Bios Update of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb een Acer Aspire 1200, 1.3 gig celeron, 128 ram, S3 Graphics Twister en 20 GB HD.
Na een herinstallatie is deze laptop nogsteeds stukken langzamer in gebruik dan een Intel P-III 500 met 128 ram, tnt2 32 mb en 30 gb HD, is dit normaal?
En dan heb ik het over het gebruik van Windows onderdelen, zoals verkennen, Word opstarten, mp3tjes luisteren en die dingen, dus niet over gamen of films kijken.
Ook draait de fan ALTIJD, dus ik zat te denken: Zou ik mijn bios laten upgraden?
Er is inmiddels een versie 2.0 uit, en ik werk nog met 1.3, dus er is wel het een en ander veranderd tussendoor!
Maar zal ik misschien een van mijn problemen op kunnen lossen door het upgraden van de bios?

Alvast bedankt!

P.s. zou er iemand die meer hierover afweet, dit topic een beetje in de gaten willen houden? Er word altijd wel snel gereageerd, maar na 1 dag kijkt niemand er meer naar om 8)7

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:27
Het zal niet veel helpen dat alles trager is ligt aan waarschijnlijk aan de hardeschijf deze is in laptops veel langzamer dan in pc's

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit kan eigenlijk door van alles komen. Een BIOS update kan nooit kwaad, maar als je hier eerder geen last van hebt, zou ik eerder op zoek gaan naar een andere oorzaak. Je kan bij je prestatie meter in taakbeheer zien of een proces misschien erg processorintensief is.

Ik heb zelf last gehad van een erg trage notebook door een defecte harddisk. Hierdoor schoot constant de CPU usage ook omhoog naar rond de 50% en over het algemeen reageerde de notebook erg traag (het duurde toch even voordat het opstartscherm van Win2k in beeld kwam). Het kan waarschijnlijk geen kwaad om even een diagnostic programmatje van de fabrikant dan te downloaden: diagnostic programmatjes.

• j86
Hmm...
bij taakbeheer zegt ie, bij idle, dat het processorgebruik ongeveer tussen de 1 en de 7 procent is, dat is dus wel goed.
Ik zal morgen even kijken welke HD er in de laptop zit, tis nu een beetje te laat om in da ding te zitten schroeven.

[ Voor 20% gewijzigd door j86 op 28-09-2005 11:25 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Moet je 'm openschroeven om te zien welke hd erin zit?

Kun je dat niet zien in de bios, bij het opstarten, of in windows?

And I'm the only one and I walk alone.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 23:14
PromoX schreef op 09 oktober 2004 @ 01:30:
Moet je 'm openschroeven om te zien welke hd erin zit?

Kun je dat niet zien in de bios, bij het opstarten, of in windows?
Sisosft of adia kan zoiets ook zien.

Dus dat ding hoeft helemaal niet open.

Verder zal de hdd een hitachi travelstar 4200 rpm 1/2mb cache hdd zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 09-10-2004 10:13 ]

• j86
In apparaatbeheer geeft ie alleen het serienummer, dus ik heb net even gekeken (2 schroefjes losmaken en je kunt de schijf eruit klikken) en het is een IBM microdrive!
Dus ik naar de site van IBM, staat er dit:

Note: Currently, the Drive Fitness Test does not support Microdrives, or Travelstar E drives.

8)7
Pagina: 1