ASrock K8S8X of ASUS K8V Del.???

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Welk moederbord kan ik beter nemen de ASrock K8S8X of ASUS K8V Del.??? voor de AMD 64 3000+ ?
En wat zijn de verschillen?
BVD

[ Voor 13% gewijzigd door bas116 op 11-10-2004 21:39 ]

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

Thandor

SilverStreak

De ASRock lijkt me goedkoper.
Kijk verder op de site van de fabrikant en lees reviews, eerst zelf zoeken!
ASRock & ASUS komen allebei van ASUStek :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 11-10-2004 22:03 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• bas116
ik heb op het forun gezocht. maar volgens mij is de ASrock een butget en is de asus beter, of heb ik het nou helemaal verkeerd?

Verwijderd

bas116 schreef op 11 oktober 2004 @ 21:39:
Welk moederbord kan ik beter nemen de ASrock K8S8X of ASUS K8V Del.??? voor de AMD 64 3000+ ?
En wat zijn de verschillen?
BVD
Ik heb de Asus K8VSE DELUXE versie.
Ik moet zeggen TOP BORDJE :9 stabiel en goed :)

Asrock is goedkopere variant! 2de naam dochteronderneming geloof ik van Asus

• Thandor

Thandor

SilverStreak

bas116 schreef op 11 oktober 2004 @ 22:05:
ik heb op het forun gezocht. maar volgens mij is de ASrock een butget en is de asus beter, of heb ik het nou helemaal verkeerd?
ASRock is goed :o , ASUS ook :+ Over het algemeen, elke fabrikant heeft ergens een minpuntje ;)

De verschillen moet je gewoon bekijken op de sites van de ASRock/ASUS.
Reviews maken ook veel duidelijk.
Persoonlijk zou ik (indien Athlon XP systeem) de ASRock K7S8XE Rev 3.0 nemen, maar dat is ander verhaal aangezien jij een AMD Athlon 64 wilt kopen. :)

Verwijderd

k heb zelf de k8s8x.
Bevalt me goed.
Heeft uitgebreide overclock functies (zelf gebruik k ze niet) en volgens tests is het een top bord voor oc'n.
Het enige nadeel zijn de gehugenbankjes.
Er zijn er maar 2 dus je moet eiglelijk wel meteen 2x512 halen (heb ik nu ook)
Maar als je naar de prijs kijkt vergeet je dat ook weer:P
zelf vidn ik ook dat de aansluitingen voor de stroom op geode plekken zitten zodat je makkelijk de kabels kan verbergen
Suc6 met je keuze:)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:50
Thandor schreef op 11 oktober 2004 @ 22:03:
De ASRock lijkt me goedkoper.
Kijk verder op de site van de fabrikant en lees reviews, eerst zelf zoeken!
ASRock & ASUS komen allebei van ASUStek :)
Serieus, de kwaliteit van Asrock is niet te vergelijken met die van Asus. Ze komen wel van dezelfde fabrikant maar er worden totaal andere kwaliteit componenten gebruikt.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

The Source schreef op 11 oktober 2004 @ 22:41:
[...]

Serieus, de kwaliteit van Asrock is niet te vergelijken met die van Asus. Ze komen wel van dezelfde fabrikant maar er worden totaal andere kwaliteit componenten gebruikt.
Beide borden zijn goed, daarmee bedoel ik : Ze draaien prima.
Daarnaast heeft elk mobo z'n eigen problemen. Niet elk ASUS moederbord draait lekker met een 9600 SE o.i.d.
Echter kent ASRock ook z'n problemen, ik heb hier een ASRock K7S8X Rev. 3 draaien met een Duron 1800. Deze geeft een vCore van 1,477 die een beetje schommelt. 1,477V is genoeg voor een Duron 1800, toch draait hij niet stabiel.
Zet ik echter de vCore overvoltage op enabled (1,55V/1,57V vCore) en hij draait als een tiet :9

Daarnaast heb/had ik een ASRock K7S8XE Rev 3.0, maar die is momenteel doorgebrand, dit probleem zat hem echter in een 2e hands CPU met afgebrokkelde core :X . T'is ook de laatste keer dat ik via internet (marktplaats in dit geval) een CPU koop 8)7

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:17
The Source schreef op 11 oktober 2004 @ 22:41:
[...]

Waar baseer jij dat op ?? Bronnen graag?
Asus besteed veel meer geld aan marketing van het product. Kijk alleen maar eens naar de website van Asrock en die van Asus.
Daarnaast zijn de borden van Asus meestal rijker bedeeld met allerlei features.
Asrock is gewoon gewoon veel value voor weinig $$.

Als er een keer een Asrock kapot gaat, vindt men dat al gauw omdat het een kwalitatief mager merk is. Gaat er een Asus kapot dan heb je gewoon erg pech en had je "toevallig" een maandagochtend exemplaar.

Bier van de aldi (brouwmeester) komt van de bavaria lijn af.
Er zit gewoon hetzelfde bier in maar het product wordt anders op de markt gebracht. Zonder luxe etiket, zonder reclame. Bavaria is een marketing product daar wordt aan branding gedaan. Daarvan gaan zoveel kosten inzitten dat het product daardoor duurder wordt.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

ik zou cker weten voor die asus gaan, practisch altijd goede mobo's naar mijn ervaringen. Voor asrock betaal je een stuk minder, maja: alle waar is naar ze geld he B)

offtopic:
wel grappig dat je de asus al in je sig hebt staan 8)

MSI GX660R for the win!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Asus maakt goede moederborden. Bij ASRock weet ik dat nog net niet. Het werkt allemaal wel, maar als het er echt op aan komt.... blijft het wel werken... maar krapjes... Het zijn gewoon net wat meer probleembordjes.

