Waarom doet deze verf zo raar??

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Omdat ik het resultaat had gezien wilde ik mijn binnenkant van mijn pc ook maar is gaan spuiten. Dus netjes alles losgehaald (mod gecombineerd met update van hardware) en de kast geschuurd in de primer gezet. Dit ging allemaal prima. Maar ik was al wat stukjes aan het proberen geweest en krijg steeds dit effect. Ik spuit eerst een laagje primer op het metaal (geschuurd en schoongemaakt) en dan gaat het zwart erover. De eerste laag is netjes (maar niet helemaal egaal en dus niet zo heel erg mooi), goed dekkend en verder oke. Maar als ik het dan een beetje opschuur om het een tweede keer te spuiten gebeurd dit. Ook hier licht opgeschuurd en dan schoongemaakt. Maar als ik dan de zwarte laag er weer opspuit begint het zo te barsten.
Het is primer/aplique en hoogglans zwart (gewoon zwart maar wel glansend) van colorworks (huismerk van fiXet).

[IMG][http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/VHO0Y5M36C1T/48JS63505Z42/JPEG/1097348655//039b][/IMG]

[IMG][http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/X2C36549C15I/8VASLOK34EU2/JPEG/1097348655//039b][/IMG]

Hoop dat dit een beetje foto's zijn waar je wat aan heb. Moest onder de 200 kb blijven (Picserver) en de foto's opzichzelf zijn ook al niet te duidelijk (lekker moeilijk fotografeer object) dus dit is het best wat ik ervan heb kunnen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Nebuch op 09-10-2004 21:19 ]

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
volgens mij heb je de spuitbus te dichtbij gehouden en of niet goed laten droogen tussen de verflagen

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Heb je wel goed geschud? Spuit anders van een wat grotere afstand. 20-30 cm minimaal. Probeer ook wat minder te spuiten per laag... :)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Nebuch
MMHH dat over dat dichtbij zou wel is kunnen kloppen want de 20-30 cm red ik nooit.

Laten we dat maar is gaan proberen dan.
Shit mijn primer is op.... Dan maar zonder primer.

[ Voor 17% gewijzigd door Nebuch op 09-10-2004 21:21 ]

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
niet opschuren. Motip gebruiken en +/- 6 minuten na de primer de verf erover spuiten. Kan in 1 x dekkend als je goed kunt spuiten. Anders meerdere dunne lagen met een tussentijd van 5 - 25 minuten afhankkelijk van de temperatuur... De spuitbussen moetn 25 - 30 graden zijn om een mooi resultaat te geven. De plek waar je spuit mag niet kouder zijn dan 20 graden en de plek waar je hem laat drogen ook niet.

Heb je wel het vet verwijderd?

[ Voor 5% gewijzigd door pleasure op 09-10-2004 21:27 ]

• Nebuch
mmhh vet wel verwijderd. Geen motip gebruikt (hadden ze daar niet en dat was lekker dichtbij) maar dat mag toch niet teveel uitmaken (motip is beter maar een beetje kwaliteit kan je verwachten)
Temeperatuur kan ook wel eens een probleem zijn. Berging (niet echt warm) mhh ik ga morgen nog is met deze dingen aan de slag kijken of het dan wel goed komt.

[ Voor 30% gewijzigd door Nebuch op 09-10-2004 21:36 ]

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nebuch schreef op 09 oktober 2004 @ 21:34:
mmhh vet wel verwijderd. Geen motip gebruikt (hadden ze daar niet en dat was lekker dichtbij) maar dat mag toch niet teveel uitmaken (motip is beter maar een beetje kwaliteit kan je verwachten)
Temeperatuur kan ook wel eens een probleem zijn. Berging (niet echt warm) mhh ik ga morgen nog is met deze dingen aan de slag kijken of het dan wel goed komt.
Als je dat doet, moet het goed komen, veel suc6 :)

• Derek Vinyard
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08-2022
Het lijkt er op dat je 2 verschillende soorten verf hebt gebruikt. bijvoorbeeld je primer op waterbasis en je lak op oliebasis. Die 2 gaan niet samen, en daardoor krijg je van die bubbeltjes. Het beste is om zowel primer als lak van hetzelfde merk te nemen, weet je zeker dat het goed gaat. En natuurlijk niet te dichtbij houden.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 19:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Yup, 2 soorten lak gemixt. Bad boy! Je primer is synthetisch en je zwarte lak is acryl. Je moet ook een primer gebruiken op acryl basis.

Andersom kan overigens wel, een acryl primer en daar overheen synthetische lak werkt OK.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Nebuch
Dat over die twee soorten verf klopt niet. Ten eerste zijn ze van hetzelfde merk (niet dat dat hoeft uit te maken maar toch). En ten tweede staat er op die bus van die primer "de ideale basis voor duurzame lakken". Dus dan lijkt het me niet dat ze iets nemen wat met lak reageert.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
Nebuch schreef op 11 oktober 2004 @ 20:26:
Dat over die twee soorten verf klopt niet. Ten eerste zijn ze van hetzelfde merk (niet dat dat hoeft uit te maken maar toch). En ten tweede staat er op die bus van die primer "de ideale basis voor duurzame lakken". Dus dan lijkt het me niet dat ze iets nemen wat met lak reageert.
Het reageert er niet op, maar het dekt elkaar niet.. Kijk gewoon eens goed op welke basis beide verfsoorten zijn.

|>

Pagina: 1