gemaakt heeft wat hij wil hebben de andere niet meer geselecteerd kunnen worden
Ok, maar een checkbox, radiobutton, gewone button, etc. etc. hebben toch een onClick event. Dan hang je daar de code om bepaalde frames te disablen. :?

• Ora et Labora
onclick event??? waar kan ik dit zo vinden? bij eigenschappen van de knop ofzo? ben even aan het zoeken waar ik dit kan vinden
[img]c:\test.gif[/img]

• Ora et Labora
Als je even een mail adres oid geeft kan ik even een print screen mailen

Pagina: 1