[VCL] mIRC Trivia

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 10:29

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey

Ten eerste wist ik niet goed of het [VCL] moest zijn maar na een beetje Google kwam ik hieruit;

code:
1
2
Question: In which language is mIRC written?
Answer: mIRC is written in a mixture of C/C++, in pure win32 code, under Borland C/C++ v5.02. I also compile and run the same code under Visual C++ 6.01 for testing purposes.

Dus ik denk dat ik goed zit :)

Mijn vraag;

Ik heb hier een file met daarin vragen + antwoorden voor een Trivia mIRC BOT.

Hierin staat het als volgt:
code:
1
GoT(ANTWOORD)|Wat is de afkorting van Gathering of Tweakers.(VRAAG)

Maar in mijn Trivia heb ik 2 files, Questions.txt en Answers.txt.

Dat betekend dus dat ik bij elke zin het antwoord eruit zou moeten halen en in Answers.txt zou moeten zetten. Hetzelfde geld dus voor de vraag maar dan in Questions.txt.

Ok geen probleem als het maar een paar vragen waren maar ik zit nu met over de 5000 vragen die er uitzien als ANTWOORD|VRAAG.

Bestaat er een programma o.i.d zodat ik het gedeelte voor de | eruit zou kunnen halen en in een andere file o.i.d zou kunnen stoppen? (Het antwoord dus... Mag ook de vraag zijn natuurlijk. Dan is het dus na de |).

Als iemand hier iets op weet dan ben ik hem of haar heel erg dankbaar.

Ps; Valt ook een beetje onder software of niet :o

Owja of er moet iemand zijn die er zin in heeft om dit handmatig te doen ;)

http://members.lycos.nl/m...agenantwoorden/trivia.txt

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 12-04-2005 10:06 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40
TweakingPro schreef op 09 oktober 2004 @ 22:14:
Owja of er moet iemand zijn die er zin in heeft om dit handmatig te doen ;)

http://members.lycos.nl/m...agenantwoorden/trivia.txt
http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/Questions.txt
http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/Answers.txt

np! ;)

nee, ff zonder gekheid... heb eerst in EditPlus een replace gedaan, met regexps geenabled, "\|.+" vervangen door niets, en daarna ".+\|" vervangen door niets... simple as that :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ik sta hier van te kijken :D

Echt zo damn bedankt man !!!!!! :>

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Om ff verder te gaan op iets anders ...

welke trivia bot gebruik je?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Heb een eigen botje met Trivia script. Geen EGGDrop o.i.d maar draait gewoon onder de standaard mIRC.

Beetje geript en ook zelf veel scripts geknutseld.

Weet niet of het mag maar voeg me toe op MSN als je het kanaal wilt weten waar ik draai ;)

GAMERGUN *AD* HOTMAIL *PUNT* COM

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Als ik jouw was, zou ik hiervoor XML gebruiken, dat is veel efficienter en makkelijk dan 2 textfiletjes die met line positie worden samengevoegd.

voorbeeld:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<trivia>
    <vraagje>
        <vraag>Wat betekent de afkorting GoT?</vraag>
        <antwoord>Gathering of Tweakers</antwoord>
    </vraagje>
    <vraagje>
        <vraag>Wat betekent de afkorting WTF?</vraag>
        <antwoord>What the fuck</antwoord>
    </vraagje>
</trivia>

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het lijkt me anders dat 2 aparte filetjes veel minder overhead kost, en dus sneller werkt. Al had ik het zelf liever in één file gezet, waar alle oneven regels een vraag bevatten, en de daarop volgende even regels het bijbehorende antwoord. Maar er leiden wel meer wegen naar Rome. ;)

Ik vraag me wel nog steeds af wat dit topic in P&W doet, aangezien hier geen regel code aan te pas komt. :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
eghie schreef op 10 oktober 2004 @ 14:18:
Als ik jouw was, zou ik hiervoor XML gebruiken, dat is veel efficienter en makkelijk dan 2 textfiletjes die met line positie worden samengevoegd.

voorbeeld:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<trivia>
    <vraagje>
        <vraag>Wat betekent de afkorting GoT?</vraag>
        <antwoord>Gathering of Tweakers</antwoord>
    </vraagje>
    <vraagje>
        <vraag>Wat betekent de afkorting WTF?</vraag>
        <antwoord>What the fuck</antwoord>
    </vraagje>
</trivia>
Waarom denk je dat dat in mIRC script makkelijk is? Heb je het zelf wel eens geprobeerd?

