Vaag Pioneer DVR 108 lees probleem

Pagina: 1
Acties:

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-01 17:26
Ik heb sinds kort een Pioneer DVR 108 maar heb er wat problemen mee. Branden lijkt allemaal goed te gaan maar als ik verify heb aanstaan krijg ik een foutmelding zodra de verify begint. Dat probleem treed op bij Nero en bij DVD Decrypter.

Verder als ik er een gebrande DVD indoet die hij zelf gemaakt heeft dan kan hij hem helemaal niet lezen. Als ik ik die DVD dan in mijn Nec1300 doe dan leest hij hem zonder problemen.

Als er DVD's in doe die gebrand zijn met mijn Nec dan leest hij de DVD+R's niet of wel en als hij ze leest dan laat hij alleen de eerste file zien. Die dan wel niet af te spelen is (zijn anime series).
Bij DVD-R laat hij wel vaak alles zien maar ook niks speelt af. Heb verschillende merken geprobeert. Van Arita (+ en -) Ritek (-) BeAll (+ en -), philips, Ultron(+ en -) en Verbatim (+ en -). Allemaal geven ze hetzelfde resultaat.

Heb ondertussen ook de firmware geupgrade naar 114. Maar hielp ook niks.

Ik had de Pioneer en de Nec aan dezelfde IDE controller hangen. Heb ik ondertussen ook ff verandert maar helpt ook niks.

Gebruik wel een 40 lijns IDE kabel. Leek mij geen probleem te zijn maar wil nog proberen met een 80 lijns IDE kabel (Heb er alleen op het moment geen bij de hand dus dat komt binnekort)

Maar nu vraag ik me af. Is mijn Pioneer gewoon stuk of doe ik iets fout???

[UPDATE]
Heb ondertussen een nieuwe Pioneer 108. Was naar de winkel terug gegaan en daar hebben ze me een nieuwe gegeven. Al vonden ze het maar een vreemd verhaal. Zijn ze niet de enige.

Maar ik heb dus eindelijk ook kunnen testen met een 80 lijns IDE kabel en waarempel. Probleem lijkt opgelost.
Hij leest in ieder geval mijn oude gebrande DVD's. ook de eigen gebrande DVD's kan hij nu fijn lezen. Verifieren met DVDDecrypter werkte ook weer.

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat hij met Nero blijft hangen op de lead-out. Maar heb pas een paar keer geprobeert met een DVD-RW en maar 300MB aan data.

Ik had trouwens ook nog de pioneer op de primairy IDE controller gezet. Hij stond samen met de NEC1300 (als Slave) op de secondary en 2 WD 120 GB stonden eerst op primary. Heb de DVD branders dus verwisselt met de HDs. Geen idee of het wat uitmaakt maar heb ook even geen zin om het uit te proberen. Het werkt nu gelukkig weer

[ Voor 27% gewijzigd door yrosma op 18-10-2004 19:01 ]

• yrosma
niemand?
Modbreak:kicken binnen 24 uur is niet de bedoeling. Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/faq :)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 17:04 ]

• yrosma
Nu dan, niemand???

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 22:03

geforce666

a.k.a Jan (nl)

je doet nix fout want ik heb em ook en heb nergens problemen mee
wou voorstellen om idd firmware even te updaten maar zag dat je dat al gedaan had
misschien effe idd op een 80 pins kabel gooien (alhoewel me dat sterk lijkt dat i dan zal werken)
voor de rest heb ik eerlijk gezegd ook geen idee, misschien issie echt kapot dan effe terug gaan