Bij de Asus kan je wat zekerder zijn van goede kwaliteit, hoger aanstaande onderdelen e.d. Het laatste wat je natuurlijk wil is dat een moederbord onderdelen gaat slopen ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mad_Manic schreef op 11 oktober 2004 @ 22:57:
[...]

Waar baseer jij dat op ?? Bronnen graag?
Asus besteed veel meer geld aan marketing van het product. Kijk alleen maar eens naar de website van Asrock en die van Asus.
Daarnaast zijn de borden van Asus meestal rijker bedeeld met allerlei features.
Asrock is gewoon gewoon veel value voor weinig $$.

Als er een keer een Asrock kapot gaat, vindt men dat al gauw omdat het een kwalitatief mager merk is. Gaat er een Asus kapot dan heb je gewoon erg pech en had je "toevallig" een maandagochtend exemplaar.

Bier van de aldi (brouwmeester) komt van de bavaria lijn af.
Er zit gewoon hetzelfde bier in maar het product wordt anders op de markt gebracht. Zonder luxe etiket, zonder reclame. Bavaria is een marketing product daar wordt aan branding gedaan. Daarvan gaan zoveel kosten inzitten dat het product daardoor duurder wordt.
Asrock is wel degelijk inferieur aan Asus producten hoor. Het mag dan een dochteronderneming van Asus zijn, technisch gezien heeft het er geen fuck mee te maken.

Ik spreek gewoon uit ervaring, The source ook waarschijnlijk. Ben zelf klaar met Asrock, het komt er bij mij niet meer in. Teveel gezeik mee gehad in het verleden. Je kan er gewoon niet van op aan dat het werkt. Naar mijn ervaring dus.

Ik ben persoonlijk trouwens ook de eerste om te zeggen dat je je niet in de luren moet laten leggen door alleen een naam, maar soms moet je voor een beetje kwaliteit gewoon betalen, zo simpel is het. Ik heb de ervaring dat de prijs die je voor een ECS of Asrock betaalt blijkbaar niet genoeg is om een betrouwbaar mobo voor te laten maken. (tuurlijk zitten er veel goeie tussen, ik bedoel meer dat ze voor die prijs geen continue kwaliteit kunnen garanderen) Ik ben tegenwoordig nogal Asus aanhanger, omdat het goeie bordjes voor een goeie prijs zijn. Dit is weleens anders geweest vroeger, Asus was hartstikke duur. Ofwel ik koop Asus niet voor de naam maar gewoon door ervaring die ik er mee heb.

Dus mijn antwoord is zowieso dat er tussen mobo's met gelijke specs een wereld van verschil in kwaliteit zit. Het heeft ook echt wel een reden dat er nog Intel bordjes verkocht worden. Die dingen zijn gewoon van topkwaliteit. Het kost je ff wat maar je krijgt er ook werkelijk kwaliteit voor terug.

Overgens is kwaliteit ook gewoon een keuze. ECS heeft blijkbaar besloten dat ze de merknaam ECS aan low-budget willen verbinden. Dat wil echter niet zeggen dat ze bij ECS achterlijk zijn en geen goeie bordje kunnen maken. Voor een bepaalde prijs kan alles. Intel bordjes worden ook maar gewoon in Taiwan ofzo door een 3rd party bedrijf (zoals bijv. ECS, Foxconn of Mitac) gemaakt, maarja als het wat mag kosten kan iedere fabrikant er wel wat moois van maken.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Asrock bord liggen en getest. Op zich prima bord en ziet er ook goed uit. Asus heeft ook zijn budget bordje gehad(oa Asus TUSI-M). Asrock is echt wel van mindere kwaliteit maar daar betaal je ook voor(of niet hoe je het ook wil zien). De chipset die ze vaak gebruiken is vreemd(SIS voor AMD?? zoals de SIS741(ja ik weet dat het ook in de Asus Terminator zit)) voor iemand die vaak Asus en Gigabyte moederborden levert. Ok van Gigabyte dan de SIS 748 na dan. Maar ja voor meestal iets meer geld heb je dan Asus met 3 jaar garantie. Persoonlijk is voor mij de keuze heel snel gemaakt. Voor sommige mensen niet en gaan dan liever voor de goedkopere serie.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• bas116
ik ga dus voor de ASUS en bedankt

[ Voor 20% gewijzigd door bas116 op 12-10-2004 07:33 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

ASRock & ASUS kunnen beiden goed zijn, mijn voorkeur zou indien ik een AMD Athlon 64 zou kopen gaan naar DFI.

Asus flikt overklok truc ook al op A8V deluxe!

ASUS is ook niet even eerlijk, alle merken hebben wel "iets" waar je van denkt : Dat kan beter.

Op de CD van ASRock staat een video, hoe bouw ik mijn PC op etc..
Heeft ASUS dat ook :?

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 12-10-2004 09:36 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ van dit subforum staat toch duidelijk dat een Tweaker prima zelf een mobo kunt uitzoeken en er staat ook nog hoe je dat eventueel zou moeten doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.