Laatst was mij geheugen van mij pc kapot. Ik heb hier voor nu geheugen gehaalt. Het ging om 256 ddr geheugen. Omdat er nieuw geheugen in de pc zat werkt me pc nie mee naar behoren. ik wilde daarom de pc opnieuw installeren. Toen ik een nieuwe partitie gemaakt had en deze gepartitioneerd had als NTFS wilde k de windows XP home setup draaien. Dit ging wel goed tot dat windows zijn installatie bestanden naar de hardeschijf wilde kopieren. Steeds een verschillende bestand kon niet gekopieerd worden. Ik heb geprobeerd dit middels esc die bestanden over te slaan en toch de setup uit te voeren maar na een reboot krijg ik een blauw scherm. Waaraan zou dit kunnen liggen? misschien verkeerd ddr geheugen gekocht? (De windows XP cd ziet er niet beschadigd uit) Wie kan mij helpen??
Probeer eens een andere dvd/cdrom speler. Ik heb dit probleem ook eens ooit gehad, paar uur naar gezocht en uiteindelijk bleek het gewoon de dvd rom speler te zijn (die overigens normaal perfect werkt) Heb je het ook al met een andere cd geprobeert 
Als dit niet werkt kun je nog altijd een nachtje memtest86 laten draaien om je geheugen op fouten te checken.
Als dit niet werkt kun je nog altijd een nachtje memtest86 laten draaien om je geheugen op fouten te checken.
Lijkt wat op casus [rml][ XP] Bestanden raken beschadigd bij grote activiteit*[/rml]
Ik heb net even gekeken of ik via een andere cd-rom speler windows kon installeren ook dit bleek weer dezelfde fout te geven.
Ik heb toen even met het programma mem86 gekeken of mijn geheugen het wel correct deed maar deze gaf weer een hoop errors aan
Dit is in korte tijd al het tweede geheugen dat niet werkt. Kan het zo zijn dat dit iets met mijn moederbord te maken heeft of kan het zo zijn dat de geheugenbank kapot zijn of is het zo dat het er gewoon het verkeerde geheugen aan mij verkocht is dat doordat het verkeerde is weer kapot gaat??
Ik heb toen even met het programma mem86 gekeken of mijn geheugen het wel correct deed maar deze gaf weer een hoop errors aan
Vragen over waarom je geheugen snel kapot is hoort meer in Processors, Mobo's & Geheugen thuis - ik pas je topic titel dan ook even aan en verplaats je topic daar naar toe 
Lees eerst eventjes de Processors, Mobo's & Geheugen FAQ door ofdat je daar je antwoord niet in kan vinden - lukt dat niet vul dan je topic start even aan met meer concrete info over je hardware en dergelijke
Windows Operating Systems >> Processors, Mobo's & Geheugen
Lees eerst eventjes de Processors, Mobo's & Geheugen FAQ door ofdat je daar je antwoord niet in kan vinden - lukt dat niet vul dan je topic start even aan met meer concrete info over je hardware en dergelijke
Windows Operating Systems >> Processors, Mobo's & Geheugen
Oke dank je wel, Ik heb een Asus P4B533 moederbord, dit moederbord is compatible met DDR ram geheugen. Ik zag wel dat die moederbord alleen tot pc2100 geheugen ondersteund en het geheugen wat ik nu heb gekocht is volgens mij een 256 DDR pc2700 dacht ik zo uit mijn hoofd, maar dit zou toch gewoon moeten werken de snelheid van de ram chip zou dan toch maar maximaal pc2100 moeten zijn of werkt dit niet? Is er ook een manier om je geheugenbanken op je moederbord te testen of deze helemaal goed werken?
ik heb dit geheugen antistatisch geplaatst
Hieronder staan de specificaties van mij moederbord:
http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=P4B533&langs=10
ik heb dit geheugen antistatisch geplaatst
Hieronder staan de specificaties van mij moederbord:
http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=P4B533&langs=10
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 09:47 ]
Verwijderd
Het kan natuurlijk ook aan je wijze van plaatsing liggen. Sommige mensen hebben ongeaarde PC's, zetten de PC alleen aan de voorkant uit, zitten met hun vingers aan chipjes etc. en dat is allemaal niet fris
Je geheugen zou inderdaad gewoon prima moeten werken, om te testen moet je even checken met Memtest. Dit kan je het beste 's nachts doen, omdat een grondige test wel een aantal uurtjes duurt
Kater? Eerst water, de rest komt later
Probeer gewoon verschillende geheugenbanken
Verder verwijs ik je naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en verzoek ik je om de volledige PC-specs te vermelden, zoals ook in de startpost van het PMG Beleid van je wordt gevraagd. Er kán wel meer aan de hand zijn namelijk
[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 12-10-2004 09:32 ]
Het geheugen hoeft niet per se kapot te zijn. Sommige moederborden zijn vrij kieskeurig.
Mijn EP8rda+ kotste al het dane-elec weer uit in memtest, terwijl Nanya en Kingston wel perfect liepen.
Probeer eens een ander merk.
Mijn EP8rda+ kotste al het dane-elec weer uit in memtest, terwijl Nanya en Kingston wel perfect liepen.
Probeer eens een ander merk.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Pagina: 1