NAV 2003 blokkeert uitgaande mail

Pagina: 1
Acties:

• SuBurP
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09-2024
Sinds een paar dagen ben ik er achter gekomen dat mijn mailtjes niet meer aankomen bij mijn contacten , ik vond het al raar dat er niemand reageerde. :)

Als ik een mailtje verstuurde zag je keurig netjes in outlook express dat de mail verzonden werd , maar het blijkt dus dat dit mailtje gewoon verdwijnt in het niets.
Ik kan daarentegen wel mailtjes ontvangen.

Nou ben ik vandaag een beetje aan het uitproberen geweest en ben erachter gekomen dat , als je de uitgaande mailscan van norton antivirus 2003 uitzet , mijn mailtjes wel aankomen.

Nou is het natuurlijk wel makkelijk om te zeggen , zoals ik in andere topics gelezen heb , " dan zet je toch gewoon de functie uitgaande mailscan uit en opgelost ".
Maar ik zou het toch leuk vinden als deze optie gewoon werkt zoals het hoort , hij zit er niet voor niks in.

Ik vraag me dus af waarom norton antivirus 2003 mijn uitgaande e mail blokeerd en wat dus de oplossing is , ik heb gezocht op GOT , Google en op de symantec site , maar ik kan er geen duidelijk antwoord op vinden.

Wie heeft hier een oplossing voor ?? :?

• SuBurP
Niemand ?

• SuBurP
Zal er nou echt niemand zijn die ditzelfde al een keer eerder heeft meegemaakt en er een oplossing voor heeft gevonden ?

Verwijderd

Lees http://gathering.tweakers.net/forum/faq nog eens door, het is niet de bedoeling dat je je topic schopt binnen 24 uur, zeker niet na nog niet eens één uur. :)

Al eens contact opgenomen met Symantec support?
Al eens gekeken of het met een ander mailprog ook gebeurt?

Titel iets bijgeschaafd.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:06
Heb je een inbel verbinding? Zo ja, dit is je probleem:

Als je in Outlook heb staan dat je verbinding verbroken wordt na verzenden en ontvangen, moet je dat uitzetten. Outlook denkt namelijk (onterecht) dat de mail weg is. Maar NAV heeft hem eerst nog opgepakt om te scannen. Op het moment dat hij daarmee klaar is wil hij verzenden, maar de verbinding is al weg...

Dus of uitgaande mail niet scannen, of verbinding niet automatisch verbreken.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Je hebt toevallig in Outlook Express toch niet ingesteld om de verbinding automatisch te verbreken?

• SuBurP
Schouw : sorry , ik was een beetje ongeduldig ;)

bassio en WimB : ik heb een adsl verbinding die 24/7 aanstaat , verbindingen verbreken staat hier de doodstraf op ;)

Ik heb het ook met meerdere mail proggies geprobeerd maar geen verbetering , symantec gemaild maar geen reactie ( of ik ben te ongeduldig ) , SMTP verbinding getest met Visual Route maar verbinding is ok , vuurmuur uitgezet voor alle zekerheid.

Ik heb een vermoede dat het een bug is in NAV 2003 dit omdat ik gister me buurman sprak , die heeft dus hetzelfde probleem , hij vroeg aan mij of ik even bij hem wilde kijken.
Hij draait nog op win98SE met NAV2003 , ik heel wijs naar de NAV 2003 instellingen , vinkje weggehaald voor uitgaande mail scannen en een keer getest met een mailtje naar jezelf sturen.
Resultaat was verbluffend voor me buurman , daar was hij namelijk dagen mee bezig geweest met verschillende medewerkers van de 12move helpdesk :+

Maar goed voor hem en mij is het opgelost maar het blijft toch een vreemde zaak , ik denk dat het enigste wat er nog rest als ik het echt werkend wil hebben is ff me pc een frisse install geven.....maar jah heb ik dat er voor over .... aleen maar om me uitgaande mailvirusscan werkend te krijgen............hmmm........

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:06
Tja, het is maar wat je wilt. Als je nu zeker weet dat je pc virus vrij is, je niet met rare onbekende floppies aankomt zetten, je ingaande mail scant en je vuurmuur goed instelt, denk ik dat je heel eind komt.

Dus wat mij betreft hoef je niet opnieuw aan de slag.
Pagina: 1