Verbouwing

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
mIRC heeft een makkelijke functie waarmee je de n-de line van een file uit kunt lezen. Lijkt me dat je dus voor een mIRC script liever platte text files gebruikt. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Mithrandir schreef op 10 oktober 2004 @ 14:37:
[...]

Waarom denk je dat dat in mIRC script makkelijk is? Heb je het zelf wel eens geprobeerd?
Nee nog nooit mIRC script gebouwd, weet dus ook niet of mIRC ook echt XML ondersteund. Maar XML heeft wel aantal voordelen:

• als je bijv. in 1 van de 2 textbestandjes een regel toevoegd ergens en je weet later niet meer waar, dan ligt je hele trivia overhoop. Binnen XML kun je zulke problemen makkelijker zien + dat elke vraag ook z'n antwoord behoud en niet dat als je een regel maarzo toevoegd dat een zooi vragen ook meteen andere antwoorden krijgen.
• Als je XML gebruikt kun je ook makkelijk porten naar andere systemen/programmeer talen. De opbouw is namelijk zo simpel dat het makkelijk te implenteren is in andere applicaties. 2 textbestanden ook wel, maar minder efficiënt.
Grijze Vos schreef op 10 oktober 2004 @ 14:53:
mIRC heeft een makkelijke functie waarmee je de n-de line van een file uit kunt lezen. Lijkt me dat je dus voor een mIRC script liever platte text files gebruikt. ;)
Ow ja, dit wist ik dus niet, dan is mischien die methode wel makkelijker. Ligt er ook een beetje aan wat je zelf wilt. Beetje afwegen van voordelen/nadelen. Als in mIRC platte text makkelijker is dan XML en de voordelen van XML je niet zoveel kan schelen, kun je idd het beste gewoon platte text gebruiken ja.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat is hier het programmeerprobleem in? :?

Misschien dat ze in Software Algemeen een kant en klaar programma hiervoor weten, maar ik zie geen enkele grond om deze in Programming & Webscripting te houden.

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
eghie schreef op 10 oktober 2004 @ 15:03:
[...]

Nee nog nooit mIRC script gebouwd, weet dus ook niet of mIRC ook echt XML ondersteund. Maar XML heeft wel aantal voordelen:

• als je bijv. in 1 van de 2 textbestandjes een regel toevoegd ergens en je weet later niet meer waar, dan ligt je hele trivia overhoop. Binnen XML kun je zulke problemen makkelijker zien + dat elke vraag ook z'n antwoord behoud en niet dat als je een regel maarzo toevoegd dat een zooi vragen ook meteen andere antwoorden krijgen.
Daarom bewaar je ook de originele file, en maak je in een random script taal even een scriptje dat die file in tweeen kan opdelen.
• Als je XML gebruikt kun je ook makkelijk porten naar andere systemen/programmeer talen. De opbouw is namelijk zo simpel dat het makkelijk te implenteren is in andere applicaties. 2 textbestanden ook wel, maar minder efficiënt.
Vind dit maar een zwak argument hoor. Elke programmeer en script taal heeft de mogelijkheid om platte tekst in ASCII formaat te lezen. Platte tekst is even goed of zelfs beter portable dan XML.
Ow ja, dit wist ik dus niet, dan is mischien die methode wel makkelijker. Ligt er ook een beetje aan wat je zelf wilt. Beetje afwegen van voordelen/nadelen. Als in mIRC platte text makkelijker is dan XML en de voordelen van XML je niet zoveel kan schelen, kun je idd het beste gewoon platte text gebruiken ja.
XML is leuk en relatief nieuw en nogal gehyped, maar dat wil niet zeggen dat je overal maar XML voor moet gebruiken. Bovendien is een source > XML converter voor deze situatie ook een kwestie van 10 regels code in bijvoorbeeld PHP of Perl. (van mijn part bash.) Ik vind je argumenten dus nogal tamelijk zwak.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1